73Sjöbba: Du, det är svårt att hålla reda på de som säger upp sitt användarnamn och lovar att aldrig återvända som kommer tillbaka en vecka senare med nytt namn.
När det gäller LHC-bulletinen så håller den stundtals en fantastiskt låg nivå men det är bara min enkla åsikt. Jag är dessutom Legend även där *stolt*
El Maco: Jag tänkte ju att annars så var det flera andra moderatorer som var grymmt snabba att direkt eller indirekt kommentera dettta, men det får ju stå för dom
Jag kan hålla med om att nivån är sisådär, men jag har inte sett ett enda klagomål om varken påhopp eller raderningar
Låt GB skribenterna göra upp om vad som är lämpligt eller inte
Det brukar lösa sig innan det är färdigt
73Sjöbba: Hur ska du ha det egentligen? Du var ju en av de som gnällde på att användare som "RocknRolf 2" fick gå lösa? Eftersom vissa var så dumma och negativa och ingen gjorde något åt det var det inte roligt så Kronblom tog livet av sig.
Man kan tycka vad man vill om moderering och det har folk gjort i tio år på den här sidan och dess föregångare. Trots kritik är den år ut och år in en av landets mest använda hockeygästböcker så helt katastrofalt är det tydligen inte. När det gäller Helg Ernest så är han ju inte ens särskilt intresserad av hockey egentligen. Helg Ernest fånande om "nolltolerans" handlar om att fredagsfylla i gästboken raderas vilket han vill få till att det inte ska skrivas om Jonte Hedström här för han spelar i Ducks. Teorin bakom modererandet är att det blir intressantare att läsa en Timrågästbok om den främst handlar om hockey. I exempelvis LHC-bulletinen som du av någon anledning gillar finns en off-topic gästbok där man kan skriva om just off-topic. Hockeysnack har Café för det syftet. Så vad är problemet för Helg Ernest undrar man? Tja, inget egentligen, det är bara så kul att bråka lite.
Och nu har den här diskussionen pågått för länge den här gången också på hundrade varvet så nu struntar jag i den.
El Maco: Vad jag kan minnas så har jag inte gnällt så mycket på RR2, okej att jag har inte beundrat papegojsnacket i 4 månaders tid. Jag kanske har yttrat mig om detta, men jag kan tycka att det är en viss skillnad på lite off topic ämnen och upprepningar. Det står jag för. Vart du vill komma med ditt inlägg vill jag att du vidareutvecklar. Kan inte se några problem med lite off topic ämnen i tider som nu när alllting är över
By the way Bra FBK!
73Sjöbba: Jag vill komma exakt hit:
"Helg Ernest fånande om "nolltolerans" handlar om att fredagsfylla i gästboken raderas vilket han vill få till att det inte ska skrivas om Jonte Hedström här för han spelar i Ducks. Teorin bakom modererandet är att det blir intressantare att läsa en Timrågästbok om den främst handlar om hockey."
Jag papegojar.
El Maco: Jag gillar fredagsfylla =), det är ju principen han är ute efter. Jag kan hålla med om att det är lite väl att gå in på sådana små detaljer.
Jaja Jag gillar Timrå IK jag!
Och nu får det räcka med dumheterna i den här tråden som är till för Silly Season. Streck i debatten, nog med modereringstjafsande.
Humor är en del av vardagen, och utan den skulle inte jag överleva i vartfall.