1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601408 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
stoff: Kolla länken för mer info;

Varför står inte Erik Moe med i Laget på timrås offisiella hemsida? Han ska väll spela med A-laget nästa såsong?

Ambroo: Nu var det ju inte jag som jämförde, jag skrev bara hur många MIK har för tillfället, en rättelse med andra ord. Antagligen kommer det också bli flera, men det vet ingen än, Mr Simons håller så tätt att jag börjar bli orolig.

Eric Johansson räknas som svensk oavsett vart du tittar. Har man svenskt medborgarskap så är man svensk.

Sedan om man läser mellan rederna i Sunds pressmedelande så står det inte klart att Manderville lämnar hmm har han inte gjort det tidigare ngt på g där?

Vem vet inte jag i alla fall, tyckte det bara var lite skumt att det inte va klart att han lämnar laget.

Maderville, Hahl, Hedström och Nordgren; sen är ju truppen klar för nästa säsong ju NICE!

General Lee: Tja möjligen, men hoppas han har nåt i görningen med nån av dessa också då;

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=5239

eller varför inte den här forwarden;

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=1417

Slutligen, min personliga favorit;

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=42333

RQT: Men det är ju icke omöjligt att se Johansson som en blandras heller;-)

Ja hur ser det ut därnere egentligen? Nåt på g som du vet och som du kan dela med dig av på nattkröken??

lungan: Mejla Bulla, han vet allt...

Ambroo: Nja, någon blandRAS kan han inte vara då båda föräldrarna är svenska. Blandmedborgare kanske :P

Nej, som sagt Simons håller så fruktansvärt tätt, så man har ingen koll alls. Det är väl princip samma rykten som florerat ett bra tag. Dvs Stana(Södertälje), Wessner(Bofors) och J.Karalahti(HIFK) som för övrigt är spårlöst försvunnen sen som åkte ur finska slutspelet, vet inte om dom har hittat honom än. Men men, vi får nog hålla oss ett bra tag till innan truppen står klar, Lupaschuk väntar ju på besked från Pittsburg.

RQT: Tror många väntar på deadline för NHL. Vi kan ju mista Honken och Bäckis. Vem kommer inte ihåg när Mårtensson (nu i LHC) som försvann utan förvarning till NHL sista timmarna innan deadline.

Fanns ingen som kunde förutspå att han skulle få kontrakt med Ankorna. Nu i LHC så har han fått kört med sin mentor Melin och blivit fruktansvärt bra spelare.

65selander: Jo, med lite flyt kanske man kan få se några nya hemvändare nästa säsong. Inte i Mora då kanske :P

65selander: Jodu, det ju inte direkt så heller att man glömt bort Hedströms, men framförallt då Nordgrens sena bortfall förra säsongen...

RQT: Just nu är det väl målvakslöst hos er va? Men är verkligen Stana nåt att satsa på och Wessner känns ju kanske inte tvärhet som det hetaste forwardsryktet direkt??

Lupaschuk ja, med tanke på den gångna säsongen så vore det ju ingen skräll direkt att han får kontrakt med Penguins och Karalahti hittas väl enklast på nån bordell i norra österbotten så här års;-)

Jag kan förstå den oron...

Ambroo: Håller med om Stana, men han fick ju inte direkt mycket hjälp av försvaret i år heller. Men är lite tveksam ändå.
Wessner däremot passa grymt bra in i Moras lagbygge, stor stark och spelar fysiskt, är doch lite orolig att han isf är menad att ta över Boggens plats, och bättre 2-vägsspelare än Bogg är han nog inte.

Vad gäller Lupaschuk är jag ändå lite tveksam om verkligen Penguins vill ha honom. Visst han har gjort mycket poäng och är bra defensivt vissa matcher. Men ibland kan man bli fullkomligt tokig på karln, slarv på blå som skapar frilägen, mycket dräll, och har han inte en bra dag så gör han inga poäng utan bara drar på sig utvisningar.

Men klart man vill ha kvar honom, haan är en artist, rolig att titta på :D

Men aja, jag litar på att Harri och Simons löser det på bästa sätt ändå.

Lumber Jack: Man nämner ungefär samma saker där som i Dagbladet idag.

Teamreux: Läste iaf någon artikel för någon månad sen där det stod att SM-Liiga skulle öppna igen. Och förmodligen gäller väl det isf från kommande säsong?

Målvakter
1:a Johan Backlund
2:a Johan Asplund/Mika Oksa

1:a femman
Anton Strålman - Sanny Lindström
(Jonathan Hedström/Niklas Nordgren) - (Riku Hahl) - Timo Pärssinen

2:a femman
Pär Styf - Kimmo Lotvonen
Robert Carlsson - Fredrik Warg - Per Hallin

3:e femman
Kalle Koskinen - Petri Kokko
Mattias Wennerberg - Peter Regin - Magnus Nilsson

4:e femman
Johan Svedberg - Eric Moe
(Björn Svensson) - Johan Andersson - Oscar Sundh

Antaganden:
Frans Nielsen - NHL

Kan bara hålla med ST. Känns onekligen som om det saknas 1 center och en forward till 1:a femman och helst även en forward till 2:a. Någon back lär det nog inte bli tal om förrens en bit in i säsongen. Om denna önska infrias så rimmar läget dock väldigt väl med den ambition som Nubben uttalat dvs 2 producerande femmor, 2 yngre och ytterligare några spelare som blir utlånade till andra klubbar.

Tråkigt om Niklas Nordgren inte väljer Timrå IK, som jag verkligen tycker han borde göra. Han vet att alla vi saknar han och då kan han väl inte gå till Schweiz bara för pengarnas skull. OM han kommer tillbaka så borde han verkligen bli hyllad och få ett stort TIFO... HVFantasten har skrivit lite om det här.

Icing-Ove: Du kan ha vilken stomme som helst men räcker inte juniorerna till i ES så ska man inte inbilla sig det heller. Hade vi haft juniorer som platsar så hade de varit inne i laget nu. Ni har ju samma problem. Era legoknektar heter ju pavlikowsky, Tutzolini m fl. Värvade på artistkontrakt...

Säsongerna innan den senaste så värvade vi inga legoknektar för att klara oss kvar...

"Nu är det igång igen med Pärssinen osv. Backlund känns ok, men sticker så fort han får ett bättre erbjudande."

Dessa herrar ska stanna i minst 2 år.... bättre erbjudande.... ja, ja shit walks- money talks.

Att du inte gillar Timrå är ju helt klart - men att snacka om sånt du inte riktigt har koll på verkar du ju gilla.

Vilken strategi vi än har så kommer den inte att passa dig men vem bryr sig.. Jag stöttar mitt lag - och orkar inte vara avundsjuk på andra

jag tycker nubben borde värva såhär:

första kedjan:

modin - zetteberg - hedström

andra kedjan:

hagos - manderville - nordgren

då blir det åka av :D

The danman: Eller varför inte såhär?

Första
Ignila - Sundin - Forsberg

Andra
Modin Zetterberg - Alfredsson

andyo: Så kanske vi ska återgå till den iaf lite mer verkliga världen i den här tråden nu.

Frella: Nu verkar Moe vara helt klar iaf. Men det är väl bäst att vänta tills hemsidan får fingrarna ur... ;-)

Dream Team: I en liten intervju med Moe i dagens ST ang J-18 VM så sa han att det nog skulle skrivas ganska snart. Så vi kan nog räkna in honom.

andyo:
Jag vill absolut se A Ovechkin i första linan.

Frella: Jo, jag läste även det lite tidigare. Ska man bedöma Moe efter insatsen i J-18 VM så har han en del kvar att bevisa. Han gjorde väl sin bästa match i mötet med Finland som jag bevittnade på plats. I övrigt var det väl idel tveksamheter som besannades.

Dream Team:

Vart skall Jantunen ta vägen ??

Kanske nåt för Lundström !! :)

andyo: helt seriöst tycker jag det vore urtråkigt om nordgren gick till annan klubb än timrå, det är ju hos oss han hör hemma! det är som tvål och vatten liksom, vissa saker hör bara ihop.. :D

The danman: Jo tråkigt kanske det är. Men man ska inte tycka illa om Nordgren för det.

Jag hoppas mer på Hedström, tror vi skulle behöva honom mer i vinter än Nordgren faktiskt. Föbannat härlig spelare å ha i egna laget. När laget på träningarna kör "idioten" så kör Hedström full fart in i sargen varje gång tror jag. Såna spelare är skitroligt å se på!

Dream Team: Då det gäller Moe, så ska man tänka på att han var borta
8 veckor, senaste säsongen p.g.a. skador. I sista J 18 VM matchen mot Ryssland, var Moe bästa backen av alla. Han spelade både boxplay och powerplay.

Om man läser mellan raderna i DB så verkar inte Nubben särskillt orolig vad gäller Gunno, det känns som att om det blir Sverige så blir det TIK, men att det lutar åt Schweiz. Inget nytt där...

Vad gäller Rolle och ST så är det som vanligt, über pessimistiskt och TÅ rapporterar ju som alltid om sina "egna", undrar varför?

Ambroo:
Apropå Nubben så såg jag honom idag på nära håll.
Han såg ut att må bra.

Tjalle: Om det nu blir nåt med Hedström/Nordgren och Hahl (Svensson räknar jag redan in) så har vi 12 forwards (Nielsen sätter jag på förlustkontot) mot uttalade målet på 13 st.

Så vem kan då tänkas ta den sista platsen? Vad jag har hört så är INTE Jantunen avskriven och han skulle passa som handen i handsken i en andrakedja. Sen så har vi också Manderville som jag inte tror Nubben har suddat ur tanken...

På backsidan känns det nästintill som ett måste att få in ytterligare ett namn, med tanke på de skadebenägna (Styf, Koskinen och Lotvonen) och bristen på kvalitetsbredd (Svedberg, Moe) så skulle det mer än välkomnas.

Ambroo: TÅ ska ju i första hand rapportera om saker som rör Ångermanland, så det är inte så konstigt, även om Timrå inte är långt från Härnösand.

Stenkarn: Är det säkert det?;-)

Ambroo: Det var du som började. ;-)

Stenkarn: Var väl mest menat som att de är sällan det skrivs (talas) nåt om mer än de själva...inaveln går igen;-)

Ambroo: Om det nu kan vara något konstigt att en tidning belägen i Ångermanland skriver om händelser i Ångemanland. :-)

Stenkarn: Näe precis, där slog du verkligen huvudet på spiken;-)

Ambroo: Varför så dryg? Jag tycker det är onödigt att skriva om inavel bara för att ha något att skriva om.

Stenkarn: Jag är icke dryg, det är min ställning i frågan bara. Något omoget och med en massa hat!

Ambroo: Ok.

Stenkarn: Och oss emellan så kan jag ju erkänna att det mesta av mitt agg är för att de är totalt humorlösa, saknar distans och inte förstår innebörden av ironi... Den största orsaken är dock att jag faller för grupptrycket då jag måste leva upp till det faktum att jag ständigt är ovälkommen och i nuläget avstängd från deras gästbok.

enligt denna sida ska eric moe redan vara klar för timrå ik nästa säsong

The danman: Enligt den sidan kan man också se att vi endast har en högerskytt bland forwards. Skulle sitta fint med en till kanske. Vi har däremot tre stycken rightare bland backarna, vilket är mycket bra. Nu är kanske inte någon av dom med i en förstauppställning i powerplay till hösten, men man vet aldrig.

Aaalto är klar för Tappara om nu någon är intresserad.

eloff: Jahapp, en får hoppas att det går bra för honom där då.

Finns det ingen här som har några färska rykten? Helt dött med det på forwardssidan. Känns som om Silly Season skulle behöva ett rykte eller två för att tända till igen.

Kerstin_k:
Det finns en substans bakom varje rykte, det kanske är så att dom som det redan pratats om är på väg in ;-)
Då finns det inte så många platser kvar att fylla serru
:-)

Se bara dom som hittills skrivit på, ingen överraskning utan namn som redan nämnts, enda "plumpen" är att HV71 hade lite mer pengar kvar i sin kassakista, men det kanske fanns en anledning till detta ;-)

TIKbiff: Håkan Pettersson ska göra comeback...

Ambroo:
Där har har du fel, det är Stefan.

« · 711343 · »