1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600107 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Dream Team: Alltså, jag har försökt uppfatta med Nilsson svarar, men hör fan inget...skulle vara lite kul att veta.

Kevin O Shea: Det räcker länge i en lina som jag förväntar mig (och kräver...) kommer att ligga på runt en 40 mål och kanske ändå fler, fördelade ungefär så här (för att använda mig av titeln på en utav Thåströms bästa rockdängor); Hahl, 10, Hedström, 10-15, Pärssinen 20+...

Kommer Jonte dessutom upp i en för honom normal poängskörd, alltså runt 30-35 poäng, så är det ett jättelyft med tanke på fjolårets poängmakare nr 1. Lägg därtill Riku som har kapacitet för en 30+ och inte minst Timo med 40+ hägrandes, då har vi en av Elitseriens bästa kedjor.

Ambroo: Jag hoppas att du får rätt, min gode Ambroo!
Sedan hoppas jag att Regin kommer att få mer speltid i PP - där har vi också en pluspoängare sedan ifjol...

Ambroo: Höga förhoppningar. Vore guld värt om det slog in. Men det kan likaväl slå bakut. Pärssinen hade ju tillexempel ingen vidare säsong i fjol, det skulle, med en jävla massa otur, kunna fortsätta även i år.

Jag håller tummarna för att du har rätt. Men, dumt att ta ut för mycket i förskott.

Ambroo: Well...kanske liite ödmjuk då...klart som f*n att det är tråkigt...meen som Per Elofsson sade: det är bara att bryta ihop å komma igen!

Tror oxå han kommer att rita på för SAIK ifall vi bara håller oss kvar å väntar in honom...å vad som "mina" supporterkollegor skriver om honom är ju bara ganska omoget...kanske Warg oxå ritar på den dag Jonte kommer "hem".

Längtar till det är dags att se TIK-SAIK i Timrå i serien den 18/11....har aldrig varit i eran Arena tidigare.

Kerstin_k: Höga, men fullt realistiska.

Kevin O Shea: Absolut! Regin har fina händer och är riktigt duktig när han får lite extra tid på sig. Helt klart ett sparkapital i den spelformen.

Flyttar hojtarens inlägg till denna tråd ..

Har idag fått veta att Jonte har pratat med svalls kommun om dagis platts till barna och det var gjort redan i maj månad o det från en säker källa.
inom kommunen.

hojtaren @ hojtaren Idag kl. 21:41

Knegare: Du är välkommen ner och jag ska personligen bjuda dig på en pilsner i puben under första periodpausen! Vi får väl se det som en gravöl i dagsläget för din del, men mycket hinner hända under en period;-)

Kerstin_k: Nu vet man ju att det finns en hel del kunnande hos pajka så man skall väl inte måla fan på väggen. Men om man söker saker som tyder på misslyckande så kan man göra det.

Då kan man räkna med att pärssinen faktiskt har 2 halvdana säsonger bakom sig. Att han är 29år och spelat i flertalet länder vilket gör att han kanske inte direkt får en nytändning i Timrå.

04-05 HIFK 34 12 6 18
05-06 Zug 43 13 12 25

Men vill man ha det uppåt istället kan man väl säga att han faktiskt snittat 0,9p/match i SM-Ligan och 0.8p i AHL.

Ska man sedan hoppa på Hahl så kan man som negativ tanke då ta att han snittat 0.2p/match i SM-Ligan vilket inte är speciellt mycket och skall han komma upp i 30p så måste han fördubbla den mängden.

Men vill man se det på ett annat sätt så är han ju en defensiv spelare som inte skall göra speciellt mycket poäng utan istället se till att det andra laget inte gör några. Så +/- är det viktigaste där.

Ja jag menar vill man hitta illavarslande omen så går det och vill man hitta positiva så går även det.

Ambroo: Tack för den i förhand då ;-)...å man får väl hoppas dom åtminstonde kan hålla ner siffrorna lite mot topplagen i serien...för ett av dom är deffinitivt är TIK...å med Jonte i laget får ni myycket gjärna ta hem SM-bucklan..

Knegare:

Jag fyller jämt den dagen och troligen så befinner jag mig i Eon Arena denna dag..Är fallet så bjuder jag på de första 2 ölen..;)

Ambroo..Du får också en bärs om du klarar av det..;)

gud: Nu får du slanta upp för en fjärde bärs oxå. Eller tänkte du torrlägga mig, din jävla sillstrypare ;-)

MorganaLefaey: "Då kan man räkna med att pärssinen faktiskt har 2 halvdana säsonger bakom sig. Att han är 29år och spelat i flertalet länder vilket gör att han kanske inte direkt får en nytändning i Timrå."

Det är ju just det och det faktum att han ville hit som talar för en nytändning. Lägg därtill att han bara är 29 år och det sägs ju att runt den åldern så är man som bäst som hockeyspelare.

ernie eagle:

Faan..Glömde dig ju..Klart att du ska ha en bärs..;)

gud: Ojoj, nu får jag allt sätta mig ner, det snurrar redan i skallen;-)

gud: Ge ernie en sån där som det står 3,5% på hehe

gud: Bira bira bira bärs bärs bärs!!

gud:

Glöm nu inte mig, jag behöver också en :)

Ambroo: Hörrududu, du skall bara ha en som det står 2,8% på, så det jämnar ut sig ;)

Belthor:

Haha..Låter som en jädra dyr resa för min del..

Dream Team..Nu utgår jag ifrån att du åker med i november?? 

Ambroo..

Jag vill också ha en sån tröja..

gud: Fyller man jämnt så ska man fylla alla andra också...

gud: Självklart skall den alsmäktige ha en hyllningströja i sann "Heleftyou"-anda, ernie likaså.

Dream Team: Kom hem, vi börjar om igen, försök på nytt igen....därute är det sååå kallt ;)

gud: Självklart och i utbyte mot dricka så är inte jag snål:-)

gud:

Jag vill också ha en sån tröja?? Jag vill ha en sådan som Sven Melander har i Sällskapsresan " Idag får 107 svenskar Gonnore " KLOCKREN =)

mattias - 74: Ja varför inte, men håll dig/er till tröjtråden så man har koll på intresset!

Belthor:

Är ni fler så blir det billigare för er att "föda" mig med dryck..;)

Äääh..Kan vara läge att träffas hemma hos Ambroo ett ex antal timmar innan matchen så vet jag att det löser sig med dryck till oss alla...

ernie eagle..

igentligen frågar vi fel person om Dream team ska åka med upp..Det är ju givitvis Linnea vi ska kolla med om Dream team får leka med dom stora pojkarna...;)

Vilken härlig stämning det är i GBn ikväll. Man behöver väl inte fundera ihjäl sig för att fatta varför.. ;-)

Dream Team: För att Jonte snart berättar att han skrivit på för Kloten?

Paddan: Varför förväntade jag mig just ett sådant svar? Självklart är det därför, fattas bara annat. Han tar även på sig rollen som engelsklärare åt Kent Mandervilles son. Två flugor på smällen direkt där.

Dream Team: Det jag är lite nyfiken på är ifall Jonte tvingas till någon form av ekonomisk ersättning till Anaheim för det återstående året på kontraktet eller om man lyckats komma till någon annan lösning på kontraktsfrågan. Fast det kanske är sånt som man inte får reda på.

wap.hockeysnack.com
Nu var inte mitt inlägg ett försök att smutskasta förvärven utan mer ett svar på kerstin(?) Angående att söker man negativa vibbar så kan man nog finna det hos vilken spelare som hellst. Jag tror pärssinen kommer vara kung, men är tveksam till att hahl kommer högt i poängligan. Men vem vet spelar man med 2 som gör mycket p så lär det väl trilla in ett och annat till honom också.

gud: Å du din sate!;-)

MorganaLefaey: Precis min mening.

Prova med Andreas hos "kerstin" så ska du nog se att det går bättre;-)

Ambroo:

Erkänn att du skulle tycka att det skulle vara riktigt riiiiktigt mysigt att vara värd i ett ex antal timmar för några go o glada Timråiter..Känna värme o gemenskap..Dock så får du fixa käket..;)

*läsken* fixar Willysson..;) 

Ambroo: Apropå ingenting....Så är jag duktigt less på att ånyo tvingas till att läsa skvallerblaskan Expressen från 1 september.

En viss Mr Eriksson har gjort revolt, magasinerat sitt bohag, sagt upp sig på ST som biträdande Sportchef och sagt upp sin lya i Stenstaden.

Kungliga hufvudstaden nästa :(

Misstänker att det är en viss person som spökar i förgrunden och som entränget påminner honom om något som fått honom att fatta detta beslut och söka sig söderut.

Lycka till då Matte!

ST-Sport blir sig aldrig likt igen! Skall möjligen vara för en viss Henning Johannesson då, men nej! Han axlar inte Erikssons mantel.

ernie eagle: Eftersom vi tydligen nu snackar om silly season-media så kan man ju tycka att balansen bland våra lokaltidningar är en aning sned nu.

Dagbladet har alltså fem hockeyfantaster och ST typ noll nu eller? Kan det vara så att ST jagar ersättare hos grannen måntro?

gud: Det tackar jag för;-)

JimmyH: Låter inte alls omöjligt. Mitt tips i sådana fall blir att Daniel Forsström inom kort är i ST:s ägo.

Den mest rutinerade bland sporträvarna förutom Söderberg himself då på Dagbladet i dagsläget.

För övrigt förvärvade man ju Anders Rönnmark och gjorde om honom till politisk debattör?

Vad fan var det som gick snett? Rönken skall vara på Sporten och inget annat.

Förflytta Anders Rönnmark till Sporten och värva över Forsström så är balansen någorlunda återställd. Då tror jag på en blomstrande vinter för ST i avsaknad av Eriksson till trots.

Jevvlar, nu blev det plötsligt riktigt spännande att hänga på HS ;-)

ernie eagle: Vad får man om man korsar Leif Boork, Tommy Söderberg och Hans G. Lindskog?

Klura på den gåtan en stund! Den är av lokal karaktär så jag tippar på att bara de mest inbitna klarar av denna smällkaramell.

Första priset är 2st biror i Hockeypuben vid lämpligt tillfälligt.

ernie eagle: Hjärnstillestånd? Gnugga geniknölarna nu för fasiken.

Okej, ni får en ledtråd då:

Avhoppad reporter.

ernie eagle: Åh nej det är inte Mattias Eriksson. Så enkelt är det inte.

ernie eagle: alla verkar visst ha fått Hjärnstillestånd. och så även jag. :)

ee_: Ledtråd due: Bååth-fantast men inte från Holm.

ernie eagle: Det här kan bli en lång och ensam följetong.

Om inte namnet Lars-Johan sätter stopp för den vill säga?

JimmyH: GRATTIS! Du har vunnit 2 pilsner! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Sitter här några timmar efter det att Hedström tackat nej till SAIK. Och det är inte utan att jag lider med kollegorna i norr. Han var ju deras hemmvändande hjälte under hela sommaren och nu snart när dom första höstlöven börjar falla så låter han bilan falla.

Tänk er in i SAIKarnas situation, tänk om det varit Zetterberg, Strimma eller någon i deras kaliber som valde att flytta till en konkurent.

Hoppas nu att PEO Larsson lyckas med att ersätta Jonte så att dom i alla fall får en chans att vara med att slåss om slutspelsplatser. För om inte annat så tycker jag att PEO är värd det med tanke på vad han har gjort för vårat lag.

JimmyH: bara att gratulera jimmyh :)

Per HApps: Ah ja, det finns ingen tid över till att gråta över spilld mjölk :)

Huvudsaken de undviker Kvalserien. Till slutspel skall de då fan inte. Kom inte vi dit första året i vår återkomst skall banne mig inte de görat heller.

Nån måtta på sympatierna får det väl ändå lov att vara? ;-)

« · 733300 · »