1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600089 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Hehe jag är faktiskt Modoit jag så nu blir det väll ännu mer imponerad eller så blir det tvärtom ;), för jag antar att du tog mig som ett Sundsvall Hockey fan? :)

Cyklob: Om Hedström väljer lag efter vilka som har större chans att lyckas så finns det ett antal lag i elitserien som har bra mycket bättre förutsättningar att lyckas kommande säsong än timrå.

Cyklob: Både och faktiskt:-) Vilket då gör din tex till en ännu större bedrift;-)

Modoante: Hur många lag då, tror du? 10, 11, eller vad?

Modoante: Ja, jo...alla kan på förhand lyckas bättre än nånannan.

Dream Team: 6 eller 7st iaf

Modoante: Tack för ditt tips. Det blir intressant att se hur väl du har läst på och hur rätt du kommer att få.

Modoante: Men hörru lille dampe... Ta och knyt fingrarna, svälj tungan eller gå och lägg dig nu. Det är sent och du sitter redan här och drömmer.

Modoante: Så klart att det finns mer lag eller dom så alltid kallade topplagen som Färjestad,Frölunda,Hv-71,Linköping. Men han kanske känner själv och vet mer änn vi andra vad tex timrå har på gång ?. Menar det är inte omöjligt att det blir något lag i år som kommer slå igenom och chocka alla experter som vanligt. Kan vara Modo,Timrå,Brynäs eller vilket av dom lag som brukar hammna i mitten av serien.

Jag tror Jonte trivdes väldigt bra socialt när han bodde i Sundsvall/Timrå. Han familj mådde bra och hade det trevligt med. Det är nog det viktigaste punkten som spelar in för honom. För mår hans familj bra då, då kan han prestera och göra något som han tycker är roligt.

Jag går bara efter vad jag tror själv, men jag tror personligen timrå kommer göra en bra säsong. Och det är kanske det Jonte känner med att detta lag har verkligen kapacitet att lyckas röra om i grytan lite.

Cyklob: Att Tmrå kommer att göra en bättre säsong än en förra är jag övertygad om.som jag ser det så med Jonte i laget så får timrå iår en braförsta femma något som timrå inte hade förra säsongen.Det bör räcka till slutspel dock tycker jag att förutom en bra förstafemma så ser det tunnt ut utöver det.

Modoante: 6-7st. Jo tjena säger bara jag. Finns på sin höjd 4 lag som kan bli bättre än och det är Indianstammen från väst, monstertjurarna från bibelfästet Jönköping, trollkarlarna från Värmland och slutligen kexfabriken från Linköping.

Jag har sagt topp 5 tidigare. Men är det topp 3 som gäller med Jonte i laget.

Dessutom bör insamling göras för att vaska fram flis till ett artistkontrakt åt Manderville.

Anställ den kanadensiske läraren vid Hedbergska för privatlektioner.

Mandervilles sista chans att vinna någonting riktigt på internationellt (fruset) vatten.

Tror ni att vi supportrar kan vaska 1milj netto tills oktober och möjliggöra en övergång?

Tänk er, Jonte, Pärssinen, Hahl å Mandy! Ojojoj...

Modoante: En förstafemma som kan komma att innehålla enbart landslagsmän (Strålman-Lindström-Pärssinen-Hahl-Hedström) och en andraformation som förmodligen kommer att bestå av minst två dito (Warg-Hallin och ev. Styf) är väl bra nog?

Lägg dessutom till att Backlund i kassen har jordens chans att spela sig in i Tre Kronor bara han sköter sina kort rätt och att Kokko och den hyperintressante Lotvonen är riktiga klassbackar som i sina bästa stunder håller riktigt hygglig landslagsklass. Sen har vi även Världens bäste Carlsson...osv.

Jag är övertygad om att vi går mot en ljusare vår än vad som varit fallet under ett par säsonger!

Modoante: Tunt ut? I love underdogs! Thanks brother for your beautiful comments.

Vi kommer slå världen med häpnad!

ernie eagle: Jag måste säga att jag är väldigt nyfiken på hur du motiverar att ni skulle komma före oss i tabellen

Modoante: Slog du av på takten? time out begärt MoDo Hockey eller vad?

En sak kan vi slå fast redan nu. Vi kommer käka upp er i Timrå. Finns inte en sportslig chans att ni kan mäta er med våran tyngd i E.ON. Vi har hög spänningsvolt i Timrå. Alltför hög för Nolaskogsare.

Sen är det möjligt att vi kanske hamnar i trubbel i Örnsköldsvik i erat skrytbygge till hall. Men ert spel kommer planas ut ju längre det lider.

I år är Karol Krizan mänsklig. Finns inte ens chans att han gör en ny monstersäsong igen.

Sundström floppar och Döme är bara medioker. Det enda som räddar er undan vithajarnas bestar den här gången är att 4-5 lag till är ännu sämre å att Salle å Svarten levererar. Pasi Tuominen blir oxå en flopp.

Finnarna brukar aldrig vara bra 2år i rad. Möjligen målvakterna men inte utespelarna.

Så det blir ingen guldfrossa i Örnsköldsvik i år heller.

Var det inte 4EVER som skulle stå iförd Timrå tröja i AIK klacken när dom möter oss om Hedström spelar med oss i vinter? :-D

Berglund: Alldeles korrekt.

Modoante: Läs vad jag skrev så har du en liten förklaring till varför vi har alla möjligheter till att bli ett topplag och således också varför vi har goda förhoppningar om att "komma före er i tabellen" (jag utgår ifrån att du redan kommit på tangenterna) kommande vinter. Ifjol hade vi bredden, nu har vi dessutom topparna...

Jag skulle kunna utveckla det, men jag har inte tiiid...

Berglund: Aha, jag visste väl att det var nåt jag glömt... Men hava lugn, för jag är icke den som är av den långsinta arten;-)

ernie eagle: Ang Krizan så har han dom senaste säsongerna legat kring 92-93%så vår målvaktssida är jag inte orolig för.

på backsidan så har ju spelare som Wargh wiklund Hedman fått yterligare rutin nu och ang tyngd så kommer timmander och Hasse J så för det så det räcker.och i Värvningen av Adam Andersson så får vi en riktigt bra offensiv back.

På forwadssidan så har vi svarten och salle som håller hög klass.Sundström är hemma igen och har rutin så det räcker.Horava visade redan förra säsongen att han är en målskytt av klass och han har kapacitet att göra fler mål än förra säsongen.dessutom så har vi på forwadssidan flera unga som slåss om en plats.

Över det stora hela så tycker jag att vi har aningen bättre bredd än förra säsongen.

Ambroo: Jag skulle verkligen vilja se han göra det :-D

Modoante:
Var i övik igår (har liksom inget val när somarstugan ligger där ;-)
svängde då utanför erna nya lada och måste säga att utifrån ser den imponerande ut, men min första tanke som slog mig, var faan ska folk parkera? räknar man med att folk åker buss eller går? det såg för mig ut som att det var väldigt mycket mindre parkeringsyta än vid Kempis och alla vet ju hur stora trafikproblem det var där, är säker på att det kommer att "korkas igen" lika mycket där när folk skall därifrån..

Tar man bilen dit upp är det läge att parkera vid paradisbadet/busstationen om man skall ta sig därifrån, eller?

TIKbiff: Äh, fegis vågade du inte kliva ur bilen och ta en titt inuti arenan? ;)

Det där med parkeringar lär ju bli en intressant nöt att knäcka. Fast för oss som åker hockeybuss är det inget direkt problem. Men på hamnplan lär det väl finnas lediga parkeringsplatser i varje fall.

wap.hockeysnack.com
Tror de tänkt att fler ska ta sig dit gående, sen finns som någon sa hamnplan och parkeringen utanför sba som inte är klar än. Sen håller de på att göra om den undanskymda parken vid småbåtshamnen till parkering. Tråkigt men sant. Så plats kommer det nog finnas, hur det sen blir med köbildning vid spelets slut det vågar jag inte fundera på.

wap.hockeysnack.com
Sen behöver du inte skämmas över att sommarstugan är i övik då det är fullt förståligt då man vill ha en sådan på ett vackert, behagligt ställe med avslappnat roligt folk runtomkring sig.

Ambroo: ta det lugnt med SAIK fansen, finns ingen anledning att vara spydig och elaka mot dom bara för att Jonte nu har gått ut med att han inte ska spela där, han har ju trots allt inte skrivit på för oss än, ingen idé att ropa hej än innan underskriften finns där på kontraktet. I den här världen kan allt hända...o lite till...

Vill inte att vi ska behöva stå där med rövskägget i brevlådan om det nu inte skulle bli en Jonte i TIK...vi kommer då att bli överöst med både det ena och det andra av SAIK:are + övriga hockeysupportrar...

Bättre att ligga lågt och vara ödmjuka mot dom än att vara som du Ambroo men ingen blir ju gladare än jag om Jonte äntligen skriver på för TIK, men som sagt, ligg lågt TIK vänner och va trevlig och ödmjuka mot SAIK:arna

FORZA TIK

Tror faktiskt Skellefteå AIK kan överraska utan Jonte, inget slutspel men däremot en 9:e eller 10:e plats kanske ?

Blir spännande och se vem som kommer till SAIK istället för Jonte...

bearkiller79: Jaså backar du in/ut ur bostaden?;-)

Skämtåsidå så tycker jag faktiskt att de får tåla lite i allmänhet och definitivt en man vid namn 4EVER i synnerhet...

Läs igenom hans skrivna historia här på HS så kanske du förstår var mitt djävulskap har sin historia.

Ambroo: jo jag vet, men jag tror ändå på att man ska va trevlig...du kan ju åtminstonde vänta tills karln har satt en kråka på kontraktet...

då är det ju iaf riskfritt sen...

bearkiller79: Nu handlar det ju i mångt och mycket om svår ironi och att de (han) var så otroligt säkra på att han skulle spela däruppe och att det inte fanns nåt annat lag med i bilden.

Riskfritt eller ej, jag VET;-)

Ambroo:

"... en man vid namn 4EVER i synnerhet..."

Hehe, inte utan att man känner sig stolt!

;)

/Fårskallen

Någon som har info om matchen i Kramfors nästa vecka?
Hur man får tag på biljetter bla...

En fråga bara, sen ska jag vara tyst igen!
Skellefteå AIK har lagt ett bud på 10 miljoner på 3 år till en spelare som har ett gällande NHL-kontrakt.
Spelaren svarade nej tack.

Mina 2 frågor är då.

Är inte detta en förhandling?
Och i så fall ett avtalsbrott mellan Elitserien & NHL?

Vad blir straffet ..?

4EVER: Inhandlat nån TIK tröja att ha i eran klack än då?

Leroy: Så du tror inte att TIK har förhandlat med Jonte samtidigt då?

Chippen: Känns som självklart att de förhandlat under den förbjudna tiden. Frågan är hur någon annan skall kunna bevisa det.

4EVER: Stolt är fel ord, men känn dig smickrade... Det är inte många som får kärleken besvarad från mitt håll;-)

Per HApps: Jag ringde och snackade med kramfors Hcokey. Och enligt dom kommer det inte att finnas några förköps biljetter utan man får åka dit och betala in sig på plats.

Cyklob: Märkligt med tanke på att det inte lär gå in så där värst många i den hallen... Har du nån siffra på det?

Ambroo: Latbergshallen tar in bra precis 1 500 pers. så nån större fara för att missa biljett ska det väl inte vara.

Ambroo: Om jag minns rätt så sa han någonting om runt 1000 personer. Fast enligt han jag snackade med så trodde han inte det skulle vara någon fara med att inte få någon biljett. Han sa att dom hoppades att det skulle komma runt 600-700 personer till matchen.

Cyklob och Dream Team: Danke schön!

4EVER: Här kommer nåt som kanske smakar? Ni har ju trots allt kommit över en som sitter på Norrlands bästa tzatzikirecept; www.norran.se/sektion_c.php?id=690264&avdelning_1=102&avdelning_2=0

Ambroo:

Hehe.... skratta inte än!

Känner frugan till Fredrik Andersson (MODO)! Som den gamle målvakt å målvaktstränare han är så fick han stora skrämselhickan när Krizan dök upp. Vid middagsbordet hade han tydligen kläckt ur sig att "Den karl´n blir inte långlivad här...." Eller nå´t i den stilen!

Resten vet vi!

Men ett gott Tzatzikirecept är aldrig fel!

Modoante: Glöm Sundström. Han är ingen frälsare. Horava hade glömt. Han är riktigt bra. Men Hasse J? Nej hans bäst-före-datum har passerat med råge.

Jag vid håller att ni slåss om platserna 6-8. Timrå får ni före er i tabellen. That´s it!

Om Krizan ligger runt 92-93% så ligger Backlund på 94-95%. Sen har ni förmodligen i dagsläget en bättre backup än oss. Rankar nog Zajkowski före Asplund. Men sånt kan svänga fort.

Angående bredden så är den 110% bättre i vinter i Timrålägret.

Vi är laddade till hörntänderna och redo för strid och flygande föremål.

2 nya kamplåtar är under uppsegling, fansen tokladdade och jag förmodligen hungrigare än någonsin efter en välbehövlig semester.

Vi syns å hörs!

ernie eagle: Vet inte om det är särskilt många som räknat Niklas Sundström som något av en frälsare, speciellt inte med tanke på att han inte är någon kandidat till att vinna poängligan snarare en skaplig center.

Vad gäller målvaktsstatistiken ligger väl Backlund snarare på 87-91%.

Sedan vad gäller bredden kan jag bara tala för mig själv och den är nog bättre än någonsin ;)

ernie eagle: Backlund är en hyffsad målis men inte så mycket mer om man ska döma av hans tidigare insattser i elitserien.

angående bredden så har vi nått som timrå saknar nämligen hungriga och bra junisar som är med och konkurerar om platser i laget och särskilt bland forwards så är konkurensen bra och flera spelare vet att om dom inte ger allt och presterar så kan dom hamna i sundsvall.

Med nästa intakt trupp från förra säsongen och några bra nyförvärv så tror jag att Luckners grabbar har alla förutsättningar att överraska och göra kommande säsongs länsderbyn riktigt svåra för er.

Väl mött den 19 september.

ernie eagle: Min egen tanke på det hela är att Timrå kommer få en riktigt bra första formation men på de övriga så ligger modo bättre till. Gällande backarna så känns det svårare att säga hur de ligger mot varandra, kanske ett litet plus till timrå. Och på målvaktssidan så har jag svårt att se hur Backlund skall klassas som bättre än Krizan.

Berglund:

Kommer aldrig att lägga en spänn på någon TIK-tröja, så lågt kan jag bara inte sjunka!

Men skicka gärna upp en! Risken är bara att jag skulle stå i lågor innan uppvärmningen är klar! Eftersom jag är så rädd om den ev. TIK-tröjan så måste jag nog ha den innanför AIK-tröjan isåfall! ;)

Är det OK?

SAIK

Paddan: Backlund landade på 91,49% i ett ganska mediokert Leksand. Med ett bättre lag runtomkring sig och framför allt med bättre backar framför sig som kan freda kassen lite bättre så tror inte jag att han presterar sämre än så. Snarare tvärtom. Att ligga på den nivå som Krizan gjorde 2005/06 blir nog en omöjlighet. Frågan är väl om ens Karol Krizan själv mäktar med det en gång till?

« · 733799 · »