1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600083 inlägg · 6212 ämnen

Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar

Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Jen: Näe det tror väll inte jag heller om jag ska vara ärlig...vet ju två till iallafall...sambon o "plastdottern" *S*
Jag lovar att hålla låda för dej oxå:))Syns på väg till Linköping...

Ann:

Ja det låter bra det!!!

Tycho:

Du var inte på matchen så du kan inte uttala dig. Hade du varit där hade du blvit lika chockad som alla andra. Ingen fattade först varför dom inte tackade. Jag skulle hellre ta debatten med dig personligen.

Det är klart att man tar det personligt. Spelarna markerade att dom var missnöjd fast det kändes som om vi inte hade förtjänat det.

Men som sagt , vi får vänta på Sannys uttalande.

DJ Hemp: "Det kan väl en apa klara av...", intressant synpunkt.
Är du bra på att skrika och klappa händerna?

Någon som vet varför inte Lotvonen spelade hela???

Shadar Logoth:

Klart som fan att jag förstår vad det handlar om! Men jag anser att det är rent patetiskt om man känner sig kränkt(!) som supporter för att laget nu inte kände för att "tacka" efter matchen igår. Möjligen hade jag känt något liknande om vi hade torskat med tvåsiffrigt...

Så glöm du att jag "inte förstår någonting"! Däremot är jag jävligt less på alla identiska gnäll-inlägg...

Och... nu ska jag visst få min mat!

DJ Hemp: Precis.
Sluta gnäll och var glad över serietabellen.

DJ Hemp:
Jag kan lova dig att jag tillsammans med 4 500 andra var utan skuld i går.. Vi fick skit för att högst 225 st buade i, max 4 sekunder..

Jag investerar, och har investerat, enormt med tid, energi och även pengar för att stötta laget... Åsså vill dom inte ha mig!
Surt sa räven!

Janken: Men lägg ner.

Jari Kaski:

JAG är GLAD
JAG är STOLT
men...JAG känner också BESVIKELSE!!!

Men snart är oturen för våran del slut, och jag har hellre otur(skador) nu än i slutspelet!!!

Jen: Problemet med det här forumet för tillfället är att fokuseringen är snedvänd. Finns det inte problem så har söks det nya problem. Det är en sådan bitter ton att man skulle kunna tro att Timrå åkt ur serien.
Jag kan förstå publikens bitterhet över spelarnas agerande. Men att bua ut ett hemmalag som går på knäna. Vad är det för supportrar?

Janken:

Jag tror dig. Jag buade inte heller. Det har jag aldrig gjort åt Timrå IK. Aldrig. Men nu uppfattade spelarna trots allt att det buades från något håll. Vissa av dem blev sura och det kan jag ta. Jag känner mig inte kränkt på något sätt - vi vann ju! I nästa match kommer laget säkert att tacka publiken igen, fast då kanske vi har förlorat matchen istället. Och det är vid sådana tillfällen som JAG blir sur...

Tycho: "Så skärp er! Barnungefasoner!"

Det är lite mer avancerad problematik än så detta. Mest på grund av att det kommit ut i media på ett så förstorat sätt.

Så ni som inte var på matchen uppmanar jag mer än gärna att ni håller lite lägre profil i debatten.

Jag ska prata med Sanny Lindström idag och jag ska också i och med det sedan kunna redogöra för alla här från båda håll exakt vad som hände och varför. Jag ska försöka göra det på ett sätt så att alla förstår reaktionerna som kommit från båda håll så att säga.

Jari Kaski:

Samma fråga som till alla andra i debatten..

var du på matchen i går?

Kenta i frukostmöte, Ros har slagit till med en stor nyhet igen.

blogg.aftonbladet.se/5

Moverare: Jag tror att han DJ Hemp syftade på dig!

Jari Kaski: Jag håller helt och hållet med dig. JAG VAR PÅ MATCHEN och jag blev väldigt förvånad över att det kom burop från klacken. Jag förstår att spelarna blev besvikna.

Janken: Hur gammal är du ? 5 år och ingen vill leka med dig. Du har köpt ny hink och spade och ingen vill leka med dig. Alternativet är att du börjar och går på bandy.

Dallas: Nu tycker jag iallafall det börjar bli riktigt otrevlig stämning här inne...Kan vi inte bara invänta vad Sanny har att säga..Blir ju inget bättre av att vi slår ner på varandra...alla är vi olika och upplevde det som hände ïgår på olika vis..

Det var väldans var det fanns många Prinsessan på ärten-ämnen i gästboken idag. I mina öron låter ni som fjortisar som flickvännen lämnat för bäste polaren.

Det blir sällan ett rätt av två fel. Förmodligen inte den här gången heller. Bit ihop och visa redan nästa omgång att ni är värda en avtackning efter matchen.

Jag har aldrig orkat bemöta RockRoffe tidigare men när du skriver förljande kan inte ens jag låta bli längre. För detta är humor på hög nivå:

"Visa lite stake förhelvete, ni har världens snällaste och mest förlåtande fans och så lipas det så fort för minsta lilla!"

Sagt av mannen som går upp i falsett och tar det som en personlig förolämpning om en spelare tejpat klubban på fel sätt.

Timrå rockar fetast!

Ann: Håller med! Lägg ner alla påhopp nu och se framåt i stället!

Dallas:
Ett sånt där nyanserat inlägg som bara kan komma från ett nick som föredrar att var helt annonym.

43 år och ganska många vänner... Faktiskt.
Spaden köpte jag för några år sedan.

RunarUp: Jo, du har rätt. Såna här grejer blir alltid löjligt uppförstorade. Påminner om När GIF gjorde nåt liknande efter Patronernas insats i Gävle. Vissa högt uppsatta Patroner hotade till och med att lägga ner all supporterverksamhet.

Höna av en fjäder. Jag bryr mig om hockeyn, där går jag gärna upp i falsett...

Förtydligande: Det är inläggen här jag är kritisk mot, inte att klacken buade efter matchen. Även om inte jag skulle gjort det.

Tack för en underhållande stund..

Men kära jistanes, tycker inte vissa att detta får lite väl stora proportioner?

Jag tycker att markeringen från spelarna mer känns som ett friskhetstecken, en bekräftelse på att vi verkligen betyder någonting. Annars brukar man gärna få bilden av att dom betraktar oss som socialfall, om jag går på de vibbar man stött på genom åren.

På samma sätt som jag uppskattar spelarnas markering så uppskattar jag även att publiken reagerar. Likgiltighet är hemskt. Jag ser inget som helst värde i att stötta sitt lag blåögt, om inte laget förtjänar det. Visar inte dom hjärta så förtjänar dom inte vårat engagemang heller.

MEN! Återigen, MEN! Så var inte fallet igår. Det såg lite beigt ut efter första, visst. Men man försökte iaf. Jag buade inte, och kommer förmodligen inte behöva göra det heller i någon större utsträckning denna säsong. Vi leder serien utan att egentligen prestera någon bländande ishockey, det är fruktansvärt stort.

Problemet är i grunden bortskämdhet. Jag känner själv hur jag känner mig mer och mer blassé, serieledning i 26 omgångar blir grymt segt i längden. Det är sjukt att kunna säga såhär, men så känns det. Vi har liksom redan nått toppen. Att det sedan återstår 29 omgångar gör givetvis sitt till.

Jesus Kristus.

På lördag är det hemmamatch igen. Det enda rätta enligt mig är att då stötta laget mer än någonsin (för att överdriva lite). Ett rejält jubel vid lineupen när Jonte(!) läses upp, sedan ett konstant malande med ramsor och ett taktfast trummande som gör att sittplats klappar med som vanligt. Även om denna situation är på tok för uppförstorat i media så är det just detta som behövs göra på lördag för att detta ska vara helt utagerat.
Jag ser helst att det inte blir något tifo utan att klacken helt och hållet koncentrerar sig på att bära fram laget och får in den här känslan i kroppen att aldrig vara tyst. Kan även förklaras vid att komma in i andra andningen. Mal på!

Laget går (och har gjort det ett tag nu) på tre femmor och är väl egentligen helt slutkörda. Att poängskörden har minskat är ju inte det minsta märkligt. 7 skador är äckligt mycket, dessutom overkligt. Malmö är inget bra lag och spelade heller inte bra igår trots ledning med 2-0. Det gjorde att vi kunde vända och vinna matchen ändå. Starkt är ordet.

Som jag uppfattade situationen så kom spridda burop vid ställning 0-2 i första perioden då vi hade powerplay men inte skapade det minsta lilla. Kom knappt in i zon. Sedan buades det ganska friskt åt domherren som inte använde pipan mot Malmös sega backar. Det ska även ha kommit några burop efter att hesa Fredrik sagt sitt efter första perioden.
I den situation vi hamnat i med hela 7(!) spelare borta i match efter match är det inte okej att bua då vi leder serien. Det visar bara ett dåligt hockeykunnande som inte förstår att det är matcher varannan dag. Men nu visade ändå klacken stake med att sjunga "Kom igen Timrå" då spelarna klev in på isen inför andra perioden. Det lät t.o.m. så pass högt att jag blev tvungen att sänka musiken i hallen. Bara en sådan sak.

Nej, detta är uppförstorat. Men precis som Jimmy skriver så kommer en förklaring från båda håll på tikare inom kort.

TIK - SAIK på lördag. Snacka om revansch! Adrenalinet bör spruta från alla håll och kanter.

Talangscouten: "Sedan, spelar man i en klubb som har bra supportrar som alltid stöttar. Hur kan man då vända dom ryggen??? Man kan inte dra alla över en kam. jag buade inte o känner mig mycket missnöjd med den uppkomna situationen."

Men varför tar du isf åt dig av spelarnas aktion, när du vet med dig att du själv inte buade? Det är väl isf upp till er "sjyssta" supportrar att ta upp diskussionen med dom som buade. Eller hur hade du tänkt dig att spelarna skulle ha agerat igår, för att det skulle blivit rättvist sas?
Först frågat vilka som buade, bett dessa stanna kvar när övriga gått hem, och därefter i protest lämnat isen?
Jag förmodar att de som buat är personer som anser det som en skyldighet att laget ska vinna, bara för att man betalt inträde.
Att bua åt sitt lag bara för att pucken inte vill in alla gånger, känns minst sagt fånigt och korkat.
Om det nu är till ngn tröst så finns faktiskt dessa s.k supportrar i alla läger.

Jag håller på Knylan, Skarin, JimmyH och resten av er med sund inställning i frågan. Ni andra bör rannsaka er själva eller stanna hemma i fortsättningen.

Skarin: Förklaringen från Jimmy kommer ikväll då han kommer hem.

Jag har fått höra lite på förhand . *tihi*

actionleif:

Jaha då blir man lite nyfiken..

actionleif: Mannen som aldrig kan hålla tyst. Är det du det? ;) :)

Skarin: Stor chans att det är så

Sedan vill jag bara tillägga att det inte är så svårt att lista ut vad exempelvis Jonte har för känslor när något sådant här uppstår med tanke på det han utalat sig i media på slutet. "Känns som att vi bara går på 8 forwards, vi får slita ont nu, skulle kännas lägligt med ett uppehåll nu".

Det gör att jag mer än nog förstår vissa spelare och att känslorna går över styr. Spelare har också känslor. Dom är också människor.

Ha detta i åtanke tillsammans med att laget haft ledningen med två mål mot Brynäs och LHC i slutet av matcherna men som tappat p.g.a utvisningar och utmattning. Våra krigare lyckades ändå vinna i sudden mot LHC och vända matchen igår.
Detta med tre femmor (om äns det!). Vi har ett fantastiskt lag. Tänk vad bra det kommer bli då vi får tillbaka några spelare.

Skarin:

KANONINLÄGG!!!!

Är dessutom helt övertygad om att spelarna anser att segern igår var en av de skönaste denna säsong.
Japp, då var det det här med känslor igen. Och känslor är ofta något underbart. Känslor går fort och går mycket på adrenalin.

Tycker nu att jag förklarat detta på ett bra och mysigt sätt.

Nu tar vi kaffe.

Talangscouten: Men herregud tror du på fullaste allvar att spelarna menade hela jävla arenan när de inte tackade?!

Förhoppningsvis inte.. Men spelarna har inte direkt något val därför de inte kan skilja på dom få idioter som vill ha världsklass på spelet i 60 minuter, 50 matcher + slutspel året runt - från de som stöttar laget i nöd och lust - alltså dom personerna som förhoppningsvis som det finns mest utav i hallen.

Nu orkar ja inte hålla på längre angående det här. Tror JimmyH, actionleif, Knylan och eller någon annan redan har eller ska förklara och beklaga detta för spelarna.

Näe jag är ingen lallande fåne. Men jag är ingen jävla medgångssuporter som vissa som jag inte tänkter nämna verkar vara här inne.

Är du en av dom, en medgångssupporter?

Janken: Jag förstår din illska. Men du måste tänka såhär: Tydligen var det ändå en massa (ovanligt många iaf) som buade åt spelarna för att dom inte spelade på världsklassnivå i första perioden - även om det fanns många som Du som höll igång och hejade på laget.

Nu till poängen: Eftersom både du och de andra TIKARNA som sjöng och höll igång står på samma läktare - som de andra så kallade fansen som var besviken på att laget inte spelade bättre i första perioden.

Sluta säg att laget pissade på dig.

TIKbiff: "Det råkar faktiskt vara vi som betalar deras löner, därav har vi också rätt att ställa krav på spelarna."

Ja, jag står för vart enda ord av det ovan skrivna.

DETTA VAR ETT OPROFFSIGT AGERANDE AV VISSA I LAGET!!!

Laken:

Ni buade ut dom, dom tackade inte för match, man backar upp sitt lag i ur å skur om man är ett riktigt fan....GLASKLART agerande från laget absolut.

30:
Ja! Det är ju det som är knäckfrågan..
Ingen verkar ha buat ut laget!

Men du kanske kan berätta hur du upplevde utbuandet!

Janken: Spridda burop runt hela hallen.

Janken:

Ingen som buade nähä no shit....bara bita i äpplet å ta skiten av spelarna denna gång

30: Min övertygelse är att de va dom 3 Malmösupportrarna som buade.
Så dä så.
Och dom skall faan inte bua åt våra PRIMADONNER.

30: Jag och många med mig buade INTE ut laget. Bara för att några enstaka gjorde det så kan man väl inte dra alla över en kam?
Är det rättvist att alla som hela tiden stöttade laget också ska bli drabbade av denna spelarprotest?

Dessutom hörde jag knappt några burop (förutom mot domaren), så jag förstår faktiskt inte riktigt vad spelarna syftar på...

Heder till de spelare som trots allt tackade oss supportrar efter matchen!

Suck, låt oss sluta prata om det där j-vla buandet. Allvarligt talat så är det inte värt allt detta gnäll, gå vidare istället.

Laken:
såg detta på din profil, har du det ifrån officiellt håll?

SKADELÄGET (senast ändrad 28/11):

Vladimir Machulda - revbensskadad. Tillbaka om någon/några veckor.
Johan Svedberg - axelskadad. Tillbaka om någon/några veckor.
Peter Nylander - fingerskadad. Tillbaka efter jul.
Mattias Wennerberg - lårbensbrott. Tillbaka efter jul.
Robert Carlsson - diskbråck. Tillbaka efter jul.
Timo Pärssinen - ljumskskadad. Tillbaka efter jul

En annan sak, Machulda har spelat i 2 minuter och 46 sekunder och toksågad med en 1:a i betyg, motivering?

TIKbiff:
man kan ju konstatera att Machulda har 0 i +/- statistik.
Han ligger inte på minus.

TIKbiff: Nja, det som ligger under min profil är information jag samlat och samlar på mig genom media o.s.v. Dessutom blandat med mina personliga åsikter och synpunkter.

Han såg seg och otränad ut de knappa 3 minutrarna jag såg honom. Men självklart kommer hans betyg att höjas desto mer han visar. Kan dock hålla med om att man kanske inte ska bedömma någon efter så kort (is)tid.

dr-nix: Känner att jag bara måste bidra med min bild av det hela också innan diskussionen avslutas. Jag reagerade med förvåning och en smula olust när publiken, tillräckligt många för att det definitivt inte skulle handla om de enstaka MIF-fans som fanns på plats och tydligt hemmahörande på den sida klacken finns, buade högt och ljudligt när TIK hmnat i 0-2 underläge samt uppträdde klart darrigt på isen.

Darrigt spel, risk för förlust mot jumbogänget...visst, kan först att man blir frustrerad och besviken. Det var även jag i det läget. Men bua?!? Dåligt!! Jag förstår spelarna...publikreaktionen gick nämligen inte att misstolka. Hur gärna vi än vill komma med efterhandstolkningar så här i eftertankens kranka blekhet....

« · 793201 · »