1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

1219899 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
FairPlay: Nu jämför du äpplen och päron, löpning och skidåkning är aerob medan hockey är mer anaerob.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hahl Bundy: Du lär ju ha sovit bekvämare än mig i vartfall. Koma tog soffan och Willysson sängen så jag fick sova med huvudet lutad emot fåtöljsitsen och benen på ett dragigt parkettgolv! Men bättre än att sova utomhus förstås.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
TIKbiff: Bara för att du talar av egen erfarenhet :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hahl Bundy:
Du, ingen tror dig, var det någon som fick sova på soffan så var det du.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
John K: Jag kan inte ta motgångar o mina känslostormar är jämnstarka för det mesta den här säsongen.
Finner ingen stimulans i detta för tillfället.

Frugan trodde allvarligt att jag var direkt dum i Huvudet igår kväll.
"Det är ju bara en match!"

Hon fick sova på soffan.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hahl Bundy: Du är en lögnare. Du hatar inte hockey. Du älskar hockey och att utsätta dig för pressen att ta både mot- och medgångar. Att vara hockeyälskare är att humörmässigt åka berg och dalbana och att hantera känslostormar.
Stimuli för sinnet Bundy!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Jag trodde på vinst igår.
Varför lär man sig aldrig? Varför?

Än en gång visar man sig vara gjorda av smält smör.
Jag hatar hockey!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
DJ Hemp: Han är mister missa massa öppna lägen! (Men du minns ju allt...)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
orion:

Hynning skickade in en fantastisk skön balja mot MoDo nu senast. Jag fick fan i mig extas när detta skedde. Dessvärre inträffar detta inte alltför ofta. Liksom du har jag i nuläget en större tilltro till Mr Lindbäck. Han kan fan i mig bli räddaren i en eventuell kvalserie...

Nylander, ja... Honom har jag inte ens lagt märke till hittills!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Timråit H-sand: Nylander värvades väl främst för att bredda truppen men också för att bidra då Lander och MPS spelar JVM. Just nu är han sämre än Jens Svensson och Starkov. Känns ju som väl spenderade pengar om han är bra om en månad. Vi behöver poäng även under JVM.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
När Hynning gör mål till slut gör han det men bröstkorgen...
Bort med honom från förstafemman!
All heder åt Lindbäck, han kan bli vår räddning i kvalserien!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Kerstin_k:Frågan är ju hur det kunnat blivit så här med laget!Det ser ju inte bra ut från läktare och från soffan hemma framför Tvn.Eller ser man så jävla helt fel!!Man får gå och kolla synen hos nån optiker nu!!:)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Jag håller med dig helt och hållet. Om sanningen ska fram såg det ju inte speciellt mycket bättre ut mot Modo heller. Då hade vi tur.

Det hade vi inte idag. Det är så att det vänder sig i magen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hej!
Länge sedan jag var med i diskussionen, men jag har följt den.
Fråga: Hur bra är svenska hockeyspelare tränade jämfört med andra idrotter? Det frågar jag efter att ha sett sämre och sämre resultat både hemma och i landslaget. Tränar man med pulsklocka som löpare skidåkare och många fler gör? Under ett träningspass skall en flitig amatör väl upp till 90% av maxpuls under 10 minuter för att öka!! Vill man inte det under träning så KAN man inte det under match. Är det någon som intalar spelarna att det finns genvägar? eller att talangen är så stor att man inte behöver jobba.
Mvh
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
zaccodog: man ser ju saker från olika vinklar. men ja vet inte ja...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
John K: En dålig dag på jobbet? Snarare ytterligare en dålig dag på jobbet mot ett lag i en dålig trend som vi har chansen att haka på. Det får inte se ut så här gång på gång när vi har alla möjligheter att hänga på. Jag är så jävla förbannad så att kärringen på allvar undrar om jag är dum i hela huvudet. Det är vi, fansen, som blir rumpkörda såna här gånger, fy fan!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Dream Team: Helt enkelt en dålig dag på jobbet. Inget krigande med känsla för klubbmärket. Mycket dåligt av TIK-arna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
zaccodog: Ja den är ju inte dålig, stämmer ganska bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Märkligt att man helt verkar sakna attityd och vilja att kriga när det är såhär tätt i tabellen. Ja, i tabellens botten, t.o.m. Detta faktum borde väl göra att samtliga spelare gav absolut järnet i alla situationer. Laget verkar sakna en pådrivare, någon som tar en tackling för laget, just för att tagga igång de som nu sover sin törnrosasömn, vilket idag var samtliga inblandade bortaspelare.

I mitt tycke känns grisfösare grymt underskattat...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
kryptonit: läs hamrins blogg
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Långben: helt klart blyben på i stort sett hela laget. å andra sidan verkar ju glädjen helt borta, å då gör man ju inge bra jobb, de tar liksom emot när man ska på jobbet. personligen tror jag mycke på mentaliteten.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Pär: Håller tyvärr med där. Hynning alldeles för loj och när ska M Karlsson göra rätt för brödfödan. På tok alldeles för seg. Måste bli rappare o skjuta fortare.
Sen måste man väl ge P Nylander några matcher, men som han spelat hittills är han en skugga från det han visade upp sist i TIK! Väldigt seg så här långt i benen. Hoppas det kommer bara.
Måste till rejäl skärpning nu på onsdag om det överhuvudtaget ske bli poäng mot Luleå. En ytterst viktig match! Det nästan måste bli 3poäng där känns det som. De 2 nästa matcherna är borta mot Linköping resp Södertälje och det kan mycket väl bli 0 poäng där. Känns inte riktigt bra för närvarande och dessuton spelare i JVM ett tag till plus dessa skador. USCH!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: helt rätt idag hadde vi ju verkligen chansen mot redan sargat motstånd. gå ut å vinn två tre första bytena, åtmindstånde lägga jävligt mycke energi på de, jamena målisen är ju grym å allt. i stället fläker vi liksom ut oss, å blir totalt uppkäkat av ett ganska svagt lag blöttt
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Många av spelarna ser riktigt otränade ut.Vissa slocknar ju redan av efter 10minuter in i andra perioderna,man ser helt slut ut!Det ser för jävligt ut på många fötter helt klart!Kan inte ha varit bra träningar i den här truppen det synd ju på långa vägar...bara hoppas att det blir bättre!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ja, men fy fan sicken humörsänkare denna match var då. Jag som var så himla glad innan. Av alla menlösa insatser man har upplevt nu i höst var nog denna allra menlösast. Vi hade ju fan inte skuggan av en chans. Precis som Per HApps skrev brukar jag under matcherna sitta och fundera på hur det är ställt på dubbelhaksfronten för Mr Karlsson. Underligt det där, då vi trots allt snackar om elitidrottsmän. För övrigt hade jag länge dåligt samvete över att jag välkomnade M K och inte Elias Granath i våras. Men nu känns det lite bättre i det avseendet. Jag röstade på E G som vår bäste back tidigare i höst (ja ja, Caslava kanske är bäst - egentligen) och nu har man dissat M K en aning... Hur som helst, vilken jävla skitmatch man just har sett!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Manderville: Varför kvalserien ? Efter Modo-matchen var dom flesta inne på HS i slutspel,nää skärpning nej för kvalserien men 9-10a är väl mest realistiskt, det är ingen omöjlighet
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
I kväll var dom riktigt-riktigt ur-dålig! Hynning o M-Karlsson är ju en katastrof..Inte mkt, hjärta för klubbmärket i dagens TIK...Tråkigt att se.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nisse:

Vad dessa högt uppsatta ledare har för kunskap har väl alla begripet vid det här laget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
sarg ut: Ja nog hade några j 20 killar kämpat bättre o modigare än många i laget en sådan här kväll...varför inte äntligen ge någon hungrig yngre chansen tex. Victor Huss ... de kanske inte heller är lika rädda o paralyserade i sitt spel som många i årets trupp är speciellt på bortaplan...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nisse: Kvalserien.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB: Något negativt måst man väl ändå kunna framföra när ekonomin är på väg rakt ner i källaren, publiken lyser med sin frånvaro, spelet är i totalt baklås, placeringen i tabellen ger oss hjärtinfarkt. Detta ett år då vi skulle spela final enligt vissa högt uppsatta ledare. Vad händer ??
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Taurus: Håller med, när man jagar pucken i egen zon gör man alltid samma misstag att försöka hålla bort motståndaren istället för att slå undan pucken .
Man är helt enkelt rädd att få en propp.
Vart var alla idag, inte ens illern Axie såg ut att kämpa.
Hur har julledigheten varit? Man kan ju inte vara trötta efter 1 halv match när man vilat, tränat och laddat i 2 veckor.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Men fy vad ägda vi blev ikväll :(
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Taurus:

 Kan inte sparka fetknoppen Mattias Karlsson i röven, han har ju fan fler dubbelhakor än Jabba De Hut.

Saxat ur Expressen den 30/11-09

"- Efter uppehållet ska jag visa varför Timrå har värvat mig."

Jo, eller hur..........................

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB: Men nu är det ju inte ST som han ska såga...???
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Mycket bra skrivet "Vek ned sig" igen.....
Men den interna klanen på E-on hittar säkert andra orsaker....
Löjets skimmer över Timrå IK det trodde jag inte jag skulle behöva uppleva igen...
Deja vue från Peo larssons avhopp och Molins inträde då det konstaterades att de var FÖR DÅLIGT TRÄNADE... individuell sommar träning var det visst då..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nisse: Men man sågar inte grenen man sitter på eller föder en, ST är ju en huvudsponsor....you do the math om man vill sitta på pressläktaren och ha presskort och kunna mingla bekvämt bland spelarna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB:

Åt helvete
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB:

Bara att konstatera att ledningen misslyckats totalt!!!! Laget räcker inte till helt enkelt!!! Svårare än så att hitta problemet är det inte
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Hur fan kan man säga att man inte jobbar tillräckligt direkt efter en match som spelare, man ska ju var helt galet slut och det är coachen som ska ändå tycka att det inte jobbas tillräckligt hårt efter en torsk, herregud vart är det på väg??????
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Sedan kommer det bästa när Jimmy H. sätter betygen i ST där alla spelarna får godkänt med motiveringen att vi är på rätt väg och det faktiskt inte var så mycket som var skillnaden mot att vi haft segern. Enda kritiska kommentaren är att Challe skulle tagit time out 45 sekunder tidigare.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Ett sista inlägg, dårå. Helt rätt. SAIK var som sagt värdelösa ända tills dom märkte att hey, kolla! Dom är inte intresserade av att jobba eller åka griller alls. Och vips, så borrade man bara ner huvudet och gjorde en kämpamatch av det och fick vinna hur komfortabelt som helst.

Timrå hade alla möjligheter att spela på SAIK:s fiolssträngsspända nerver. I stället vek man ner sig. V E K ner sig. Det är fan det ynkligaste man kan göra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Frella: Fallet började redan förra säsongen och ingen gör något för att stoppa det tyvärr.
Vi är oerhört dåliga mot bottenkollegor och det är andra säsongen vi GER bort poäng efter poäng i sådana matcher. Jag anser att allt handlar om inställning och det är Coachen sak att förbereda laget maximalt för match och att de har rätt inställning, man kan tycka att det är upp till spelarna också, visst, men visar de inte rätt fokus ska de bänkas eller markeras på något sätt, och det är bara coacherna som kan göra det. Nu fås det lallas omkring hur som helst bortamatch efter bortamatch utan konsekvens.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Frella: Nylander är rapp som Mattias Karlsson på valium. Förhoppningsvis kommer han mer och mer. Men, som sagt: hade RR2 varit emot denna värvning hade Linkan fått 58 'AVGÅ!!!1'-oneliners efter de här två matcherna.

Corso har kontrakt en säsong till. Känns...sådär med honom som förstecenter, faktiskt. Han har verkligen inte förmågan att leda ett lag när det behövs. Sen är han bedrövlig i egen zon.

Jens Svensson gjorde inte bort sig i kväll. T o m en sån som Starkov hade ett antal forwards efter sig i prestationsligan denna match.
Herregud.

Nä, nu är det dags att logga ut och göra något vettigt. Något jag f ö tänker göra på onsdag också. Fan! Jag trodde inte man kunde komma tillbaka till the deepest of shit som man vandrade i den första halvan av säsongen. Fel, fel, fel.
Jaja. Bara sisådär 4 matcher kvar innan de som tydligen ska leda laget återvänder.

Skämmes ta mig fan. Och: Hockey är en skitsport!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Gabbe säger i intervjun efter match att man inte jobbar tillräckligt. Det måste vara nåt allvarligt fel när man kör tills man stupar i en sån här viktigt match. Backarna ser ut som ett gäng feta och orörliga galtar fullpoppade med julkorv, medans forwards mest liknar en kull små, fega och klena kultingar.

Dessa återkommande besvikelser när det gäller som mest tar knäcken på en.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Fler backskador - kanske kan låna in nån div 1 back nurå.
Patetiskt är ordet att ersätta MPS o Lander med en div 1 spelare - nu när vi tappat 2 till J-VM så vad gör föreningen.. sänker standarden ännu mer som om den inte redan är dålig.
Föreningen lurar sig sig själv och oss andra med detta oproffsiga uppträdande men finns inga pengar så måste nog Timrå fundera på vilken serie man tillhör egentligen när man inte kan få ut mer av denna trupp.

Jag tycker det ser ut som om grundträningen varit alldeles för dålig inför säsongen och hur mycket har man vilat under juluppehållet?

Men så här har det sett ut mest hela säsongen och att de inte klarar av att spela i 3 perioder måste ju bero på nånting förutom tränarna...

Att stå på hälarna klarar ju vilken div 1 spelare som helst....

Ja, Tack igen då Timrå IK!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Frella:

Det inte jag kan förstå är varför man inte kan vara först på pucken i försvarszon?? I stället ska man jobba tillbaka den och dra på sig utv
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Taurus: Nu försvinner ju Hynning till Luleå tilll nästa säsong, men det är ju ingen tröst idag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: Ja vad ska man invända mot detta, ingenting, allt du skriver är ju helrätt. Nu är vi snart sist igen, när bottenlags-skitarna tar poäng som dom absolut inte skulle ha. Ska man skratta eller gråta?????????
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
superfalle:

Ja, precis!! 2 helt värdelösa matcher så det är ett jävla under!!! Pinsamt dåligt
Kommentera

1219899 · »