1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581822 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

« · 1218996 Till forumet


Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nu laddar vi om för nästa match. Skall vi lyckas ta 3 bortapoäng?
Det som talar mot oss är att Saik förlorat 8 raka och en trend skall vändas. Det brukar alla lyckas med mot TIK.
Kanske det är dags att vi ändrar på den trenden nu och inte låter Saik vinna.
3 poäng till Timrå IK! Just go for it!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Att tänka på vid behov!

Heja dig frisk!

Att sport är bra för kroppen är allmänt känt, men visste ni att det kan vara bra för själen att titta på när andra sportar? Det hävdar i vilket fall Daniel Wann, professor i psykologi vid Murray State University i USA. Hans forskning har visat att riktigt engagerade supportrar mer sällan drabbas av depressioner och har bättre självkänsla än folk som inte bryr sig.
Vad beror det på? Den främsta orsaken är "stamkänslan" och samhörigheten. Fansen utgör ett socialt nätverk och alla typer av nätverk ger det stöd människor behöver för att hålla sig psykiskt friska.
Den som hejar på ett lag får möjlighet att ge utlopp för sina känslor. När laget vinner blir supportrarna lika lyckliga som idrottsmännen och den positiva känslan dröjer kvar. Och om laget förlorar så lär de sig att klara motgångar och kämpa vidare.
Så om folk hackar på dig och kallar dig för en sportfixerad soffpotatis när du sitter klistrad vid tv:n kan du härmed säga att du sitter där enbart för din psykiska hälsas skull.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ha det bra på resan ni som åker till Skellefteå imorgon jag håller alla mina tummar för en bra match och ett bra väglag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
friskan: Det räcker om du håller två.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Tuff match, SAIK borta.

Men med tanke på att 3 av deras bästa backar är borta så vill jag se en hög forechecking o en hög press med fart under skridskorna. Trampa trampa jobba jobba o vräk in pucken.
Hoppas Sonnenberg har fått bort segheten i benen liksom Timo o Nylander bla.

Seger är inget alternativ. Det är ett Måste!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hahl Bundy:

Hög press låter som en god idé.

Skinkan, köttbullarna och snapsen borde vara ur kroppen nu så förhoppningsvis är det piggare ben ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Är det några som skall på Allstar i city och se matchen i kväll?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hahl Bundy: Det hade smakat om Meunier hade varit spelklar i en sån här match men som sagt, det är bara att jobba och kötta.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Olle: Det verkar vara ett helvetes snöväder f.o.m Umeå och norrut. Kör försiktigt ni tappra som skall dit!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
PEAP: Dessa julattribut var nog ur kroppen redan på annandagen skulle jag tro. Om du inte menar dina egna ben förståss, där kanske det sitter i längre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Walla:

Mina ben är för all framtid körda.

Nog tror jag att vilan påverkat spelarna. Sedan vill jag inte påstå att de frossat i tidigare nämnda "julattribut".
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nu ska vi se om ännu ett lag ska få vända sina negativa trender mot Timrå eller om vi ska kunna förlänga deras dåliga trend.....
Är ju som allmänt kännt att dåliga trender bryts mot just Timrå..... är uppe i norr över julen o det gick till o med att läsa om detta fenomen i deras tidningar så det är tydligen ett allmänt begrepp runt om i landet nu
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
BlackBay: Jag är positiv inför matchen. Vi vinner.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hahl Bundy: Under förutsättning att Challe slutar lira Semlan i PP
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
BlackBay: Länk på det där.....?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
BlackBay: Ja om SAIK gör det, så är dom ju inte dom första som gör det, tror att SSK, Modo, Rögle, alla har visst haft en negativ trend, men sen när ett möte med TIK står på programmet har allt vänt, helt sanslöst egentligen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Jag vill ju så gärna se matchen i kväll mellan Skellefteå AIK - Timrå IK.
Dock är den inte tillgänglig hemmavid så kroppslig förflyttning krävs om det skall ses på hockey men efter denna dag utomhus i kylan är jag så trött, så trött...

Skall man gå och sova tidigt och få vakna till ett slutresultat (när det nu blir) eller gäller det att bita ihop och vara social på lokal eller dyligt?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
nån som vet om de är åkerlund som står ikväll?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Tyvärr så blir det fettorsk idag, har sällan känt mig så säker på en förlust som idag.   Finns egentligen ingenting som pekar på poäng,

Tips: 6-1 till Saik.

Piros är fantastiskt jäkla bra, och jag som dissade honom. det får jag äta upp med glädje, hoppas de signar honom nu för några år.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
RTS: Ser inte varför du ska vara en sån omänsklig pessimist. Vad är det du ser, som är så otroligt omöjligt?

Timrå vinner denna batalj. 4-2.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ibland är vår resa genom matchen sååååå förutsägbar.

Inleder bra.
Efter 3-4 minuter får motståndarna sitt första anfall och en utvisning med sig
Därefter vänder det helt och vi blir mosade.
Vi går sedan raskt upp till 2-0
Därefter en reducering runt minut tio
Utvisning för oss igen 17.59
Kvittering

Äsch...nu neggar jag

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
bli mål nu då finns väl ingen regel mot att brösta in målet
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nån som är förvånad???????????????????????????
Bortdömt igen
Varför?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: därför det var timrå som gjorde målet
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln:

"1 - om en anfallande spelare avsiktligt sparkar, kastar, spelar pucken med sin
hand eller på annat sätt, utom med sin klubba, spelar pucken i mål, även om
pucken reflekterats av någon försvarande spelare, målvakt eller funktionär,"

Det är bara Rögle som får sånna mål godkända.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Vårt Powerplay ser i alla fall något rejälare ut
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
nyllet verkar få sparsamt med istid
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Gladh: PÅ vilka premisser dömde domaren bort Hynnings mål? Nån som vet?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Gladh: Vad har tagit åt SSK, helt plötsligt? 11-4 i skott på bortaplan mot Luleå!
Luleå verkar helt under isen - hoppas det håller i sej till på onsdag oxå...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Kerstin_k: Skulle kunna tänka mig att det har att göra med att Skrbek viftade med klubban höögt upp just innan målet å att domaren viftade strax efteråt med armen som om han hade tänkt blåsa för det men han inte...möjligen...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
"Om man gör en bröströrelse så är det likvärdigt med en sparkrörelse"????

Domare Claeson borde krypa till korset direkt och helt enkelt erkänna att han öht inte hade någon aning om hur han skulle bedöma situationen eftersom han, som dom flesta andra svenska domarna, är fullständigt underkvalificerade för sitt arbete.

Kerstin_k: Tja se ovan. Det var iaf vad Claeson hade sagt till timråbåset efteråt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Olle: Ja, där ser man. Det var tydligen likvärdigt med en spark. Märkligt.

Jaja, 0-0. Hyfsat spel. Hoppas dock att Timrå kommer upp lite mer i banan under resten av matchen. Helt ok PP av Tik!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
471 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL – Disallowing a goal
a)Inget mål skall godkännas:
1 - om en anfallande spelare avsiktligt sparkar, kastar, spelar pucken med sin
hand eller på annat sätt, utom med sin klubba, spelar pucken i mål, även om
pucken reflekterats av någon försvarande spelare, målvakt eller funktionär,
2 - om en anfallande spelare varit i kontakt med pucken med klubban över ribban,
3 - om pucken reflekterats direkt i mål från en funktionär,
4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken
går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares
agerande som orsakat honom att vara i målområdet, eller
5 - om målburen flyttats från sin normala position eller någon del av målburen
lyfts från isen.
6 - om anfallande spelare inleder och tar kontakt med målvakten, avsiktligt eller
oavsiktligt, när målvakten befinner sig i sitt målområde.
7- om anfallande spelare inleder och tar kontakt med målvakten annat än
oavsiktligt, när målvakten befinner sig utanför sitt målområde och mål görs.
8- om anfallande spelare befinner sig i målområdet och på något sätt påverkar
målvaktens förmåga att göra en räddning i samband med ett målskott.
9- om målvakten blir styrd in i målet efter en räddning, om möjligt skall tillhörande
straff utdömas.
10- Om pucken är under en spelare (avsiktligt eller på annat sätt) i eller utanför
målområdet, skall inget mål godkännas genom att styra spelaren tillsammans
med pucken in i mål, om möjligt skall tillhörande straff eller straffslag utdömas.
(se regel 557)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Olle: Ja och för TIK:s del så finns det inga 50/50-lägen vid såna mål utan då är det 100% icke som gäller. Det är väl det 8-9:e målet i år där det lika gärna kunde ha dömts åt "rätt" håll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
RED DEVILS: Skulle man följa de där punkterna till punkt och pricka så skulle det knappt kunna godkännas ett enda mål.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Instämmer. Satt just och funderade på hur många mål jag sett i år som skulle kunna tänkas dömas bort. Det mot HV hemma kanske, i övrigt känns det inte ens spännande längre när domaren ringer videobåset för att kontrollera ett timråmål.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
RED DEVILS:
Ja ser man det så då är det ju solklart,,,
Då borde det vara konsekvent så att ALLA puckar som går i mål utom med hjälp av klubban skulle underkännas, då borde det inte bli någon disskution.
och då borde Rögle stå på ca 0 poäng i årets ES.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
RED DEVILS: Tack för svaret. Allt handlar om avsiktlighet, i det här fallet var det väl inget snack om saken dårå.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Drar mig till minnes en drop-kick / Glidtackling / Schwartzare / Rodel attack i Ängelholm ganska nyligt.

Hellt oavsiktligt naturligtvis ....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Johnny Hazard:

"4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares agerande som orsakat honom att vara i målområdet"

Snacka om att det skulle behöva videogranskas....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: Exakt.

Vissa av punkterna verkar dessutom vara från stenåldern och sen verkar även domarna få tolka fritt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
TIKbiff: Jag skulle vilja omfrasera till "Max 0 poäng". Kanske färre ;=)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ja, knappast förvånande att målet dömdes bort. Ser ju lite märkligt ut när man brösthoppar in pucken sådär uppenbart. Men, om en röglespelare gjort detsamma i Ängelholm hade det givetvis varit mål.

Annars småseg match. Skellefteå är verkligen inte bra. Tyvärr inte Timrå heller. Oerhörda problem med uppspelen. Resoluta sådana kan det bli sköna vändningar när SAIK ligger på.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
kom igen nu kämpa timrå
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Istället för att Hagos får två minuter nu så skulle jag inte bli förvånad om Claeson får för sig att döma mål för SAIK
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Jadu, det är nog inte lätt att vara domare med alla dessa luddiga regler. En sak kan vi dock vara överens om, det är allt annat än rättvist om vi börjar att jämföra olika matcher.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Nu jävlar sitter den.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Svensson/Starkov har fått två utvisningar med sig hittills. Snyggt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Gladh: Är det bara styf som törs skjuta?
Tack Lindbäck!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: Kolan hade ju ett hyffsat länge mitt i slottet, synd att han inte kan hantera en puck bara.
Kommentera

« · 1218996