1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

1241120 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek:
Linkans Karlsson-scouting klockren? Precis det jag misstänker att den inte var. Hade den varit det hade man vetat vilken spelartyp man fått.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Laken: No shit, Sherlock! Vi är dock, i vanlig ordning, hårt drabbade och det måste även du hålla med om, eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
superfalle och Pär: Skador får man räkna med - det tillhör dagens elitidrott!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
superfalle: FÖRBANNELSEN HÅLLER I SIG!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: fy faaaan .
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

...och detta lär verkligen öka på Timrås chanser att nå slutspel och senare SM-final.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
superfalle: Starkov ja, berätta för mig vilken roll han var tänkt att ha. En billig spelare som stannat av i sin utveckling och som hamnade i Timrå IK i tron att utvecklas. En besvikelse i dig men knappast någon överaskning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
superfalle: Nej, Mattias Karlsson har definitivt inte infriat mina förväntningar. Det är den spelare jag tycker visar minst utifrån de krav man faktiskt kunnat ha på honom. Samtidigt har killen fått barn och är tydligen väldigt familjär vilket kan vara en av anledningarna att det gått som det gått.
Men Karlsson blev uttagen i Tre Kronor, Karlsson började att visa vad han gick för innan sin skada.
Men visst, Mattias är värvad som en producerande back och inte levt upp till det. Så där har vi ytterligare en spelare som har en del att bevisa.

Samtidigt är Linkans scouting klockren. Vem tyckte att Timrå gjort en dålig värvning i och med Karlsson? Inte ens Ros som vräkte ur sig att det var säsongens bästa värvning. Jag kan tycka att den värvningen var så pass bra att jag har svårt att ge Linkan kritik.
Dock finns en känsla hos mig att Mattias "semlan" Karlsson har mer att bevisa. Han kommer.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: och den här starkov som var så bra på försäsongen .. var tog han vägen ?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: vad säger du om lellos tilltänkta efterträdare mattias karlson.. har han uppfyllt förväntningarna tycker du . träningar inkluderas ej .. för där ska han ju enligt uppgift vara riktigt bra med ett grymt skott
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
...Jag också! Gäller endast nyförvärven som kom inför denna säsong eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
JimmyH: Intressant. Jag skulle väldigt gärna ta del av de spelare du anser vara misslyckad. 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

250kg kärlek: Som du först beskrev det så var det bara Linkans chef (TJ) som tryckte på och då känns det inte som det var en demokratisk anda som ledde fram till beslutet precis.

Var det däremot TJ och Challe så blir det två mot en och då är det väl mer likt en demokrati.

Jag tycker att fler än Anger har varit misslyckade värvningar. Vad de kostade vet jag inte men däremot vet jag vilken roll de var tilltänkta för.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
JimmyH: Ja, jag tycker att det är en spelare som inte på långa vägar infriat förväntningarna, kanske också att scoutingen på Nylander varit tveksam. I övrigt måste jag säga att man fått det man har betalat för. Däremot, och det är väl det jag efterlyser, så har vi säkert kunnat få ut mer av befintlig trupp, med ett annat upplägg eller en annan tränare.
Sedan finns det spelare som kanske inte riktigt håller i elitserien, men det är en annan femma. Och i så fall finns det minst lika många bevis på tveksamma spelare som lyckats bra.
Klart det är Anger jag menar. Även om det var på Challes inrådan så fanns det frågetecken från vår sportchef. Dock vägde hans ord rätt lätt i sammanhanget. Det om något är väl att ta ett beslut i demokratisk anda?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
superfalle: Senaste? Om du menar J18 så nej. Däremot finns det betyg från SAIK-TIK igår och har så funnits sedan runt halv 8 igårkväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
JimmyH: blir de inga spelarbetyg i senaste matchen jimmy
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

250kg kärlek: Du skriver väldigt konstiga saker många gånger. Jag brukar ignorera men nu skriver du följande:

"Linkan har mer att bevisa men har inte gjort bort sig. Den enda spelare som fallit ur ramen har Tomas Johansson velat ha hit. I sann demokratisk anda accepterade Lindqvist Johanssons val, även om det inte var en spelare som Linkan riktat blickarna mot."

Några frågor:

1: Har verkligen bara EN enda spelar fallit ur ramen?

2: Vem är den ENDA spelaren? Den tydligaste borde vara Niklas Anger, men han värvades på Challes kontakter och empiri.

3: Demokratisk anda?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
superfalle: För "fladdrig" samt alldeles för ojämn, släpper in alldeles för lätta puckar, varvat med att ta helt omöjliga puckar. Får ju för fan inte bära sig åt som en "staty" på sista målet igår, så där jävla enkelt får det bara gå till i juniorhockeyn.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

Laken: Linkan har mer att bevisa men har inte gjort bort sig. Den enda spelare som fallit ur ramen har Tomas Johansson velat ha hit. I sann demokratisk anda accepterade Lindqvist Johanssons val, även om det inte var en spelare som Linkan riktat blickarna mot.

I övrigt har Linkan tagit hit ett antal spelare som inte på något sätt gjort bort sig. Med rätt förutsättningar hade säkert dessa spelare varit ännu mer framträdande. Problemet sitter inte hos Linkan, enbart. Problemet sitter mer i helheten. Om Linkan bestämmer sig för en ny tränare, och denna tränare blir Perra Johansson, ja då tycker jag att han gjort ett mycket bra arbete. Lägg därtill att Sebbe Erixon (han som gett mest valuta för lönekuvertet) skrivit nytt, lånt kontrakt, och att Anton med 99% säkerhet kommer att vara kvar, så är det ett bra arbete Linkan gjort.

Det är liksom oerhört jävla värdelöst dravel att skrika ut sin vrede över hur jävla värdelös vår sportchef är. De som gör det kan nämna två saker som inte hade kunnat hända med en annan, mer erfaren sportchef.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: Superinlägg! Håller med i allt.
Blir oerhört viktigt att behålla Lindbäck!
Linkan kan absolut sitta kvar tycker jag.
Däremot ska Challe bort!
Skulle inte förvåna mig om Caslava hamnar i KHL.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

Pär: Jag tycker ändå att ryktena kring vem som tränar laget nästa säsong visar på att föreningen inte är nöjd med tränarens insats sett till materialet. Att Caslava drar är inget konstigt. En klasspelare när han kom hit, visst. Men i ett lag där problemen avlöser varandra har han visat sig vara en världsspelare, ungefär som Hahl, Pyörälä och i viss mån Lehtonen. Att han charmat andra hockeylag med sitt klockrena spel är inget konstigt.

Att Lindbäck tvivlar är mer konstigt. Han säger att han vill spela i ett lag där han utvecklas mest. Då finns i så fall bara Timrå IK eller Brynäs IF. Att fundera på att gå till Färjestad tycker jag är en rejäl chansning. Han har chansen att vinna SM-guld, jag vet. Men samtidigt om det går lite sämre finns risken att hamna ute i kylan. Jag hoppas att en ung grabb med framtiden framför sig har andra värderingar än att redan nu börja tänka på pengar. Lindbäck kommer garanterat att ha flera kontrakt att välja bland, en del kontrakt värda mer än andra. Men när pengar är en viktig del i helheten är det lätt att bli fartblind.

Att Lindbäck skall ha kritik efter gårdagens match råder det knappast någon tvekan om. Han ska ta två, kanske tre mål som släpptes in i går. Men samtidigt måste han också få ha en dålig dag, som den igår. Olyckligt att det hände i går dock, men ändå. Han har varit en av de bästa spelarna i Timrå IK. En spelare som stått upp hela säsongen och visat sig ha ett bra psyke.

Jag hyser ändå en viss respekt för Linkan, han har inte gjort bort sig. Då tycker jag hellre att de spelare vår tränare haft att förfoga över, inte lyckats så väl som åtminstone jag förvänatde mig. Där riktar jag min kritik.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
tik02: mm . kan du hitta någon fler match där han varit dålig .. förutom dom inledande matcherna .. svårt att göra 55 kanon matcher på en säsong .. eller rättare sagt omöjligt ..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Tvåtallar: Passivitet o absolut noll grundspel tycker jag det sett ut som hela säsongen, stora delar av förra oxå! Och var är spelglädjen?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Är det bara jag som tycker att vi blir på tok för stillastående i egen zon i fem mot fem spelet.
Ingen vågar gå fram och stöta på puckföraren. Och det blir ofta en panik rensning
Så har det sett ut dom senaste åren.
Kan ske dumt att jämföra med os hockeyn man sett nyss. Men herregud vilken skillnad. i just det momentet
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Laken: Lindbäck är en riktigt bra målis, utan hans spel under säsongen hade vi varit sist.....Men ni som tvivlar lär nog inte behöva oroa er, han precis som casslava vill till föreningar som vill nått. Bävar för nästa års lagbygge!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: Har sett sekvensen nu igen, mycket riktigt får SAIK tryck men jag tycker inte det skulle vart en timeout. Timrå hade innan skapat flera bra lägen i och med ett PP och i något anfall efter det. Sen får SAIK tryck i 2-3 minuter och flera lägen. Efter det kontrar Timrå och får nedsläpp i SAIK:s zon. Timeout och efter det en helt annan inställning. Man kan tydligt se det.
Man kan se det från olika sidor, visst det kanske är taktiskt rätt, känslan jag fick då direkt och nu efter jag sett det igen är dock den samma.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Laken: Ja, eller hur. En toppmålvakt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
tik02: Ett oerhört korkat inlägg!
Lindbäck är en kanonmålvakt även om han gjorde en dålig match igår.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Har först nu sett bilderna från gårdagens match, jag tror inte att det ska läggas allt för mycket energi på att behålla Lindbäck (sållet). Det är skrämmande att se hur han uppträder i denna mycket viktiga match. Måste ju kännas rent ut sagt för jävligt för typ Corso och Sonnenberg som match efter match presterar medans försvaret läcker som ett såll match efter match, måste kännas helt tröstlöst.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
T T: Precis. Frågan är om det inte kunde vara läge att sätta Piros med Sonny och Corso och på något sätt återförena MPS med Anton. Det har bevisligen fungerat tidigare.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: När han fick spela med Sonny och Corso i början på andra tog det inte många sekunder innan den satt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
DJ Hemp: Ok, jag såg inte matchen igår men Lindbäck är ju en kanonmålvakt och har varit en av våra absolut viktigaste spelare denna säsong. Glöm inte det!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Lemmy: Jag är inte hundra säker på att det var så men jag vill dra mig till minnes att Skellefteå skapade ett riktigt bra tryck mot Timrå-kassen och att Challe antagligen ville lugna de sina med en time-out.

Annars går mina funderingar efter gårdagsmatchen åt vilken omgivning Piros bör få spela i. Han är alldeles för bra för att "behöva" spela med Timo (helt ur form) och Meunier (som blandar och ger för mycket).
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek: Ja, kanske det var så, tyckte det var en ganska bra match av de våra fram till den timeouten dock, förutom att Lindbäck inte var den vägg man blivit bortskämd med då.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Lemmy: "Pojkar, känn inte pressen men vi kan ta vår 2:a 3 poängare för säsongen på bortaplan o krypa närmare slutspelet samt dra ifrån SSK!
Känn ingen press!"
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
T T: Du har delvis rätt. Rätt är att trumman beslagtogs. Fel är att det berodde på att hemmapubliken skulle känna sig underlägsna. Tvärtom tror jag att de flesta tycker att det är roligt om även bortaklacken håller låda.

Tyvärr finns det även avarter på hur klackar håller låda. Att använda en trumma som gör det outhärdligt att stå i närheten av är knappast något som varken hemmapublik eller bortaklack kan trivas i.

Gärna trummor på Arenorna, men de måste finnas rimlighet hur mycket sådana får leva om!

Förresten är ni välkomna tillbaka nästa säsong!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Lemmy: Challe tog väl time-out efter att Skellefteå skapat ett rejält tryck i Timrås zon. Det var riktig hönsgård vid tillfället. Jag ser inga konstigheter i det.

Hahl Bundy: Jadu, du är inställd på ingemansland och nöjer dig så. Det finns fler som ställt in sig på det. Då var gårdagens enpoängare en vinst. Däremot tror jag inte att föreningen är nöjd med en poäng. Vi ska till slutspel och väl där ta oss till final. Lite grand läge då att vända lite trender och t.ex. börja vinna på bortais.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Undrar varför man tog timeout med 10 min kvar och spela och ledning med 4-3, dessutom var man mest i Skellefteås zon vid tidpunkten. Efter timeouten ser man räddhågsna ut och backar in i Lindbäck. Vad sa man, man bara undrar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Följde inte matchen alls igår men tittat på målen efteråt. Fan vad glad Hynning blir vid ett mål i boxplay på bortplan i vårat läge, det visar verkligen stämmningen i truppen, typ skitsamma om det blev mål eller inte, det är fan skrämmande av likgiltigheten från Hynning!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Hahl Bundy: Säsongen är körd - där håller jag med dig! Men vi kan fortfarande hamna i Kvalserien så där håller jag inte med dig!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Själv är jag sjukligt orolig för min hälsa!

Jag är inte ett dugg besviken på matchen igår eller resultaten i övrigt.
Har aldrig varit på bättre humör än vad jag är nu vid ännu en förlust som vi leder tills det är 2,5 minuter kvar.
Jag varken såg eller hörde matchen, kom in hit på HS då det stod 4-4 o jag kände:
Jag bryr mig inte! Säsongen är körd sen länge, vi kommer att hamna i ingemansland så varför go nuts? Jag är totalt likgiltig för tillfället.

Jag tror att jag har blivit botad under OS från att vara HS beroende o Timråfanatiker.

Det känns så himla skönt, ska ni veta!

Fast en liten oro finns över att jag har blivit frisk! Vad sjukt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Blizzard: Vad jag menar är att om vi tar tre måste SSK ta tio och det tror jag inte de fixar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
T T: Så våra matcher:
MoDo (h)
Färjestad (b)
Brynäs (h)
Frölunda (b)
Djurgården (h)
Luleå (b)


Är alltså lättare är SSK:s
Rögle (h)
Frölunda (b)
Skellefteå (h)
Luleå (b)
MoDo (h)
Färjestads (b)


Okej att det skilljer några poäng mellan TIK och SSK och att du menar 3P till så skilljer det fortfarande 6P och då är det "bara" 15p kvar att spela om.

Men lixom hur lätt har vi haft på bortaplan....50% av våra matcher som är kvar är på bortais (9p) och hur lätt har vi haft mot BIF (3p) och DIF (3p).

Dessa matcher är även hemma och vi har svårt för dom...så 3 av 6 matcher borta (9p) plus BIF och DIF (6p) hemma det är 14P...och det finns 18P att spela om........

...Det är inte så lugnt......
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

T T: Jag kan faktiskt förstå att man beslagtog trumman eftersom den dödade stämningen i hela arenan.

Ska man stå och slå stenhårt på trumman bör man ju ha en klack med röstförmågor att höras också. Det är väl inte så snyggt att komma till en bortahall och bara trumma.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
lincoln: När jag tittar på SSK:s program så tror jag faktiskt att det kan räcka med tre poäng till för att hålla undan.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
DJ Hemp: PROBLEMET MED DAGENS MATCH ÄR SAMMA SOM UPPSTÅTT tre-fyra gånger i år. När vi väl har chansen att rycka (8 pinnar upp mot RBK, 8 pinnar upp mot SSK, etc etc etc...det upprepar sig gång på gång) så kissar vi i byxan.

Visst är en pinne mot Skaik i dagsläget inte skit, men med tanke på våra numera klassiska 2-0 och lednng med 3 minuter kvar så måste det ändå bli en smak av galla och gammal spya i munnen. Vi kunde fan i mig haft 8 pinnar upp idag. Då hade det varit klart. Som det känns nu så är det väl 50-50 att det blir kvalserien.

Tro mig - SSK kommer att sälja sig dyrt.

Hur dyrt säljer sig Hynning och co ???

Det är vad jag undrar...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Skarin:

Jag håller fullständigt med - egentligen! Trots dagens enorma besvikelse över ännu ett poängtapp (som jag såg det). Dessutom håller jag med om att Wikegård är en jävla Kung! Överlägset bäst av alla så kallade experter var han under OS 2010. Så länge han håller sig till sporten ishockey är han allra bäst i detta land. Helt klart den största behållningen bland alla svenskar i Vancouver - tack Gävle för det!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
SSK förlorade. Vi fick en poäng. Godkänt. Avståndet ner till kval växer. Gilla.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
T T: Inte minst om man lastat på dessa båda lag kväll. Pengarna ska in.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
T T: och 5 omgångar senare vann dom själva med 7-0 mot FHC :)
Kommentera

1241120 · »