1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582006 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

« · 1448610 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bragd-Birger: Nä, nu har du inte tid med det här längre. Gack iväg med sig!

Ser att 'Professorn' håller på att snickra på ett nytt - och säkerligen jättedjupt - inlägg. Bli inte ledsen om jag inte träter tillbaka. Du kanske kan få ut bubblet på någe annat sätt?

Helgkjamizzar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

bisterfinnen: Ja, det där kan mycket väl vara något av det mest läsvärda du har skrivit.

Puzz!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bragd-Birger:

 

Det tragiska är att ni är som en sticka i grannögat till det med bjälken.

Edit: Helvitte vad jag fick till det där bra. På första försöket dessutom. Trevlig Helg!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Wayne Gresky: Vi har lite olika djup, ja. Du t ex tycker att man tillför höjd till en diskussion när man raljerar över något man fantiserat ihop, såsom att det härinne slås för bröstet över 'fantastiska målvakter', 'stabila backtrupp' under ledning av 'den närmast skrämmande skicklige taktikern Perra'. Och att vi tyker att vi, ijenklien, borde ligga i serieledning.

Nä du, min *piiip* vän. Jag tror visst att du var lite pömpig idag. Kanske rent av att det bubblade över lite, när du så länge försökt att hålla dig ifrån att gå in och spamma sönder vår sida efter derbykrossen senast.

Gör det istället, nästa gång. Vi kommer inte att uppfatta dig som en sämre människa för det (jämfört med hur vi uppfattar dig nu). Kanske att du rent av får lite trovärdighets-cred istället?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Vare du som blev portad?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Själv känner jag mej på lite dåligt humör och känner att jag vill be dej hålla käften och ägna dej åt nåt viktigare . Men jag struntar i de och loggar ut i stället . Hepåre
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bragd-Birger: Fahlman skriver hur han tycker att det borde vara, du beskriver hur det varit och jag försöker ge en delförklaring till varför det varit som det varit och är som det är. Alla kan ha sina poänger, men vi har lite olika djup i våra resonemang.

Det finns givetvis fler förklaringar till era framgångar borta. Bl a annat så har ni ju ganska ont om konstruktiva spelare. När ni slipper vara spelförande så passar era centrar med lite mer defensiv orientering ganska bra.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Gällande det här med spillvirke så har ju vi slängt två sådana till SAIK i form av Skogs och Hynning. 80-90% av hela serien består ju av spelare som blivit nobbad någon annanstans.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Wayne Gresky: Och där kom du, ja. Var det bitter du kallade mig?

Om vi bortser från allt fåneri du - din vana trogen - trycker in i munnen på dom du väljer att 'diskutera' med är jag storsint nog att besvara och elaborera mina tankar.

Timrå har på dom nio omgångar som spelats sedan förra uppehållet gått oerhört bra. Betydligt bättre än Skellet. Det betyder inte att Timrå är ett topplag - man är bevisligen ett jumbolag i tabellen - men om vi ser på dom poäng man tagit dom senaste nio har man skördat poäng som om man så vore.

Skellefteå har inte haft någon glimrande form på slutet. Man spöade AIK borta, vilket var starkt. Men så är också Skell starka borta. Sedan spöade man tabellens gråsten (just nu, förmodligen kommer dom bättra på poängskörden när det vankas 6-poängsmatch mot Timrå) klart.

I det läget kommer man hem och ska möta ett formstarkt Timrå (Modomatchen tillhör ett annat universum och kan därför icke tas med som en perimeter). Det är möjligt att du anser att Skellet är så pass mycket bättre att dom, eftersom dom gjort två bra matcher på slutet, ska spöa Timrå bara dom ids. Det kan man tycka. Jag gör det inte. Serien är inte ojämnare än att vilket lag som helst kan spöa vilket lag som helst any given day (undantag: Timrå mot AIK och Modo). Lägger du till dessa lagens form, så...tja. I min värld är det helt enkelt så att du kan åka på spö.

I just detta fall hade det varit intressant med någon form av analys från Herr Fahlman. Timrå har betydligt lättare mot topplag än bottenlag + att man spelat bättre borta än hemma (ett mönster de senaste säsongerna), samtidigt som Skell haft det småjobbigt hemma.

Är det inte just såna här små finurligheter och knepigheter som det är kul att läsa en krönikörs tankar om. Något som ligger på en annan nivå än 'kolla tabellen, ni låg i topp och dom i botten - ni måste ha sketet i att vinna' ?

Sedär, så mycket bokstäver jag satte ihop till ord. Bara för din skull. Är det inte härligt att jag tar dig så på allvar, trots att du kan misstänkas vara...hm. Förlåt, nu kom jag av mig. Har precis börjat kolla på en schysst Peter Jackson-rulle här. Från -92. Najs shit!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

hubbenorlen: Även om ni inte riktigt vill erkänna det själva så är Timrå ett lag som berör väldigt få människor. Timrå hade sämst publiksnitt borta förra säsongen och har det den här säsongen också, och det trots att man slapp möta sin egen fåtaliga hemmapublik.

Avslagen stämning mot ett lag som man tycker att man är bättre än. Jag tror att det är många topplag som omedvetet slappnar av lite när Timrå kommer på besök och det är Timrå för bra för, för att det ska gå att göra. Jag tror att Timrå skulle ha en mycket sämre utdelning mot topplagen om det handlade om slutspelsmatcher, och innerst inne så tror ni nog också det.

När tabellen summeras är det dock inte en jävel som bryr sig om hur man tagit poängen och varför, och fortsätter ni på det här sättet så finns det faktiskt möjligheter att fixa nytt kontrakt. Det är det som räknas, inte huruvida Skellefteå bara kommit upp i 95% av sin kapacitet under en mörk decemberkväll.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Wayne Gresky:

Du har oneklingen en poäng, även om klar serieseger redan i december kanske är att ta i ;)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Wayne Gresky: Och där var du tillbaka till hånandet. Tröttsamt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bragd-Birger: Ja att Skellefteå efter en storseger skulle ha problem att tända till inför en mer än halvfull hall i sedan länge efterlängtade prestigemötet mot Timrå känns ju oerhört långsökt. Nej det var Timrås fantastiske målvakt, stabila backtrupp och spelskickliga forwardstrupp som fixade poängen, detta under ledning av den närmast skrämmande skicklige taktikern Perras ledning.

Det måste kännas väldigt bittert för er att ni var så svaga i inledningen av säsongen och dessutom har den tråkiga ovanan att tappa all form av motivation så fort ni möter något lag som ligger strax framför i tabellen. Tänk annars skulle ju seriesegern vara så gott som hemma nu.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

hubbenorlen: Det är så tydligt att Skellet-fansen är lite förvirrade nu när dom inte är ett allsvenskt topplag/bottenkämpande elitserielag. Kolla publiksiffran. Nyblivna serieledare, och dom orkar inte ens över tabelljumbons snitt.

Och Falle-tönten försöker vara blassé topplagslokalskribent. Ställa lite krav. Inbilla sig att dom inte orkade ta i och svettas, och därför nedlät sig till att förlora på hemmaplan.

Ett annat sätt att se det är att SAIK är ett fantastiskt bortalag, men ett ytterst mediokert hemmalag. Det tyder på vissa spelmässiga bekymmer, och om han orkade analysera istället för att krysta fram liknelser skulle han förmodligen vara betydligt intressantare att läsa.

Jaja. Småpåvar will be småpåvar.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bad_Brett: Jag tycker det var lite småfyndigt. Det får jag faktiskt ge honom, Fahlman, Timråhataren n:o 1.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Bad_Brett:Själv väljer jag att se dem som ett gäng kopi-luwak-bönor som bajsades ut av nämnda klubbar som inte hade förståndet att se att det var potentiella dyrbarheter som passerade ut ;)

Liknelser är liknelser :)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Per HApps: Precis. Och det är ytterligare en anledning till att jag tycker illa om honom. Jag ser ner på människor som inte ger motståndarlaget ett uns av cred, allra helst om det rör sig om journalister.
En viss del av Skellefteås förlust berodde på att vi gjorde dem dåliga. Punk slut.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

hubbenorlen:

Han har ju en poäng. Ni har ju själva pepprat dynga Högström, Halonen och Pikkarainen, för att nämna några. Bremberg och Fleury var inte önskvära i sina tidigare klubbar. Linköping ville inte behålla Murley. Frölunda vill inte behålla Røymark. Hedman och P3 var inte önskvärda i MoDo. Spillverke är faktiskt en ganska träffsäker beskrivning av dagens Timrå.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Ojojoj!!! Prommade ner med min Skellefteå-polare i går natt, mot beachen. Vi hade gett oss fan på att hitta någon som sände matchen live. Vi gick från ställe till ställe men med samma bistra svar: "-solly, no hävv, no hävv. But you want massage, I bling fol jo". Vårt svar blev, som vanligt 'no thank you' och vårt tålamod började så sakteliga tryta. Tur dock att en kall öl på stranden är lika vanligt som en mygga i Sverige om sommaren eller en byxvarm explorer på en Timråmatch på vintern. Nåja, vi gav inte upp, vi gick vidare och helt plötsligt ropade en kille på oss. "-Hallååååå, titta teve, kålla lite, titta håcki?" vi svarade att vi ville se Skaik-Tik varpå han svarade "-yes no ploblem, fix for you". Kanon tänkte vi.... Sedan började matchen. Sicken jävla fight alltså. Helt sjukt! Närkamper, pungsparkar och andra tjuvnyp. Vi sänkte säkert en 8-10 Chang, rakt av...och kul hade vi. Kvällen gick, vi hade det bra ihop, vi två. Framåt 4-blecket på morgonen, då vi lite halvt onykter började vår tripp hem frågade jag min vän vad vi hade varit med om. Då svarade han att vi sett en Thai-boxningsmatch mellan Thai Tim ra och Skai ho ky. Men snacka om spännande. jag som trodde jag sett på ppv... Thai Tim ra vann emellertid med 2-0 om nu någon ville veta. Nu Chang i massor. Hej hej. .
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
hubbenorlen:
Han är en Tranströmerwannabe som gör tappra försök att skriva i metaforer.

 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Anonymous: Sjukt irriterande krönika av Fahlman.

"Naturligtvis är det ruttet av AIK, som går för en värdefull serieseger, att slänga bort viktiga poäng mot det spillvirke som Timrå är byggt av."

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Blir inte klok på detta lag, snacka om att man blandar och ger. Vinner mot topplagen och förlorar mot bottenlagen. Bremberg som var mindre bra mot Modo gjorde det riktigt bra igår. Sen Ridderwall då som varit rätt kass tidigare som kliver in och spikar igen.

Blir inte heller klok på Sundsvall heller som verkar följa oss som ler och långhalm, snacka om lillasyster inne i stan.

I övrigt tror jag en kille som Brenberg kommer bli oumbärlig i KS, låt säga att detta är hans sista säsong som hockeyspelare. Självklart vill han då avsluta med glädje, att hålla ett lag kvar i Elitserien. Att avsluta sin karriär med att förlora en KS och därmed åka ut borde inte finnas på kartan, så vill man ju inte avsluta en livskarriär. Han kommer ge allt han har.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

superfalle: Men har du inte koll p

V'xj; hemma p[ s;ndag, inte hv...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Skarin: Verkar som att Ek på Expressen följer detta forumet i alla fall. Kolla passningen till de som grinar på forumet i den första fetmarkerade texten i denna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
dr-nix: Hur gick det med frugan egentligen? Om hon är ute så borde det ju göra honom till en bättre spelare framöver.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Mycket skön seger igår. Gillar kämparmålet från Fleury, hoppas han kan fortsätta att leverera. Killen är bara 25år dessutom så det kan ju vara en kille värt att krita ett längre kontrakt med om hans nuvarande spel håller i sig (eller skulle bli ännu bättre).

Men den segern betyder inte mycket om vi forsätter förlora mot lagen strax ovanför oss. Matchen mot Växjö blir jävligt viktig, vi måste vinna den matchen.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Damiens mål igår var den 5:e poängen i timråtröjan och där med har han gjort fler poäng i Timrå på 7 matcher än vad han gjorde i Luleå på 20 matcher, bra Nubben!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Blizzard:Ni var väl lite ivriga och XP lite sena. =)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Kerstin_k:

Kanske  det, men det gäller att synas vilket sponsorerna gärna vill se.  

När Timrå  vinner, lönar det sig med reklam. När det går dåligt är det nödvändigt.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Skarin: GRATTIS ikväll!! Ja en dubbel-torsk för Lakers skulle ju sitta som en fläskläpp!  Gerber får gärna sura vidare.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Riddarn



Vi fortsätter att kassera in stjärnor från hockeyligan. Inte så illa för ett bottenlag :)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Nu är det bekräftat av Perra själv, ingen vet vadsom händer och varför. "Jag blir inte klokare. Att räkna ut hur det här ska bli, det tror jag inte att någon kan, säger Johnsson till Canal plus, och syftar på lyftet efter genomklappningen mot Modo senast. – Jag kan inte förklara det här."

Timrå skulle ha goda möjligheter i VM på måfå.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=4036228

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Kattgubben:

"Dagens seger blir ett slags bevis på att vi har vänt och blivit ett anständigt elitserielag och jämförelser med 01/02 och andra usla elitserielag genom tiderna känns inte lika relevanta längre. Det känns som att vi har kapacitet att hänga med i serien, oavsett om vi lyckas undvika kvalserien eller inte".

Jajamen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Då kan man äntligen gå och lägga sig och drömma söta drömmar. :)

Idag var en bra dag. Vi ses i snöstormen

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
uhahl: Stämmer. Syntes väl nu på reprisen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Varför fick Larsson ass på 1-0 då torp skjuter ett skott som Jonte styr och bremberg slår in returen????

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Kattgubben:

Kanonsång! Millwallfansens anthem! Sno den! Rakt av!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Edb:
Nej för fan, jag tycker att vi skall ordna ett fackeltåg på söndag på trickskidor.

Uppställning på Domustrappan 1 timma innan match med Timjåikånen i täten och sedan avfärd mot Ladan.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Per HApps: ska vi åka rullskridskor nu menar du ? sådana som fanns på 80talet ? med gröna hjul hehe
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Skarin:
På söndag vill jag höra Ebbas 800 grader innan match ...  
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Andersson: Renskav kan avgå tycker jag!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Sluta grina över att inte Timrå nämns i TT-texter och dylikt. Larvigt!

För övrigt hade nolaskogsarna en satans jävla tur ikväll. Men det ska väl dom ha oxå nångång.....typ.

Den här trepoängaren satt där den skulle! Nu vore det väl själva fan om vi inte kunde trycka dit Lakers på söndag. Ett Lakers som har match även på lördag mot nolaskogs.

Come on!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Edb:

Tog inte ens Renberg upp matchen på hockeykväll ?

Dags för arga mail till SVT ?  ;)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Blizzard: tidningen är "speechless" som man säger i amerikat!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
mikenomad: Var det inte Lyxfällan du såg....?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

yngwie:Visst är det så.

No one likes us

No one likes us

No one likes us

We don't care

We are Timrå

super Timrå

We are Timrå

From the proppskåp

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Kattgubben: Meen de hööde eett luåångt speeciAl uöm Muodoo u Linkuöping..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Kattgubben: Bra det! Då blir vi ännu mer underdogs!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Kattgubben:

Det är nog ni mot alla! AVGÅ ALLA!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Abron: Är det så mycket att hetsa upp sig över då? Jag menar; expressen brukar ju inte erbjuda vidare djuplodande analyser. Det skrivs mest för att generera klick.

Bäst läsning är JimmyH's blogg och våra lokalblaskor.
Kommentera

« · 1448610 · »