1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580562 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07

« · 1954868 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: Får vi in Erixon i laget så tror jag han och Kinnvall räcker gott i PP!

Själv skulle jag faktiskt väldigt gärna se en JalleJanne fast liiite bättre i avvägningarna, Rahimi typ, kanske en Transatlant?

Annars tycker jag att Jens Westin har utvecklats till en jäkligt stabil SHL back. Tror han har kontrakt över nästa säsong dock
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Skönt att höra som Skellefteå-supporter! 👍❤️
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Nielsen har ju verkligen imponerat! Kan ju tyckas lite märkligt att man inte provat juniorer tidigare med tanke på hur dåligt det sett ut i försvaret. Nielsen slår ju direkt ut Söderberg, Molinder. Och är nog inget sämre än Falk o Drugge heller.
Har man haft prestige i det hela att inte ta upp nån juniorback med tanke på att de kan slå ut flera andra backar. Man börjar ju undra?
Måste ju köra med de bästa! Tyvärr har det ju vart lite si o så med uttagningarna kan jag tycka med målvaktsbiten o även vad gäller back o forwardsuttagningar. Typ Drugge o Blomberg som bl.a borde fått spela mer.
Sebbe Erixon kommer nog om vi blir kvar. Och det är ju en stabil SHL back i alla fall. Skulle dock behöva en till i klass med Hampus.
Blir inte Jalle kvar så gärna nån annan finne kanske. Gärna nån i stil med Pasi Petriläinen😁😁😁! En personlig favorit från början av 2000-talet 👍!
Blir intressant att följa. Men först gäller det att borsta bort ohyran!!!💪
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Skulle behöva en PP och en Hårding där bak
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Sjukt imponerad av er som dagen efter en rejäl rumpkörare och med en nattsvart skadelista orkar författa långa, konstruktiva inlägg om Timrå IK. Hatten av!
👏👏👏
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Timråit H-sand: Den är riktigt klurig alltså... Vi har ju bara en back av alla de med kontrakt som kan bära ett backpar i nuläget.

NY - NY (Typ Sebbe Erixon?)

Hålarsa - Vemfansomhelst men kanske Kinnvall?

Ohårdegård - NY (KANSKE JalleJanne?)

Extra - Falcon

Utlåning - Druggels (Kanske att Druggels kontrakt möjligtvis går att lösa?)

Resten - J20 spelare typ Nielsen/Landin/Englund.

Ser ändå helt okej ut... Ska bara klara dedäringa jäkla kontraktet först...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Tror nog Drugge kan tänka sig bryta kontraktet, dock lär det väl inte vara så mkt pengar att hämta där.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Ja tyvärr kan backsidan bli lite lurig . Men måste ju bara stärka upp rejält om vi ska vara med i leken!
Gallo hoppas jag verkligen blir kvar. Och får ju hoppas på ett år till med Hållander vilket vore guld.
Olofsson är dock förlorad men känns inte så stor skada att han försvinner med tanke på hans prestation. Nåt säger mig att Palmberg kommer att lämna.
Sen har man hört att flera tunga kontrakt kan landa in om vi klarar kvalet o det låter ju positivt.
Och mer pengar ska vi ju rimligen ha att värva för.
Skulle vara så oerhört skönt att få städa bort dessa ohyra till Råttjävlar i kvalet o ta ett kliv uppåt nästa år i hockeyfinrummet!
Och nåt annat finns bara inte...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
josha840: Tänkte att det var 5 minuter sudden...
Men så är det ju naturligtvis inte 😁!
Ja undra om man inte kör 5 mot 5 då?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Gissningsvis så kommer vi inte bli av med några spelare på kontrakt.

Backsidan blir jäkligt svår att stärka upp alltså, finns liksom inget utrymme att förlänga med en sådan som Westerlund eller JalleJanne om man så skulle önska för på de stackars få ordinarie platserna vi har kvar måste betydligt tyngre namn in.

Av de forwards med utgående kontrakt så skulle jag väl helst vilja se en förlängning av Robot och kanske Gallo samtidigt som man får hålla tummarna för Hållander men känns högst osannolikt.
Annars tror jag stommen av Forwards av de som står på kontrakt idag nästa säsong är helt okej.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: Hardegård har också kontrakt över nästa säsong. Sammanställer en lista med spelare på kontrakt över 19/20:

MV - Svedberg

Backar:

- HåLarssa
- Kinvall
- OHardegård
- Druggels
- Falk

Forwards:

- Collberg
- Olsson
- Rensfeldt
- Laxen
- Thörnqvist
- Wedin
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Fnale: Är det 4v4 eller 5v5 i kvalet i sudden? Minns inte hur det var förra året.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
gustav9: Bara 9 spelare som ska spela sudden Death? Kanske kan bli jobbigt!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Otto1: Ska vara en bra deal om vi ska byta tycker jag.

Ja sedan ska vi fylla på med högre kvalitet än idag, samt några juniorer. Nielsen & Pontus Englund på backsidan samt Sjöberg & Eriksson på forwardssidan. Sedan har vi ju Kaijser & Jansson oxå
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: Önskar du verkligen att vi behåller Svedberg? Med hans lönepost så blir han såklart svår att bli av med. Men skulle dom hitta en deal med honom så hade jag inte tvekan en sekund på att släppa iväg han. Bör finnas stabilare målvakter för den pengen.

På backsidan så lägger jag gärna till Nielsen. Sen två toppbackar på det(en av dom är Erixon).
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
gustav9: Till nästa säsong önskar jag behålla dessa.

Brattström
Svedda

Hampe
Kinnvall
Janne J
Albin
Filip W

Törna
Wedda
Laxen
Palmberg
Sebbe
Gallo
Madsen
Hållander

Sedan har vi Collberg, Rensfeldt, Drugge och Falk med kontrakt, som jag hoppas man kan bryta eller låna ut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
mikenomad: cheer up..jag har en go känsla i mej, vi kommer klara det.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Yoda Marklund: Laguppställning i kvalet 1a femman Larsson,Nielsen Salomonsson,Rensfeldt,Wedin. 2a femman Kinnvall,Jalasvara,Hållander,Olofsson,Gallo 3e femman Karlsson,Hardegård, Törnqvist,Palmberg,Ohlsson, 4e femman Collberg,Blomberg,Jansson extraback Molinder eller Drugge extraforward Boyce eller Persson Förstekeper Niklas Svedberg o Viktor Brattström fär dela på spaden 1a pp Kinnvall Törnqvist,Salomonsson,Wedin,Hållander 2a pp Nielsen Palmberg,Gallo,Olofsson,Rensfeldt, Bp 1a Larsson,Nielsen,Ohlsson,Blomberg 2a Jalasvara,Karlsson,Gallo,Hållander/Rensfeldt 1e tekare i viktiga lägen anfallszon Palmberg egen zon blomberg/Rensfeldt Övertidsspelare 1 a Nielsen Wedin Salomonsson,2a Larsson Gallo Ohlsson 3e Karlsson Hållander Rensfeldt mina tankar inför ett stundande kval
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Sputnik: Nu är jag trött på alla skador. Ärligt talat så skiter jag i resultatet på lördag. Är så fruktansvärt trött på alla skador. Kan man ställa hela J20 laget(förutom Nielsen som man vill ha hel inför kvalet).!!!??
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Vad var för positiv nyhet Timrå skulle presentera idag? Såg något på Twitter när jag vakna att det tänkte presentera något nu på förmiddagen. Men nu när jag letar efter det inlägget är det borttaget?? Undra vad det var för nått då.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Axle San: vi får väll se i kvalet om det är ett bra drag. Men om man vänder på det, skulle han ha mått bättre utav att stå alla matcher och förlora? Finns alltid två sidor av ett mynt. Det är endå en människa vi pratar om.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TimraStockholm: Paradoxalt med tanke på att vi slog rekord i ”bästa inledning av en nykomling”.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Det var länge sen jag såg ett lag ha mer missflyt än vad ni hade igår. Hoppas att ingen av skadorna är allvarliga, men gissar att Berglund och Madsen blir borta ett tag. Nyckelben/revben? Brattström borde komma tillbak innan kvalet, såg inte ut att vara en allvarlig smäll men tråkigt om han fick en hjärnskakning.

Fy fan vad jag led med Marcko. In som debutant då förstekeepern blir skadad, jättetavla och baklängesmål vid första ingripandet, sen en oturlig knäskada. Kan ej byta trots att han knappt kunde stå på benen! Riktig krigarinsats och han stod för flera fina räddningar med plockhandsken, men hade ganska dålig hjälp av lagkompisarna.

Får be om ursäkt för alla dessa skador men tycker inte det var några fula situationer utan sådant som tyvärr ibland händer i en så tuff sport som ishockey är. Maximalt jäkla missflyt att åka på 4 skador i samma match nu innan kvalet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
JanneH: Det där låter som ett perfekt exempel på Sunk Cost Fallacy.

Det är nu vi ska vinna. Att vi skrivit ett dåligt avtal med Svedberg och att han varit bra i yngre där är inte något som hjälper oss nu.
Jag hoppas verkligen att ledningen inser problemet med ett sådant resongemang.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Gällande Svedberg VS Brattström så tror jag det ska jävligt mkt till innan Nubben, Freddan och Hirsch tar beslutet att bänka Svedberg i en bäst av 7 matchers serie. Har man 300-400 tkr i månadslön, SM-Guld och NHL spel på meritlistan så ska det till något alldeles extra innan man släpper fram en orutinerad junior istället. Spelar liksom ingen roll vad nån tycker och tänker - Svedberg står i kvalet!!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
JanneH: Ok. Positiva problem att välja positiva system.
Det kan gå.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Smokey: Ja Sjödda plockar nog fram ett nytt system lagom till kvalet ska du se... ja bara han kan bestämma sig vilket av alla system han nu ska välja
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Jag tycker att Timrå IK kan sätta in hur många juniorer som helst. Kanske låta kanslipersonal och hugade sponsorer eller typ Sheffield Steelers få plats på isen i resterande SHL-matcher? Vem fan bryr sig

Skämt och sido.

Försvinn från radarn innan kvalet! Hur många 100% fullfarts skarpa träningsmatcher spelar man inför starten av SHL? Hur började säsongen innan vi blev analyserade och lättare att komma till tals med av de andra lagen?

Ska vi inte träna, träna, träna, träna, bygga, bygga lite nya system och överraska?

Låt AIK eller Oskarshamn slåss som galna hundar och få alla jävla skador, skavanker och nerslitna spelare i tv-sända matcher där vi kan läsa av och analysera varenda spelares jävla svettfläckar till avstånd mellan backar, forwards och volym på issotejpsknoppar.

Matchtempo finns i dessa gossar. Det garanterar jag. Dom har inte haft något sommaruppehåll. Det handlar om skador under säsong. Varenda muskel som kunna tränats för att bygga upp skador och bibehålla annat har utförts.

Tänk om. Tänk fördel! Vi står inför en frän utmaning. Bäst av sju. Här ska allt kokas ner efter en säsong där vi knappast kan vara ett dugg överraskade över resultatet.

Är vi det? Då är det vi supporters som är fel ute.

Ut ur radarskuggan...Ut ur dimman kommer... "THE BIG RED MACHINE".

Känn ingen press motståndarjävlar. Vi har varit hemma och byggt om lite. Det trodde ni inte va?

När vi lägger psyket åt sidan, då handlar det om att nöta ner i bäst av sju matcher. Det har vi absolut kapacitet till! Vi har slagit och spelat jämt med topplag i SHL. AIK har torskat mot typ Västervik...

Jag känner pulsen! Jag känner framtidstro! Om några veckor börjar den bästa tiden i våra liv.

Den som ger upp nu. Den kan dra åt helvete!

Skicka in stålar till TIFO-gruppen! Det är bättre än all psykmedicin som finns!

"Vem ska jag tro på tro på tro på när allt är så här"?

Vi är inga jävla Di Leva!

DU SKA TRO PÅ TIMRÅ IK. Punkt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
mikenomad: jag tror dock det kan vara till vår fördel. Speciellt när det gäller Svedberg. Men sen är det så att ”stjärnspelare” alltid får lite special behandling.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Axle San: Om det är någon form av strategi att låta speldugliga spelare semestermysa sig i form till ett kval så är det nog något av det mest intelligensfria jag hört talas om.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Rip Kirby: Brattström har framförallt ett mycket stabilare och jämnare grundspel än Svedberg, det är väl det som skiljer.
Vidare släpper av någon anledning Timrå till långt mycket färre skott mot sig när Korven står.
Högst personligen är jag tryggare med Korvström mellan stolparna, och det verkar backarna också vara.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Tikkare: 12 spelare skadade. Om det inte var 2 kompletta SHL-femmor Nubben hade på kroken innan fönstret stängde var det lika bra att det sket sig. Nåt enstaka nyförvärv hade varit en piss i missisippi i det här korthuset.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Tonymontana: ”Svedberg är inte skadad, det tror jag vem som helst förstår. Jag tror mer på att nubben och tränar trion har gett han nån vecka ”semester””

Du måste skämta? Här snackar elithockey och säsongens viktigaste tid för Timrå, det är nu ni skall förbereda er för kvalet och det är inte läge att ta semester. Är detta sant så är det hårresande.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
mikenomad: alla i Skellefteå heter Marklund.🤔
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Timråik123456: Jag vet att det var länge sen Svedberg nådde dom höjderna, men jag kan tycka att i alla fall inledningen av den här säsongen lovade mer då han i stort sett spikade igen i en rad matcher. Vad har Brattström visat, egentligen? Några vackra TV-räddningar som mot Örebro näst senast, inte mer. Han har inte kunnat spika igen på samma sätt i alla fall som jag ser det.

Sedan kan inte Drugge få fortsatt förtroende med samma felprocent som han har just nu. Men det är en helt annan historia som vi säkerligen får anledning att återkomma till...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: Om man är enögd ja.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Bragd-Birger: det sker ju viss komminikation här med supportrar från andra lag. Skellefteå AIK bör inte vara ett sådant lag, dom är bara i SHL på låns.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Rip Kirby: 2012 var för 7(!!!) år sedan. Om du kollar räddningsprocenten dom senaste åren för Svedberg ser det inte så jättebra ut.(Defintivift inte stjärnstatus) Svedberg i ett kval ser jag som väldigt oroväckande då han har tydliga brister som våra kval motståndare kan genomskåda hur lätt som helst varelse han var bra för 7 år sedan eller ej.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Mappa: Mitt tips blir att Svedberg får förtroendet i kvalet. Detta baserar jag på att hans toppnivå är betydligt högre än Brattströms dito. Svedberg har varit sjukt ojämn under en längre period, inte minst humörmässigt. Det torde vara därför som man gett honom tid att vila sig i form under de senaste matcherna. Med Svedberg hyfsat i närheten av den form han hade i Brynäs under främst finalspelet 2012 så ökar våra chanser i kvalspelet högst avsevärt.

Brattström har visat vad han kan men i en matchserie i bäst av 7 ser jag honom inte som en matchvinnande målvakt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Yoda Marklund: Oavsett smutskastning tidigare här, du är en bra supporter. En jag respekterar trots Twin Peaks-laget du håller på.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Om detta stämmer så är det ju heeelt sinnessjukt

www.hockeypuls.se/artikel/shl/efter-mardromsdebuten-19-arige-timramalvaktens-sasong-kan-vara-over-krigade-pa-skadad

I länken står det alltså att Marckos säsong kan vara över...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Mappa: Svedberg är inte skadad, det tror jag vem som helst förstår. Jag tror mer på att nubben och tränar trion har gett han nån vecka ”semester” eller vad man nu kan kalla det. Han laddar förmodligen om batterierna mentalt, det har varit en tuff säsong för honom. Jag tror han har fått hitta glädjen igen genom att vara med flickvän, kanske träffa familjen. Som sagt jag tror han bara har laddat om batterierna inför ett kval.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: jag har absolut ingenting imot att bratten tar första spaden i kvalet han har varit riktigt bra synd att han inte fått nåt förtroende tidigare i serien men min fråga var om du eller nån vet nåt om statusen på Svedberg just nu
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Kovalchuk: Ja, vi låter han stå på gamla meriter även fast vi har en hetare målvakt i Bratten!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Kovalchuk: har du nån info vad som gäller med Svedberg om han ska stå i kvalet så måste han ju spela matcher innan det börjar o det är ju bara 3 möjliga kvar innan ??
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: håller med dig i detta men Svedberg har ju spelat på en annan nivå tidigare o varit tungan på vågen i viktiga matcher blir bara fundersam på vad som är fel har inte sett eller hört nåt om vilken skada han lider av ????? Vad är fel ? Nä nu får vi tikare ta omtag o se till att vi sluter upp i arenan när det blir allvar den 27/3 kl 19 så SKA hela arenan gunga Forza tik Forza Timrå för ever
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: Nej, kvalet står Svedberg
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Mappa: Men vi har inte haft någon Svedberg i toppform, han kanske gör en riktig bra insats var 5:e match, jag vill VERKLIGEN att Brattström är våran 1a keeper i kvalet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Sputnik: Tror inte att nubben kommer att kalla hem Jansson eller Kaiser dom har avgörande matcher i helgen mot Huddinge i play off så har det inte hänt än så kommer det inte att ske nu.Om det blir torsk för Borlänge så är det väl förmodligen självklart att ta hem båda två inför kvalspelet
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Sputnik: Nä där har du en poäng men detta SKA vi klara ut iaf hyfsat gott om tid att ladda upp batterierna o få tillbaka flertalet spelare innan första och viktigaste matchen denna säsong vi vinner första o sen rullar det vidare mot nästa säsong i SHL som förhoppningsvis blir betydligt roligare än denna . En gång tikare alltid tikare Forza tik Forza. Undrar vad som är fel på Svedberg nån som vet något om det ???? En Svedberg i toppform tar allt men ett stort ? Vad händer
Låst ämne

« · 1954868 · »