1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07

« · 2234851 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Woody: för det första bygger väl statistiken på 5 spelade matcher? Sen skulle jag nog vilja påstå att fem matcher är ett rätt litet urval av matcher för att dra några stora slutsatser gällande kvalitén på vårt pp. Du har rätt i att det sett bättre ut och jag tycker inte man ska gråta över att det inte klaffade just idag men man kan inte slarva så mycket att man släpper till dom chanserna vi gör. Vi hade kunnat döda den här matchen enbart på spelet i vårt eget pp och inte till vår favör.

Förra säsongen var hela vårt pp Dahlén/Lööke/Lundin. Denna säsong verkar vårt PP bara bestå av Rattie. Skulle Wedin ansluta till det här laget så tror jag effekten skulle märkas direkt. Drömvärvning.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Tur man är ledig några dagar. En arbetskompis är Skellefteå supporter, den andra är Leksing. Modoiterna räknar jag inte... där är man ensam i topp. Men det andra 2... Leksingen är värst.
Man vill ju bara le lite överlägset så där utan att säga nåt... det är jag bäst på! Leksingen däremot slutar ju aldrig tjata. För min skull o för arbetsplatsens skull.... vinn på lördag!
Snälla, Timrå!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
vonDöbeln: Jag tar mig en kik på denna kommentar när vi summerar säsongen och konstaterar att "spelet är ju bra", men poängen uteblir konstigt nog...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
HANZL --->> Out ⤵️
Wedin IN ⬅️ <<--
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Tycker att frustrationen just nu är total. 6 matcher är spelade och vi står på snåla 6 inspelade poäng trots att vi likväl hade kunnat ha i alla fall 12 om vi haft lite medstuds.

Mot IKO är vi en stolpträff från förlängning, mot Växjö är bra men förlorar på en kort svacka där vi släpper för många mål för att ta ikapp. Mot Frölunda är det jämnt hela vägen och vi är domarmissar på både straffslag och 2 missade utvisningar från att kvittera matchen och få förlängning.

Idag då? Jo - det tar till den 59e minuten i matchen innan vi vet om det blir några poäng eller inte.

Det är helt omöjligt att vara förbannad och säga att vi inte håller måttet, men satan vad det irriterar att vi kommer iväg med styrkebeskeds-förluster, och vi behöver poängen för att inte hamna i botten när vi summerar grundserien.

Hoppas verkligen att laget orkar hålla uppe denna goda arbetsmoral och slit så kommer vi att även få med oss lite vinster istället för uddamålsförluster.

Nä, än är jag inte orolig för den här säsongen. Till skillnad från förra säsongen när vi var slagpåse så kommer lag som inte ger 100% ute på isen inte ha en chans mot detta års Timrå.

Mot slutspel bröder!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
roger_sundsvall: helt okej match men vi behöver 2 offensiva hot till... så äre
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Olle: men då får du också höja blicken från dagens match. Vårt pp var inget vidare i dag, men man ligger inte på andra plats efter 6 matcher av en slump heller. Lite trist att vi förlorar tajt mot två av topplagen. Spelet helt okej, en hedersam förlust, men det får inte bli för många. Det finns en handfull lag som vi måste slå. Allt annat är en bonus. Skulle vi få hem Wedin gråter jag att lycka. Han har varit en stor personlig favorit sen barnsben (hans barnsben alltså….).
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Olle:

Ja lyft blicken lite. Vi kan väl inte vara sylvassa jämt i PP heller. Men absolut så gjorde vi några bleka PP idag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
vi vet att saik..borta är tufft
men friläge...då ska pucken in
flera p.p...då ska pucken in
thats it..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Labban: Det vet jag, men så seg och dålig som liljewall var idag får inte en kapten vara. Att han får så mycket speltid ikväll är helt obegripligt. Dundermiss av Freddan.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Olle: Ja efterlyste det redan i HA. Vi har inte forwards som vågar gå in i banan utan hellre kör kamikazeräder längs sargen och försöker runda motståndarförsvaret. Det kanske funkade ibland i HA men mot SHL motstånd måste man nog våga göra något annat och vara mer kreativ.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
jå1: Visst är det så. Men samtidigt; är det realistiskt att tro att Lundin, Lööke och Hartman ska kliva in och leverera direkt? En nivå upp liksom. Dom kanske behöver lite tid?

Problemet - som jag ser det just nu - är ju att laget har lite för många cementbrunkare som inte tillför något speciellt. Inte ens konkurrens i laguttagningen.
Vem av Madsen, Boyce, Andersson, Liljewall, Walli och Blomman ska konkurera med Hanzel och Rattie om speltid offensivt? Enda konkurrensen i laget är ju vem som ska lira i fjärde. Är det Walli eller Boyce som inte ska få byta om?

Nog hade jag föredragit nån lite mer spetsigare värvning än Andersson (bland andra) för att skapa en offensiv andra-lajn. Och på så sätt gett Lööke, Lundin, Lodin och Hartmann en möjlighet att gnugga sig i form i en tredje-lajn. Låta dom få lite tid.

Jag tror att många i laget kan växa in i det här. Men risken finns att vi inte har tid att vänta på att det ska hända.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
The great one: höj blicken från statistiken lite. Vi gör mål i pp idag men det kommer inte från ett etablerat spel utan från en chanspuck som kommer från en grötig situation framför mål. I övrigt släpper vi till ett friläge, en 3-2 (!) och en 2-1 när vi spelar pp. Det ska vara praktiskt taget omöjligt i en och samma match.

Vi får våra chanser i pp denna match men sanningen är att vi knappt kunde etablera ett tryck i zonen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
kattan: Liljewall är ingen snabb spelare, han var långsam även i HA men har andra kvaliteter. Tycker han är en av våra bättre spelare trots allt. Vi har några kvicka lirare som åandra sidan inte får något uträttat eftersom de inte är särskilt kreativa när de väl har pucken.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
jå1: In med någon som går rakt på mål och rör upp lite känslor. En Gallo-typ. Inte nödvändigtvis någon som sprutar in mål, bara någon som kan få den här känslolösa hårpermanentning till hockeymatch att hetta till lite. Fantastiskt om vi kan värva in spets men ännu bättre om vi kan höja lägstanivån på alla befintliga spelare med 20-25% Inte ETT enda gruff från timråspelare på 6 raka matcher. Det är som man spelar betydelselösa träningsmatcher där ute.

Timrå gör det bitvis bra men ofta ser det ut som man förväntar sig att förlora och blixtrar till när en slumpchans ges. Spelar vi så här mot leksand så blir det också torsk. Många fler måste vara beredda på att prestera en gedigen kämparinsats om vi ska vinna matcher.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Bortsett från större delen av tredje perioden så var det ändå en bra match från Timrås sida. Det gjordes mycket rätt men lägena var för få och effektiviteten för dålig. Att vi ändå göra match av det borta mot ett formtoppat Skellefteå tycker jag bådar gott för framtiden. Förluster är alltid som surast direkt efter slutsignal, mot Leksand blir det poäng gärna allihopa.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
RTS: Sedan Liljewall, gillar honom överlag, men tycker han ofta ser riiiktigt trött och seg ut, både i tanke och ben, och får dessutom rätt mycket speltid. Nu är det ju inte han som är problemet. Men det är många från HA som inte hänger med i detta tempo och som inte lyckas växla upp sitt spel på SHL nivå, och det har vi inte råd med.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Vi spelar lite för osmart i uppspelsfasen känner jag. Mycket jaga puck vid sarg och vi blir fastmosade. Forechecken är i stort sett obefintlig
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Tråkigt, men ändå ganska väntat att det inte blev nån poäng ikväll. Saik bättre i allt egentligen, starkt att ändå vara med målmässigt i matchen till sista minuterna.
Som sagt, vi måste sätta chanserna i en sån här match.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Olle:

Vi är 2:a i ligan i PP, går Ju inte klaga på direkt. Däremot så leder vi även utvisningsligan, där måste vi blir bättre.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Bragd-Birger: liljewall har varit krasslig tror jag.

Timrå tog 4!! utvisningar och det har de fan inte råd med.

Jag tror att det var en stor del av förlusten

Sedan har de ett par spelare som inte levererar tillräckligt bra och inte heller sliter för det.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Jalapeno: Nu räknas väl iofs inte 2 mål i slutet in i den bedömningen. 1-2 till sista minuterna. Resultatmässigt var det jämnt, men Skellefteå spelade bättre i tredje.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
ÄR PÅ HEMMAPLAN
med publiken i ryggen
VI SKA VARA svårslagen
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
RTS: Helt obegripligt..han var bra för nån match sen..Men nää..att den killen spelar i SHL är fan i mig en gåta. Släng in OJ..kan aldrig bli sämre
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Hahl Bundy 2.0: Behövs nog bytas ut några spelare om vi ska lyckas lugga de bästa lagen på poäng i den här ligan. Väldigt uttjatat men vi har några för många HA-spelare som inte är bra nog.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Tack för en god match ska heja på er i år förutom när vi möts, väl kämpat!👍
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Lite soppatorsk i 3e, men väl kämpat. Måste sätta lägen som Hanzls/Blommans om det ska bli poäng i en sån här match.

Rajjan riktigt bra, Svensson/Westerlund bästa backpar. Tycker fortfarande inte att Lodin ska spela med Hanzl/Rattie.

Vad har hänt med Liljewall? Såg otroligt seg och icke-resolut ut idag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Hassan: Tar tillbaks såg att 2 var slut minuterna
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Labban: idag vägde vi för lätt helt enkelt. Men fler och fler ha spelare kommer upp i tempo!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Rallarn: som två boxare där en håller den andre på armslängds avstånd och den andre står och vevar i luften. Säger inte att vi var helt chanslösa men det är mycket som ska stämma för att vi ska ha chans på poäng i den här matchen. Vi har inte många vassa chanser. Blomqvists friläge måste sitta, det finns liksom inga marginaler. PP är rakt igenom uselt trots att vi landar på 20% va? Vi släpper till fler lägen i egen zon i pp än vad vi skapar offensivt.

Ska vi ha chans på play in så måste det värvas. Vi kanske klarar ett negativt kval med det här laget men våra förmodade bottenkollegor är inga stryklag heller. Tror och hoppas att nubben inte vill spela rouletten igen och sätta allt på rött för det sket ju sig ganska rejält förra gången det begav sig.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Andersson: Frågan är hur länge laget orkar som dom gör den här matchen när man inte får något för det, ju fler förluster som ser ut såhär ju mer kommer det tära på självförtroendet. Oroande är ordet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
RTS: Så jävla less på hedersamma förluster
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
RTS:

Mm, oerhört märkligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Linkovich: Alltså zajac är verkligen inte bra, tycker han är en av dom största flopparna hittills
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Jag är inte nöjd. Dyngless på sånt här. Vi är numret för små. Vete fåglarna när vi växer in i den här kostymen....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Rätt uddlöst ikväll måste jag säga.
38:an får en ocean av speltid och förtroende.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
roger_sundsvall: byt hanzl mot Wedin?kanske russki går med på
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Saik vinner skotten med 15-5 typ i tredje fast dom redan ledde matchen . för tamt
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Alltså inte för att vara sån men lite tröttsamt höra om hedersamma förluster. Idag var en sån dag vi borde tagit poäng med tanke på hur spelet såg ut de två första perioderna. Visst Skellefteå är bra men de är ett i mängden av bra lag. Det går inte ursäkta bort att alla lag vi möter är sådana lag vi inte räknar med att ta poäng mot.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
hedersam förlust
gillar vi sånt?
4-1 nu
jaa va säger man
blomqvist du kunde kvitterat
saik..halvdan match..vinner ändå
så ere
KOMMER taggade till lördags matchen mot LIF
då vill .ma se...power
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
sargad: Håller fullständigt med
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
sargad: jaa Rajjan är grym bra.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Ja där är det nog över! Men i hockey kan allt hända!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Vi orkar inte riktigt i 3:e. Syns tydligt på vårt passningsspel. Men nya tag på lördag. Då ska vi vinna! 👍🏻
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Apropå vad våra "allsvenska" spelare så tycker jag Sheriffen&Filuren ser ut som vårat stabilaste o mest samspelta backpar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
kulltorp: Aldrig något lag som klarat sig kvar tack vare hedersamma förluster...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Hockey är en Skitsport! Slut på meddelandet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Torskar ni i kväll ska ni inte vara griniga, tänk att vi är inne i en sjukt bra trend just nu och att Supermann har ett jävla självförtroende
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
Hahl Bundy 2.0: Kommande 3 matcher ska vi ta poäng. Den här matchen hade jag inte räknat med några poäng.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2021-10-07
flaxxx 3-1
o herre
Låst ämne

« · 2234851 · »