1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581247 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20

« · 2279335 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Modano: Vart har du hört eller läst om detta? Hockeykväll nämnde inget alls om en sån nyhet, vilket jag är säker på att man skulle gjort om det låg något seriöst bakom.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Olle: Ja men då var det en annan hockey och Sportchefen inte senil utan nyfiken hungrig nu beroende av ledsagare 🥸
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
thorwald: varför vi inte kan spela som i november? Varför kan vi inte spela som vi gjorde i början av 2000-talet då vi var en underdog i ordets rätta bemärkelse? Samma sportchef, han borde komma ihåg känslan som fanns. Freddan? Han har nog ingen aning om hur det känns.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Förra gången vi var upp i SHL fick vi ihop 44 poäng på 52 matcher .....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Barkborren:Men då ska vi veta att vi snart har satt försvaret..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Vi släpper återigen in 5 mål. Blivit lite väl många sådana 5-6 mål i baken senaste tiden. Varför kan vi inte spela som när vi var som bäst defensivt nån gång i november?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
thorwald: Lodin kommer mogna, men det är ännu ett tecken på att Nubben inte vet vad han gett sig in på med årets lagbygge. Han hade som sagt missbedömt SHL och att gå in med spelare som Lööke, Lundin, Lodin, Hartmann etc och förvänta sig de skall bära laget redan nu har jag sagt varit nonchalant redan från början.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Propagandus: Lodin är grym i sina bästa stunder men ack så omogen i sitt uppträdande. Vet inte hur många gånger denna säsong han dratt reptilhjärneutvisningar. Fast å andra sidan är det uppfriskande med spelare som är involverade i lite gnabb, men han hade kunnat vara lite kyligare kan man tycka. Kanske fått utlopp genom verbal psykning eller något.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: SALAK tydligen klar ändå för Djurgården ageras där i alla fall inför kval även ny tränare snart klar SVT1 22.30 hockey kväll
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Propagandus: Ja alltså vet inte vad folk tänker, krav måste få finnas och konsekvenser måste tas när man inte gör ett bra jobb, oavsett vad som står på tröjan.

Manner i Brynäs tänker man är en helylle kille och att allt skall vara frid och fröjd med total harmoni. Men minns för några matcher sen då Manner och Rödin öppet stod och gormade på varandra efter ett byte eller liknande. Det han däremot verkar fått in är att sälja in en spelide och fått spelarna att köpa det rätt av, till varje pris.

Vill spelarna bli nått så måste de klara höga krav och att bänkas till och med om man gör bort sig, alicka såren och lära sig av sina misstag. Annars kommer tiden i NHL och KHL bli en chockernande överaskning för spelarna som drömmer sig dit..

Hallam, Rönnberg, Bulan Berglund etc, ja det är framgångsrika tränare med hög kravställning av sina spelare, för att ta ett exempel.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Dubbeld: Då kan jag meddela att jag skrivit till både den ena och den andra utan att få tillstymmelse till svar. Otroligt svagt och nonchalant och fullständigt oacceptabelt. Men i mina ögon säger det allt, det sitter många personer på fel stol i klubben.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: den här matchen hade varit mycket lättare att smälta om det var som förra då det bara var rakt igenom hopplöst, men det är så bittert när vi bitvis spelar så bra och faller på dålig disciplin och som pricken över i:et hemska domare
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: man är ju bra nyfiken på hur man rättfärdigar Lodins slash som inte har minsta chans i att rendera i något bra alls, inte momentum, inte puck vinst, absolut ingenting, bara onödigt. Vad får det för följder? Jag drömmer om att man får en utskällning a la Full Metal Jacket bortom alla kameror och allt mjukt "vi drar på oss för många utvisningar va"
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Barkborren: Det enda som kan rädda klubben kvar i shl är ett långvarigt corana helvete med massor av inställda matcher. Nubben är nöjd och kommer inte att göra ett piss. Vi supportrar är dom enda som förtjänar en plats i shl, klubbledningen är som ett dåligt Aprilskämt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: Sant.. Men men, jag tar beslutet att skriva ett mail direkt till Nubben; Har gjort det förut (Och fått svar tro eller ej) Tar gärna med seriösa åsikter och tips. Kommer t.ex inte skriva saker som den trasiga CD-skivan Sune säger hela tiden.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: Jag vill liksom inte sitta och vara en bitter partypooper. Men jag orkar ärligt talat inte med detta snart.
Tyckte det räckte med den mentala manglingen 18/19.
Nu uppspelas allt i repeat känns det som och Nubben och Freddan och CO är lika handlingsföramad nu som då.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Dubbeld: Yes men allt faller tillbaks på Nubbs och freddan i slutändan. De som låter spelarna köra på utan konsekvenser, inga åtgärder.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: ja jag kan fan inte komma på en annan tränare som suttit kvar med så dåliga resultat.
Nästan som jobbat som butikschef på Ikea och minskat försäljningen med 80% och sen få förlängt
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Märker mycket prat om Nubben och Freddan men ingen väljer att kommentera om hur uselt Lodin, Lundin och Hartmann lirade ikväll? Hursom helst.

Lodin som fortfarande försöker visa sig för kameran och tappar pucken..Konstant.

Lundin, vet inte hur mycket jag ska behöva säga om hans uppträdande ikväll; Ytterstbesviken.

Hartmann har tappat farten totalt, vet inte vad jag förväntade mig av honom efter hans intervju om varför han valde att förlänga med TIKEN... "För flickvännen har jobb här." vilket var de första han sa...

Rajja får stå för 2 av dem 5 insläppta målen, men om man kollar på SAIKs försvar jämnfört med våran så förstår man direkt hur det blev som de blev. Totalt öppet framför mål. Ingen fart på våra backar.

Zebrorna var emot oss i kväll tror alla kan hålla med om det men vi borde fortfarande kunna spika igen dom dära målchanserna vi får.

Aja nu har jag fått ut lite frustration iallafall, förhoppningsvist så tar vi med trycket från andra perioden till matchen mot Växsjö... Om den nu inte blir inställd.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
nubben kommer inte sparka freddan el mittbenan
ända EV. ändringar..ÄR:
spelare in...spelare UT
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
roger_sundsvall: Fast med unga spännande spelare, tuffa matcher mot Modo, löven och AIK! Jag kommer nog att gå på hockey nästa säsong också!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: Kommer väl på sin höjd ersätta Molinder , som just nu jobbar med att ... räkna vattenflaskor ... ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Dubbeld: jag är så förbannat trött på denna icke existerande kommunikation från Timrå. Ha era livesändningar någon gång, ta upp kritiska frågor som finns, naturliga sådana, och ställ kritiska följdfrågor även om det är era egna sändningar.

Sitter tränarna säkert så nyansera varför, har spelarna fullt förtroende för tränarna så visa det, ska man fortsätta med samma målvakter så säg det! Inte detta jävla oändliga slask av floskler i form av "vi tog oss ett snack med" som är relevant till cirka 0 fans funderingar
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
roger_sundsvall: Ekonomin får de gärna hålla koll på för min skull. Det var så kallt sist vi behövde gå till kommunhuset och protestera
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Modano: skulle vilja få höra vad spelarna anser är problemet. Undra vad dom skulle vilja göra för förändring? Det får vi aldrig veta dock
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Zäta75: Ja Växjö kmr förmodligen inte att vara revanchsugna mot oss..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Blomqvist har helt rätt. Timrå slarvade bort den här matchen. Vi gnäller (med all rätt) på Alvarez, men Lodin måste fan få lite bättre disciplin. Bidrog med mer bakåt än framåt idag.

Sen tycker jag att man ska sätta ihop Hartmann med Lodin igen. Och Rattie i 1a med Åberg. Rattie på sin plats till vänster, Åberg får köra till höger. Rattie är lagets enda naturliga målskytt, och han ska 9/10 skottlägen i den kedjan. Åberg är teknisk och finurlig, men kan lika gärna snirkla med klubban in mot sargen.

Sen, ja...en stabil målvakt vore ju trevligt. Spelar liksom ingen roll om Rajjan gör 3 idioträddningar när han släpper in 3 enkla ändå. 4-2 dödade ju allt.

Men, som sagt...odusciplinerade utvisningar var det som renderade i 0 poäng ikväll. Bättre fokus (och målskytte) så hade det blivit poäng. Timrå var i förarsätet ett tag där i andra.

Riktigt sur förlust. Även om en torsk mot (nyblivna) serieledaren så klart inte är något att gråtrunka över är det för jävla illa att man inte ger sig själva chansen.

Tiden börjar rinna ut. Kvalplatsen cementeras allt hårdare, men är det det här laget vi ska kvala med? Tränare lär vi knappast byta, trots att det fortfarande "försöker sättas försvarsspel" och försäsongslaboreras med kedjorna.
Fine. Men då måste det förihelvete in med lite mer spets. En målvakt. Sen...ja, spets. Center, back, fw, tränare, materialare...vad som helst som spetsar till det här lite.

Gaaah! Hockey ÄR en jävla skitsport!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Propagandus: Men AGERA ELLER AVGÅ NU NUBB HELVETE EN NY TRÄNARE OMG ELLER AVGÅ : JÄVLA BOND KOMPIS KLUBB ÄCKLIGT FY FAN: SPONSORER SUPPORTRAR KRÄVER ÄNDRINGAR NU NU: Kom inte och grina när det är för sent och allsvenskan väntar med noll intresse utifrån tapp från företag supportrar mm. NY tränare NU DAHLEN ROBERSSON ÅHLUND MELIN Fagervall mfl finns ledig
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Freddan och Nubbens bäst före var INNAN Covid19.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
hellre ett topplag i HA...än detta..
klubben verkar inte bry sig heller...
ekonomin före allt annat..
...Fine*..dåså..
⤵️
Hockeyallsvenskan
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Barkborren: Magiskt facit!! 🥳
Demontränaren Freddan fågelholken 2.0.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hassan: Hehe nej inlägget var ju mer en önskedröm..
Nubben sitter tryggt i båten som sagt. Det är detta laget som skall göra det, det är en process, inga spelare på marknaden, Tränaren blir kvar, kommer kicka samtliga spelare innan nån tränare får gå. Nubben har Fredagsmys hemma hos Freddan imorn, där konstateras det att det är lite mysigare i HA trots allt. Lall on lall on!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Andersson: Växjö visar ingen bra form storförlust ikväll och nyckelspelare borta. Tror vi har lika stor chans om inte större mot Växjö.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
roger_sundsvall: 18 vinster och 51 förluster i SHL cv för Freddan så här långt
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Zäta75: Timrå IK-Lägg ner!!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
roger_sundsvall: Väck-sjö blir klurigt , Linköping är ju iaf lite närmare oss i tabellen
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
vi har X antal matcher mindre spelade
...måste börja vinna snart
VI BLÖDER
annars Hockeyallsvenskan 2022/23
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Zäta75: Väck-sjö , och ... ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Olle: Två hemmamatcher i rad nu för Timrå. Mot Växjö och Linköping. Jag kräver minst 3p helst 6p.

0 poäng och jag tror att det blir mycket svårt att nå Malmö. Lite avgörande läge nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Olle: Jag tror Rajja kommer bli uttagen till OS. Nubben borde skicka ett tackkort till Tarvainen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: Tror inte du ska jämföra Malmös storsponsorer med Timrås…. Percy bränner väl mer på badrockar än vad NHC petar in i Timrå…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: Var det Rajaniemis sista match i Timråtröjan ikväll?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Man kan önska sig att samtliga i denna tråd skickar ett mail till Nubben och lyfter upp era åsikter, skit i om det leder någonstans eller inte; Bara ni gör det.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: var inte rajaniemi just en gambling så här i efterhand? 😅. Halvtaskig statistik i en halvtaskig liga i ett bottenlag. Nej nubben måste upp med dom större sedlarna på bordet nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Propagandus: Kan inte nån storsponsor göra som i Malmö? Att kräva tränarnas avgång? Det enda som förmodligen skulle få Nubben att agera.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Kan någon journalist snälla snälla snälla ställa lite OBEKVÄMA FRÅGOR om hur man resonerar kring hur laget presterar
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
roger_sundsvall: Pulversmurfens onödiga utvisningar är för många
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Kerstin_k: Vi fick ju bidra till att SHL byter serieledare
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hahl Bundy 2.0: Kör en gambling,Kapanen hittades väl i Tyska ligan? Brynäs Lettländare såg riktigt stabil ut när han fick stå, så nog finns det målvakt därute som kommer göra det bättre än våra nuvarande burvaktare.
Gäller för Nubben att slå på faxen och släppa fokuset på spelbutiken ett tag.

Dags att visa att man vill det här nu, inga ursäkter!!
Låst ämne

« · 2279335 · »