1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580390 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14

967351 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Hehe jasså de är så pass..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Ibland överraskar jag även mig själv.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Du är duktig du.. :)
Kommentera


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Ambroo: Ja ja...poängen i mitt inlägg var att han skrev ett rätt långt kontrakt. I euforin när det väl var klart blev jag väl så lycklig att det kändes som om han skrivit på för 5 (4+1) år....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Nubben pratar om Jånte
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Läst lite mer och det blir inte klarare för mig iaf...
Men det är nog kanske beroende på hur försäkringen ser ut.
Leksands Niko Mikkola verkar ha fått lön av klubben 4-6 veckor innan försäkringen gick in...
Nån kanske kan luska lite mer på detta...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Efter 3 månader går försäkringen in och täcker lönen, innan det är det klubben som betalar. Om jag inte minns helt fel iaf... Kanske ska gå in och kolla om det står nått på SICO's hemsida...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Jag har för mig att det var ett 3+1 han skrev på för, men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Ambroo: Ja orkar inte de..Får väl tro dig då. :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Det räcker med att kolla hemsidan. När det gäller över 5 år så var det nån som viskade att det är Nubben som sitter på ett sådant kontrakt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Ambroo: Skrev han inte på för 5 år?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Ja Marttinen verkar ju vara en riktig pajas ! Skulle jag vara han så skulle jag koncentrera mig på att ta SAIK till slutspel inte gå runt å tänka på Timrå IK... Skönt å bli av med han, töntjäveln !!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Icke, 3+1 är det. 09/10 går det ut.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: 4+1
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
mikenomad: Var inte kontraktslängden 3+1 för Jonte?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Tråkigt med Hedström. Nu vill jag se han i båset där han eldar på grabbbarna !!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Som man jublade när det häromåret stod klart att Jonte skrivit på för fem (5) år! Förväntningarna var skyhöga inför den 1:a säsongen. I skuggan av ett skadeelände som saknar motstycke kämpade Jonte på och gjorde väl en rätt hyfsad säsong utan att glänsa. Enligt honom själv och folk i hans närhet var han dock inte på allvar back in business, fortfarande led han av sviterna av de senaste årets problem med bl.a. ätstörningar. Nästa säsong däremot, då j-a, då skulle vi få se den "gamle" Jonte! Gött, blir nästan som ett prima nyförvärv. Tänkte man.

Säsongen inleddes med frånvaro pga en oturlig skada i genrepet mot, ja just det, Jyrgården. Nåja, he´ll be back tänkte man och längtade. Tillbaka kom han men utan att göra nåt större väsen av sig. Äsch, vänta bara till slutspelet. Då j-a ska ni få se en Jonte som tänder till, som käkat taggtråd och är elakare än nånsin! Tänkte man.

Så blev det dags för hemmamatch mot Jyrgården (mest en tillfällighet skulle jag tro, att det åter råkade vara dem som stod för motståndet), Jonte hade de senaste omgångarna visat vissa tendenser som tydde på att formen var på väg, slutspelsformen alltså. Framtiden såg relativt ljus ut trots några skitförluster på slutet. Tänkte man.

Timrå tog ledningen och Jonte utökade, så J-A SKÖNT! Så en olycklig bentackling, Jonte vridandes i plågor på isen. Äsch, rapporterna snart efter gav visst hopp. Kanske bara frånvaro några veckor, säkerligen tillbaka till slutspelet. Till sist, domen: Korsband och ledband av, ridå!

Hur var det med det där "...det bidde en tumme"? Av femårs-kontraktet har nu två år gått....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
När skall bitterheten släppa hos denna spelare?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Realist: Såg Timo igår och han rörde sig som vanligt..Så ja tvivlar att han slagit upp de.. Men risken kanske är stor att han gör de om han skyndar sig tillbaka..!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Hur kan du kalla Hynnig en flopp.Vad har han gjort 10-11 matcher.Styf spelar varje match och är en flopp i varje
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Fans helvete.
Hur går det för Nordgrens lag? missar de slutspel?
Spelar Manderville än?

Det behövs en ny efter Jonte men en back känns dock ännu viktigare.

Kom igen Jonte kurera dig nu.
Vi lider med dig!!!.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bragd-Birger: Nu fattas det bara att Pärssinens diskar havererat igen, och att det är så illa att hela karriären är hotad... Att Hynning definitivt är borta för resten av säsongen... Att HV71 i ett pressmedelande går ut med att man värvat Riku Hahl...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bragd-Birger: Ryktesvägen har jag hört att dessutom Pärssinen slagit uoo diskbrocket igen.men rykten som sagt
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Fruktansvärt jävla tungt. Fruktansvärt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Ambroo: håller med..jonte betyder otroligt mycket, speciellt i ett slutspel..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Abnormt stor kuken! Fan att det alltid ska strula med spelartruppen. Jävla helvetes kuk skit!

Hedström måtte ju vara försäkrad iaf. Så det borde finnas lite stålar att värva en ersättare.

Förresten, hur är det med Hynning? Folk gnäller på Tenkrat, han är i alla fall på isen. Hynning har inte visat ett piss, även de få matcher han spelat. Årets Timråflopp! (med RJ)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Ambroo: det skrivit - de skrivit.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Kerstin_k: Många har hånat och sågat Hedström denna säsong och en del sitter säkert t o m nöjda nu med tanke på vad det skrivit. Synd bara att dessa inte förstår hur mycket Jonte betyder för laget, men det kommer garanterat att synas...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Baker: Jo ja vill se nya namn in i truppen snarast.. Både ett namn på back och en forward.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Ja nu är det nog dags att värva, annars vete fan hur dom tänker...
Men efter nedanstående uttalandet från Nubben så måste jag dock börja undra om pengarna är slut eller om man inte prioriterar slutspelet...

"- Eftersom vi nyss fått det tråkiga beskedet är det för tidigt att säga om vi skall ersätta Jonte med någon eller om vi skall använda oss av de spelare vi har"

Mycket märkligt uttalande!!! Jag anser att man bör värva både en back och en ersättare till Hedström för att vi skall komma längre än kvarten, om vi nu kommer till slutspel...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin: Könsord och åter könsord!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uno Gordon: Satt sånt i system? Kan du räkna upp några andra händelser där han trasat sänder knän?

Här är dina egna ord om Sanny i diskussionen som uppstod efter han proppade Brendls knä.

"Men det är svårt att göra en stoppsladd när du i full fart tar sats in i en situation för att tackla."

En aningen enögt om man frågar mig.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
mattias - 74: Jo jag bara väntar på en ny forward och en back.. Sen så är SM-Guldet hemma.. :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan:

jag tycker ni borde hitta en ersättare eller kanske ni slussar in nån Junis i Slutspelet ?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
- Eftersom vi nyss fått det tråkiga beskedet är det för tidigt att säga om vi skall ersätta Jonte med någon eller om vi skall använda oss av de spelare vi har.
Säger Timrås Sportchef Kent Norberg
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
tjobba: Jo men de har legat i luften detta så.. Men skit samma nu är de som är de.. Nu går vi vidare mot ljusare tider!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uno Gordon: Tacklingen är väl enligt reglerna ok men med tanke på hur sen Pritz är i tacklingen är det inte konstigt att Jonte blir skadad.
Noll tajming helt enkelt...
I och med att han helt missar tacklingen och tacklar Jontes ben så borde det kunna vara utvisning. Men rent regelmässigt är det nog inte det...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Antagligen kom det inte ut förrän ganska nyligen. Det har varit grymt svårt att få tag på någon och något gällande Jonte de senaste dagarna, även igår.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: om det nu är sant så är det väl inte AB som borde skrivit ngt,Utan jag kan väl tycka att Tik kunde kommentera detta innan kvälls tidningarna.
Men vem vet kanske det skall berättas ngt mer???
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Han har satt sådan där skit i system. Höfttacklingar borde förbjudas. Riskerna är för stora. Men Printz kommer undan utan bestraffning. Men om du slår sönder plexiglaset eller svingar in en högerkrok på någon då kan du räkna med upp till 9 matchers avstängning.

Är det helt sunt det?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Tvåtallar: Haha ja de kanske han gör.. Men han kommer väl försvinna lika fort igen...De blir nog inge mer spel för han heller.. Men skulle gärna ha han på isen!Han behövs.. Men nubben och dom kan inte lita på att han kommer tillbaka.. Han behöver ett gäng matcher i S-vall innan han kliver in i Timrå!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Nej tack till JUstin Morrison. Han är helt matchotränad och långt ifrån 100%.

Han går inte ens in på tre femmor i dagsläget hos oss.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Jo de är klart att man inte kan räkna med en sextonåring ska stå och brottas framför mål.
Men samtidigt kommer väl Hynning tillbaka snart.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uno Gordon: Var inge fel på tacklingen från Printz på Jonte.. Ren olyckshändelse...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Kerstin_k: Det kan man tack den där horan Printz för. En sådan som han borde inte få spela hockey öht. Han är en skam för svensk. En förortsfjolla som fick för lite kärlek hemifrån och nu måste sprida ut sina aggressioner på hockeyrinkarna.

Han var lika hopplös under tiden i AIK, precis som David Bornhammar. De åker på lädren, är helt talanglösa och rakt igenom urusla, kan ingenting annat än att slåss och ödelägga karriärer för andra människor.

FY FAN!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Dåligt att inte AB ha skrivit att Jonte blir borta resten av säsongen...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Ja eller varför inte båda!! :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Dom tar väl hit Morrison eller Carter :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Tvåtallar: Juniorerna i all ära, men frågan är om man inte ska ersätta en sån som Jonte med någon med mer rutin..

Sätta en junis på den roll som Jonte ska ha känns fel..
Kommentera

967351 · »