Åh vad man sitter o tittar på klockan nu på jobbet. Känns som en evighet! Det intressanta är att kollegan är en inbiten HV-fan som verkligen avskyr Modo (speciellt Harald), och det gäller även för övriga icke Timrå supporters på jobbet. Modo är inte populär just nu och det beror mest på Haralds gnäll. Dock finns det ett stolpskott som håller på Modo, men det förstod jag första gången jag träffade den personen...gnällig som fan.
Sen var det någon här som sa att Petter kommer vara expertkommentator under matchen ikväll!!! Är det sant!? Då är ju den kvällen redan förstörd :(
T T: Jag tycker att det är riktigt bra. Det gäller att få max av varje spelare i ett slutspel.
Sundh-Bagarn-Axelsson lär göra livet ganska jobbigt för MoDos så kallade stjärnor.
Sedan så känns Hynning-Regin-Tenkrat otroligt spännande. Två väldigt starka puckdrivare och en skön joker i Hynning som är en erkänt bra kontringsspelare från sin tid i Luleå. Peter Regin har ju utvecklat sin defensiv under den här säsongen också så de borde klara sig i egen zon.
"Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd. Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast. På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr."
Walla: Oh, tack Wikegård för att du inte tror på Timrå i kvartsfinalserien mot Modo! Det fungerar bara som extra tändvätska.
PS. en hemlis; Wikegård är en big fan av TIK, det är därför han bjuder på denna hjälp. Han har under 2 år suktat efter ett erbjudande om ett uppdrag från Timråledningen.
timraw: Vad göra en julifredag mitt i semestern med ett självklart bad avklarat? Ja, på väg hem från Vivstavarvstjärn tog jag en avstickare förbi Sörberge kyrkogård där jag utan att känna till var spelare #5 ligger begraven tog mig an ... | Läs mer