1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598855 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Mysigt med seger faktist.
Man blir lite fundersam på hur den blonda killen i Modoklacken kommer hem så småningom. Först ge sig på domaren och sedan kasta en puck i huvudet på en liten pojk (som dessutom var modosupporter) är riktigt starkt gjort.

Olle: hehehehe, my bad ;P

Shadar Logoth: skit samma,,,, låt dom åka hem själva 17 mil med 3-2 i baken. TACK grabbar !! 3 - 2 3 - 2 3 - 2 3 - 2 3 -2 3 - 2

Olle: på tal om sparta.... vilken skrattmatch för att vara lite ödmjuk i den här täta debatten:)

Snoop: eehh. Jag är timråit, jag är glad och vi vann. Jag tror nästan att det kom en liten tår efter slutsignalen. Vad mer vill du höra? :)

Bragd-Birger: Du beskrivet ALLT på precis på samma sätt som jag skulle gjort att jag ibland undrar om du är jag....

Sov gott....det kommr jag att göra!

Helt underbart! :D

Så jävla glad att jag inte vet vad jag ska göra, när 2-2 pucken satt så kändes det som tiden stod stilla och allt exploderade. Och Tenkrats avgörande i sudden, Tack grabbar för att jag slapp magkramp inatt iaf.

Snoop: Känslan nu är bara..... Guuuuuuuuuuuuuld!

Tack och godnatt alla timrålovers,nu kommer jag att sova jävligt gott i 6tim innan jag ska upp.

Olle: men herregud ska du inte skriva 5 A4 till ?? ni förlorade end of story.

Lumber Jack: Efter lite reprisvevning torde 2-2-kontroversen vara död. Klubban är ju mellan benen på timråspelaren, svårt att döma holding the stick då.

Kul dock att Svartvadet blev så upprörd, alltid bra när motståndarna lägger energi på upplevda justitiemord.

Lumber Jack: Haha

NuMo: Om klubban fastnar mellan två benskydd när det är sekunder kvar av en slutspelsmatch som man leder med uddamålet, då SLITER man bort sin klubba. Man kan inte kallt räkna med att domaren ska blåsa av för utvisning i slutsekunderna i det där läget. Klart som fan att man inte TAPPAR sin klubba om den hålls fast. Han släpper den.

Angående Sjöbergs positionering så är det spel 6 mot 4 och det är mycket folk på banan. Han kanske kunde ställa sig efter sargen närmast spelet men som huvuddomare så måste han ju se till att inte vara i vägen heller. 4-domarsystem hade kanske givit en annan utgång av situationen.

Men vi delar inte fundamentala åsikter i den här frågan. I min mening är det en dussinsituation som enbart uppmärksammas därför att Svartvadet SLÄPPER sin klubba, något som jag uppfattar som den enda spelsekvensen på hela matchen som den herren gör något orutinerat. I min mening är det inte utvisning överhuvudtaget då sånna där situationer hör till spelet och det är svårt att se vem som gör vad, hakning eller fasthållning av klubba.

Laken: Ja det är otroligt att de är där och snackar efter varenda avblåsning....

Gladh: Vad skönt med den bjudningen menar du, men det förstod vi alla.

Grattis till segern, mycket underhållande match som vanligt mellan dessa 2 lag. Hoppas matchserien fortsätter att vara lika underhållande och trycket på läktaren fortsätter. Ny match på torsdag :)

NuMo: Thinner? Sjöberg tittar på bortaklacken och tänker: där är sugrören, var är spriten?

fy fan va skönt krossa modo

Oerhört skön seger! Tack Timrå, tack Tenkrat!

F-n vad Modoliderna är på domaren hela tiden! Att det tillåts?

Gud vilken skön vinst. jag tycker att snacket om utvisning vid TIKs 2-2 är fel. Normalt sett blir den spelare som sticker klubban mellan benen eller under armarna utvisad - inte tvärt om. men i den situationen tycker jag att man gjorde rätt som friade.

Däremot måste man ju säga att 5 mot 3 i sudden i slutspel... vet inte om jag nånsin sett det. Tycker då snarare att det var en skänk från dommaren och tveksamt. Inte två tveksamma utvisningar, men ändå. När man vet hur domarna höjer ribban i slutet på tredje och i avgörande lägen??? 5 mot 3 i sudden... hmmm

I alla fall. Gött att vi vann - Jag är så lycklig!!!!

Kerstin_k: tekar sämst? Jo de har jag skriki rätt ut på hela säsongen!! bedrövligt.. MEN nu ska vi vara possetiva F*n 3-2 Till TIMRÅ IK STOLTA TALLAR!!!!!

Olle: Svarten släpper inte sin klubba, den håls ju fast så att han tappar den. Men huvudpunktenär att Sjöberg vänder sig om och tittar på publiken för att om möjligt hitta någon som kan bjuda på thinner. Hans jobb r att se på situationerna och motstå sina laster.

Olle:
PRECIS! Svartvadet gör FEL! Som vanligt. Han har väl bara gjort ett rätt och de va i sjunde mot timrå ifjol.

Definitivt Svartvadet som leder Fikaklubben i MODO!

Oerhört skön seger. Wow, vad det kändes rättvist när Tenkrat avgjorde.

En sak som slog mig dock är att Timrå måste ha de centrar i elitserien som tekar och skjuter sämst. Nu fick ju Regin in ett mål, men han hade fler lägen där skotten flög som höstlöv mot sarghörnen. Han måste träna skott och träna skott!

Men det tar jag. Vi vann och det är allt jag begär. Regin gjorde livsviktiga 1-2 tidigt i tredje och det var ju bara så underbart!

Wohooo!!! Kämpa Timrå!

lincoln: han hade en jäkla snurr på benen i det läget iaf :)

Leffe: Det där är ju en situation som uppstår 10-15 gånger under match, sen att den kommer i det där läget och Virus agerar bödel i tv och i stort sett säger att det är en praktmiss av domaren, det är ju bara pinsamt. Snacka om att slänga bensin på elden. Även om domaren rådfrågar linjemännen, vad ska dom säga? Nä Sjöberg må inte vara den bästa huvuddomaren men lämna dom matchavgörande besluten till honom när det handlar om en sådan dussinsituation.

Förresten. Vem fan SLÄPPER sin klubba för att markera att man blir fasthållen, direkt efter förlorat tek i försvarszon när det är sekunder kvar av en slutspelsmatch som man leder med 1-2? Nä där måste man käka puck.

I övrigt är man ju smått skärrad över hur boxen krymper under modos PP. Man kommer ju helt i ofas när man ska stressa backarna, hinner aldrig upp och får ruggigt mycket folk framför mål när det väl kommer skott.

RJ som jag har klagat på hela jvla säsongen tycker jag gör en enormt stabil match. Även fast jag var enormt besviken på backlund efter 0-2 så tar ju killen faktiskt 2 frilägen under match och spelade, i min mening, klart säkrare än snubben på andra sidan banan, över 65 minuter.

oscaaaar: Kommer ju sannerligen ifrån rätt käft. Pajasjävel.

GO HOME!

spud: Tack! Förstår att han tog ut, men poå reprisen var det fan inte mycket dom gjorde på Hahl i det som först såg ut som en straff, men faktiskt knappt var utvisning,

Blir nog en lång serie...

Paddan: Challe var ju förkyld mot Lule så de kan nog stämma att han var de. sen vore de nästan lika lågt som glocalnet att han ska vara tik sportchef nåt år framöver

Springsteen:

Hörru du brucan... jag har definitivt inte en Modo tröja på mig och inte pinknödig hela tiden sen har jag lite tå ut inställning på mina fötter för de ska svängs bättre när de är blött ute

Per HApps: De officiella bulletinerna säger att han är förkyld, men konspirationsteoretikerna håller just nu på att lusläsa Nostradamus.

Leffe: En som är pink nödig hela tiden , har båda fötterna innåt
och en modo match tröjja på sig !!!!

Paddan:
Hehe, undrar varför han inte var där, Ny arbetsgivare kanske?

Per HApps: Mattias Timander stod där istället och såg ovanligt Renrakad ut

Leffe: Om du skulle kunna läsa, hade du redan läst att jag inte tycker det är en utv där.

Jag vet inte varför jag skriver till dig, som varken kan läsa eller skriva.

Per HApps: Vilken lätt fråga. Svaret är Fredrik Andersson

Springsteen: Vad är en Nolaskogare?

spud: Fölrklara för mig vad svartvadets klubba gjorde under bagarns arm samtidigt så slank den mer mellan hans ben också! Ska den inte vara i Isen? Kanske skulle vart en Modo utvisning där! De tyckte jag hade varit rätt med gällande bedömning som säger attt så fort klubban kommer i midja ska de vara utvisning.

Haha gnäll på du! Kafferepssvartvadet får väl skylla sig själv som sätter dit klubban!

Bragd-Birger:
Träffade hempen efter matchen, skäggiga kramar kan man bjuda på en sån här kväll :)

Sedan en fråga till Er, vilken stod inte i Modos bås i kväll?

Leffe: Hahahaha...........Nolaskogsare !!!!!

Fan, pulsen är inte nere under 100 än. Vilken fruktansvärt viktig seger. Inte minst sättet man tog den på. Underläge med två inför sista, sen kvittering...och Tenkrat får avgöra i sudden. Sjukt, sjukt viktiga booster.
Nu jävlar är vi med!

Modo är riktigt obehagliga. Och då menar jag även sättet man spelar hockey på. Det gnetas, gnälls, gnuggas...och plötsligt smäller det. Fruktansvärt läbbo. Nu fick dom behaglig utdelning i PP, men...jädrars. Där finns det en synnerligen otrevlig potential. Timrå måste verkligen a) hålla sig på banan i så stor utsträckning som möjligt, samt b) orka behålla fokus när dom lirar runt pucken.

Nu är det ett jävligt skönt läge inför torsdagen. Modo fick sig en näsknäpp. Inte mer, inte mindre. Men likväl: en näsknäpp. Tror att Timrå har riktigt goda chanser att lira hem nästa fight. Vill dock se lite mer tålamod i spelet och ett mer resolut lir-under-press i egen zon. Kladda inte. Ut med puckjäveln. Då jävlar har vi chansen. Och tar vi den, dvs vinner i modolidernas egen modolidkula, då blir det nervdaller på riktigt i Banjo City. Låt oss för Guds skull ta den möjligheten.

Målvakterna så. Stabil match av Backlund. Tvåan såg visserligen billig ut, men...den gör Hedman aldrig om. Ett freak-moment. I övrigt flera täta, placeringsskickliga räddningar. Moviestar såg betydligt fladdrigare ut, helt i enlighet med Challes lilla utspel. Visst fan har han någon form av skada? Tyckte att han - passande nog givet hans teatraliska talanger - såg ut som en enda lång pantomin av 'Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott'.

Så jävla gott man kommer sova i natt då.

finns det nått lag som snackar mer skit än modo? Svartvadet måste vara den största kafferepskärringen i hela ELITSERIEN! Blir så satans less så fort Modo gör något fel eller att timrå gör mål ÄR DET ALLTID 3-10 mongolid spelar och snackar med Domaren om hur fel han alltid har när det inte går Modos tycke. Nej svartvadet och Modo efter det här slutspelet får ni snacka av er på Ålderdomshemmet med stort Å. Vilka jävla pratkvarnar. Modo borde straffas med att spela nästa 2 matcher med 4 utespelare hela matchen. Så kanske dom fattar att man inte ska öppna käften heeeeeeeeeeeeela tiden!

Nä FY fan för dom

Lacka_64: Svartvita krigare menade du väl?

spud: Ah, fram till 2-2-målet var jag lite besviken på att det inte varit några kontroversiella situationer. Nu är matchserien het igen! Känns som det bara var ett par dagar sedan Svartvadet satte slutpucken i förra serien...

Vilken otrolig kväll. 2 1/2 per i hallen sedan till jobbet och där lyssna på radiosporten och höra när våra röd/vita krigare kämpar ner Modo. Stolt TIKARE.

oscaaaar: Det tycker inte jag, klubban är mellan hans ben och visstkan han sköta det lite snyggare men 5-3 på slutet var en bra skänk.

oscaaaar: Skit lätt !!! modo räcker inte till ..........

spud: Sjöberg assade ju 2-2 målet spec :S solklar utvisning

El Maco: Matchen disponerad som vilken klassisk triogi som helst (Sagan om ringen, Star Wars etc)

Akt 1- actionspäckat, lovande, dock inget avgörande slag
Akt 2- lite mörkare, hjältarna lider förluster. Slutar i ett frågetecken.
Akt 3- som genom ett mirakel reser sig hjältarna, bjuder på gastkramning och lyckas i slutstriden kämpa ned den onda sidan.

Sådan hollywoodkliché att man inte tror att det kan vara sant...

« · 1003490 · »