1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605140 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
73Sjöbba:
Nej, jag har sett håkki i många år och gått på pumpen många gånger. Hoppas som dig angående morgondagen, men tänker lixom att "fyra raka ska vi väl inte mäkta med".

Jag och mina kamrater tänker åka upp på tisdag och då tänker jag backa in i hallen - det funkade ju bra sist...

Red-line:
Man ska apselut inte ta ut något i förskott. Hoppas på en klinisk avrättning imorgon, fast det skulle inte vara helt fel med en plågosam heller. För snart ett år sedan höll Modoliderna på och häckla oss med barmarksträning och annat tjafs. Hoppas på att dom får dricka sitt eget urin snart.

Red-line: Som jag fattade det så är Wernblom avstängd i alla fall. Rönnmark hade väll ändrat matchstraffet till match penalty istället för game och då är han avstängd minst 1 match.

Rooster23: Jag har inte sagt att vi ska vinna, tror faktiskt inte att vi vinner måndag. Det jag ville veta var om fröken Wernblom var avstängd eller inte...

Uddan: ;)

Perkan: Finns kvar den.. Så de blir bad i den om TIMRÅ vinner SM-Guld...

iggy: Hej,är inte "fontän"kvar utanför Komunalhuset I Timrå centrum ??

John K: I slutspel ska man vara kaxig ;)

iggy: Du har ju en fontän i kommunhusets park.

Jean1: Det blir tills finalen är över och vi badar i vängåvan och vart ska man bada i Timrå centrum förresten ? finns det nån som skulle kunna tänka sig att ställa dit ett badtunna på torget.
laken, RR och Ambro håller på att scouta sportchef, filar på betygslistorna och står på standby läge tlls att nån "klantar" sig lite....

Tant-Gert: samma här, dessutom har man inte hittat hans rätta miljö förrän nu och hans kapacitet har man kunnat se funnits där hela tiden och med rätta kunnat ifrågasätta men vissa har velat ha bort han helt ,oförståeligt.

Tant-Gert: Absolut men jag tar gärna en lirare som kan prodcera även om det är serielunk. Men nu ser det ju ut som han hittar målet plus att han sliter och kämpar.

ChriZt3r: Ett av problemen som jag tycker mig sett för Tenkat under säsongen är ju att han är så snabb så de han ska köra passningar med har legat långt efter. Tenkrat behöver verkligen spela med snabba medspelare.

Men problem med målproduktionen har han haft under säsongen, det har han nog känt och varit pressad över själv också. Därav glädjeyttringarna nu när han hittar in. Grymt hårda skott har han i fall och många mot mål har de varit, men inte har de velat hitta in tidigare. Som jag skrivit förut, Tenkrat med Brendels sikte vore något det. Men nu mot slutet har han ju börjat hitta in i mål, både i grund och helst nu i slutspelet.

ChriZt3r: Så länge man är bäst när det gäller kan jag inte klaga. Tar en spelare som vinner poängligan i slutspelet framför en som gör fem mål mot luleå i december vilken dag i veckan som helst.

superfalle: Jag menar han är jävligt bra nu och han levererar det ska han ha cred för, men det ändrar ändå inte inledning hans och jag var riktigt besviken på han då.

superfalle: Hela säsongen eller?

ChriZt3r: jaha .. ja du ... en av timrås bästa spelare har han i alla fall varit...

diffe: Det spelar ingen roll vad du säger för jag tycker fortfarande att Tenkrat var en besvikelse från början av säsongen. Han var värvad som målskytt men jag tror t.o.m Laine gjorde mer poäng än Tenkrat dom första 20 matcherna. Ok han kämpade och slet men det var inte därför han var värvad utan han skulle göra mål och det gjorde han inte. Klart att ingen skriver negativa inlägg eller vill bli av med han nu när han producerar som han ska. Man måste få kritisera en spelare som inte gör det han ska göra för att se in i framtiden kan varken jag eller du.

Härligt att se att "Klagomuren" HS är ett så pass positivt forum igen; inte en skymt av Laken, RocknRolf eller Ambro!
Jag håller med El Maco: Bump!
Och njuter så länge det varar...

Snoop: ja tänkte snarare på oss runt omkring

Rooster23: Så har vi sagt i alla matcher nu och jag tror de kommer bli nå liknande siffror som sist 4-2. 5-3 eller nåt liknande.

Red-line: Vad jag förstår så stämmer det. Men vi ska inte gå händelserna i förväg och säga att vi kommer att vinna även nästa match. Tror den blir toksvår.

haggen: Haha!

timrådynamiten: Timrå kommer nog inte bli kaxiga, dom vet om att de fortfarande är ödmjukhet och stenhårt arbete som gäller :)

Tillverkaren av "Heart of Hockey"-skyltarna - Lindéns, är i Swedbank på tisdag för nedmontering, skyltarna hade blivit fellevererade!

Rox: Troligen en administrativ miss av Hockeyligan, kan dock funka som tändvätska för Modo när en 5:e match redan till synes är bortplockad.

nu börjar ja bli lite orlolig i allafall med alla som ska börja måla upp timrå som kommer vinna sm guld i år okej dom har spelat en enormt bra hockey dom senaste 7 perioderna men de är långt kvar och nu ska vi inte börja på och vara kaxiga mot alla lag här utan fortsätta vara ödmjuka

men därimot så är jag väldigt nyfiken på va detta lag kan lyckas få till med tanke på vad de har presterat här till en början och ja hoppas att de inte bara är tillfälligheter de här nu utan att dom fortsätter å trumma på

kämpa timrå

Icing-Ove: De är inte de ?

Tjalle: Jag kollade efter det där på reprisen i dag och det var i 11-12 minuten i tredje som han fick en klubbspets i byxhöjd. Han grimaserade illa men det är nog ingen fara.

Tjalle: Då hade jag fel i så fall men det såg ut som ljumsken och han stödde sig inte bra på högerbenet... Men tur att jag hade fel då. =)

Stämmer det här som Wennerholm har skrivit?

"Och 6.15 in i andra perioden fick gamle Wernblom hjärnsläpp, då han crosscheckade Timrås Johan Andersson över halsen.

Det såg kanske värre ut än det var. Det var mer att han slog till med högernäven, men fortfarande höll klubban i händerna.

Men det var inte snyggt.

Och domaren Ulf Rönnmark ändrade från game misconduct till det grövre match penalty efteråt.

Det innebär att Wernblom är automatiskt avstängd nästa match och att händelsen kommer att tas upp i disicplinnämnden.

Så Werner har förmodligen spelat färdigt i det här slutspelet"

Att Sundh skulle vara ljumskskadad (som det skrevs om nedan) verkar inte vara fallet.

Enligt Challe avser Timrå spela med samma lag som igår SAMT att han ju var inne med ett pr minuter kvar av metchen och den befarade skadan inträffade med fem minuter kvar. Han fick dock ett rapp över armen i en sekvens och såg lite tagen ut, dock inte värre än att jag tror att han spelar.

Rox: lugn o fin nu,vi ska ska inte fara till himlen ännu,ty vi måste vinna en match till,allt kan hända och detta är långtifrån klart.

Tjohoo!

arf: Jag hävdar bestämt, kanske med en dåres envishet, att vi måste behålla ödmjukheten och inte bli för kaxiga.
Jag vill heller inte dämpa optimismen, jag tror själv att vi fixar dettta och går till semi, men men, allt kan hända.
Notera också att Modoliderna bytt banner på HS, den säger allt om vad det nu handlar om.
Här nedan följer en redovisning från en tidigare kvartsfinalserie med Modo inblandade. Här hade Luleå ledningen med 3-0 i matcher för att sedan tappa till 3-3. En serie som till slut ändå gav Luleå en fortsättning efter en 7:de avgörande match. Det var dock farligt nära att 3-0-ledningen förbyttes i ett Luleåfiasko.

Rond 1
Luleå-Modo 2-1
(1-1, 0-0, 0-0, 1-0)

1-0 till Luleå.

Rond 2
Modo-Luleå 1-3
(0-0, 1-2, 0-1)

2-0 till Luleå.

Rond 3
Luleå-Modo 4-3
(2-1, 1-2, 0-0, 1-0)

3-0 till Luleå.

Rond 4
Modo-Luleå 6-1
(2-0, 3-1, 1-0)

Plötsligt hade Modo marginalerna med sig och redan i början på andra perioden avgjordes matchen.

3-1 till Luleå.

Rond 5
Modo-Luleå 6-1
(0-0, 3-0, 3-1)

3-2 till Luleå.

Rond 6
Luleå-Modo 1-2
(0-1, 1-0, 0-0, 0-1)

3-3 i matcher.

7:de matchen vanns av Luleå som gick vidare till semi.

Jag kommer inte in på modos hemsida, har dom lagt ner helt ?

_Sandin_:

Jo så är det.Men Wennerholm har noll koll som vanligt:

"Sedan skulle jag inte vilja vara i Kenta Johanssons kläder, när han ska välja motståndare till semifinalen (jag förutsätter att HV 71 slår Skellefteå).

Jag skulle i alla fall inte välja Timrå – vilka andra som än tar sig vidare."

fighter: Inte ens Hockeyligan.se tror på en 5:e match....

fighter: Högst mot lägst är det väl.. HV - FRÖ samt LHC - TIK som det ser ut nu.

Nu ska vi bara ta en match i taget,jag säger inte att timrå spelar semifinal
nästa match är mot modo borta,so far so good.men ändå nån som har koll på hur man spelar semifinal får högst placerad välja eller blir högst mot lägst? NÅN SOM KAN SVARA PÅ DET.

Jag skäms som modosupporter, men samtidigt tror jag det hade varit bättre för TIK om modo inte varit så passiva. Fortsättningen i nästa matchserie kommer inte att bli så här enkel, men samtidigt kanske dom får några matchers vila och hinner slipa lite mer på vissa saker. Lite insideinfo säger att fler nu har feber och ligger nedbäddade än vad vi hittills vetat om. Synd för båda föreningarna att det inte blev fler matcher bara, klirr i kassan behöver alla norrlandslag. Hoppas tik går hela vägen detta år, för sämre är man väl inte än att man vill att regionen ska ha ett sm-guld.

Snoop:
Lugn nu, det är ingen merit att vara bra mot dagens Modo...

Foyn: Ja Kokko måste ju bara stanna, han har höjt sig nå fruktansvärt.

FreddanVF: VARNING! Allt för stor kaxighet kan slå tillbaka, ta det lungt!
Just stay cool and we will survive!

250kg kärlek: Han har väl inte hämtat sig än efter sitt experttips om var SM-guldet skulle hamna denna säsong.

Wikegård verkar mållös. Ett taffligt försök att summera matchserien. Bättre måste man kunna begära.

FreddanVF: Fallhöjden är i sanning gigantisk nu. Tappar vi detta är det en historisk genomklappning.

Ska Timrå släppa detta får dom ju lira med ögonbindlar och blindkäppar. Timrå avgör direkt i nästa match. Det blir fyra raka.

FreddanVF: It aint over until the fat lady.... burps... ;P

FreddanVF: slaget kan inledas på måndag, inget är avgjort ännu. Det är först till 4 som gäller (en läxa dom som var med ifjol lärt sig)

« · 1007520 · »