1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605152 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
73Sjöbba:
Nej, jag har sett håkki i många år och gått på pumpen många gånger. Hoppas som dig angående morgondagen, men tänker lixom att "fyra raka ska vi väl inte mäkta med".

Jag och mina kamrater tänker åka upp på tisdag och då tänker jag backa in i hallen - det funkade ju bra sist...

Red-line: Ska ni upp och kika i en tom hall då ;)

jonmannen:
Vi hoppas att vi slipper åka överhuvud taget, om man säger så.

Man försöker med alla knep i slutspel, avd. skrockfull, nej inte alls, vad har ni fått det ifrån? Matchtröjan börjar redan lukta, men vad ska man göra? En kompis tipsade om att lägga in den i frysen, som man gör med skor, men är inte det att fusk-tvätta lite?

Med dagens form på Fredrik Warg, vilken lina skulle han platsa i Timrå?

Perkan: tack för upplysningen Ok då får man ta sig två bad... !! jag bangar inte inte ens om det är "icecold" (med finsk accent). badade i jökelbäck på island 1988 det smärtade över hela kroppen !!! men med ett SM-guld kan utstå mycket.

haggen: INGEN !!!! låt grabbarna börja med barmarken, gå direkt till barmarken utan att passera Phuket.

haggen: Jonte Hedström och Erik Andersson plus Warg

willysson: Jag lovar dyrt och heligt att göra en favorit i repris imorrn vid avancemang till semin, d.v.s. en "Tuppjucksvals". Var beredda med mobilkamerorna och filma årets happening i Swedbank.

iggy:

Wargen såg då lite moloken ut igår och såg ut att längta tillbaka till tiden i Timrå.

Uno Gordon: :-)

haggen: Det vore väl väldigt konstigt om han inte såg moloken ut igår. Fast du kanske är en sån som alltid är sprudlande glad, även när allt går åt helvete.

Uno Gordon: Härliga takter Uno :)

Paddan:

Ja från att varit förstecenter, lanslagsman och tillhört ett lag med en jävla vilja och tappat allt det med ett fingerknäpp så kan jag förstå honom.

Paddan: Och med en Kjell Lönnå mustasch dessutom... inte kul!!

McCarton: Fick han med sig den från Sundsvall?

Paddan: Den måste ha följt med när han KÖRde flyttlasset.

Han och Muhrén måste slagit sina påsar ihop, samma nivå på nåt konstigt sätt?

Paddan: Det är synd om Wargstackarn. Det står textat FÖRLORARE i pannan på den karln. Han får aldrig uppleva livets sötma.

haggen: Fy fan vad gräsligt ful han är nuförtiden Magnus Muhrén. Han ser ju ut som en östtysk porrskådis.

73Sjöbba: Hämden är ljuv,det är klart som faan att vi inte ska ta ut nåt i förskott,men jag kan inte se hur modo ska kunna vända det här,det har väl varit en sak om det varit jämna matcher men det kan man inte säga att det varit förutom den första.

Så som modosupportrarna häcklade oss ifjol så ska det bli gött att få hämnas på dom.

Uno Gordon: Eller som vår trummis Olle Friberg, välj själv.

actionleif: Kanske skulle köra en lika som bär på tikare.se.
Olle och en tysk porrskådis.. ;P

Tycho: Förresten från det ena till det andra, har Modos spelarbuss brunnit ner? De åkte ju med Bredbyns Åkeri igår.

Tycho: Jag har inte sett en tysk porrskådis sedan jag muckade från lumpen. Också något positivt med att I21 är nedlagt.

I och för sig hölls språkkunskaperna vid liv. På den tiden kunde jag till exempel ta ut satsdelarna i en tyskporrsmening som "In den Arsch ist es noch enger".

Uno Gordon: De åker alltid med Bredbyns Åkeri.

Frisco: Men de har ju haft en egen buss som det På väg med Modo Hockey.

Uno Gordon: Den kanske har kört i diket? Den med.

El Maco: Antagligen. Den spårade väl ur i Lugnvik.

Efter att ha läst dagens Expressen inser jag att "börja packa" måste vara en given ramsa för TIK-klacken i Swedbank i morgon....

mikenomad: Eller "Haralds Lyckners slocknade stjärnor"..

mikenomad: Som Modo uppträtt på isen så undrar man ju om inte dom redan packat väskorna och väntar på semester.

Går matchen på 9;an imörra?

mikenomad: De kan inte klaga på tändvätskan till i morgon i alla fall. Har ett lag blivit så unisont utdömt någonsin?

Barbarossa: Nepp, Canal+.

T T: Jag är 100 på att det är ett taktiskt drag från alla Modolovers i journalistkåren. De försöker med alla medel få igång sina gullegrisar....

mikenomad: En skön grej vore om TIK leder nån av de återstående matcherna betryggande i slutet och att då köra "Den blomstertid..." eller "Idas sommarvisa".

Uno Gordon: Spårade ur i Lugnvik? Haha ja då är till och med busschauffören ute på villovägar. Kanske kisspaus en bit utanför E4 för att slippa synas. :)

mikenomad: Kan vara så. Så här sa Allehanda:

"Det var som att se ett streetrace mellan en Formel 1-bil och en vägskrapa."

Börjar bli lite krystat att hitta på anledningar till att den här kvartsfinalserien fortfarande är ett krig med oviss utgång, men...än har som bekant inte Warg sjungit.
'Den som accepterat sitt öde är den farligaste motståndaren', som Tor Modéen hade för vana att uttrycka det. Modo är i princip ute, and they know it. Och därmed har dom egentligen ingenting kvar att förlora.

Än kan det gå åt helvete. Om Timrå helt plötsligt börjar fuska och förlita sig på Modos fortsatta sugighet kan det straffa sig direkt. Dom måste hållas kort. Och vi måste utgå från att dom kommer att kasta sig ut som svultna tigrar på isen, redo att offra varenda ben i kroppen för ett inlägg i offensiv zon.
Läser man modolidboken vill man ge sken av a) ingen bryr sig om hur det går i den här kvartsfinalserien eftersom man, gääääsp, fortfarande är så blassé efter att ha vunnit guld, samt givetvis b) att det inte är konstigt att Timrå ser bra ut eftersom Modo är så genomusla av alldeles egen kraft. Något ligger förmodligen i det senare (det förstnämnda tror vi också på, så klart. Det är inte alls en psykologisk försvarsmekanism, nä-ä då).
Modo har varit svagare än befarat, och dom har inte alls haft något att sätta emot Timrå. Till stor del beroende på att Timrå verkligen gett allt i alla situationer där ute. Fortsätter Timrå så och möter ett Modo som plötsligt fått en Lidnersk knäpp, så...har man fortfarande en god chans att vinna. iktigt god, till och med. Är man inte förberedd däremot, så smäller det. Och har det smällt en gång kan det smälla en till. Och med 3-2 i matcher är serien riktigt obehaglig igen.

Så, Timrå. För hockeyns och estetikens lagar: avsluta jobbet.

Nyligen hemkommen från ett styrelsemöte där vår käre ordförande är inbiten modoit...Jag ville rapportera under punkten "verksamhet" att Timrå IK har en bra sån just nu men det fick jag inte... Jag ville också under "övriga frågor" helt enkelt fråga hur Modo skulle vända det här och vad som var fel i Modo-lägret...fick inget gehör för det heller :)

Uddan: Då är ju förutsättningen att den är igång då ;-)

styfen va på tv nyss :)

Skönt inslag med Styf på TV4-sporten. Han verkar vara härligt possitiv.

Bragd-Birger: Känslospröten dina känner som du vill, helt utan verklighetsförankring.

"a) ingen bryr sig om hur det går i den här kvartsfinalserien eftersom man, gääääsp, fortfarande är så blassé efter att ha vunnit guld"

Varför inte det mer realistiska: Suck! Blassé eftersom man tycker att allt ser hopplöst ut.

Bragd-Birger: ligger en hel del i det du skriver.
harald tränare sa att han trodde att anledningen att modo haft så dålig energi var att de inte lyckas med det dom gjort. lyckas man med en grej och få sätta en pyts så får man energi.
med andra ord:
Det gäller för tik att vara på tårna direkt och inte släppa in modo i matchserien.
blir ngt värre om om de får en seger i match 4 och tillbaka självförtroendet.

Bragd-Birger: Jag kan inte drömma om att laget plötsligt skulle börja tumma på någonting. Se bara på Sannys reaktion på slutet. Vem i laget skulle vilja stå till svars inför vår kapten?

Ett annat skäl, förutom för hockeyn och estetiken, att avsluta jobbet är att vi faktiskt är kort om folk. Det glöms bort att vi saknar en hel kedja. Långa matchserier kommer inte att gynna oss. En ledig påsk skulle vara underbart.

TV4 sporten frågade nyss Styf! Vilket lag vinner SM-guld? Vad han svarade vet ni redan...

McCarton: MoDo

McCarton: Giffarna?

« · 1007520 · »