1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Håll tätt det enda som gäller

Danfj: ja nu åker vi. hoppas att jag sett modo för sista gången denna säsong....

challe ser ut som spock ;)

Jensen_12: Tacka för det, det kommer ljusare tider!

Leffe: Jag köper ditt resonemang.....Men har du också tänkt på att lika stor del av TV-pengarna som går till TIK går till MoDo?

MODOJohan: Nejnej, men för mig är det väldigt svårt att klara mig på 700kr/månaden.

Jensen_12: Knapert och knapert... Bor du hemma? Skatta dig lycklig. Räkningar på 10 lakan varje månad är heller inget att hurra för.

Leffe: Jag är studerande, vilket innäbär 1050kr/månad. Ska jag då köpa, låt söga 7 matcher/månad så kostar det mig 623kr/månad. Det ger mig 427kr kvar att leva för. Det blir allt bra knapert det...

Jensen_12: Jag köper matcherna på Canal+ webtv. Är de inte rätt? ska man Stjäla dom gratis? Tänk er för.... för varje en som köper mathcen så blir de mer tv pengar och värva spelare för! Jag kör i alla fall den lagliga vägen och har bar hemma hos mig!

nectis: Det där påminner mig om att jag har en del oinvigda arbetskamrater som ABSOLUT inte fattar hur jag kan gå omkring i Timrås halsduk när de har förlorat :)

nectis: Så där var det faktiskt på mitt jobb med, när vi gick vidare i fjol så höll dom flesta faktiskt på Modo. Men det är ju kul att det går bra för norrland i hockeyn så har jag alltid kännt.

nectis: Knepigt det där! Men i all uppståndelse så kanske det blir så.

MODOJohan: Ja det är lite konstigt sånt där. När ni vann SM-guld förra säsongen hejade helt plötsligt alla man kände på Modo känndes det som..

nectis: Jag trodde att alla i Timrå var för stolta för att hålla på något annat lag. här har vi många timråtattare förstås. många vände kappan efter vinden när ni gick upp. Men det är härliga derbyn så klart!

Jensen_12: Okej.

RTS: Det är många modolider i Timrå också vill jag lova. Det är verkligen inte kul.

General_Moisio: Allt på www.myp2p.eu är gratis. Hur lagligt det är vet jag faktiskt inte.

General_Moisio: Är inte allt som finns på www.myp2p.eu gratis med Sopcast?

Jag upplever att det är fler tikare i hsand än modoiter.

RTS: Det är synd om Härnösandstikare..... MEN snart kan ni vara malliga !
Håll ut i 3 timmar drygt ;-)
FORZA TIMRÅ !!

Rooster23: Har de också. visas den gratis?

General_Moisio: Här är länken. Men du måste ha Sopcast nedladdat också.

tiker:
samma sak här,vinner vi inte i kväll så blir det torsk med 4-3 i matcher.

Per HApps:Galen bok. Lite sportrelaterad också, i alla fall när självmordgänget gänget stöter på tyska fotbollshuliganer... Riktigt kul faktiskt.

Jensen_12: Jo jag var där och håller helt med, jag menar modos 3:e, why? :(

Jensen_12: Länk? Gratis?

General_Moisio: Ja, den sänds på sopcast.

Nån som vet om matchen går på SopCast ikväll?

RTS:
Jag kan köra bussen. Fram till dess kan jag rekomendera Arto Paasilinnas ljuva bok Kollektivt Självmord, och då som ljudbok med Frej Lindqvist som uppläsare.

tiker: Instämmer. MoDo fick göra många billiga mål och Backlund hade inte sin bästa dag på jobbet. Jag tycker faktiskt inte att vi är utspelade, som någon skrev. Jag tycker bara som så att sätter vi våra chanser så vinner vi. Igår, tex: Regin gör 1-0, hade Pärssinen gjort 2-0 där så hade luften gått ur MoDo-spelarna.

fighter: Tyvärr torsk igen med 1-4.
Torsk på Torsdag och suddentorsk på lördag. och vi Härnösandstikare tar kollektiv självmord för vi inte orkar bli trackade längre av alla Modolider här uppe.
Ärligt talat så har ni det relativt bra nere i Timrå, Vi här uppe blir påminnda varje dag varje vecka hela året.

ikväll vinner vi bara.

janssonovich: satt precis och kollad på målen från igår och jag måste bara säga vilka himla skitmål vissa är! om backe och försvaret har en bättre dag idag så löser detta sig!

tiker: visst det är en match kvar för oss att vinna, men tänk också på att modo, dom har tre matcher. ikväll är det en ny match och alla timrå spelare står på noll och förhoppningsvis smäller det och det BLIR avgjort ikväll!

janssonovich: självklart hoppas jag och tror att timtrå tar detta men med tanke på hur turen brukar "kissa" på timrå så finns ändå tanken om att detta är långt ifrån avgjort där..

HALLÅ?! Va är det här? Sitta och spekulera i om modo kommer att vända det här? WTF, om inte ens vi supportarar tror på vårt röd-vita lag, vilka ska göra de? inte fan äre pressen iallafall!

nixXz: har tyvär den känslan också....

nixXz: Det kallar jag en mycket konstig känsla.

Tycho: Håller med går vi inte till semi är det en stor skandal, men lungn vi vinner idag.

Vi kommer inte gå bort oss som vi gjorde igår och absolut inte bjuda på liknande lägen. 3-3 efter full tid hade varit rättvist.

Timrå blev alldelles för ivriga igår och gick bort sig totalt och bjöd in Modo i matchen vid flera tillfällen!

2-1 målet ska bara inte gå in inte heller 3-2 och 4-2.

Men igår fick vi timrå supportes veta hur det känts att vara Modo supporter i de två tidigare matcherna allt bara gick in i mål.

Kerstin_k: Slappna av. I kväll åker Timrå på jättetorsk. Typ 6-1. Sedan avgörs allt i en underbar sudden på torsdag. Varför inte köra en "Koskinen" (krångla till allt en smula)?

Och skulle jag få fel, och Timrå vinner i kväll, då kan jag stå ut med det också;)

Har en konstig känsla av att modo kommer vända detta. Till 4-3 i matcher

Tvåtallar: Ja absolut och Styf lär utan tvekan bli kapten nästa år. Han har varit med i laget längst och har ett grymt Timrå hjärta.

Några bubblare kan vara:

J Andersson, T Pärssinen eller R Hahl (om man stannar)

Jag tycker den som visat mest vilja i kvarten ska ha bindeln ikväll.
Per Styf

spud: Det är nog mer för min egen hälsas skull.... Jag orkar inte ha det så här... Man är juh ett vrak!

Tycho: Sådär, en definition på medgångssupportern.

Kerstin_k: Åker vi ur kvarten då slutar jag gå på hockey! Då vet jag att det aldrig kommer bli nått SM-guld till Timrå!

ralus: Jag är så sjukt nervös. Hela dagen på jobbet har gått lite som i slowmotion typ. Man gör saker, säger saker men vet inte riktig vad man gör eller säger. Man är alltför nervös inför kvällens match.

Snälla Timrå, fräls oss. Bespara oss lidandet, gör en superbra insats och vinn. Kom igen!

kidcox: backlund verkar ruskigt fokuserad. känt på mig hela dagen att det bara ska bli vinst idag..men är nervös till tusen. tänk om modo vinner? då har timrå plötsligt en jävla press att vinna nästa match

kidcox: Håller med dig. Kan backlund gör en bra stabil instats ikväll så tar vi hem det.

biljetter hit biljetter dit!!puh...

« · 1009231 · »