Matchbilder finns nu på svt.se. Kollade speciellt situationen vid Timrås 2 - 2 mål och kan faktiskt inte se problemet. Helt rätt av Sjöberg att fria då ju Svartvadets klubba sitter fast mellan benen på Johan Andersson (möjligtvis i byxan?).
- De som ansåg att Backlund gjorde en jättebra match bör ta på sig glasögon. Fram till 0-2 var Backlund rätt blek och Krizan agerade som den mur han var under förra slutspelet. Backlund tog sig samman och var efter 0-2 mycket bra i målet utan att för den skull få allt för svåra skott på sig. Backlund var inte den som fällde avgörandet.
- Finnkedjan är grym. Vi har den i särklass vassaste femma i Hahl, Timo och Mika. De gör - om de vill - precis vad de känner för när de känner för det. Ikväll, toppat med Hynning andas jag lite morgonluft. Tro mig, det såg riktigt bra ut.
- Nr 13, Peter Regin, är så bra. Han har mognat enormt sedan han kom till Timrå. Ikväll syntes han kanske inte så mycket men ojoj så nyttig han var. Frågan är om det finns någon som presterar bättre än regin ikväll?
- Oerhört viktigt att få avgöra ikväll, sedan underläge 0-2. Jag trodde aldrig att vi skulle vända i tredje sett till matchen. Modo spelade kompakt och riktigt bra, utnyttjade sina chanser maximalt. Men det är som klacken skanderar: Vi är Timrå - och vi ger aldrig upp. Detta lag kommer att glädja oss i många matcher till och mig förvånar det inte det minsta om vi utkräver hämnd i år. Inte för att jag tycker att det är Timrås tur i år. Jag tycker vi har ett hungrigare lag som associerar hela Timrå Kommuns arbetarkultur, hårt jobb, och jävlar anamma i allt de företar sig. I kväll visade laget att det här kommer bli en tuff fight där Modo kommer att få kriga om varje poäng.
Just nu är det fördel Timrå. Och jag tror att det förblir så.
Mycket stark upphämtning idag fy f.. vad skönt ,synd bara att jag skall få vatten på kvarn då det gäller den gode Backlund. Ett riktigt skitmål idag igen tyvärr som tur är så var vi snäppet bättre än neandertalarna och vinner rättvist. Peter Regin vilken jätte han var idag ,finnkedjan hur bra som helst
actionleif: Nej, nej. Det var inte dit jag ville komma. Jag skulle dock gärna ha koll på vem det är. Jag anser att det personen ifråga gjorde är så pass allvarligt att det borde leda till påföljder. Grava sådana.
Och jag har haft mina duster, muntliga sådana, med några av de mentala kalhyggen som finns i och runt supporterskaran för MODO. Skulle, tyvärr, inte förvåna mig om det är någon av dessa pajasfigurer som är gärningsmannen.
250kg kärlek: Håller inte med dig om Krizan, han var skakig mest hela matchen. Många returer och ganska ostabil i sitt agerande. Det var inte många riktiga räddningar han gjorde. Han har helt klart problem med sin skada...
Backlund gjorde väl vad han skulle, lite fler returer än vanligt men klart färre än Krizan. 1-0 kan han inte göra så mycket åt då den styrs av Kokko. Visst kanske han skulle ha täckt av bättre vid första stolpen vid 2-0 men den pucken satt sjukt bra. Hade han lämnat 3 cm vid krysset hade den ändå suttit. Slutbetyg Backlund? 3+ Slutbetyg Krizan? 2
250kg kärlek: Jag tyckte nog Backlund var jävligt bra i början... Tom. min modogranne och virrige Virus var inne på att Krizan yrade en del i inledningen...
Men det är möjligt att det är läge att gå till optikern ändå;) T-röd suger fett när det gäller synintryck.
Tack så mycket vår underbara finnfemma! Ni är bäst när det gäller! Jag älskar er och lämnade arenan med ett gigantiskt leende på läpparna! Fortsätt så här och revanschen är ett faktum! I nuläget sitter jag med glädjetårarna rinnandes ner för ögonen... ÄLSKA TIMRÅ IK!!!
kidcox: Jag håller med dig fullt ut. Även om du är en av dem som dissat Backlund, och jag hävdat motsatsen, så hade målvaktsspelet kunna fälla avgörandet i afton. Skillnaden efter 2 perioder var helt klart målvaktsspelet.
Nu tog Backlund sig samman och visade (som han gjort vid ett antal tillfällen den senaste tiden), att han håller på denna nivå och att han kommer bli oerhört viktig i fortsättningen. Krizan föreföll mänsklig och dessutom tyckte jag mig se en viss frustration i hans agerande.
Annars tycker jag det känns som halva inne efter kvällens upphämtning och denna viktiga seger. Frågan är om Modo orkar resa sig och ta fighten. Timrå har, som det känns, så mycket mer att spela om.
2-2 situationen har jag kollat på om och om igen. Dumma jävla Svartvadet har ju klubban mellan benen på Bagarn ! Va faan gör den där ?! Så har varenda jävla Modoit mage att gnälla å klaga ?! Vad är det som fattas ?? Står man över lagen när man spelar i Modo ? Jag blir så jävla irriterad ! Gå in på Modos forum å läs... Vilket jävla skämt ! Heart of hockey ? Ha ha ha.... Så jävla enögda supportrar att det blir löjligt. Skit samma... nu får man lungna ner sig
Fantastiska chilescener efter kvitteringspucken alltså, kaos på läktaren, ännu värre efter 3-2. Vidrigt underbar seger. Helt sjukt. Man är helt lamslagen, mörbultad.
JimmyH: Du syntes fan mest i hela hallen... Den bruna rocken och stilfulla hatten i kombination med en smakfull rödvitrandig halsduk borde kunna bli lite av trendsättare för vårens mode i regionen. Man utgår från att skribenten har stylister eller förbannat god smak;)
250kg kärlek: Japp vi kan ju bara hoppas att han tar på sig demonkostymen efter detta. För att vinna guldet såhar vi inget annat att hoppas på Bäst målvakt vinner i vanlig ordning
250kg kärlek: Om jag får svara på frågan så skulle jag viljja tacka Backlund i alla fall, tyckte inte något av målen såg otagbara ut. Och för att tillägga jag har glasögon :)
250kg kärlek: Glöm inte att Modo får tillbaka Timander och Hållberg. Angående Backe så vet ju alla att jag inte är stormförtjust i hans spel. Och precis som jag befarat blandar han idag bra räddningar med tveksamma ingripanden vid 2-0 målet. Har vi råd att släppa sånna mål i fortsättningen ? Jag tror inte det... Det kommer blåsa jävligt hårt uppe i Ö-vik på torsdag...
Annars tycker jag att skillnaden mellan lagen efter två perioder är just målvakterna. Hur än fladdrig Krizan må vara fredar han buren. Det gör inte Backlund. Om det sedan är tur eller inte får andra avgöra.
Däremot tycker jag att Backlund jobbar sig in i matchen och agerar mycket stabilt senare hälften av matchen. Det gjorde inte Krizan. Detta kommer också antagligen att fälla avgörandet senare. Jag är övertygad om att Timrå vinner denna kvartsfinalserie, tämligen enkelt.
Vilken match, mer än detta går inte att efterfråga, dock tyckte jag publiken och klacken var väldigt tyst efter 0-2 målet fram till 1-2 målet. Men det är fullt förstårligt.
Två kanoner och en tavla av Krizan som har pucken i plocken innan han tappar ut den och Hynning och Regin kan passa fram till Tenkrat! UNDERBART!
Nä nu är det bara att nollställa och ladda om batterierna. Tyvärr fick inte fjärde formationen spela så speciellt mycket, hoppas det blir mer fram över sedan hoppas jag på en bättre utdelning på de chanser vi skapar.
JimmyH: Efter två perioder ledde Timrå med 25-16 i skott. Jag förstår din ironi men vill gärna att du besvarar varför Timrå låg under med 2-0 inför slutronden. Effektivitet, målvakt eller vad?
250kg kärlek: Ineffektivt anfallsspel av Timrå är det avgörande svaret. Sedan så finns det såklart massa faktorer om man benar ner det men det är lätt hänt att ligga under så länge man gör 0 mål.
Backlund gör flera fina räddningar i den första perioden. Det känns helt snedfokuserat att belägga honom med det största ansvaret för underläget.
MIKA TARVAINEN är klar för Timrå i två år och stannar i Timrå hela slutspelet, detta var väll vad Backlund ville, lär inte dröjja länge nu innan han skriver på! HÄRLIGT!
JimmyH: Peter Regin är en spelare som för mig, i år ska tilläggas, jobbar i skymundan. Han är en spelare som åtminstone jag haft höga förväntningar på, inte minst framåt. Visst, han har producerat en del framåt men inte så mycket som jag kanske förväntat mig. Därför blir han osynlig för mig, när han inte producerar. De senaste matcherna (rätt många faktiskt) har jag sett en annan Peter Regin. En nyttig spelare som jobbar oerhört i det defensiva arbetet samtidigt som han bygger anfall med sin geialiska blick. Jag kanske var otydlig när jag sa att Regin var osynlig. Om du läser fortsättningen lovordar jag Regin, han var planens gigant och var en av huvudanledningarna till att Timrå vände och vann.
Jag håller med dig att Timrås målproduktion har mer att önska. Vi blir mellan varven oeffektiva, trots goda chanser. Jag gillar inte heller vårt spel i numerärt överläge. Tycker att vi blir lite väl stillastående och att motståndarna styr ut oss i hörnen och kan checka ut pucken. Jag har i princip sedan omgång 10-11 tyckt att vi faller tillbaka i boxplay och att vi blir för fega i numerärt överläge. I kväll var det det dock okej.
Backlund är stabil, men han blandar och ger. Jag ska inte helt skylla underläget på Backlund. Men efter 0-2 var känslan att Modo hade en målvakt med flyt medan vi låter en del enkla puckar passera mållinjen.
250kg kärlek: Regin jobbar bättre över hela banan den här säsongen, helt klart. Men jag tycker att du har haft för höga krav honom om du förväntade mer produktion av honom. Han har nästan dubblat sitt tidigare pers i elitserien och hade han skjutit fler skott som det skott som gav 1-2 så hade poängen varit betydligt högre. Han har missat många chanser.
Peter Regin är inte långt efter Riku Hahl i min bok.
0-2 ska Backe ta. Så är det. Men jag riktade mer min besvikelse på nämnda powerplay och på otur. Det studsade lite fel hela tiden.... fram till vändningen då.
JimmyH: Som vanligt är du balanserad i dina analyser och det är svårt att säga mot dina åsikter.
För att inte bli missförstådd vill jag klarlägga att Backlund är en i mina ögon pålitlig målvakt som mycket väl platsar i Timrå. Även nu under slutspelet. Jag tyckte bara att han agerade aningen "taffligt" fram till 2-0 och att han var skillnaden i målprotokollet.
Peter Regin framstår mer och mer som en spelare som kommer att kunna hävda sig i NHL. Riku Hahl också.
I övrigt, innan jag kryper till sängs, vill jag bara säga: FY F-N VAD UNDERBART! Vi är med, kvartsfinalserien lever i allra högsta grad!
Sag nyss bilderna fran matchen pa TV4.se och la marke till hur glad Tenkrat var efter att ha avgjort i sudden.
Det visar hur viktigt det ar for honom att vinna och jag hoppas han spridda den kanslan till ovriga spelare i laget sa vi gar riktigt langt i arets slutspel.
Grattis till segern i match ett. Den var ni välförtjänta av, med eller utan domarens hjälp. Man kan säga att utdelningen för ert slit kom retroaktivt.
Hör av några av era supportrar att ni kritiserar ert PP. Jag tycker att det är bra, men det blir lite statiskt när finn-kedjan bara cirklar kring målet. Låt pucken gå upp till backarna för direktskott emellanåt så blir det grymt.
Mitt hopp och er stora brist är att ni är alldeles för beroende av att finnkedjan och Regin producerar. Ni får be till den helige att finnarna inte hittar spritförrådet, för då är det kört för er del :-D
Härlig kämpainställning och snygg "HÄMND"-banderoll. Skön stämning i plywoodladan, kul att bägge klackarna hördes. Jimmy, du ser fan inte klok ut med hatt och långrock på läktaren. Stor humor!
Krizan hör väl ungefär Backe-klass igår. Vi får hoppas att han höjer sig till imorgon. Skönt med en dags återhämtning nu.
Ja kvällens kanon var ju att Timrå stod upp och till slut segrade! Kvällens kalkon stod Com Hem för.Snopet då sändningen bryts då pucken ska släppas i första period.För att sedan inte heller komma tillbaka. Dom andra matcherna kunde ses men det var ju inte riktigt vad jag tänkt mej.. Sammanlagt 32 minuters väntetid under två samtal till Comhem för att få samma svar två gånger.."vi jobbar på det".Att sedan får höra andra som ringt in och fått till svar "att om ni har kanalen på så kopplar jag på matchen inom 5 minuter"...DET fick mej att se rött fast jag inte kunde bevittna matchen..Ännu rödare såg jag då jag även ringde en tredje gång och får till svar i luren att kundtjänst stängt för dagen! Kan garantera Com Hem kommer att få samtal denna morgon av en fuktansvärt arg Fröken Åslund! Kompensation kommer krävas....
Blake Slåhan: Mycket man vill ha. Vart tror du pengarna ska komma ifrån? Är det rimligt att förvänta sig ett bättre lag än ifjol? När spelare som Hållander och Kapanen spelade på väldigt rabatterade löner.
Läste om och om men kunde inte förstå syftet med inlägget...
modohumor med andra ord...ja det var ju djävligt roligt.