ChriZt3r: Så länge man är bäst när det gäller kan jag inte klaga. Tar en spelare som vinner poängligan i slutspelet framför en som gör fem mål mot luleå i december vilken dag i veckan som helst.
ChriZt3r: Ett av problemen som jag tycker mig sett för Tenkat under säsongen är ju att han är så snabb så de han ska köra passningar med har legat långt efter. Tenkrat behöver verkligen spela med snabba medspelare.
Men problem med målproduktionen har han haft under säsongen, det har han nog känt och varit pressad över själv också. Därav glädjeyttringarna nu när han hittar in. Grymt hårda skott har han i fall och många mot mål har de varit, men inte har de velat hitta in tidigare. Som jag skrivit förut, Tenkrat med Brendels sikte vore något det. Men nu mot slutet har han ju börjat hitta in i mål, både i grund och helst nu i slutspelet.
Tant-Gert: Absolut men jag tar gärna en lirare som kan prodcera även om det är serielunk. Men nu ser det ju ut som han hittar målet plus att han sliter och kämpar.
Tant-Gert: samma här, dessutom har man inte hittat hans rätta miljö förrän nu och hans kapacitet har man kunnat se funnits där hela tiden och med rätta kunnat ifrågasätta men vissa har velat ha bort han helt ,oförståeligt.
Jean1: Det blir tills finalen är över och vi badar i vängåvan och vart ska man bada i Timrå centrum förresten ? finns det nån som skulle kunna tänka sig att ställa dit ett badtunna på torget. laken, RR och Ambro håller på att scouta sportchef, filar på betygslistorna och står på standby läge tlls att nån "klantar" sig lite....
Rooster23: Jag har inte sagt att vi ska vinna, tror faktiskt inte att vi vinner måndag. Det jag ville veta var om fröken Wernblom var avstängd eller inte...
Red-line: Som jag fattade det så är Wernblom avstängd i alla fall. Rönnmark hade väll ändrat matchstraffet till match penalty istället för game och då är han avstängd minst 1 match.
Red-line: Man ska apselut inte ta ut något i förskott. Hoppas på en klinisk avrättning imorgon, fast det skulle inte vara helt fel med en plågosam heller. För snart ett år sedan höll Modoliderna på och häckla oss med barmarksträning och annat tjafs. Hoppas på att dom får dricka sitt eget urin snart.
73Sjöbba: Nej, jag har sett håkki i många år och gått på pumpen många gånger. Hoppas som dig angående morgondagen, men tänker lixom att "fyra raka ska vi väl inte mäkta med".
Jag och mina kamrater tänker åka upp på tisdag och då tänker jag backa in i hallen - det funkade ju bra sist...
jonmannen: Vi hoppas att vi slipper åka överhuvud taget, om man säger så.
Man försöker med alla knep i slutspel, avd. skrockfull, nej inte alls, vad har ni fått det ifrån? Matchtröjan börjar redan lukta, men vad ska man göra? En kompis tipsade om att lägga in den i frysen, som man gör med skor, men är inte det att fusk-tvätta lite?
Perkan: tack för upplysningen Ok då får man ta sig två bad... !! jag bangar inte inte ens om det är "icecold" (med finsk accent). badade i jökelbäck på island 1988 det smärtade över hela kroppen !!! men med ett SM-guld kan utstå mycket.
willysson: Jag lovar dyrt och heligt att göra en favorit i repris imorrn vid avancemang till semin, d.v.s. en "Tuppjucksvals". Var beredda med mobilkamerorna och filma årets happening i Swedbank.
haggen: Det vore väl väldigt konstigt om han inte såg moloken ut igår. Fast du kanske är en sån som alltid är sprudlande glad, även när allt går åt helvete.
73Sjöbba: Hämden är ljuv,det är klart som faan att vi inte ska ta ut nåt i förskott,men jag kan inte se hur modo ska kunna vända det här,det har väl varit en sak om det varit jämna matcher men det kan man inte säga att det varit förutom den första.
Så som modosupportrarna häcklade oss ifjol så ska det bli gött att få hämnas på dom.
Tycho: Jag har inte sett en tysk porrskådis sedan jag muckade från lumpen. Också något positivt med att I21 är nedlagt.
I och för sig hölls språkkunskaperna vid liv. På den tiden kunde jag till exempel ta ut satsdelarna i en tyskporrsmening som "In den Arsch ist es noch enger".
mikenomad: En skön grej vore om TIK leder nån av de återstående matcherna betryggande i slutet och att då köra "Den blomstertid..." eller "Idas sommarvisa".
Uno Gordon: Spårade ur i Lugnvik? Haha ja då är till och med busschauffören ute på villovägar. Kanske kisspaus en bit utanför E4 för att slippa synas. :)