shinzawai: Nja inte direkt då. Men jag vet vad Modo tifo brukar kunna genomföra, och jag vet vilken klass vi håller ;) Men jag hoppas verkligen på hårt motstånd
Dalan: Att ni kommer dominera på läktaren råder det nog ingen tvivel om. Där är ni allt för starka för att "vi" ska ha en chans. Jag hoppas dock att det är 1-1 efter den här kvartsfinalserien, ni vinner på läktaren och vi på isen. :-)
Per HApps: Häftigt. Trissa upp förväntningarna bara! Vanligtvis slås jag alltid av häpnad över de tifon som tifogruppen gör. Om det här är så häftigt som du får det att låta så längtar jag ännu mer till matchen.
Dream Team: Well du ser aldrig mig skriva inlägg som; "Faan vad vi ska pissa på fitt-Timrå!!111" eller hur? Jag har inte heller en presentation som handlar om hur mycket jag ogillar Timrå, eller hur? :)
Jag vill åka ner på tisdag, är det inga fiender i Umeå jag kan lifta med?
shinzawai: Nej, även jag väljer helst bort att använda mig av just det alternativet i inläggsform på HS. Om sedan känslorna och de uttryck man med stor säkerhet kommer att ta till under matchserien alldeles säkert sjunker under den nivån, det är en helt annan sak.
"Hammarby är J18 Allsvenskan Norras största överraskning, medan MODO är den största besvikelsen. Ikväll besegrade de förstnämnda över de andranämnda med 4-2, där Niklas Hallman och Jonathan Grudd stod för varsitt mål och assist, precis som Jesper Larsson och Sebastian Byström i MODO. De två sistnämnda ångermanlänningarna som har producerat alldeles för dåligt med tanke på deras talang. MODO slutade sist i J18 Allsvenskan, och man måste ställa sig frågande om det någonsin hänt tidigare?"
DJ njuter så här i lugnet före stormen. Bättre kvartsfinalmotståndare kunde jag inte önska mig. Vi får en derbyklassiker att minnas i all framtid, en grym Y-länsk ishockeyhistoria kommer att skrivas, de djupaste av känslor kommer att uppstå såväl på is som på läktare etc... MoDo är ett lag jag står ut med. Eventuellt kan jag ta en förlust mot dem utan att hata Ö-vik i resten av livet. Kanske kan jag till och med önska dem lycka till i den fortsatta jakten på SM-guldet om det nu slutar så illa för vår del, det beror på hur matchserien fortlöper. Men i skrivande stund känner jag bara att jag vill se mitt Timrå IK krossa denna länsantagonist, ta hem en av tidernas prestigesegrar och fyllas av självförtroende på vägen mot det onämnbara. Det finns ingen anledning att inleda ett slutspel om man inte känner att chansen finns att vi kan nå ända fram. Nu kommer man att lägga en alldeles förbannat stor del av sin energi på TIK den närmaste tiden och jag hoppas slippa se att spelare lämnar det minsta åt slumpen. MoDo tillhör de lag vi knappast har svårast för och våra möjligheter att ta oss vidare till en semifinal borde vara goda...
El Maco: Typiskt dig att visa din läskunniga sida. Jag läste att hellge skrev att Modos tifon är väl så bra, inte att Timrås tifon var dåliga, tvärtom.
Jag kom in hit när jag upptäckte att era tifokillar själva utnämde sig till gurus i den brachen samt att de dissa MoDos dito.
Jag tyckte bara att de var en aning för självgoda, det behövdes fler perspektiv än deras egna.
Tillsist avslutade jag med att berämma dem också. Jag kan göra det igen. Jag tycker Timrås tifogrupp gör ett bra jobb.
Sen vill jag också tillägga att jag inte äter rönnbär. Däremot har jag en liten anekdot i ämnet:
Jag pratade med en kille från inlandet för ett tag sedan. Medan han pratade stod han och tittade på den vackra fågel Sidensvans. Det hade kommit kanske upp mot 100 stycken som satt och mumsade på rönnbär i hans träd. Dessa fåglar kommer likt en invasion och sätter sig ofta i rönnbärsträn.
Medan vi pratade hör jag ett: - Nämen! från luren. Så jag frågar vad det var. - Det var en fågel som ramlade till marken, sa han. - Nämen, sa han igen. Nu föll två till. - Vad i helvete är det med dem? Nu ligger det kanske tio Sidensvansar på marken.
Och enligt min inlandspolare så kröp fåglarna omkring på marken. han var helt säker på att dessa vackra Sidensvansar hade blivit fulla av gästa rönnbär och stöp därför som små fyllon, sen att de dessutom kröp mot rönnbär som låg på marken bekräftar att det finns riktiga fyllskallar även i djurriket.
El Maco: Fram med dollarbunten ifrån NY-vistelsen nu, jag ser inte att du skänkt någonting än? ;-) Även övriga personer i Njurunda-klanen lyser med sin frånvaro i tifo-tävlingen...
hellge: Jag letar och jag letar och ändå kan jag inte hitta någon i Timrås tifogrupp som utnämner sig till guru. Sen finns det andra skribenter som dissar Modos tifogrupp men det finns det ju rätt många Modoiter som är överens om.
Annars är du nog mer Sidensvans, ser att det var shinzawai som var ursprungsräven.
El Maco: Ursprungsräv, jag? Det jag käckt ur mig under dagen är;
* Modos klack vann den senaste röstkampen. * Tifon höjer inte min puls, om de inte består av flagghav. * Modos tifon är nog så bra som Timrås. * Timrås tifogrupp har gjort några riktigt snygga grejor.
Långben: Oj, vad förvånande. Ett sånt uttalande skulle nog varenda spelare i Mora göra också. Ja, faktum är att det nog måste vara nästan omöjligt att hitta en spelare som inte tror på sitt eget lag i den första matchen i en kvartsfinal.
hellge: Hohoho, tramsbyxa. Så personer som inte är med i tifogruppen gör inlägg där de förvisso inte kallar tifogruppen för gurus men konstaterar att de är vassare än Modoiterna så klart.
Just därför skriver du "Jag kom in hit när jag upptäckte att era tifokillar själva utnämde sig till gurus i den brachen"
shinzawai: Men "Savvi" är ju så himla 2003 asså ;-)
Långben: Då litar vi på Robban! Och tack för att du för in tråden på något som är intressant, dvs själva hockeymatchen. Hur kul är det att bläddra genom "Vi låter mest", "Nähe!", "Joho!", "Men tifona då, tifona!"?
OK, matchsnack, jag hakar på, jag har en förstaplats i spamlistan att bibehålla. Modo har spelat som ollon i två gånger i Timrå, blir intressant att se hur matchen artar sig om de faktist ser ut att bry sig. Backlunds form blir också intressant.
hellge: Ingen från Timrås läktargrupp har antydd sig vara "gurus". Jag har stått fast vid att Timrå har bra mycket bättre tifonissar och klack än Modo. Sluta hitta på något annat.
shinzawai: Backlund släppte 1 av de 43 skott han fick på sig här nere i fredags mot Frölunda (43-14 totalt). 95,3 i räddningsprocent. Då ska man veta att Timrå slog sarg ut mest hela tiden för att kunna freda sig mot bålgetingarna hos hemmalaget. Formen har varit betydligt sämre.
Pissa på du bara. Vi har ju som sagt en riktig arena med toaletter, så vi slipper som sagt pissa på läktaren.
Ps. Dra ner gylfen först denna gång. Ds