1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581537 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07

« · 856499 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
willysson: Mycke lakritsshots nu å?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
willysson: De kan vara sista matchen, de kan vara den sista resan. Men inte om vi får bestämma. Imorgon, fredag är det dags att visa MODO att vi alltid ställer upp för dom.

Detta taget från MoDos hemsida...

Två saker;
Den första...ska det inte stå den sista färden istället för sista resan??

Den andra... Är det inte smartare att visa på hemmaplan att man alltid ställer upp??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: därför grisar är dåliga på hockey och tar dåliga utvisningar:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: Deras uppsåt är ju bevisligen för att skada. Sånt borde rendera till nått straff, eller måste någon bli skadad först.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Laken: Spelar ingen roll, de har spelat färdig efter morgondagens match i vilket fall.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ärkegrisen Skröder lyckades inte med sitt uppsåt att skada någon igår heller... I första matchen försökte ärkegrisen hugga armen av Sanny Lindström för att igår istället försöka sig på Niskanens näsben. Fy f-n vilken "smutsig" spelare!!!
Sedan har vi småkultingarna då... Döme och Blatny, även de ryms i Haralds svinstia, i första matchen slog Döme på en liggande Johan Andersson (modigt?) och igår försökte han slå Sannys hjälmlösa huvud genom isen!!!

VARFÖR BLIR INTE GRISARNA AVSTÄNGDA?!?!?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nu går matchen från igår i repris på canal +.....Tror jag ska låtsas att det är 6.e kvarten ...För då vore det ju klart o Timrå skulle vara det segrande laget i denna duell...Japp...jag gör så...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Bragd-Birger: Tack för ditt fina och klockrena inlägg! Jag ler gott och känner segerruset från igår ligga kvar och bubbla.

Vi hade en skön carzy segerstämning i bussen hem inatt; tack alla unga sångfågelspojkar; "Snygg-Erik" med sällskap!;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Nu sparkas det hejvilt på Modospelarnas inställning. Det ger ännu lite komisk glans åt påhittet Heart of hockey som ju rent språkligt varit en otroligt rolig slogan från början. '

Undrar om det är Rullstols-Hasse som hittat på den själv eller om det är någon reklambyrå därupp i the Heart of Darkness som knäckt det? Är Lückner motsvarigheten till Kurtz?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
DJ Hemp: När man tittar på DÖME , Liknar han inte Krutov när han han var på stupets kant.... Hjälmen verkar för liten, det är kanske därför han inte kan tänka ??????
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
iggy: Det har diskuterats TV-kanaler idag. Har man anständig uppkoppling (funkar bra på mina 2Mbit) kan man köpa matchen på web-TV på C+ webplats. Kostar 79 spänn, kanske inte bra kvalitet men åtminstone hyfsad.

Tämligen billigt för lysande underhållning!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Bragd-Birger: man sitter bara och ler idag. Det är så kul att vara inne på HS dessa dagar. Du skriver så underhållande !!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Frazze:
Och slår Brynäs HV så får vi LHC. Förutsatt att vi vinner mot MODO...
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Frazze: Slår HV Brynäs får vi FBK, förutsatt att vi vinner mot modioterna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Så stolt över att vara TIK-supporter i dag! En för alla, alla för en... Snacka om att laget gav allt och lite till i går... Tack Timrå IK. Tack alla tillresta supportrar som lät mest i TV. THE BIG RED MACHINE rör på sig! Ett hjärta är alltid rött...

Såg matchen på en öde sportbar i Köping. Började med ångest och svårmod. Slutade i ett fyrverkeri av one man show. Tack kocken som bjöd på hamburgertallriken!

Döme kan skippa hockeyskydd i nästa match. Han kan med fördel välja en tvångströja.

Danmark är ett underskattat land.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Om - och observera att jag skriver OM (tror fortfarande det kommer gå till 7 matcher) - vi skulle ta oss till semi, visst blir det FBK som vi får möta då förutsatt att HV slår Brynäs? Eller får topplagen välja sin motståndare även till semifinalerna??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
"Det är inte så jävla kul att få huvudet dunkat i backen av en jävla slovak, men i ett slutspel måste man vara kylig."

Skönt citat av Sanny i dagbladet med anledning av MoDo-Robbans usla omDöme...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Underbar seger i går. Reflektioner kolon

- Vad enkelt det kan vara att göra mål. Här har det bränts absurda lägen i flera månader, och så sprutar plötsligt kassarna in. Underbart.

- Modos nervikning var kanske något av det mest patetiska som skådats på en hockeyrink. Finns det någon stolthet i det laget? Kändes det bra att spela av en tredjeperiod på hemmaplan mot ett bortalag som inte behövde anstränga sig det minsta för att hålla nollan? Sanslöst.

- Krizans slutspelspsyke är bara en bluff. Han är inte alls sämre i slutspel än i serie. Så det så. Det ser bara ut så, i statistiken. I går var han ju alldeles...underbar. Fråga bara timråspelarna.

- Har-ald är en fantastisk coach. Och ledare. Han lyckades verkligen få spelarna att behålla fokus efter suddensegern i Timrå. I intervjuer och kommentarer efter matcherna verkar han inte alls helt världsfrånvänd och utan den minsta av aningar om hur man ska vända på det här. Grattis till förlängningen, Modo!

- Modopubliken är verkligen fantastisk. Måste kännas härligt för spelarna att ha ett så magnifikt publiktryck i ryggen. Förstår fortfarande inte att Timrå kunde vinna två raka. Enligt all logiks ramar torde dom skitit ner sig fler gånger än Susanna Sundström.

- Timrå är ett helt fantastiskt cuplag. Oavsett hur det går i den här serien - för faen att det är klart än! - så har dom en oerhörd förmåga att pressa ur max när det gäller. Det finns egentligen bara en plump i slutspelsprotokollet, och det är Kentas feg-coachning som tillät Djurgården styra oss ur kvarten 05/06. I övrigt: underbart. Vilken helvetisk lagmoral han skapat under sin tid i klubben.

- Timrå har Sveriges bästa hockeysupporters. Nej, modolider/lulingar: inte ödmjukast. Men bäst. Gåshud i går. Och gåshud i kvadrat när jag ser alla fantastiska tifon, globeninvasioner eller det tryck som en riktigt bra hockeymatch i Eon kan uppbringa. Och, nej: det är inte fantastiskt jämt. Men det ska det inte vara heller.

- 'The heart of hockey'...hohoho. Say no more.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Captain Crash:
Allt positivt tar jag emot med glädje denna dag, nu hoppas jag att det går att ladda om till i morgon...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Helg Ernest: Aha...det har jag att se fram emot alltså:)
By the Way ..jag har canal plus..du hade kunnat avnjuta matchen här tillsammans med Mats Edström..Det är ett sant nöje ..iallfall då Timrå vinnner.....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Abron: Jag tyckte det var snällt att han bara trodde du fyllde 50... ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Helg Ernest:
Du har nog mixat till det rejält, men an av döttrarna brukar synas här, å på stå, å i bussen.....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ann: Vid min ålder kallas det senil. ( c :
Som Eyz59 säger att jag har - Ahltzimers light
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Dalan: Man kan ju inte ha koll på alla ( c ;
Det räcker väl att jag har koll på dig ? Jag som skulle se matchen hos din Faster i går kväll, så har dom sagt upp Canal+ och dom "klippte igår. Så man fick snällt titta på HV-Brynäs och jubla åt "Plingarna"
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Rooster23:
Kan jag väll..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Helg Ernest: Wey!!! Jag är blond vad är din ursäkt?!?!? Nope e definitivt inte hans dotter ....;))
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Helg Ernest: Du är ju lika mycket bakom flötet som alltid du...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ann: Har jag mixat upp det ? Är du inte hans dotter eller var det Anna som var det ?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Helg Ernest: Har ingen aning faktiskt...han skrev det här igår bara...Gratta han själv;))
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Abron: Kan du inte fylla år i morgon också?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ann: Har "Gubben" fyllt år ? Vad fyllde han ? 50 ? Gratta han från mig också
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Rooster23: *S* nu va det ju inte jag som fyllde år....Utan Abron:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ann: Kan du inte fylla år i morgon också?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Vem f..n är det som är så intreserad av att veta sperlarbetyget på modo spelarna så han måste lägga in den länken under Nyheter ?
Vore roligare att få se betygen på Timrås spelare.
Varför hittar man inte den klockrena krönikan från dagbladet där
www.dagbladet.se/artikel.php?id=351607&avdelning_1=104&avdelning_2=52
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Fantastisk match igår, nu har vi två chanser att knäcka dem helt. Nästan alla har höjt sig ett snäpp i slutspelet
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
actionleif: Kom igen nu... ...håll inte inne med sådant... ...bara för att jag inte var där så kan jag väl få veta vad som visades... ...annars blir det krig imorgon. :-) ;-) :-D
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Jag har en biljett på sektion H Rad 9 att sälja.
Inget ockerpris, bara det jag lagt ut.

Maila mig så ordnar vi det.

Mvh Shadar Logoth
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Abron: Sant!! Men låt oss hoppas att dom vinner en match till..har svårt att tänka mej att MoDo ska förlora 3 raka men ...jäjä...under har skett förr..

O att bero på ingenting ..JAG leder soffderbyt med 2-1...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Strindlund: Det vet de som var där.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
actionleif: Vad gjorde han?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
matchens höjdare: Skarin i repris på mediakuben
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ann:
ABSOLUT !!!! Kunde inte få en bättre present, å morgonen är precis som du skriver,,,LYRISK.

Men än har Vi inget vunnit, å på fredag :-( kan icke bevittna matchen i EoN.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
73Sjöbba: Å fy vilken underbar morgon så här dagen efter dagen före...Solen skiner, fåglarna kvittrar o Timrå leder (än så länge ) med 3-2 i matcher...Jisses!! Känns som man är nyförälskad...

Abron:Hoppas presenten på födelsedagen dög?!?! :))
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
El Maco: Harald törs inte agera.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Kenta och vad TG tror var Mats Hallin siktades på [email protected] en sisådär tio minuter efter stängning. TG lurade under borden i hörnet (sin vana trogen) och syntes inte av någon inblandad. TG tycker f.ö. att TG är bäst (tillsammans med peter regin i period två).

Förutom det tycker TG att det är synd att MoDo måste förlora för att timrå ska få vinna för tillfället samtidigt som det är extra roligt att spöa just MoDo. I kassavalvet. Dagens lärdom är att pilsner är gott och att det är trevligt att vinna.

Eventuella frierier och medlemskapsförfrågningar till min fanclub mottages ödmukast via mail.

eder TG
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Modos hustidning dömer ut Dömes svinighet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Kommer det inga "klack-filmer" från dom två borta matcher vi haft nu? Alltid lika roliga att kolla på.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Ps.
Erat lag ägde ut vårat så kallade lag ikväll.

Eran klack ägde ut våran så kallade klack.
(Själv stog man inte i klacken idag.)

Vårat trumljud är mjukare på något sätt än eran trumma.

Eran jävla trumma gör jävligt ont i huve efter par minuter. Skaffa en bättre trumma.

Våran trummis suger.


Hmmf whats moore?

yesyes. I Love Floorball
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
El Maco: strunta i AftonbladetTV, gå till direkt till källan istället. hockeyligan.se -> highlights. Där kan du se högpunkterna (med bättre kvalitet dessutom).
Kommentera

« · 856499 · »