1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
{9908}: Jag såg men vill inte se igen. Så inåt h-vete jäkla dåligt. Mår fysiskt illa när jag ser skiten!

Dr.Krykov: Emil Larsson kan vara en av de största filmarna vi har i svensk hockey. Han är jävligt skicklig på det så han kommer undan oftast.

Patrick Polly: Ja de lyckades hitta en 7-8 slashing där det knappt var kontakt ens.
Samtidigt var det tydligen svårt att hitta nån 2a på de skötsamma Örebro spelarna tydligt. Jag var helt shockad när de tog en 5a på Rissanen. Trodde knappt vi skulle få med oss en 2a med tanke på hur de dömt resten av matchen.

Jag var f ö tvungen att åka bil lite mellan 3e och 4e och fick slå över till P4 och sportradion och lyssna på halva 4e där. Kommentatorn på P4 sa vid flera tillfällen att han tyckte det varit konstiga utvisningar mot Timrå. F**torna i CMore studion verkade dock mest upprörda över att Didde inte fick 5+game när han sänkte Öberg

Zäta75: Jonte var jättebra igår, men han får allt som oftast cred. Jag ville passa på att lyfta några som inte fått så mycket cred under säsongen men som jag tycker gör det riktigt bra nu!

För er som vill ha något underlag ifall ni tänker ifrågasätta vår domarbas så finns en del highlights på övergreppet via länken nedan 👇

jens_88: tack :)

Timrå4ever: Inte om det är game, det är om de blir matchpenalty det går vidare per automatik (plus att han får automatiskt en match avstängning)

Triathlet: kl 15.00 idag är det biljettsläpp

jens_88: Det var det jag misstänkte!

Patrick Polly: Vill hylla Jonte Dahlen igen. Vilken kung han är. Vår härförare med 2+2 igår.

Hyllar honom med en hårdrockslåt för vet att han gillar hårdrock också. "Eternal fire" Som glöden i hans ögon. Håll tillgodo (Beast in Black från Finland ett av mina favoritband).

Btw så har Jonte ett övertag på Enroth nu. Han satt 2 frilägen eller iaf halva frilägen mot honom igår.

Två spelare som jag inte nämnt särskillt mycket om under säsongen (iaf inte positivt) som jag tycker lyft sig rejält i slutspelet som jag vill lyfta fram är:
* MPS - har varit topp 5 i Timrå under slutspelet i min bok. Rivig, spelar med fart, tar skott och parkerar sig framför motståndarnas mål och bökar.
* Per Svensson - spelar lugnt, trygt, enkelt och med stor pondus. Trycker till Örebroarna mot sargen i parti och minut samtidigt som han blivit riktigt vass på att transportera in pucken i anfallzon där han nu också tar avslut!

jens_88: kollar dom inte automatiskt när han fick game?

DenRöda: Tycker det är rent ut sagt bedrövligt att det inte blir anmält på Rissanen. BEDRÖVLIGT!

Någon mer än jag som tror och hoppas att Rindell kan vara tillbaka i en eventuell semifinal? Det börjar om ca 1,5v och då har det gått 2,5-3 v sen Rindell fick sin skada. En muskelbristning borde gå att fixa på den tiden tycker jag. Vilken boost det vore att få in honom.

Patrick Polly: brukar man inte byta domare efter ett antal matcher?

Bedrövlig domarinsats igår. Såklart jäkligt skönt att vinna men domarnas usla insats gör att det blir smolk i glädjebägaren. I ett SM slutspel får det inte se ut som det gjorde igår där de själva ger sig möjligheten att påverkan utgången på ett frapperande partiskt sätt.

DenRöda: Timrå kan också anmäla, men de är en oskriven regel att man inte gör det utan lämnar till domarna. Brukar bli ett jäkla liv när de händer

{297}: Anmälningen skulle ha kommit in innan klockan 8 idag. Jag är nästan helt bombsäker på att Ante också kan anmäla sådant när det är slutspel.

DenRöda: kommer in som tredjegubbe och delar ut en huvudtackling snett bakifrån och det blir ingen avstängning? Jag hoppas domarna får ett varmt mottagande i nästa match. Ok att dom är korrupta medelmåttor men det ska fan inte gå obemärkt förbi.

Perreman: Kollar också efter biljetter till match 5 men ingen info än så länge på deras hemsida eller på sociala medier.

Dr.Krykov: Man blir inte avstängd för diving, det är endast böter som gäller.

Dr.Krykov: Finns väl inget i regelboken som säger att diving kan ge avstängning tyvärr. 5000 kr böter är det väl som gäller.

Ursäkta om jag upprepar mig men kan Larsson stängas av för diving i efterhand? 2 solklara igår, han fixade även ett PP med sitt skådespeleri. För er som inte följer Jonatan Hedström på Twitter, in och gör det. Han var vansinnig på Larsson igår.

Ikväll håll vi tummarna 🙏💪🎉🍾
Uppladdat:

500x0-7cfa52a0-0d9d-414f-8479-a8122a270010.jpeg

Håkkybåkky: det var hemmapubliken som applåderade på den

Smokey: Mest komiska var ju när domaren reducerade Diddes matchstraff till en tvåa, och publiken jublar. Hockeykunnande på hög nivå haha.
Alternativt var det Timrås supportar som hördes, och då får man ifrågasätta om Örebroarna begrep något överhuvudtaget.

På ett annat tema. 3 spelade matcher 8 gjorda mål. 5 av dessa är från backar. Enbart JD och EP som har målat på forwardssidan, detta måste förbättras framledes om vi ska ha en chans i matchserien

DenRöda: Bedömningsnivån är katastrofal.

Pinsam skämskudde på Örebros hockeyskådespelare. En jävla dykarklubb. Tina isen och låt dem sjunka framför sin enögda hemmapublik.

Zäta75: Rissanen kommer att spela. Blev inte ens anmäld

Sputnik: Jag kunde knappt sova inatt efter den underbara segern. Några timmar fick jag iaf och det räcker. Nu laddar vi om inför ett fullsatt NHC imorgon. Det blir en publikfest av sällan skådat slag.

Såg att Örebro var rejält mycket tröttare än oss i slutet och så får det gärna fortsätta.

Hoppas att Rissanen blir avstängd 2-3 matcher efter sin vårdslösa tackling. Och att Emil Larsson anmäls för filmning (filmningar). Sedan hoppas jag att Lundin klarade sig från hjärnskakning, men det är väl knappast troligt.

{9682}: Sorry! Hoppas innerligt vi också får fram en sån talang som Brashear en vacker dag!

Är det någon som har koll på när biljetter till match 5 släpps? Helt tomt på info angående det på Örebros hemsida/FB-sida.

Vet inte om jag skrev det härinne eller någon annanstans, men hade det på känn att Örebro skulle vara trött idag. Man såg det i sista perioden i söndags. Igår var dom friska och fräscha i 2 perioder och sedan blev det segare spel från deras sida. Timrå åkte betydligt mer skridskor i denna match, och det ska vi fan fortsätta att göra imorgon också. Örebro utan effektivitet och styrka är ett bottenlag.

Morgonmys..🙏😍
Uppladdat:

500x0-404d65fb-b849-4a31-bae1-e90f0cda12aa.png

Olli Nomadinen : Ha du spettsat kaffet nått?😳😃

Erol Ateceae: I övrigt vill jag hylla en Pääjärvi, +2 och 1p.
Men han har ett moraliskt assist på det matchavgörande målet, plockar ner pucken mitt i slottet - slår till så den studsar ut till #7 som passar #54, resten är historia.

Men den som startar hela sekvensen? Pääjärvi.
Anton Landers Fingerspitzengefühl i den värvningen 10/10.

Bee:
"Framför allt har ju Stenqvist börjat leverera den där offensiva hockeyn som man ibland såg sprattla till under säsongen.

Däremot är jag rätt negativ till en fortsättning. Jag gillar också hans spel de senaste två matcherna men man måste kunna tillföra mer sett till en hel säsong än så. "

Det och att han ännu inte är bra nog framför egen kasse, han blev dominerad i match två, Eronen lika så. Eronen ligger och kravlar på isen efter en förlorad kamp framför mål när PirateVipers gör mål.

Klart att de två kan och kommer utvecklas, men så stor plånbok har vi inte att vi skulle kunna behålla bägge. Den vi skulle prioriterat, Eronen, är högst sannolikt för dyr nu.

Någon som har nått nytt om Abbe å Timmy?
Dä rinn lätt hä på morronqvisten 🥳
Ä så jävla stolt efter laginsatsen igår 🙏💪😍
Vi rev nästan hemmabaren inatt 😳🍾🎊

Greven:
"Resultatet av frånvarande hockeykultur"
Det är klart att du har rätt, men det borde väll rimligen komma någon vilsen ÖSK-själ som kanske har ett minne av hur det brukade gå till på fotbollen.

Förvisso är det oftast kortare matcher, rösten kanske bara räcker i 90 minuter.

vilken jädra match drama på hög nivå
hjärtklappn.
svårt o sova efter de

DJ Hemp: Ja, och för att dra en välanvänd klyscha: "årets viktigaste match"!
Det har varit många sådana under säsongen.
Tror att vi har bra chans, örret såg helt jävla slutkörda ut i slutet av matchen!😁

Godmorgon vänner. Kaffet smakade extra gott idag ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-img20230322063423.jpg

Smokey: Grymt jobbat! Tack!

Vi var där i går.

Trots att rösten tog slut och zebrorna hånade oss med horibel fördel för äckliga Örebrå så skrek vi passonerat vidare på bortastå. Vi gav oss aldrig!

Till och med Örebros publikvärdar och säkerhetsfolk skämdes och beklagade sig över domarnas märkligs uppträdande. Det är sinnesjukt och bör studeras. Det är ett tydligt mönster. Domarna bör analyseras i efterhand. Någon måste åskidliggöra detta och protestera mot galenskapen. Dom avgör faktiskt mer än spelarna på isen. Jag mår illa.

Är det samma dommare i alla matcher mot Örebro?

Nog om detta.

Ge oss alla jävla uppförsbackar i världen...

Vi ska bygga ett berg av krossade kex, kämpa oss upp, och placera en stolt rödvit flagga med tallar på toppen!

Tack alla på bortastå i går. Vi växte till en urkraft som firade med våra hjältar efter sista målet. Jävlar vad det brann i spelarnas ögon!

Forsa Timrå!

Det avgörandet missade man tyvärr, men det fanns inte på kartan att man skulle orka stanna uppe efter ordinarie matchtids slut. 3-4 i början av femte perioden till och med. Huga.

Men det spelar mindre roll. Riktigt starkt gjort att lyckas vända på ett så pass hopplöst läge på bortais. Menar att vi hade till synes allting emot oss (inklusive de svartvita).

Då har vi plötsligt ett smått gyllene läge. Frågan är hur vi kan hantera detta? Vore ju oerhört snopet att gå och torska i hemmahallen igen när vi nu har chansen att utjämna matchserien.

Sputnik: Fan, va dåliga ni är!

Söderöver: Det var inte slutsålt i Örebro ikväll. Det fattades blott 47 pers, vad detta nu är värt. Men lite halvuselt är det allt ändå. 🙈🤭

{9908}: Funkat för mig via CMore appen på mobilen i allafall. 🧐

Ikväll ska jag inte gnälla.

Den här matchen kostade Örebro en hel del.

Det blev en tight och tuff match!

Som Timrå välförtjänt tar hem!

Nu är det Jonte D som man känner igen!

Han kan plötsligt pausa tiden och göra dom där små jävla detaljerna som ger honom utrymme!

Inblandad i 100% av målen framåt och dom där jävla ögonen som tar matchen!

Lander var grym med!

Öberg kanske har haft lite momentum men jag tycker att Lander och Lyytinen vänder det där idag.

Öberg får inte fäste med sina fjompiga filmningar och psykningar utan möts bara av en illa luktande vante i näsan.

Matcherna i matcherna.

Njuta en dag och sedan börjar nerverna krypa på igen!

Hoppas vi kan ge Örebro en tydlig torsk framför hemma publiken härnäst!

Det är alla 5500 värda!

Erik Andersson. Säsongens hittills bästa skymning!

{9908}: Haha. Inte kollat faktiskt. Men kan spana in lite snabbt.

Sputnik: Hahahha!

Funkar det för dig? Helt jävla sanslöst vad less jag blir

{9908}: Domarkåren bad Cmore frysa sändningen snarast. Man jobbar på lite verklighetstrogen CGI att klistra in för att dölja misstagen och slippa tappa anseendet.

« · 2504882 · »