1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Slutspel 2023

« · 2508025 · » Till forumet


Sv: Slutspel 2023
Andersson: SAIK påminner om oss. Vill spela fartfylld och rolig hockey, men motståndarna gör allt för att förstöra. Helt rätt av Rögle. Dom vinner.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: kanske .. gör TIK det?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Apropå ingenting. Säsongen är förmodligen slut imorgon. (Hoppas inte) Om jag ser tillbaka och ser vilka jag verkligen vill ge +++ så blir det i tur och ordning:

1. Anton Lander, Kungen! Vilken jäkla kämpe! Vilket lag som helst tar in honom som kapten och härförare!

2.Jonathan Dahlén, Presidenten! Han har bara börjat sin karriär! Kommer definitivt att blomma ut ännu mer nästa säsong. Vill njuta av honom i Timrå två år till innan han åker över till NHL igen!

3. J.J!. Många klagar nu men han har räddat oss många matcher och är en starkt bidragande orsak att vi spelar kvartsfinal i SHL första gången på på många år,

Utom tävlan: Kimmo Kapanen. Jag trodde att Nubben skulle bli svår att ersätta men jag har fullkomligt fullt förtroende för Kimmo. Jag tror att nästa år kan bli ett Timrå-år!!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Nu släppte SAIK in ett mål från blå , trots series bästa målvakt
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Dubbeld:

Trivas kan de nog göra, men det handlar om att vara pigga också. Har inte varit riktigt påslagna från start i flera av matcherna. Trivseln kanske kostar mer än den smakar?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Ska Mögle vända på SAIK-stek... serien ?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
DJ Hemp: Men enligt sonen Anton Lander så trivs de på bussen, hur ska dem ha det?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: En klassiker är ju Niklas Wikegårds intervju med Elias efter guldet 2018❤️🤍
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
JanneH: Hade ju sin bästa säsong 07-08.
De tog ju Stanley Cup då o Zäta fick Conn Smythe då.💪👍
Och över 90 poäng hade han. 91 eller 92.
Och över 40 mål denna säsong!👍

Tror Elias kan nå 100 poäng o det i ett riktigt klent Vancouver...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Så dags att flyga nu. Var det möjligen delvis busshaveriet som ledde till den trötta insatsen igår? Fan vet, men det var väl ”inte helt optimalt” eller vad nu ”Ante” sa.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Kerstin_k: Klubben är bildad 1997. Eller bildad och bildad. Man fick ta över konkursande Växjö HC's plats i division 4 (dåtidens femtedivision). Man marscherade i snabb takt och gjorde tre försök (två missade kval) att nå SHL innan man tog klivet upp 2011. Tre guld har man tagit och det mest häpnadsväckande är väl att ingen som håller på laget tycks vara bekant med ordet köpelag.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Kerstin_k: Eftersom jag inte känner till en enda känd spelare som jag vet har Lejkers som moderklubb googlar jag mig till svaret. På Wikipedia, som jag använder mig av ofta, finner jag att man nämner tre utländska spelare som framstående: Sjon Podein (2003-05), Tomi Kallio (2011-13) och Martin Gerber (2011-12) samt EN svensk målvakt som nog alla känner till, nämligen Viktor Fasth. Fasth härstammar från Vänersborgs HC. Nu känner jag mig som Chris Härenstam under TV-pucken 😆🤣 Men han är ju mer förknippad med spel i AIK.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Kerstin_k: Thomas Ravelli! Nä visst ja,fel sport!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: Apropå Växjö.

Finns det någon "stor" spelare som kommer därifrån (även bakåt i historien)? Eller nån i NHL som har Växjö som moderklubb?

Frågar åt en kompis. Nä'rå, skojar - jag frågar för att jag inte kommer på en enda "stor" spelare.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
JanneH: apropå NHL så gratulerar vi EP40 till 90 poäng. Läge att gå för 100 pinnar!
Nån som vet Zätas bästa poängrekord för en säsong? Vet att han nåde 40 mål men kommer inte ihåg hans poäng bästa
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: Ja inget lag har lyckats vända 1-3 underläge på väldigt länge
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
ska vi göra våra bästa matcher för säsongen,
så är de NU
har en positiv känsla trots 1-3 underläge
man vill se Landers svarta ögon
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: Mora IK J20 - Timrå IK J20 0-1 Oliver Johansson 0:26.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
såg repris av matchen, hartmann 1-2,
patrik westberg GoOo bananas, han vrålar
taket lyfter.........
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Dubbeld: hoppas verkligen jag slipper se några Timrå produkter i den vidriga skit organisationen i framtiden.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Ok att Lander haft det tufft vid tekningscirkeln och ligger lite för mycket minus i slutspelet. Men man kan inte annat än älska hans vinnarskalle ändå. Är det nått mirakel som kan ske, så är det om Lander tänder den där blicken, sen får resten bara hänga på.

"Nu har jag och Alexander Nilsson på Hockeynews väntat klart utanför omklädningsrummet. Vi hade beställt ut Anton Lander. Men han kommer inte. Han har åkt hem."
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: Ja givetvis gör det jättestor skillnad. Jag hade gärna sett att man satsar ännu mer på att flyga under nästa säsongs slutspel. Kanske går få något paketpris om man redan på förhand bestämt att flyga flera gånger med samma bolag? Visst kostar det, men ett antal missade hemmamatcher kostar ju också om laget åker ut tidigt i slutspel pga att de är trötta...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
kattan: Jo så gott som, endast ett tillräckligt bra bud från NHL kan sätta stopp för det har väl sagts.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Ikväll går mina hat-lag vidare , Växjö och Djurgården . Fif-n , hockey är en kul sport sägs de
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
kattan: Om inte annars så blev han klar nu efter den där händelsen.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Klart han är. Är väl gott som klar redan.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
kattan: Eftersom att jag inte bor i området lämnar jag gärna frågan vidare till någon annan som känner sig ha bättre koll än mig.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Dubbeld: hahah idioter..
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
DenRöda: Dom verkar ha skickat tillbaka grabben till AHL.

Verkligen klev av planet bara för att stiga på igen...
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Det tror jag. Sista rycket nu. Är dom imponerad så skriver dom Entry-level kontrakt i sommar
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
DenRöda: Ja såg det med. Luftade det i ett inlägg lite tidigare förut. Frågan är om Hållander blir så aktuell till slut?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Olle: Den statistiken visar med stor tydlighet att "serielunk" och slutspel/kval är två olika sporter.

Det är ju keeprarna, Harde, Mastomjäkig, Eklind vi har stora problem med att hantera.
"Korsträsks Lidström" är väl snudd på matchseriens MVP.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
JanneH: Ja grejen är den att morgondagens match är så sjukt viktigt ur flera perspektiv. Örebrovinst och de är vidare men vår säsong över. Vinner vi så har plötsligt mycket att förlora redan i match 6. De vänder då upp till Timrå och förlust även där och det är en do or die och game 7 helt plötsligt.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Hållander uppkallad till Pittsburgh.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: Brukar det samlas tikare i Stockholm för att se matcherna nånstans? Vart isåfall?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Ja att fullsatta hemmamatcher ger fet deg kan man ju konstatera nu eftersom de nu har ekonomi till att flyga!
Nu sitter man på nålar inför morgondagens match.. Gjorde en Småland tidigare och var snabb som fan in på bolaget.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Ja det vore ju kul om vi fick en ytterligare hemmamatch och det vore ännu roligare om vi inte sög så förbannat i den hemmamatchen men roligast av allt vore ju om man kunde vända denna serien och vinna en game 7... men en sak i taget, vinn imorgon t o b m.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: klart att det är en erfarenhet, och det fattas väl minst en i varje lagdel, från målis till ledare för att kunna utmana på riktigt! Men jag tror ingen är nöjd, utan alla går för det! Och ingen törs väl något annat med den kaptenen! 😉
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Oakleafer : Låter bra! Då har vi gett oss de bästa förutsättningarna till vinst i allafall. Det vore ju guld värt med en till hemmamatch, oavsett om vi vinner den eller inte. Kan ju handla om nån miljon extra in. 🙏
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SCAarena: "Laget har kört lättare träning och återhämtning på hemmaplan under fredagen och på lördag vid lunchtid lyfter planet till Örebro."
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SCAarena: Nej dom flyger. Det var på tiden! 👍
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
ST har ju dock en artikel där Ante bekräftar att de flyger imorgon
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: Tror de tar bussen ned tidigt imorgon.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
träffa albin lundin/fru o bebis på ica nyss 😉
krigar för vinst i morgon?
svar: ska försöka med det - med ett flin 👍
undrar om dom flyger ner?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Enligt ST har Timrå beslutat att även de åka charterflyg till Örebro inför matchen imorgon.. ''– Det är slitsamt att åka buss fram och tillbaka, säger Timråtränaren Ante Karlsson.''
Kul ändå att de satsar lite mer. Tycker jag!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Precis min åsikt. Att känslan eller inställningen att laget inte riktigt räcker till rent sportsligt gör att man kanske väljer att istället se det som en erfarenhet.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: På dessa 2 hemmamatcher vi haft under slutspelet så har vi råd att chartra 3-4 flyg nästa säsong. Baserat enkom på vinsten detta ger oss.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Nej den där jävla Ohårde ska faan bara bli en blöt fläck i sargen i nästa match. Pissluffarn har väl redan gjort lika många mål MOT oss i enbart denna kvartsfinalserie som han gjorde FÖR oss under alla sina säsonger i Timrå.
Inte min favvo just nu kan man lugnt säga. Vart faan har den där valhänta jävla kalven på grönbete som slog indianare i parti och minut tagit vägen? Honom vill jag att ni som har mäktiga Voodoo kunskaper fram manar. Kan vi be Wennerholm skriva nån hyllningskrönika om honom kanske?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Rip Kirby: Jo och det är ju inte så konstigt att vi supportrar redan gett upp denna säsong, när jag tycker beslutet att spara in pengar på bussresande talar lite om att föreningen själva går in med inställningen att vi inte går för det riktigt.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Från Örebrohåll är det förstås helt andra känslor efter matchen igår, liksom det till skillnad från Timrås upplägg med resor blir enorma skillnader vad gäller återhämtning.

"– Det vi gjort fram till nu lever vi på. Nu är det matcher som gäller, däremellan återhämtning. Sedan om det finns tid emellan som inför kvartsfinalerna så kan man träna lite, säger Niklas Eriksson."

Det går ju inte att blunda för vilka skillnader upplägget vad gäller resorna har gjort. Chartrat flyg igår betydde att Örebro var hemma före tolvslaget. Man fick välbehövlig sömn och kunde börja dagen med återhämtning.

Vidare pratar man om matchen igår som man nämner som en laginsats. Det är en tydlig konsekvens i det enkla spelet som ger laget en bättre balans.

"-Det är inte så många omställningar de får på oss som i match tre. Har vi balansen i vårt spel så kan vi känna oss trygga."

Jag säger inte att det måste göra skillnad, men det krävs ju ingen hittepålogik för att inse vilken stor skillnad det gör att kunna komma hem ett par timmar efter match kontra att kliva på en buss som dessutom havererade. Få några timmars sömn, på bussen igen och samtidigt sitter motståndarlaget på cykeln på gymmet alternativt ligger och får massage och kan ladda om på ett helt annat sätt.
Skolboksexempel på ett vinnande kontra ett förlorande upplägg.
Låst ämne

« · 2508025 · »