1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598990 inlägg · 6213 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
borta tröjorna gav energi

Många som gör en riktigt bra match ikväll. En personlig favorit i kvarten hittils har faktiskt blivit 15 Mieho, kanske inte så flashig men läser spelet bra och gillar verkligen att ligga hårt på Örebrobackarna.

jens_88: lite frustrerande att Lundin är så bra i slutspelet, precis som han var i kvalet mot djurgårn i fjol. Han har ju inte alls spelat på den nivån i typ 85 av dom grundseriematcher som varit däremellan. Kan han ta avstamp i den här nivån och bära med sig det in i nästa säsong? Tveksamt.
Dock: kickar man Lundin och förlänger med EA blir jag småtrött. Inget ont om EA:s defensiv och arbetsmoral, men han får ju Emil Berglund att framstå som Elias P offensivt. Lite högre ribba borde vi väl ha även i en 4e-line?

Men, Lundin: ikväll måste det ha varit enkelt att spela när man har Hartmann bredvid sig. Helvete, så han dominerade dojon. Vann i princip varje närkamp, trampade max, skapade utrymme åt Lundin/Alvarez, hotade framåt, fixade utvisningar. Lundin tog verkligen rygg på det.
Märkligt nästan att den kedjan funkar så bra, när Alvarez helt tappat sitt offensiva spel. En bläckfisk längs sargerna är han fortfarande, men snabbt går det inte.
Hursom, den trion var nyckeln till segern idag.

Trist att Jonte får spela med Hanzl, dock. Älskar honom fortfarande efter fjolårssäsongen och inte minst kvalet mot djurgårn. Men dom senaste månaderna har han varit en blek skugga av sig själv. Måste vara assvårt att spela med honom. Tur att Pääjärvi steppat upp rejält. Han är motorn i den kedjan. Och Jonte är tack och lov tillräckligt skicklig för att skapa på egen hand. Men, tänk om han haft en fjolårs-Hanzl bredvid sig...#dregel

Gejm seven, hörrni! Det var fanimej inte igår. Har vi spelat någon sådan i SHL-/Elitseriesammanhang bortsett Den Onämnbara mot Modo? Känns inte så.
Vi kommer så klart att torska, men fan så mäktigt att få uppleva det.

{10242}: Verkligen sund tankegång ni kan om hela gänget hjälper till ända från zamboni förare till dom som serverar mat i eran mycket fina arena och ja de kanske behövs en vända ner i HA för att komma igång med föreningen med skridskorna på rätt fot igen!🐯🐯🐯🐯🐯

Ja, vad ska man säga.

Otrolig kväll att bli av med bastuloge-oskulden.
Trycket.. Resultatet.. Game 7.. Vigeraldrigupp.. Trycket igen..
Vi håller på ett väldigt väldigt speciellt lag hörni! Vi spelar inte alltid bäst, men ikväll gjorde vi det!

Kärlek, ödmjukhet, glädje! ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-e8bc9669-1820-4411-a565-e5f49b54a090.jpeg

jens_88: Utan att vara för negativ en kväll som denna men hade hellre behållt Alvarez än EA istället.

Zäta75: apropå bäst när det gäller så ser ju Bernhardt rätt skaplig ut för Modo just nu. Kanske inte blir så tokigt ändå

hubbenorlen: Always keep us posted!
Varje avsnitt framöver, pretty please!

Fan vad är det som händer i Viaplay studion?

7.e avgörande
vart ska detta sluta
-hoppas inte domaren, el annat skiit får avgöra"

JonteD: Jag trodde på att vi skulle vända kvalet men det gjorde vi inte men kanske det är för det bästa att börja om så jag är inte så ledsen över det. Kan var det bästa som kunde hända.. Jag kommer nog att gå på några matcher nästa säsong mot typ Modo och Almtuna (om Modo är kvar då, vilket jag hoppas.) Jag tror på att vi kommer att komma tillbaka bättre och starkare!

JonteD: Zätas matchens fem stjärnor i Timrå IK:

1. Hartmann. 2+1 och matchens dominant. Fick till slut sätta spiken i kistan i öppet mål. Som han slet och vilket klubbhjärta han visar. Han får gärna avgöra på onsdag också. En klar publikfavorit.
2 Lyytinen. Han är överallt vår nya favoritfinne. Han räddade öppet mål ett par ggr när pucken var bakom Johansson och han kämpar och sliter. Som jag skrev tidigare tror jag att Lillstrimmas ande finns i Lyytinen.
3. Lander. Gör mål i krysset på Enroth ett underbart ledningsmål och visar sin vinnarskalle som oftast betyder timråvinst. När Lander är bra är Timrå bra.
4. Pettersson. Pettersson är verkligen bäst när det gäller. 6 poäng på 6 matcher i slutspelet. Och oj så viktiga mål han gör. Det är otroligt viktigt att Pettersson har kommit igång. Förvånar mig inte om han avgör på onsdag och tar oss till semifinal.
5. Didde. Offrar sig hänsynslöst för att stoppa pucken som vanligt. En general i försvaret. Han vill vinna till varje pris. Mycket viktig spelare därbak.

Nu ser vi till att vinna på onsdag nere i Örebro. Det ska vara ett jävla liv ännu mer än senast från Timråklacken. Alla till Örebro!

Kerstin_k: Nytt avsnitt av Domustrappan ute nu.

{10242}: Ja nu e ja påverkad av alkohol o Rock n roll tobak för min värk i lederna (psoriasisartrit) men ni Brynäsfans måste TRO o prova hjälpa erat lag upp igen ni behövs i SHL tycker jag för jag har växt upp med er som ett lag i elitserien o SHL mins era drabbningar med Leksand för de va riktig hockey på den tiden!!!🐯🐯🐯🐯

Olli Hahl: Kedjan med Kejsaren och Kingen var helt magnifika idag. Om man googlar slutspelshockey borde deras spel idag komma upp som första träff. Bara deras jobb idag var värd entrépengen och en vinst.

Lander ledde sina på ett förtjänstfullt sätt också. Emil P, som många nämnt, har ju växlat upp igen. Så jävla rutinerat att spela uselt i 20+ omgångar för att få bort ögonen från sig själv och sedan snittar man en poäng per match. Smyga under radarn tror jag det kallas.

Två moment som förevigt kommer att vara fastetsad i mitt rödvita hjärta: Landers avslut i kryllan och Hartmanns avgörande i tom bur. Båda akompanjerad av en mäktig - och stundtals episk - ljudkuliss från Västra stå och hela publiken. Västra stå förresten: vilken leverans! Vilken klass och vilken gåshud det bjuds på.

Att Hanzl inte kommer upp i nivå alls och att JJ strösslar in puckar till höger och vänster låtsas jag inte om just nu. Dom får väl helt enkelt levla upp på onsdag, när det gäller som mest. Nej, nu ser jag om matchen för att faktiskt se vad som hände utan en puls på sjutusenmiljarder slag i minuten.

Timrå IK är kärlek och Hockey är helt underbart!

Modano: Lyytinen klart bäst, ja, första gången jag håller med dig om något.

TD: Erixon en kanon match jag var där satt du i puben sämst av backarna . Lyttinen klart bästa back matchen borde vart över efter 2a men rättvisan segra

{10242}: Mycket bra och sympatisk människa och spelare. Där har ni ett riktigt kaptensämne när ni ska bygga nytt..👍

Nu må de vara att jag fått en stroke, men har inte Albin Lundin börjat närma sig en förlängning?
Tycker att tempot blivit bättre men framförallt styrkan från HA känns igen.
Som tredje/fjärde center kan han få vara med

TD: Sen att vi alla hatar Örebro och det är kul att se er äntligen vara bra! Norrland power!

TD: Jacob Blomqvist våran gud som förenar oss

Hallelujah. Efter den här kvällen kan man dö lycklig. Vi är där igen. På toppen. I slutspel, där vi som publik steppar upp och blir galna och skapar en inramning som är utöver det vanliga. Det blev inte konkurs och det blev inte fler matcher mot Tingsryd i allsvenskan. Nej, vi får på nytt uppleva slutspelsmatcher där allt står på spel, där stjärnor kliver fram. Fy fan, det blev verkligen en sån match man hoppades på, en sån som definitivt kommer kliva in bland de mest minnesvärda man upplevt på plats. Som när Pyörälä vände en slutspelsmatch på egen hand i tredje perioden mot HV.Som när vi kvitterade mot KHK och som när vi svepte DIF i fjol. Tack alla inblandade! Nu åker vi ner och vinner en till i Örebro också så vi får semifinalmatcher att njuta av också. Jag vill bara ha mer, mer, MER!
TIMRÅ IK! Och hörni, det är finalklass på vår publik och klack!

Synct: Det är ju inte så jätte roligt men samtidigt så är det kul att få möta nya lag och hoppas att vi tar nya kliv och kommer upp som ett slutspelslag igen!

{10242}: Trevligt med Brynäs fans våra bröder närmast oss,Timrå gör en kanonmatch Lyttinen och Erixon spelar som gudar och Lyttinen räddar oss på mållinjen då JJ var som ett asplöv idag men match of the grej var nog Enroth kom in från pausvilan med skridskoskydden på
Tack även till Jonas nr 2 Torines mer ödmjuk finns inte värd alla blommorna han fick
Men hoppas på en ny där
Skål rabbuslingar nja det är månoch fotbollslandslaget leder 5-0

Olli Hahl: är det Sandras jobb vi ser frukt av nu? Jag vill tro det :)

Olli Hahl: Får hoppas! Om dom e trötta så ska dom inte stå en chans i match 7!

Olli Hahl: Håller med, de ser slutkörda ut till och från. Sättet de spelar på med max arbetsinsats och slit och sträv i slottet, hoppa framför varje puck, måste ju nöta på kroppen i en sju matcher lång finalserie.

5-0! ELANGA det gick snabbt!

Pinaceae: De fattas en grej i mitten men färgerna e ju rätt de e de närmaste jag kan komma mitt kära Jämtlands färger 👍👍👍😇

Hörni… en detalj som jag har lagt märke till i dom 2 senaste matcherna som vi vunnit. Den sympatiske tränaren i Örebro, Eriksson, har nu pratat om att det är trötta spelare därute.
Ante nämner ingenting om det. Är det Örebro som är trötta? Känns nästan som det.
Hartmann uttrycker samma tanke i ST nu att Örebro känns trötta.

WOW JESPER KARLSSON 4-0 SVERIGE! EXTREMT SNYGG FRISPARK! HAR TJATAT ATT HAN SKA FÅ SIN CHANS OCH HAN TAR DEN SÅ DÄR!

Chrille: Pele spelade på Jernvallen i Sandviken.. Det du

JonteD: Lustigt! Höll precis på att skriva att samtliga är välkomna så länge de har ett öppet sinne och är ödmjuka.

De som kommer in och försöker trolla brukar få ett mindre trevligt bemötande.

Har du approprierat Uzbekistans flagga nu? Tyckte jag läste för länge sedan att du skulle upphöra med den? Eller hänvisar du bara på att det är en vagt misshandlad variant av Jamtflaggan?

JonteD: Spelade inte Jimi Hendrix i Sandviken en gång i tiden?

Olli Nomadinen : samma här. Har petat ner en kombination av kinesiska örter och valium i sambons kvällste, så nu jävlar blir det godnatt och repris😂

{9566}: Oh you tell me... Dom är f*cking Alabama av hockey Sverige

Rip Kirby: Såg Deep Purple live en gång de kan ja säga va en upplevelse 😎😎😎😎

Synct: Olyckligt med en så misskött förening, hemskt för supportrarna.

SuneMangs: Huge är dock inte direkt den smartaste supportern

{10242}: "Brynäs tråden är ganska död för att säsongen är över. :("

Säsongen är över för oss om vi förlorar nästa match, Brynäs är så gott som död för flera år framöver. Ja så känns det att ha Kristianstad och Tingsryd borta, tyvärr, relativt färsk upplevelse. Tror inte ni gör någon HV eller Djurgården resa, men det kommer kännas bättre när ni slåss där uppe. Men grundserien i början kommer kännas stendöd.

3-0 Sverige! Trevligt!

{9566}: Håller med. Är generellt godare ton härinne än i vår bok. Fast nu för tiden känns det ändå som att det är alla mot Huge därinne. Karln ger sig aldrig, inte ens när resultatet av alla kompetenta yrkesfolks gärningar slutligen har skickat ner hans lag rakt ner i avgrunden.

Rip Kirby: Skulle väll vara svårt att göra nya hit låtar som är rock i dagens samhälle? Kommer ihåg dock att Mickey Dee gick med i bandet typ 2015 och att sångaren är ganska duktig idag fortfarande.

Pinaceae: Ett mycket bra inlägg man ska hela tiden vara snäll o ödmjuk mot dom som är trevliga men hugga mot dom som inte kan bete sig o de gäller nog i alla böcker inte håna men retas kan man göra med glimten i ögat 🇺🇿😇😇😇😇

{10242}: Vi har inte så många som vill slå varann på fingrarna här. :)

{10242}: På tal om den en gång klassiska hårdrocksgruppen Scorpions, bäst under sent -70-, tidigt och mitt -80-tal, som av ännu helt okänd anledning idag ger ut nya versioner av sina mest klassiska och allra bästa låtar, väcker ju frågan, varför i helvete då? Pengar lär vara drivkraften. Synd, för riktigt klappuselt har man gjort det. 👎🙈

{10242}: Bättre att ta det i fotbollsboken, generellt. Men det är ganska dåligt med att följa de riktlinjerna i den här boken.

Oavsett om det är fotboll, handboll eller JVM.

Pinaceae: Tycker det är roligt att diskutera saker med er för ni är väldigt trevliga! :) Brynäs tråden är ganska död för att säsongen är över. :(

Propagandus: Tror faktisktt ganska många bryr sig när landslaget spelar

Propagandus: Tagga ner. Matchen mot Belgien diskuterades i den här tråden. Finns ingen anledning att vara otrevlig mot någon enkomt på grund av klubbmärkesdifferens.

« · 2511945 · »