1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598982 inlägg · 6213 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
jompa13: testa annan webbläsare/enhet. Först står det bara familjebiljetter för mig men sedan kom det upp.

Fast står det slutsålt kanske det är det.

Hur får jag tag i biljetter till bortastå? Står slutstålt på Örebros hemsida.

Zäta75: Bara att få uppleva en match 7 (Lasse Granqvist säger så) i sådana här sammanhang igen är så jävla kul. Kanske att det passar oss att vara lite underdogs och att vi konstigt nog har större vinstchans borta men så som arenan kokade och gungade och sjöng igår hade det ju varit MÄKTIGT att få en match 7 hemma.

Propagandus: Håller med. Har märkt att om vi får första målet vinner vi 90% av gångerna. Släpper vi in första förlorar vi nästan alltid. Så det blir viktigt med första målet. Sedan är detta en game 7 så allt kan hända. Vi har vänta 2 målsunderläge i sista perioden mot Örebro 3 ggr i år.

Örebros publik känner sig nog lite chockade. Många tog nog ut segern när de ledde med 3-1. Nu måste de dit och stötta igen och många har nog känslan att "detta går aldrig" som så många har där i gnällbältet. Om spelarna också tänker så eller det förs över på spelarna så har vi goda chanser.

Zäta75: mentalt övertag Timrå får man ändå konstatera, faller vi så faller vi med flaggan i topp från att ha hämtat upp 3-1 i matcher. Samtidigt har vi och Dahlén KHK färskt i minnet, och Landers lag vände 3-0 i Schweiziska finalen ifjol, vi kommer definitivt gå ut 110%.

ÖHK har all press. Spelmässigt vill jag också se vårt övertag men deras fantastiska sammanställning av skitmål och flyt så törs man inte tro annat än att de fortsatt kommer få alldeles för enkla mål även imorgon.

Ska vi nå semi kommer vi behöva slå deras medstuds och domaren, vi lär knappast få ett break från domaren som igår två matcher i rad..

Rip Kirby: Hartmann från ST:

"– Man märker att de börjar bli tröttkörda samtidigt som vi är bra tränade, så vi öser på.

Samtliga matcher i kvartsfinalen har varit mer eller mindre extremt jämna där små detaljer avgjort åt endera lag.

Därför känns det helt vidöppet hur det slutar på onsdag.

Hartmann skickar en passning till hemmalaget:

– Det var 13 år sedan Timrå var i slutspel så all press är på Örebro. Vi ska bara ut och ha kul och se till att vinna matchen.

Och en sak är säker:

– Det är bara ösa på, tömma tanken totalt och sedan ska vi knipa den där semifinalplatsen, säger Hartmann som fick visa prov på sina brottningskunskaper då Örebros supertalang Leo Carlsson försökte få ner honom."

Rip Kirby: Hade ni hellre velat ha hemmamatch istället för bortamatch game 7? :) Retorisk fråga

Rip Kirby: I domustrappans avsnitt igår säger Jimmy och bisittarna att de tror att det är 50/50 vem som vinner på onsdag. Nog är det så, men nog är det också så att Timrå borde ha en liten fördel nu. Vunnit och varit bättre i två av de senaste matcherna iaf. Men det betyder inte mycket i en game 7 där allt kan hända. Får Örebro in ett eller ett par mål kan vi vika ner oss hemska tanke.

Återigen den som vill mest och kan spela mest avslappnat men ändå med fokus vinner på onsdag. Och målvakten blir som alltid en nyckelposition. Det lär bli rätt bra tryck i hallen det räknar jag med. Även om det kommer vara långt ifrån det trycket som var i NHC igår.

Vinn bara vinn!

P.s Någon mer än jag som tror att Rindell kommer att spela om vi går till semi?

Det sattes en viss press från Västra stå igår på
s t a c k a r s Mattias Bromé, men kan det finnas någon grund till hans anklagelser om att familjen blivit inblandade?

"Det har inte undgått honom. Och nu ryter Bromé ifrån.

– Det är mer hur människor hör av sig och skriver, det är mer det. Man blir lite mörkrädd på hur folk tar det och att de blandar in familj och massa sådana grejer. Det steget är för långt. Mycket mer än så har jag inte att säga.

Har det förekommit hot?

– Jag har inget att kommentera om situationen. Det blev en väldigt stor hetsjakt av det."

7.e avgörande, vad tror ni ?
känns som timrå är på G ,
örebro måste bara känna av pressen, eller vette fa*

tekarn1968: Norrtåg från Timrå till Sundsvall, där man byter man till X-tåget som tar laget till Gävle. Billiga 88 spänn för den resan. Caching!

Här blir SJ dessvärre det svindyra alternativet till Örebro. I Örebro väntar tillslut lokala busspendeln. Osäker på linjeval. Tur att Huss sägs ha blykoll på det kollektiva bussnätet i hela Bergslagen.

Idag hejar vi på Lulää!

Minns ni när Lyytinen vart klar och HIFK fansen firade att de blivit av med honom?

Jag hoppas man kan förlänga hans kontrakt ytterligare efter säsongen.

sargad: Du missförstå mig rabben!
Vibben att vänn 1-3 till 4-3 2018 🙏💪👍🎉🥳

sargad: Japp, NHL here we come!

Bragd-Birger: Håller absolut med om Petter och kom på mig själv att bli uppriktigt förvånad över det (Man kanske är lite väl Luckner-skadad trots allt).

Ja, jag tycker ju längre matchserien gått desto mer växer Timrå in i det och tar för sig. Tycker vi är det klart bättre laget i 3,5 av dom senaste perioderna.

Ingen i Örebro behöver någonsin köpa en trisslott igen för den turen är förbrukad. Att göra ett sånt mål per säsong är en sak, att göra två i samma match är på nivån att man börjar tro att svartkonst är inblandat. Men man kan också konstatera att kosmos via Lyytinnens magiska hockeypinne jämnade ut det inte bara en gång, utan två.

Det kommer gå åt helvete på Onsdag, på ett oklart men väldigt nesligt sätt...jag räknar med att vara genomgående förbannat till på Fredag eftermiddag ungefär då frontalloben kickar in och jag är sen otroligt stolt över Timrå 22/23

Isbjörnen: tycker nog ändå att man i sändningen fokuserade rätt mycket på hur bra Timrå genomförde matchen. Till och med gnäll-Petter delade ju ut beröm.

Vad gäller Öret är jag också en smula förvånad över att dom inte kunde hantera Timrås press bättre. Dom såg faktiskt lite tröttkörda ut.
Tidigare har Timrå fått problem så fort man försökt pressa i lägen där man hamnat någon meter på mellis. Då har det tagit Öret två snabba pass för att med fart komma in i vår zon. Det såg vi i princip nada av igår.

Förhoppningsvis håller det i sig. Dom senaste fyra perioderna (+ 2 minuters sudden) har Timrå framstått som det starkare laget. Ser det likadant ut i morrn, så...bör vi ha en bra chans att klara oss undan med en smickrande uddamålsförlust.
Tycker dessutom hockeygudarna att Öret fyllt sin kvot med osannolika flytmål nu, så...finns det nästan skuggan av en minimal chans att ta det här. Nästan.

Imorgon måste det här få ett slut! Det blir inget gjort på dagarna, och på nätterna ligger man bara och vevar om matchen, så det blir ingen sömn! Jag bävar för en vinst imorgon och semifinal! Hela tillvaron kommer att krackelera! Men det är förbannat roligt, och stämningen som var i ladan igår, den vill man uppleva många gånger till! 👍😄

Är det bara jag eller är det inte så att Timrå fick Örebro att bli sämre igår?

Lyssnar man på kommentarer kring matchen utanför vår bubbla så låter det lite "Timrå gjorde en bra match, men Örebro var inte på topp..."
Jag vill påstå att det gjordes ett heroiskt och genomgående rejält jobb (förutom första delen av tredje) att stänga ner Örebro och deras uppspel. Vi gav dom helt enkelt inte möjlighet att spela bättre. Sen är det ju enklare att spela totalhockey när man slipper spela med en man mindre i en period varje match.

Så Timrå var bra och genom det jobb man gjorde så såg Plastankorna svagare och mer stressade ut.

tekarn1968: För mig är det en nobrainer att de flyger igen. Personbilar är liksom buss en no no. Vi måste ha bästa förutsättningar som senast när vi vann därnere. Vi har väl vunnit 2 matcher i rad borta mot dom nu. Dags för en 3:e också

EXPLORERSMÅLAND: Jomen, det här var ju kul.
I år går vi upp.

Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig ALDRIG NÅGONSIN UPP!!!💪💪💪
Ja gråt av LYCKA vilken underbar lagmoral och organisation och supportrar vi har!!!❤️❤️❤️
Låt dä rinna lätt till SEMIFINAL rabbuslingar!!!🥳🥳🥳
Karlskrona vibb sen 2018 🎉🎉🎉
Änna in i KAKLET!!!🎊🎊🎊
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-6d9d40f5-8349-40b6-9475-ff4b5ba0292d.png

roger_sundsvall: blir personbilar ner!

DJ Hemp: Vi får ha matchserien mot KHK som måttstock istället. 😎👍

dom flyger väl ner igen???

DJ Hemp: så klart. Skyller på total härdsmälta igår i segereuforin.

Men ålrajt, vi har alltså aldrig vunnit en game 7 i slutsspelssammanhang. Och enligt CMore har laget som legat under med 1-3 i matcher lyckats vinna i 7% av fallen.
Det är kört! I morrn blir det gravöl och Idas sommarvisa på repeat. Kul.

Bragd-Birger:

Vi spelade faktiskt tre Match 7 på fem säsonger (2005-2009). Kvartsfinaler allihop. Oändligt bittra förluster allihop. Det har redan skrivits en del om Lehtonen och skenan 2009, du nämnde själv den onämnbara kvarten 2007 och så har vi då upphämtningen från 1-3 till 3-3 i matcher mot DIF 2005. Lock out-säsongen. Avgörande på hemmaplan. Zäta gör 1-0. Han gör 2-0. Bäddat för succé. Men så reducerar DIF sent i första perioden och det blir nerver igen. Minns bara att vi fortsatte att dominera matchen utan att längre kunna få in pucken. Man hade valt att ställa Kapanen vid sidan till förmån för Kiprusoff och han hade kanske inte sin allra bästa av dagar. När slutsignalen ljöd hade vi osannolikt nog torskat med 2-3. Detta var första gången som man upplevde något riktigt hemskt sedan återtåget 2000. Tidigare säsonger hade vi nått så långt vi kunde komma sett till omständigheter och spelarmaterial, men denna gång borde vi definitivt ha gått ännu längre. Säsongen därpå blev lite av en baksmälla med uteblivet slutspel.

Nej, vi tycks alltid ha den allra värsta otur när det gäller som mest i dessa slutspel. Så nu vet vi vad som väntar imorgon. Frågan är bara hur det ska gå till den här gången.

Men det var inte mindre magiskt igår för den sakens skull.

Bee: Lundin jobbar hårt och är frän att möta. 2-3 steg över EA faktiskt.

Men dom båda har svårt med teknik, passningsspelet och avslut.

Det skulle behövas lite utveckling på dem båda…

EA vet jag inte vad som hänt med där känns det nästa psykologiskt för han har spelat betydligt bättre i Timrå tidigare.
En klassisk släpp ner axlarna lita på din förmåga situation?

Jag hoppas det går att lirka ur EA mer hockey.

Lundin känner jag att vi får max utdelning från nu.

Sputnik: ja, EA är tyvärr en av få som jag tycker fortfarande inte har kommit upp i varv den här serien. Bra i BP men i princip IG annars. Extremt drällig med pucken när icing-regeln är i effekt och han inte bara kan vispa ut den ur zonen hipp som happ.

Örebronx: Det är så klart kul att du fått upp ögonen för Timrå IK. Men när du uttrycker dig på det där sättet så får du räkna med mothugg. De flesta som följer SHL ser Örebro som en nykomling i högsta serien. Den stämpeln kommer ni, Öskarshamn och Växjö att få leva med ett bra tag framöver. Linköping och Malmö också, så klart. Alla lag som inte var med på 60- och 70-talen är nykomlingar. Hur löjligt det än låter.

Rip Kirby: Håll tummarna att Luleå vinner mot Växjö imorgon, inte bara för Norrlandshockeyn utan då blir det Skellefteå-Luleå en klassikermatch i semin och vi får vinnaren Färjestad-Frölunda i semi om vi vinner. Hoppas på Frölunda isf som vi har 4-0 mot denna säsong.

Publiken. Vi kan ganska snabbt konstatera att de 13 dryga jävla säsongerna som gått utan slutspel i SHL har skapat något av ett monster som tvingats till en oönskad dvala. Fram till nu. För helvete vad Örebro har att lära här. Visst, matchen avgörs på isen, inget snack, men med insatser som ikväll från hela arenan.

Slutsålt här, igen. Och ikväll gjorde publiken en kraftig skillnad. Trycket som vi höll i under tredje perioden var fanimej heelt fucking magiskt! Fullsatt i Örebro också. Ja, men är det samma inlevelse, samma törst och hunger att vinna där som här? Ikväll blir publiken väldigt mycket ett med spelarna. Vi vill det här precis lika mycket som Anton Lander törstar efter framgång.

Vi får en match 7. Game seven. Jag hade gett upp den tanken helt efter förlusten hemma senast måste jag säga. Det mentala spelet lever vi med vare sig vi vill det eller inte. Frågan är hur spelarna känner och kan hantera detta. Allt att vinna är mitt utgångsläge. Jag tänker inte grotta in mig mer i vad vi gör bra kontra vad som fattas eller situationer som vi har ren bonnröta att det inte blir mål. Ny match, nya möjligheter.

Game on, wednesday!

hubbenorlen: Det var ingen diss mot er utan snarare min egen okunskap. Jag personligen är inte så nördig så jag läser in mig på lag som vi bara ska möta nån gång i en serielunk, vet att många av mina vänner är likadana. Men helt plötsligt pratas och forskas det om Timrå på ett helt annat sätt än tidigare. Sen personligen hade det väl inte spelat nån roll om Örebro så existerat 50 år tidigare, jag är inte så gammal att det gjort skillnad i frågan om vi mötts i ett slutspel före det. Och som sagt, läser inte in mig så djupt på lag vi inte möter såhär back-to-back. Man kan ju välja att se det positivt att fler folk får upp ögonen för TIK alt. negativt att inte dessa visste allt om er tidigare, du väljer tydligen det senare.

{7043}: Tror till o med att vi spelade 6 mot 5 om jag inte har fel!!!! Jävla HV👿👿

{7043}: Var det inte i den matchen Sanny proppade Martin Thörnberg tro o Thörnberg låg kvar som han var död...😈?
Åkte väl på utvisning där Sanny om det nu inte vart matchstraff!
Hur som helst när domaren dömt utvisnig så spratt Thörnberg upp pigg som en mört till publikens enorma visslande!
Ogillar HV mycket tack vare den tiden...

Örebronx: Du diskvalificerar dig själv när du säger att många inte visste nåt om Timrå IK innan årets slutspel. Herregud. Ni bildades 1990. Redan då hade vi över 20 säsonger i högsta serien.

Lomond: Det var en jobbig jävla förlust det, helt klart.

{7043}: Det var kvarten ändå? Ok👍
Har väl förträngt lite av det. En av de tyngre förlusterna tyvärr...😈

Lomond: Kvartsfinal var det.

Villervalla: Skicka Erixon oxo jävla guldfisk är dålig enl mig 👿

Jahopp. Mardrömmen för oss Örebrosupporters har slagit in. Ni lyckades på nått sätt fiska upp en 7e och direkt avgörande match tydligen. Ganska oväntat måste jag säga. Och hemskt på alla sätt å vis. Men förbannat spännande. Tar ni oss för tredje matchen I rad har vi ju absolut inget i en semifinal att göra så det är ju lite av en tröst denna nattsvarta kväll.

Två Timrå-spelare i veckans lag är också rätt imponerande. Ni har nog växt i mångas ögon detta slutspel. Från att många av oss inte visste mycket alls om er inför denna serie till detta mörker.... 😅

aja vi får väl glädjas åt att ni fixade några nya miljoner åt oss (ni är vår nya Fahlander/sugar daddy kan man nästan säga?) och hoppas på en galen avslutning nere på Behrn arena på onsdag! Väl mött era #%@#%%%%! 😎

Lomond: Stämmer bra de nåra sek kvar o skenjäveln far!!!! Då vart man tvungen o ta både Nitro o stesolid ett gäng 🍄🍄🍄🍄

Lomond: å Pääjärvis 3-0 dömdes bort felaktigt

{7043}: Ja var väl 2009? Var det inte t.o.m i semin det?
Då vi i 6:e matchen hemma hade Lehtonen med skenan o pååkningen av Backlund...😬

Sputnik: Jag behåller vem annars som helst än EA.

Bragd-Birger: Hade 3-1 i matcher mot HV för ex antal år sedan i kvarten. För att sedan tappa. Så den antar jag gick till game 7 haha

Öndulat: DET GICK! =)

OlliJanne: ja, kanske i en - inte alls trolig! - semi. Så får Lundin agera andrecenter med Hartmann och Alvarez, och Hanzl spela en mer defensiv roll tillsammans med Mieho och Pääjärvi.
Det skulle kunna funka.

Bragd-Birger: nu kanske jag svär i kyrkan med tanke på hur tongångarna gick för någon månad sen men vad tror ni om att sätta ihop EP-Lander-Dahlén igen?

❤️❤️❤️

Edit: verkar inte som det gick så bra det där att ladda upp video… Landners mål - kan inte sluta titta
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

« · 2512089 · »