1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600362 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Vill också flika in med att intervjun med en örespelare i den första hemma matchen så sa dem att dom hade scoutat JJ, dom vet hur man målar på honom.

Labban: Tror målvaktsbyte skulle ställa Örebro, nu vet man att det bara är att skjuta högt så blir det mål/målchans, coacha Ante !

Dubbeld: Jag tror man kan garantera att det inte finns något hos oss som Eriksson inte scoutat hos oss. Detaljer verkar vara hans grej.

Labban: Ja och skillnaden då i många segrar var just lugnet och tryggheten JJ hade. Tog det mesta och lite till av de möjliga skotten och sög returer som en bläckfisk.

Timrå4ever: Jo samtidigt så tänker man ju han borde ha psyket efter att ha stått både i kval till SHL och kval förra året för att hålla sig kvar. Men det är klart, allt höjs ju till sin spets med slutspel i SHL, mer fysik, mer attack på mål etc än i kvalspel där man hellre spelar mer safe på ett annat sätt.

cloon: Brynäs har 1/2 minut kvar i SHL-kostym

Brynäs är ute ur SHL

cloon: Absolut JJ har även spelat bättre, säger inte annat. Men när både försvaret dräller med puck och JJ släpper en och annan retur ja då kommer mål som ett brev på posten.

Visst kan man prova med KK sista matchen. Finns inget att förlora.

Villervalla: 6.9 sek kvar...

Andersson: Brynäs 7 sek från allsvenskan

Grattis Kinnvall till ett oslagbart rekord!

Villervalla: Bye Bye BIF!!
Lindstein den unga backen kan vi hugga

Andersson: Ja det är över för Brynäs nu!

Villervalla: Synd att pengarna verkar slut. Sklenicka eller Johannesson hade varit välkommen annars. Men det vore ju lite oTimråitiskt att landa nån av dem med iofs. 😅

Lider med Blomman dock. 🙏

Dubbeld: Här snackar vi, time out med 6 sekunder kvar.

{9037}: Han har en strålande möjlighet att visa lite karaktär och ordna upp det han ställt till med genom att följa med ned i HA.

Villervalla: Får inte glömma hur man tog ut målvakten när man hade dryga 40 sekunder kvar av sitt PP

Jag lider med Blomqvist, ingen annan.

Tror alla håller med om att finnen förtjänar en chans oavsett hur utgången blir. Han spikade nästan igen förra chansen han fick och vad säger att han inte gör det igen? :)

Man får perspektiv när man ser brynäsarna.. Smärta! Vi är mest sura. Det är en hänsynslös sport vi älskar!

Vi kämpar på kompisar ❤️

Intervjun blev satt på paus för man ville kolla Brynäs åka ner
Uppladdat:

500x0-3b246ad3-4bb3-4ec6-84cd-868c3c319914.jpeg

Sputnik: Hahah, sen kanske vi bör se över Molinders roll? Han har hand om tekningarna va? Ingen smickrande utveckling där.. Nej men skämt åsido, ser gärna att vi breddar ledarstaben med nån mer rutinerad och välmeriterad tränare in faktiskt för att komplettera tränarkojan.

Rensning i Brynästruppen anbefalles..

Läktarproffset: I mina ögon finns det tre anledningar att Timrå förlorar ikväll, och problemen har varit återkommande i matchserien:

1. Inte tillräckligt starka framför eget mål
2. Förlorar för många tekningar, särskilt i försvarszon
3. Mediokert målvaktsspel

Håller med flera andra skribenter om att ett målvaktsbyte inte vore fel. JJ har varit ok, inte mer.

Sputnik: Verkligen. Ante kommer bli kvar även om jag önskar att någon annan tog över. Men jag hoppar man tar in någon som kan hjälpa till med matchcoachning och som kan kommunicera bättre med journalister och supportrar istället för att bara upprepa floskler.

Didde godkänner affekt skrivande, d bah köra på !
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-03-23-215102.png

bar mofftak: Om Wedin är skadefri och även Rindell nästa säsong ser jag positivt på detta. Hanzl är jag tveksam till. Kan inte bara vara ett nytt barn som ligger bakom detta?

Zäta75: håller med, hanzl just nu är inte alls som han brukar vara. Men är de att han inte klarar motgång så kan han lika gärna gå, spelar man iTimrå ska man fan prestera och kämpa på bättre i motgång och aldrig ge upp!

Det var snabbt
Uppladdat:

500x0-6e8d2c38-3953-4dad-a2b9-3fb80c3a6f2d.jpeg

bar mofftak: Vadå det är väl inget fel med "strukturen".. Nåja typ alla tränare har väl sina floskler men vi stör oss lite extra en kväll som denna.
Däremot står jag fast vid att vi bör bredda vår ledarstab, jag förstår varför media ändå lite dömde ut den som mest orutinerad. Molinder kan få annan roll, sen kan vi ta in nån modern intressant tränare in i staben istället.

russkiy medved blyat: Intressant att konstatera vilka lag som åkt ut med det nya kvalsystemet.

HV71, Djurgården och Brynäs.

Ingen dussingäng direkt. Vilka härnäst, Linköping?

russkiy medved blyat: Dagens match visar väl också att Walli inte är en spelare för topp 6. Inte än iaf. Han gör sig bäst i en 3e eller 4e kedja. Har gärna kvar honom då han är en personlig favorit

Zäta75: oja! Walli hade inte mycket rätt idag. Men gud så viktig han är i den rollen han SKA vara i

SCAarena: Linköping ligger illa till nästa sässe , Malmö igen kanske

Vargher85: Klockren analys. Håller med helt.

Tycker dessutom att vi verkligen möter ett slutspelsstarkt Örebro också. Tyvärr.

Nu hoppas jag att Timrå rånar - med JJ, KK, Huss eller vem fan som helst i mål - Örebro på en till match där nere så det blir en match till här uppe. Om inte annat för spelarna i Örebros skull; måste ju vara magiskt för dom att spela när det är sånt jävla tryck på läktarna som omväxling.

Brynäsjävlarna ute alltså. Fy fan.

Zäta75: Ja alla som gapat om "misshandel" av Walli bör fått nåt att tänka på ikväll. En gnuggare, slitvarg med stort hjärta men ingen topp 6-spelare nä

Sputnik: Framförallt vill jag ha in lite pondus och vinnarmentalitet i ledarstaben. Helst någon som har hand om anfalls och forwards då jag inte tycker fått till en riktig "struktur" där.
Det intressanta är ju att Oskarshamn faktiskt har det så. Filander är mer övergripande och har övriga tränare som har hand om Backar och forwards..

Ärade Timrånördar där ute!
Ja vill bar säg dä igen!
För 1 år sen spel vi play-out!!!
Ångesten va brutal..
Men vi greja dä galant 🙏🎉
I år bygg vi nytt å ja tyck vi gör dä beundransvärt som bli 5 i grundserien!🙏❤️
Vi lira slutspel för 13 år sen å många har int spelat slutspel innan!
Hur dä än går på lördag så ä ja så jävla STOLT över laget!
Vi skull int spela slutspel denna säsongen..
Bar klar oss kvar.
Som sagt…
I år var vi här för att bygga och lära och nästa år tar vi nästa steg!
Vi har 1-3 i matcher men det är INTE över förrän det är ÖVER!!
Ny tag och 60 minuter i Behrn Arena kl 15! 💪💪💪
Och jag hoppas att vi vilar JJ 🙏
Uppladdat:

500x0-0e52ff51-ba29-4c8a-bfdc-fface39508c6.jpeg

Kerstin_k: Kaarlehto ska stå inget snack om saken. Men det fegar säkert och fortsätter med Johansson och tror att han kan rädda oss igen. Han är sönderläst av Örebro de skjuter högt hela tiden

russkiy medved blyat: Är det motgångar han inte klarar av så hade han väl inte varit vår bästa spelare ifjol?

Olli Nomadinen : Jag väntar nog med den bedömningen tills nästa säsong och ser vad han får för roll och får spela nånstans och uträttar då. Tycker det blir rätt hackigt för Walli, ett par byten nån period sen bort med han direkt.
Inte ens Lander tycker jag landar på mycket mer än godkänt idag.

Kerstin_k: Ja, lite sjukt att Johan och Patrik drömde om publiktrycket i Bääärn Árena nästa match, tycket de var rätt offside i sitt snack ikväll öht.

DAGENS BOTTEN NAPP 💩
krävs ett mirakel för att vända, väldigt trist,
Vi räcker inte till
örebro maler ner oss, kolla när dom vänder spelet, Rakt mot målet, vi åker i hörnen,

Natthaj: I min värld är Örebro jävligt bra. Så in i helvete mycket bättre än Timrå.
I min värld är inte Timrå bra nog för sin 5:e plats i grundserien. Den grundserien som var i år borde benämnas som ett mirakel från Timrå

Zäta75: Wedin lär missa 30+ matcher pga skada. Dumpa JJ, PS och EP så kanske det kan bli nåt av att. Annars är det bara att invänta negativt kval och sedermera AS, tyvärr.

{9839}: Tror kanske det är mindre roll och speltid i PP etc som folk tänker är "motgångarna" ?

Avskum: Du lever upp till ditt namn

{8760}: jag håller med om att femteplatsen var nog det bästa utfallet Timrå kunde ha i grundserien, men att vi förtjänade kval håller jag inte med om.

{8760}: Jo men är beredd att hålla med dig. En liten överprestaion nästan att vi egentligen knep 5:e platsen.
Förlorat 5-6 matcher på raken flertal ggr under säsong, men lyckas ändå hamna i toppen.

Hemmaspelet har varit ett sorgebarn mest hela tiden och tyvärr har Ante inte lyckats hitta ett spelsätt där vi kan vara spelförande och utnyttja den fördelen. Däremot var vi väl i toppen av statistiken av vinster på bortais? Där handlar nog mycket av att vi inte behövt spela nått underhållande spel utan har kunnat leva på att minimera misstagen, stänga ner och gå på de chanser vi får.

Vi får bygga vidare på detta, till nästa år har vi 2bra målvakter, JJ får nu ingen vila, de går inte,

« · 2506926 · »