1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

« · 1356764 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Kattgubben: Det spelar ingen roll hur fjantig röst prästen har, jag skrattar fortfarande inte på en begravning. Och har jag inte mer vett i kroppen än att jag faktiskt gör det, då förväntar jag mig att bli misshandlad till oigenkännlighet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Kan ju ha varit en psykos som blommade ut för fullt också. Jag har funnit mig själv med att var skrämmande nära att garva som en psykpatient när allt går åt helvete.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Blizzard: Tyvärr kan jag inte skratta även om jag garvar åt det mesta i vanliga fall. I Det här fallet så vill jag bara gråta eftersom det är så allvarligt o får förödande konsekvenser för så många inom o utom klubben!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
John K: Hur kom nubben undan en flaska i huvudet när han skrattar åt baklängesmål i en sportsbar i Sundsvall? Det vill jag veta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: HELVETEEEE och stanna där
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: jag skrattar också åt våra baklänges mål, mest för att dom är så patetiska och att dom brutit ner mig så totalt, allt blir roligt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
John K: du skämtar väl?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
John K: Du skämtar?! Skrattade han?! Då kan han dra åt......
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
T T: Skulle vara intressant att se fam. Karlsson i lyxfällan om ett par år om inte annat.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Som sagt det finns inte det minsta gnutta av glöd i mig. Jag skrev för ett tag sen om mina värsta hockeyminnen genom åren (men inte i vilket nick) o det här Kan nog komma väldigt högt, men jag måste nog vänta in lördagen. Fast känslan just nu är nog en av det värsta jag upplevt!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Apropå spara i ladorna, jag hoppas att familjen Karlsson har varit förståndiga och inte drabbats av shoppinghybris. Kontraktet han har haft här kan de bara drömma om i fortsättningen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Hade vi legat på säker mark så hade jag kunnat kosta på mig att önska ner modo eller frölunda i kvalserien. Det hade varit en sämre Olle. Hur kan jag önska en annan klubb helvete när jag ser vad vår egen klubb gör med sig själv? Hur kan jag hata en modoit när den största qvislingen finns i dom egna leden? Hur kan jag smäda människor med EN annan klubbtillhörighet när VI har 25 olika hjärtan i vår egna förening?!

Det är en kravlös förening vi följer. Det är en förening som försökt, misslyckats och gett upp. Vad idioterna inte förstår är att det finns en massa människor som inte ger upp lika lätt som dom. Som inte får en spänn i avlöning eller tillbaka, som ÄNDÅ står kvar när förrädarna kvitterat ut sin lönecheck och stämplat ut.

Just det här med att ge upp och dö. Det ska inte finnas i världens bästa sport. Detta sjuka beteende visar lirare som Jokela, kolan, perra, clabbe (du kan inte ducka det här din jävel) upp varje dag. Men LÄMNA då skutan och låt någon med ambitioner ta över! Vi hade ambitioner när vi gick upp, det är inte för sent att sätta upp realistiska mål och uppnå dessa. Vi måste bara plocka upp kniven och skära av den cansersvulst som långsamt dödar föreningen. Vi måste börja leva igen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte:

"Självklart står Nubben över Linkan. Har faktiskt aldrig riktigt förstått det extrema ogillandet mot honom. Kanske till viss del för att alla "stjärnor" han snott vissnat på Sveriges solsida."

Ovanstående är ditt inlägg tidigare i kväll.

Jaha du raggarputte, jag kan bara säga att nubben är ingenting för Timrå IK i framtiden. Efter att ha sett honom på Allstar sportsbar under kvällens match och sett honom skratta när TIK åkte på baklängesmål tror jag inte att han har mycket TIK-hjärta kvar.

Han må ha presterat bra saker inom Timrå IK's organisation tidigare men faktum är att
de uttalanden han gör till omgivningen visar också att han är slut, rökt, bränd, körd, ja välj vad du vill, för en roll i Timrå IK. Nej han har inget där att göra!! Basta!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: om timrå gör segermålet 59,59 in i matchen så att dom klarar kvalserien så kommer åtminstone jag att gå ner på knä och gråta av glädje . sen att de förmodligen fortsätter nästa år kan man avskärma och inte lådsas om över sommaren , mirakel har hänt förr
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: Hur känner du och ni andra egentligen? Någon som kommer att sitta med hjärtat i halsgropen på lördag? Jag vet att vi har chans att klara oss ifrån kvalserien, på samma sätt som vi hade för både en och två veckor sedan. Men ikväll tog bränslereserven av kärlek slut för mig, för den här säsongen. Jag tror fanimej inte att jag kan skrika av glädje av ett mål 59.59 som tar oss över sträcket. Det är ju något man på sikt kan glädjas åt antar jag (om vi inte går i konkurs?) men just nu är det bara tomt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Du sätter för närvarande ord på allt som jag känner just nu. Jag är själv helt tom i huvudet. Vi var borta i 18 år o med tiden så slocknade känslan o glöden. Nu är den starkare än nånsin o jag orkar inte med samma visa en gång till! Jag gör faktiskt inte det o Det gör mig förbaskat ledsen o helt tom.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
T T: Ja vad trevligt. I samband med derbyt mot katterna?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: Vi sparar i ladorna till 50-års jubileet nästa år. Kan bli riktigt festligt...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: Jag ser, helt plötsligt, snuskigt klart på det hela. Jag har aldrig varit så nära att tappa en livslång passion som jag är nu. Jag har hockeyklubbor under hatthyllan bara för att känna lukten av svettig kladdtejp, jag besöker frekvent den lilla hockeyrink där äventyret började för min del...bara nattetid, jag är ju en vuxen människa numera. Jag tänker på drömmen som aldrig blev sann och sedan tänker jag på den förening jag har levt min stora passion genom, sedan dess. Jag tänker på alla ribba-in jag presterat dom matcher jag spelat och sedan tänker jag på alla "stolpe-ut" som timrå IK presterat i år.

Att stå ensam, mitt i en iskall vinternatt, i ett totalt mörker som bara lyses upp av dom stora strålkastare som ligger över den blanka isen. En puck och en klubba är allt man har. Nyss hade jag ett röd-vitt hockeylag som slogs med näbbar och klor, nu har man bara en klubba och en puck. En gammal träklubba och en naggad puck. Det är så det känns. Och det här är bara början på en 2:a period utav helvete, utan dess like.

Ingenting kommer att bli som det var om vi åker ur.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Majkii: En fet banderoll där det står att de ansvariga ska avgå vore inte helt fel. Men supportklubben kanske arbetar med nån billig bussresa under KS?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Tror ungefär på ett liknande scenario om det skulle hända. Det troligaste är att vi skulle följa ungefär samma bana som Mora gör just nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Ja ni grabbar och tjejer. Jag har ialla fall köpt biljetter till Lördag. Blir ju förmodligen den sista man får se utav Timrå i Elitserien! Go Linkan!!!!!! Du måste ju göra som nubben! AVGÅ själv!!!!! Tomas Johansson också, Pär Styf gör ju ett bättre jobb som ekonomiansvarig än du! Robert Carlsson som sportchef. Brinn för klubben!!!! Ta hit Kapanen som eventuell sportchef som har lite kontakter. Lundmark har ju inte varit briljant om jag säger så....ni går väl in på eliteprospect och kollar typ efter free agents och hyffsat med poäng så köper ni honom! Sen hur han är som spelartyp de vet ni inte! GOOD JOB GUYS!!!!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte: Kan bara säga som jag sa tidigare. Jag tror aldrig att vi kommer upp igen om vi åker ur. Vi har just nu en enorm fördel av tv-pengarna. Kan man inte göra sig av med sportchefen utan att totalhaverera klubben, då finns det ingen klubb öht. Då är föreningen slut.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Nej, jag menar inte att det är bra ur ett större perspektiv att åka ur.

Men sett ur perspektivet att lyckas bli av med vår sportchef så är det bättre att åka ur. Men självklart ser jag det som en total katastrof om det skulle hända.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Jag har tårar i ögonen o allt innanför pannbenet är som äggröra just nu! Vilket patrask i ledningen som bär Ansvaret för detta gigantiska megafiasko!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte: Att åka ur är det absolut sämsta, mest fruktansvärda, det överläset ruggigaste scenario som kan drabba Timrå IK och oss supportrar. I övriga hockeysverige är det nog inte många som skulle sörja / bry sig. Tyvärr
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Årets skönaste liknelse med parkbänksalkisen. Den bästa humorn kommer i svåra stunder.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte: Det där är inte sant. 40 miljoner mindre i intäkter är INTE en bättre chans att ta föreningen framåt. Timrå IK kan sparka inkompetent personal och börja om från början utan att spela sig ner i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Så tror jag också. Ett jävla Moment 22.

Åker vi ur så är det kört. Men samtidigt måste vi åka ur för att ge oss en bättre chans till nästa år.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Jag kommer personligen att leda pöbelmobben om han blir kvar. Och det ÄR ett löfte.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: Inför kvällen så tänkte man sig ett scenario där vi hade god chans på slutspel. NU ser jag ett scenario där KOLA-jävel kan BRYTA kontraktet med OSS för att han har en elitserieklausul.

Det är som att få spö av en parkbänksalkis bara för att komma hem och se att han tagit över ditt facebook-konto och hela din identitet. Det är surrealistiskt. Men har ni tänkt på hur morafansen tänkte? Eller hur röglefansen funderade? Vi ÄR Rögle nu! Vi har den där jävla sköra ledningen och lindansarekonomin. Vi har inte råd med sån här skit.

90% av hela min livsglädje hänger på en jävulskt skör tråd just nu och det värsta av allt är att jag inte gör avkall på mitt hockeyintresse på egen hand. Jag blir tvingad till det av ett par kompletta idioter som sköter föreningens intressen sämre än vad jag gjort själv.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Kan förklaringen vara att det kommer bli en uppstafning på sportsidan OM vi blir kvar i elitserien .......?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte: Om vi är kvar i ES tror jag Linkan blir kvar (pga feghet, ryggdunkningar, inavel osv), åker vi ur, då blir det svettigare.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Håller definitivt med på det sista. Men det tyckte jag redan vi skulle ha åtgärdat redan innan nyår för att ge den nye sportchefen chansen att börja jobba för nästa säsong. Nu är vi sannolikt under Linkan beskydd till nästa säsong oavsett vad som händer framöver.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
"Man ska komma ihåg att det är ett väldigt krävande jobb att vara sportchef i en Elitserieklubb" / TJ

Också ett komplett jävla idiotiskt uttalande som kräver sin förklaring.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Dunc var är Du. Kom och förklara för oss noviser Linkans storhet utifrån förutsättningarna. Ta även med Dina kompisar Tomas Johansson och Christer Ericsson också. Dunc kom fram nu och hjälp oss
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: ja . åker timrå ur så kommer sporten ishockey att vara ett minne bara ,
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte: Vet inte. Men ta vem som helst som har spelat i Elitserien i sin karriär = mer meriter än Linkan.

Edit: Jag vet att Linkan gjorde 22 matcher i ES med Löven 88/89 men det skiter jag i.

Edit: Det viktigaste oavsett är att vi blir av med Stefan Lindqvist.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
T T: Jo med tanke på vad vi har fått istället! F.ö så håller jag med Olle i allt! Jag är så gråtfärdig att jag inte kan uttrycka mig! Hockeyn för mig tar slut när vi åker ur för hur ska vi klara ks med millenniets sämsta backbesättning med King o Klang som ohotade ettor, utan konkurrens?!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Självklart inte. Men då ska det vara nån med dokumenterad kompetens för jobbet. Vem kan vi locka hit som har det?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Tycker vi skickar Illka på båda DIFs målvakter på lördag, på några stjärnor också för den delen, ja allihopa, och går för 25 noll och hejjar på modo.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Jag hoppas Linkan får tillfälle att förklara sitt uttalande i Dagbladet om truppens bredd, alltså innan han har fått sparken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
erathoo:

Han kör visst ismaskin i Z-hallen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

TT: Nubben har ett fantastiskt stort TIK-hjärta. Vi har en organisation som håller allsvensk klass och som lever kvar på 80-90 talet.

Till deras försvar är väl att TIK är en liten klubb. Men då är det EXTRA viktigt med bra folk. På isen som utanför.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
John K: Jag kommer nog att vara med på lördag. Tyvärr inte med så len bikinilinje som jag hade önskat, men...man kan ju inte få allt, som Linkan sa när han värvade jokela.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Hur är det nu med ....han...gamla...frölundatränarn.....ehhh? Uffe..?? äh, hjärnsläpp.....Dahlén menar jag, har han nåt jobb?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
T T: Ser du hellre ditt lag dö? Jag skulle förmodligen förespråka ett tredje alternativ, lite beroende på vem det var, men nu jävlar är det inte serielunk längre. Vi är på väg att bli nästa Mora/Rögle.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Raggaren Putte: Är det helt omöjligt att fixa en sportchef som inte är varken Nubben eller Linkan?

Jag ser gärna att vi inte går i gamla spår framöver. Bort med allt befintligt, in med nytt fräscht.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
En till sak ni vi kan alla tänka på, se på läget i tabellen (när händer detta? 5 lag!) fy fan vilket pissigt sätt att åka ur på ifall någon av oss 5 gör det.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

Raggaren Putte: Mmmm...... Då blir det ju det här med AIK-M0d0. Ingen tror på nolaskogs. Just därför skräller väl dom till. Då är det kört även om vi vinner.

Mirakel kan ske. Men dom sker inte särskilt ofta. Inte denna gång tyvärr.

Kommentera

« · 1356764 · »