1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581146 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

1357090 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johan J: Såg ditt tips. Måtte du vara en ny Saida!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Förstår inte heller logiken i ditt resonemang. Men det är nog svårt att måla stora retoriska sammanhang med bara svart och vitt på paletten.
Vitt förresten, svart och ljussvart är väl de kulörer dina inlägg går i. Ibland riktigt läsvärda men ofta skrivna i en sån affektion att man blir mörkrädd. Timrås med- och motgångar betyder jävligt mycket för mig också men lite fler nyanser rymmer hockeylivet tycker jag.

Och än finns det hopp, antingen kan hockeygudarna blinka vänligt åt oss på lördag eller så tror jag det ska mycket till för att det ska skita sig i kvalserien. Allsvenskan har i år varit sämre än på mycket länge. Jag har följt Lakers på nära håll i flera år, och årets seriesegrande lag är inte bättre än det som kom trea ifjol.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Lander är bäst i Timrå IK oavsett sitt +/-, Timrå kan aldrig vara bäst i ES oavsett sin tabellplacering.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Jepp, grader i helvetet som sagt. Men helvetet är ändå alltid helvetet och det oavsett hur man tar sig dit.

Hehe jag minns den skridskofinalen, obetalbart! Hade alla andra lag i ES fumlat så till den grad att Timrå kunde vända det här till SM-guld så vore så klart Linkan, TJ och Perra kungar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
KORITFW: vi tittar på johan blixten olson och förtsätter att frossa i harm och bitterhet och hårda domar .
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Vi pratar ju om graden av misslyckande, inte om huruvida ett lag som slutar sist i tabellen också är sämst.
Kommer du ihåg den där skridskoåkaren i OS? Han som tog sig till final i shorttrack, låg och sladdade men hade sån ofantlig mylla att alla framför honom snubblade varpå han kunde defilera in i mål och vinna guld. Han kunde inte göra ett skit åt sin egna prestation. Paradoxalt nog var det hans egen oförmåga som blev hans bästa vapen till framgång. Hade han legat med där framme hade han förmodligen ramlat också.

Hur bedömer vi ovanstående prestation? Hade han varit handplockad av Linkan, sponsrad av TJ och tränad av Perra - hade dom - och han - gjort ett bra jobb då? Ett mycket bättre än om dom framför honom inte ramlat?

Jaja. Jag tror vi vet vad vi båda menar. Och även om jag anser detta vara den värsta skitsäsongen på mången år, så...är underprestationen hos samtliga inblandade inte i närheten av den nivån som hetsas fram här. Av mig och er andra. Vore det så skulle vi inte fortfarande ha dom chanser vi har, och vi skulle inte ha gjort en på pappret med i fjol jämförbar säsong poängmässigt.
Perspektiv, som sagt.

Edit: Och vad gäller Lander, så...är han bäst för att han kämpar bäst. Det innebär alltså att om Timrå som lag också kämpat bäst av alla lag i serien, så...hade man också kunnat vara bäst? Fast statistiken säger något helt annat?

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: 70 poäng kunde ha varit en okej säsong ja om de andra lagen varit sämre, Men nu är det inte så och hamnar vi i kvalserien är inte 70 poäng någon förmildrande omständighet enligt mig. Nära skjuter ingen hare. Din jämförelse med spelare haltar pga: jämför man lag så betyder tabellplacering ALLT. Betyder +/- ALLT när man jämför spelare? Knappast. Dessutom: Hamnar Lander i sin egna personliga kvalserie spelarna emellan? Nej. Jag säger att Lander är bäst för att han kämpar bäst. Det syns inte i statistiken alla gånger. Hamnar Timrå i kvalserien säger jag att vi är sämst för att vi är i kvalserien. Det syns i statistiken ALLA gånger. Kapisch?

...Men alltså jag förstår vad du menar men min poäng är ju just att poängen inte spelar någon roll nu, tabellplacering är allt. Är vi bättre eller sämre än de andra lagen? Är vi sämre? Jaha, då är det ett stort fiasko (och oavsett  om vi skulle hamna i kvalserien med chans på serieseger i sista omgången). Men fine, visst finns det alltid grader i helvetet, det skulle så klart vara sämre att vara avsågade direkt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Hur fördriver ni tiden? alla sysslor jag har försökt göra för att undvika att tänka på det halverar bara tankarna på det hemska som kan stå klart imorgon...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Modano: Varför tar inte Perra timeout när han ser att det blir rörigt i bakre leden
det är en gåta för mig.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Ok. Med andra ord skulle årets Timrå - Linkan Boys - ha kunnat gjort en lika godkänd säsong som i fjol om bara VF, SSK, Modo och AIK tappat några ytterligare poäng mot t ex HV och FBK, alldeles oavsett det resultat och spel man presterat i sina egna matcher. Kan man rentav dra det så långt som att säga att Linkan, TJ och Perra gjort lite mindre misslyckade insatser, om bara dom andra lagen haft några fler stolpe-ut? Någon aningens procent mindre misslyckat?

Jag förstår inte ditt synsätt alls. Klart som fan att det är ett större misslyckande att vara avsågade vid jul och sluta på 43 poäng, än det är att - med en omgång kvar - slåss med 4 andra lag om att undvika kval. Om jag extrapolerar ditt tänk och drar det till absurdum, så skulle vi alltså kunna ha ett läge där inte bara 5 utan alla jämrans 12 lag är indragna i den här striden.
Egen vinst och rätt resultat i sista matchen innebär serieseger, torsk och oflyt i övrigt innebär kval. Jag kan inte se det som något annat än att du, även då, skulle anse att det vore ett lika gigantiskt fiasko att hamna i kvalserien då som nu - eller, för den delen: om man sladdar 30 poäng efter redan vid jul.

Med det synsättet kan jag heller inte förstå att du håller Lander så högt som du gör. Snubben har ju sämst +/-. Han har varit inne på flest mål i spel 5-5. Berätta: vad finns det förmildrande omständigheter bakom dessa hårda fakta? Och på vilket sätt kan dessa appliceras på Lander (i jämförelse med sina lagkompisar), men inget förmildrande hittas på laget Timrå vad gäller deras insats i förhållande till andra lag?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Intressant med siffror ibland,

OM timrå vinner imorrn men ändå blir sist i tabellen, då har man ändå tagit 44% av möjliga poäng, 73/165=0,44 (vid förlust 70/165=0.42 dvs 42%)

tittar man tillbaka genom åren sedan 3p systemet infördes ser sista platserna ut så här procentuellt

09/10    RBK    33%
08/09    SSK     34%
07/08    BIF     37%
06/07    MIF     29%
05/06    LIF      27%
04/05    MIF     26%
03/04    LIF      37%
02/03    LHC     28%
01/02    TIK     30%
00/01    Löven  33%
99/00    LHC     23%



dvs, minst 5% (~8p) mer poäng har vi tagit iår jmf mot alla bottenlag genom historien (sista 10 iallafall)

Så.....nog kan man med detta kanske visa att ES i år har varit jämnare, och att inget definitivt 'bottenlag' har funnits att luta sig mot.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Modano: Precis så är det. Med dessa tränare kan vi glömma att klara en kvalserie när de inte ens kan entusiasmera spelarna inför en ödesmatch på bättre sätt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
erathoo: Näst sist. Sen överlevde de kvalet. Repris för oss?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Ok, kollade inte så noga, men 'fucking sist' i tabellen på 73p kan väl ändå aldrig ha hänt?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
65selander: Men glöm att Timrå klarar en kvalserie med en Tränare som är totalt handlingsförlamad. Bara att se höra på han måste få spelarna att tro att man ska förlora. Måste ha en tränare som kan driva på laget vara aktiv inte stå som en fågel och pipa efter luft.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
erathoo: Jodå, SAIK har hamnat i kval på 73 poäng så det är inget unikt. 06/07.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Inte för att vara den men med tanke på TIK's ekonomi, vore det inte bra och dra en vända i KS?

Jag tror att både ES lagena kommer att klara sig kvar i KS. Någon skalp kommer säkerligen något utav AS lagen att ta men de räcker inte till i långa loppet.

Tillbaka till ekonomin igen mitt brynäs räddade sin någolunda när de fick harva en runda i KS för något år sedan. Hade vi hamnat i ingemansland vete fan vad som hade hänt med ekonomin.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Historiskt sett, oavsett vilka som hamnar där, har väl aldrig de lag som nu till sist hamnar i kvalserien fått den resan med en sådan ändå relativt hög poängskörd under grundserien, 73p på 55omg, räckte ändå bara till KS....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Idag sitter inavlen och tröstar linkan och han får forsätta lura av T johansson alla pengar så kk blir klart. Vakna och bryt omg med idioten och mes perra. Skulle inte förvåna mig att man fortsätter med loser perra i en kvalserie då den här föreningen saknar all handlingskrafft.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Återigen, undviker vi kval, tja, då är säsongen bara ett fiasko. Hamnar vi i kval, tja, då är säsongen ett totalt, gigantiskt fiasko och det oavsett om vi tog 72 eller 43 poäng. Förhållandet är binärt och går (såklart) inte att jämföra med individuella spelare.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Ah, ok. Skönt och enkelt synsätt. Går det att applicera det svart/vitt-tänket även på individuella spelare? Jag skiter i hur det ser ut, bara det funkar liksom.
I s f kan vi ju konstatera att Lander är den farligaste spelaren att ha inne i 5-5. Sämst +/- i hela laget. Jokela spöar honom med hästlängder där. Inne på fler framåt och betydligt färre bakåt.

Osv. Men vi har dividerat om det här förut. Jag anser t ex att det var ett betydligt större misslyckande att förlora mot DIF i slutspelet 04/05 än det vore att hamna i ingenmansland nu. Men det vet jag att du inte alls håller med om. Varför förstår jag inte, men livet är som bekant ett mysterium.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bissett19: Var är han förresten? Så han kan förklara återigen vilket fantastiskt arbete vår SC har gjort med de förutsättningar han har haft.
Dvs den mesta budget för spelarköp som Timrå har haft.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Ambroo:

Det var väl Dunc?=)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Vad skönt att du kan balansera upp något av det totalt svarta som har översköljt mig mfl.

Jag är så ruskigt besviken eftersom man i sin naivititet ändå har ett hopp, en liten låga som ändå glöder, för att om möjligt, få fyr o stå i ljusan låga.

Nu består allt av att hålla liv i den lågan.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Vem fan var det som skulle stega in på Linkans kontor och skita på hans skrivbord om det här gick åt helvete? Jag hoppas du har påbörjat arbetet med din förstoppning så att du kan leverera en rejäl tarmtömning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

TIK55: Dahlroth satt på bänken.

Granath, Jokela, Halonen, och Erixon kontrakterade över nästa säsong.

Jokela och Halonen... Finns det inga klausuler i deras kontrakt? (förrutom spel i högsta serien)

Erixon har ju ryktats bort redan.

Skulle bli förvånad om någon av Sonntag, Skogs, Karlsson och Styf får nya kontrakt.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Kvalserien är kvalserien och ett totalfiasko oavsett poängskörd. Skulle det vara ett litet mindre fiasko bara för att vi åker i kvalserien på rätt många poäng? Knappast. Vi är ju fortfarande sämre än alla andra lag och det är det enda som räknas.

Klarar vi det här så är det "bara" ett rejält fiasko. Åker vi ur, tja, då räcker inte ens "episka mått" långt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: Tja, viftar man med snorren i en trappuppgång full med brevinkast får man vara beredd på att den kan haka i någon gång.
Som sagt: lugna er. Om kvalserien är what it takes, så är det så. Man kan ju lika gärna spela Finns i sjön om vilka två lag som hamnar där. F e m lag med risk för kval, fyra av dessa med chans till slutspel. En helt unik situation. Men verklig. Även om majoriteten här inne verkar anse det under Timrås värdighet att kämpa i samma träck som dessa fyra andra.

Håhåjaja. Om man anser att det är ett misslyckande av 'Skyldiga: dom förrådde sitt land!'-mått att dra det kortaste strået i den kampen, då känns det lite paradoxalt att samtidigt extrapolera det till 'och om vi hamnar i kvalserien är vi rökta!!!'. Det här årets misslyckande är ju inte ens en viskning i jämförelse med att vika ner sig i kvalserien.

Vinner vi på lördag mot Djurgården hamnar vi på 73 pinnar. Detta kan leda till kvalserien = gigantiskt fiasko. Förra året slutade vi på 75 poäng och slutspel. Då hade vi två betydligt sämre bottenlag (Rögle och SSK). Vi kommer, förutsatt att vi kniper tre mot DIF, ha vunnit två matcher mindre efter full tid jämfört med i fjol.

Med ett ovisst öde i en, högst eventuell, väntande kvalserie står vi alltså där med detta ytterst enkla mått på skillnaden mellan framgång och FIASKO. Två fuckin pinnar.
Detta fruktansvärda brott mot allt vad hockeyestetik står för är således det som skiljer ett slutspelslag från ett som kommer att åka ur kvalserien.
Snacket om 'det är små marginaler i hockey' verkar sannerligen vara mer än en tom floskel.

Men, som vi också säger: förra året hade vi ju Lindbäck! Och Sonnie! Och PS! Och Corso!
Caslava! Och det är sant: dessa har vi inte i år. Men återigen, lite logik. Dessa fem spelare är alltså, rent konkret...två extrapinnar? Eller hur fan ska vi tänka, när vi trots en mycket sämre målvaktsuppsättning, totalt värdelösa backar, urusla forwardsvärvningar, inkompetenta tränare bara har...två poäng mindre? Vad har trots allt hamnat på plussidan, och som gjort att vi inte tappat mer än så marginellt lite när vi i år gör ett GIGANTISKT FIASKO AV EPISKA MÅTT !!!1

Ja, jag vet inte jag. Mer än att folk härinne verkar ha tappat koncepterna helt. Vinner vi mot DIF kommer jag trots det att kalla säsongen ett misslyckande. Oavsett om det visar sig räcka till ingenmansland eller om det innebär kvalserie. Dom andra matcherna kan vi som bekant inte påverka.
Däremot: skulle vi vika ner oss i kvalserien och hamna i Allsvenskan, d å kan vi snacka om kapitalt jävla megafiasko. Då snackar vi Salt Lake City revisited.
Men i helvete att vi är där än. Och lika i helvete att vi bevisat att det är i det gänget vi hör hemma.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
The great one: Karlsson , vilket skämt karln är .... fy faan att han får så mycket istid utav tränarna ???????
Vart var vår bäste back igår ?`???`??????
DAHLROTH .................
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

Matchen

Reflektioner från gårdagens match.

Timrå släpper in Södertäljes första skott på mål innan klockan ens hunnit en minut in matchen. Kvitteringen kommer turligt efter en tavla av Sjöberg i Södertäljekassen. Södertälje chansen i powerplay och sex sekunder innan signalen gör man 2-1. Svagt att inte kunna hålla undan i det läget.

I andra perioden går Södertälje upp till 3-1. Pettersson-Wentzel får som vanligt ingen hjälp av försvaret. Timrå spelar sedan upp sig och inom loppet av fem minuter kommer både reduceringen och kvitteringen.

Timrå får momentum av målen och i tredje perioden är man det bättre laget. Man går på för att avgöra men i slutet av perioden ser det ut som man spelar på resultatet. Då kommer det avgörande misstaget i egen zon som öppnar för Södertäljes 4-3-mål.

Backbesättningen såg som vanligt seg och lam ut. Ingen kommentar på Mattias Karlsson.

Lundmark såg ut att längta hem.

Hynning var inne på isen ett par byten och såg spelsugen ut. +2 och den som faktiskt klev fram.

Pikkarainen visade skymten till attityd. Pååkningen av Sjögren i Södertäljekassen kunde ha skett tidigare. Tycker han ska spela mer på gränsen.

Lander stark som vanligt.

PW bra men ingen hjälp av backarna.

Avslutningen

En omgång återstår och nu har vi inte längre saken i egna händer utan måste, trots vinst mot Djurgården på lördag, förlita oss på resultaten i de andra matcherna Luleå-Frölunda, AIK-Modo, Södertälje-HV71.

Om vi börjar med matchen i Coop Arena där hemmalaget Luleå redan har säkrat fjärdeplatsen i tabellen. Man möter seriens sämsta bortalag. Luleå är betydligt bättre men Göteborgarna spelar för överlevnad. Hemmalaget drar längsta strået.

På Johanneshov tar AIK emot Modo. Nykomlingen har chans på slutspel medan Modo av tradition har svårt att vinna i huvudstaden. Modo har ett namnkunnigt lag efter de sena värvningarna och jag tror man bryter trenden, vinner och går till slutspel.

I den sista matchen tar Södertälje hemma i Scaniarinken emot ett HV71 som slåss om seriesegern och kommer att göra allt de kan för att ta med sig tre poäng hem till Jönköping.

Upplagt för drammatik med andra ord. Allt avgörs i sista omgången.

Placering Lag Målskillnad Poäng
8. Modo -5 73
9. AIK -21 73
10. Timrå -26 73
11. Södertälje -31 71
12. Frölunda -31 71

Slutställningen
Vinner Timrå i sista omgången tror jag man har en god chans att undvika kvalserien. Man har bättre målskillnad än både Södertälje och Frölunda. En poäng kan räcka för Timrå förutsatt att dessa lag förlorar. Modo går till slutspel på AIK:s bekost

Fortsättningen
Vägrar sitta och planera upplägget inför Kvalserien redan nu. Hoppas laget är förberedd och kan leverera ifall man ställs inför det faktumet. Men först matchen mot Djurgården. Oavsett utgången i sista omgången tror jag Timrå behöver göra stora förändringar i organisationen.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Någon som vet någon sida där man kan spela på vilka lag som hamnar i kval?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
ÖstrandsNisse: Jag vill inte att vi åker ur men den väg du stakar ut nu är en fruktansvärd gambling: Heaven or Hell, typ.

För mig får det gärna bli sista matchen på lördag men Oddsen för det vågar man ju inte tänka på.
Vi sitter fast ordentligt med snorren i brevlådan.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Johnny Bravo: Även om jag vet att du inte tycker det så är det absolut värsta som skulle kunna hända, att vi åker ur. Med en usel ekonomi, och i övrigt dåliga förutsättningar är jag rädd för att det kan ta lika lång tid att komma tillbaka till elitserien som det gjorde sist, om vi ens kommer dit igen.
Det bästa, återigen, är att hamna i kvalserien och få en bra start som tar oss hela vägen fram till nytt kontrakt. Ekonomin skulle stärkas, supportrar skulle få tillbaka känslan av att det finns hopp och framförallt (förhoppningsvis) skulle hela organisationen ses över med viktiga åtgärder som följd.

En jävligt riskfylld väg att gå, men den i särklass bästa, om det skulle gå vägen. Naturligtvis ser jag helst att det stannar på lördag, men tyvärr tycker jag det ser allt annat än ljust ut.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
ÖstrandsNisse:


Han har helt rätt och han är våran riktiga kapten. Ibland känns det som om det är lander mot resten.

Halonen var bra igår, men började matchen katastrofalt, han var medskyldig till första målet.


Lundmark samt Murley är i klass med Karlsson, Jokela.


Jokela ska ändå ha cred för att han har plus 1 i plusminus.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
ÖstrandsNisse: Visst har han det.
Det yttersta ansvaret för detta FIASKO är Perra o Linkan!

Har ni sett att så fort det börjar osa hett o matchen rasar så börjar karln sputa in vatten i käften men det händer inget mer.
Det är så katastrofalt dåligt lagbygge o coachning som saknar motsycke i Timrå IK:s historia. (Nu kommer det väl nån som ska påminna om 83/84, men det skiter jag i!)

Jag har knappt sovit inatt pga det här. Kanske lika bra att dom åker ur så slipper man engagera sig sig nåt mer o börja må bra igen?

Fast innerst inne vill man inte det.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
The great one: Lander har rätt i sin kritik. Tyckte också att det är jävligt märkligt att Hynning kommer in och är en av de bästa i laget trots sin långa skadefrånvaro. Det är väl bara Halonen och eventuellt Pikken som kändes lika bra/bättre än Hynning.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Mappe: Molla tränade Lycksele i divison 1 för 2 säsonger sedan. Han var även lärare där på hockeygymnasiet. Nu vete stackarn vad han har för sig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Mappe: Ser inte riktigt logiken i det där. Vi spelar 55 omgångar med en värmlänning som inte bara saknar förmågan att göra sig förstådd på engelska, hans svenska är också dålig. Nu ska vi kanske spela 10 helt avgörande matcher för klubbens överlevnad och DÅ ska vi sparka perra? Då ska vi låta någon stackare ta över? Jag är inte så säker på att det är ett bra alternativ. Tränarparet skulle ha sparkats i omgång 40-45. Så här i efterhand kan man ju lägga även det på linkans konto.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
mikenomad: Blir det kvalseriespel tar jag för givet att att vi har två andra coacher som basar över laget. Perra och Clabbe kan dra åt helvete. Räddas det som räddas kan. Vad gör Molla nu för tiden?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
lincoln: Ett sakligt inlägg som på ett mycket bra sätt sammanfattar det hela. Vill man vara lite, lite positiv i mörkret kan man glädjas åt att vi har 5 viktiga plusmål på både Frölunda och SSK. Kan ju bli viktigt om det vill sig väl....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Det känns som att det bärande temat igår kväll var uppgivenhet. Och hur kan man klandra fansen?

Det vi bevittnade igår var helt i linje med den logiska utvecklingen i år, och jag tänker då främst på två saker:

- Våra brister är så uppenbara att alla lag nu vet det. Vi har helt enkelt inga backar som klarar att spela under press. Detta toppar vi med två majestätiskt avgrundsusla backar som ställer till kaos i stort sett varje byte... Och dessa ger vi mest speltid? Inte ett ont ord om mnniskorna, för det är trots allt människor vi pratar om, men som hockeyspelare....brrrr...huuuu

- På ett särdelses typiskt svenskt sätt, och med finess och akuratess av ett slag och en uppfinningsrikedom man sällan skådat, så viker vi alltid ner oss när det gäller i år. Lika säkert som att det blir morgon även idag, lika säkert är åtets trupp sämst när det gäller. De andra lagen - SAMTLIGA - överpresterar nu och tuggar taggtråd och spottar blod...för sin heder och för att vinna och klara sig kvar. Den här upplagan av timrå ik är så jävla kass på att rise to the occasion, att det är sorgligt. Att behöva bevittna dessa utskåpningar av andra pisslag, bara för att de åtminstone har stake nog att kämpa, det är bara för mycket.

Det sistnämnda tror jag är anledningen till att alla känslor kring det här laget nu kokar ner till svek och besvikelse och uppgivenhet. Vad annars finns kvar av lågvattenmärken för drnna trupp? Gårdagens uppvisning i ingenting var monumental och kan inte göras ogjord. Inte ens bland svenska os-turister genom historien kan så många ha presterat så lite när det gällt så mycket...

Jag bara häpnar och deppar.

Ta er i kragen för helvete! Om inte nått annat - ha för fan åtminstone lite kul därute! Det kan ju i alla fall inte bli sämre. Och om ni tror att det går att göra en med patetisk figur än ni gjorde igår - då uppmanar jag er att se matchen i repris! Ett historiskt dokument om laget som slog det nya rekordet i att vara sämst när det gäller...



...och ja, just ja.... Jag kommer se och hoppas varenda match i kvalserien också!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
T T: Egentligen spelar det ingen roll. Det är bara ännu en avstickare i fingerpekandets anda. Nubben har inget med oss att göra nu. Vi har en match till i årets elitserien. Endera kapar vi ännu ett finger och lever ett år till eller så dör vi. Det är vad allt handlar om just nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Jag tror inte att Nubben är så korkad att han sitter och hånskrattar offentligt. John K misstolkade nog situationen i sin besvikelse. Hoppas jag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Kattgubben: Med eller utan tvångströja så är han fel man på fel plats för en sådan känsloyttring.

TT: Är det sant som det sägs, då kan han naturligtvis inte vara ett alternativ för Timrå IK, någonsin igen. Jag har svårt att se hur han, som privatperson, ska kunna röra sig ostört i trakten efter en sådan grej.

Bravo: Ja vad annat kan man göra? Det här kommer att bli den värsta baksmällan i mitt liv och då har jag ändå haft MÅNGA fruktansvärt livsomvälvande baksmällor tidigare i mina dagar.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Nä man kanske skulle ta ett okänt antal groggar till o möta mörkret i dess fulla skepnad!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Det går ju att använda skrattet som en ventil, ungefär som Blizzard beskrev. Sedan finns det de som garvar av skadeglädje. Men har man ett gigantiskt Timråhjärta ska väl inte det senare vara möjligt?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Olle: Nej, men då utgår du ju från att du har sinnesnärvaro.

Skrattade han utan att nån kom med tvångströja ska han ju ha stryk såklart
Kommentera

1357090 · »