1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578013 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20

1802044 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Heisenberg: Det där med roller har jag också funderat lite på under säsongen. Nubben sa ju inför säsongen att spelarna skulle få ännu tydligare roller och veta deras plats typ, kan det vara så att spelarna blivit begränsade av det tänket. Missförstå mig inte nu för jag tycker att det är bra med roller i sig men ta en sån spelare som Anton Wedin som var en av våra bästa forwards innan han blev skadad, men som aldrig fick spela högre upp i hiarkin fast Han var värd chansen. Jag förstår inte hur Boyce och Ludde Nilsson kan var så intetsägande, de skall bara in och smälla och vara i hetgröten och tända våra grabbar. Förlåt att jag är så neggo men man blir måttligt frustrerad när man har sett och vet potentialen i detta lagbygge men att det bara kastas bort.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Karlskoga går ut och vinner sin måstematch med 2-7 på borta is,trots att dom har lag jagandes hack i häl på dom. Hade vi klarat av det i deras situation? Inte en chans säger jag, där är skillnaden på oss och ett topplag. Vi viker ned oss istället, har inte mentaliteten helt enkelt. Roger snackar om att vi hämtar upp underlägen ofta och att vi visar stor vinnarskalle, men problemet är att vi alltid plockar fram det spelet först när vi hamnat i underläge. Vi måste kunna ha den inställningen från första nedsläpp i varje match.

Reagerade på en sak igår som stödjer vad jag säger, om än en liten detalj så tycker jag den är viktig. Det är att efter Södertälje gjort 1-2 målet så får man se Jens Lööke helt plötsligt bryta in mot kassen som puckförande av ren vilja, någon tendens man inte sett från någon spelare innan vi hamnade i underläge. Innan det är det bara en massa alibiskott och noll kreativitet och vilja. Roger måste få laget att prestera den desperationen från nedsläpp, det problemet har vi haft i varenda match det gäller något lite extra.

Jag är medveten om att vi har viktiga spelare på skadelistan, man vet att något inte stämmer när man ser Berglund och Stene på isen nästintill hela tiden i matcherna. Stene i powerplay? Beror det på att vi har spets-spelare på skadelistan eller beror det på att Roger verkligen är en tränare utan fingertoppskänsla?


Sedan våra riktigt usla tekningar in egen zon? Jag räknade igår och vi förlorade över 10 raka tek i egen zon, ytterligare en tendens av dålig desperation.

Jag vet inte vad det är med överiga spelare utom förstakedjan, men det känns som dom förminskar sig själva och inte accepterar rollen i laget, nästan som att dom själva tror att dom bara finns till för utfyllnad eftersom "Dahlén och Pettersson ska ju göra målen" så dom försöker inte ens. Typ "Jag går in och gör mitt och skjuter något alibiskott, varför ska jag ens försöka när Dahlén och Pettersson får all uppmärksamhet och gör alla mål"

Nu tror jag inte att spelarna tänker riktigt så, som ett litet avundsjukt barn på idrotten som blir sur för han inte är lika bra som dom populära grabbarna, utan jag tror jag får det intrycket för att dom inte visar mer vilja.
Det känns som övriga inte vill göra mål helt enkelt, och det har dom inte gjort på 5(!) matcher heller.
Alla mål som gjorts på dom 5 matcherna kommer från antingen Dahlén,Pettersson eller Lauritzen.
Övriga spelare får fan ta sig i kragen nu.

Vad är grejen med JT Barnett? Varför får han inte ens chansen? Är han för dålig? Han har ju inte ens fått chansen att motbevisa det isåfall.
Riktigt märkligt att han inte fick istid igår.

Man blir såklart extra frustrerad när vi har en chans på SHL-spel även om den är minimalisk. Men dags att visa mentalitet i detta läge på säsongen, det var lättare att vara bra tidigare men det är nu det krävs styrka för att vara bra.
Hoppas dom kan gå ut nästa match och visa det, annars är nog detta rätt så kört tyvärr.

Hoppas slutar man aldrig göra som supporter, och jag vet att inlägget är av väldigt gnällig karaktär. Men det är just det att jag är supporter och vill så mycket att det ska gå bra för Timrå IK, det finns många bra saker med laget också men det behöver inte jobbas på så det påpekar jag inte i detta inlägg. Detta är min åsikt om vad felet är just nu bara.

Hoppas jag blir motbevisad nästkommande matcher.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
kulltorp: Tycker man satsar för hårt på en enda lina. Vid lite utvisningar och annat som rycker sönder flytet så kommer vissa spelare aldrig in i matchen. Tro fanken det bara blir den kedjan som producerar. Man tappar som lag med nuvarande coaching samt underliga balans i kedjorna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Det är så jävla dåligt att inte kunna hålla ihop laget mot SSK. Att vi gick överjävligt bra på försäsongen beror på att övriga lagen inte hade koll på Timrås spel. Nu då vi är sönderlästa har vi inget att komma med. Vad har stolpskottet Forsberg för motdrag? Inte ett smack.!! Låt matriealarn coacha laget resten av sässen..pinsamt dåligt!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Sputnik: Tycker det ska låta så här från Forsberg Boyce du är den nya Tant Hagos tillför inte ett piss om du inte spelar fysiskt. Därför kommer jag att bänka dig om du fortsätter med att vara fackelbärare åt Haggan. Men han och Stene har nog fåt livstidskontrakt av Nubbens hembrända 96%
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Sputnik: Det jag tror jag blir mest less på är att vi viker ner oss hela tiden. Speciellt när det gäller ngt. Det slår aldrig fel. Verkar sitta i väggarna numera, det är tråkigt.
Nu har jag negat ner hela denna tråd ikväll...förlåt..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Hoppas Wedin, JP, MN kommer tillbaka snart! Då får väl JT B sköta statistiken från läktaren....
Kollade lite statistik i bedrövelsen....
Skotteffektivitet ligger TIK på 11:e plats. Vi gör mål på lite över 8,5 % av alla skott på mål... 1:an ligger på 12%
Vi har SSK, Hästen o Västerås efter oss i den tabellen
PP 9:e plats 18.06% - BIK 1:a med 24,6% MIK 21,1%
Vidare så är det lite märkligt att spelare som Lööke, och Ludde inte presterar bättre.
Lööke borde gå som center tycker jag...läktarcoachen...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
kulltorp: Det som gjorde Boyce framgångsrik förra säsomgen var hans driv och tacklingsvillighet, det i sin tur gjorde att han skrapade ihop ett par poäng på ren vilja. i år är det spelet som bortblåst och utan det blir han en medioker spelare tyvärr, efter förra säsongen var en del av oss här inne(mig inräknad) rädda att han skulle lämna för SHL. Då var han en härförarre och ansågs som en viktig pjäs och en fanbärarae för Timråik, nu är han närmre spel i en 4:e kedja i HA än att få chansen i SHL tyvärr..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Eller kanske man skulle kunna tänkansig ett samtal mellan tränare Forsberg och tex Jeremy som låter så här:
(F): -"Jeremy, vi vet båda två att du har samma speltekniska förmåga som materialaren för DM -förlorande laget i mun-och fotmålarhockeyligan div8"
Det enda du är bra på är att åka skridskor rakt framåt och tackla. Nu har du spelat 3 perioder utan att tackla 1 gång. Varför???"
(J): -"Men jag är ju en talang som varit med i jvm mm. Jag vill kunna lära mig annat."
(F): -"Nej Jeremy, du har snart spelat mest matcher i Timrå genom tiderna och du har fortfarande inte klarat av att slå en vettig passning eller skjuta mer än 1 skott per match som inte går över mål, på sidan om eller mitt i magen. Tackla eller byt klubb".

Samma samtal.måste tas med bla Berglund, Ludde, Lööke mfl.
Stene vete fan, han är ju bara dålig på allt tyvärr.

Less jag är, radera inlägget om ni vill..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
GurraG: Men vem faan kan hylla Berglund?? Han är på sin höjd en boxplayspelare.
Håller med att vi bara har en femma, resten är bara utfyllnad. Det håller inte, och varför är det så?
Vi skulle kunna byta ut våra 2-4 lina mot vilken 2-4 lina som helst i de andra lagen, och vi skulle nog ha ungefär likanmånga poäng.
Och var är tacklingarna????
..jag kan hålla på hur länge som helst..
Ludde och Jeremy har ju inte gått tekniken och kommer aldrig få den, men tacklas kan de ju. Men inte ens det enda de är bra på kan de genomföra på match.
Det lustiga är ju att vi har hela 3 brunkarfemmor, men alla spelar som kärringar.
Faan vad less jag blir..jag som försökt hålla humöret i schack men nu sprack ngt i huvet igen....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
lungan: ja med denna tränare räcker vi inte till. Synd att kasta bort vår enda chans på avancemang på många år framöver. För 2 spelare som Dalle och EP lär ju inte växa på träden
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Skillnaden på ett topplag och oss:
Moras interna poängliga från plats 4-9: 36,30,29, 28,23,23 dvs 169 poäng

Timrås plats 4-9: 20,18,17,15,15,14 dvs 99 poäng

Målvakt: i stort sett lika räddningsprocent och insläppta mål per match.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Det finns en slutsats.

Timrå räcker inte till. De är för veka, för naiva och alldeles för ineffektiva över tid. I HA kan man inte blanda insatser så som Timrå har gjort iår!

Vi ligger bättre till än förra året men ser inte ut att sluta på så många mer poäng än förra. Säsongen startade helt fantastiskt men ser tyvärr ut att sluta i i besvikelse!

Grundspel och specialteams är det laget faller på och det håller jag huvudtränaren ansvarig för!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Smokey: Har inte kommenterat Forsberg tidigare. Jag gillar inte coacher som ser ut att vara på permission från nån specialavdelning inom sjukvården.
Men jag har jävligt svårt att förstå timeouten med två minuter kvar. Förstalinan var utvilad och redo att köra.
Han skulle såklart sparat timeouten till sista minuten så dom varit fräscha hela vägen in.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Olle:

Tror du fn har fel Olle. Hade övriga lag hade haft våra spelare så nog fn hade inte dom förlorat mot ett avsågat SSK. Tränaren betyder mer än vad man tror, och har man ingen vass tränare behöver man ha ledande spelare som kan ta tag i det. Alternativt ett spelsystem som är väloljat där varenda spelare vet hur dom ska agera. Känns som vi saknar det mesta av dom ingredienserna...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Icetea:

Som jag förutspådde. Lika bra att man inte fick se sista minuten. Sportbaren stängde abrupt av TV-skärmarna, trots att jag vädjade om att få se hela matchen. "Vi stänger kl 21 på måndagar och nu ska vi räkna kassan." Så här i efterhand är jag mest tacksam över det. En medioker insats och ett helt värdelöst resultat för oss. Det mesta kändes bara menlöst. En grå massa som inte klarar av att prestera. Förutom möjligen Dahlén-kedjan.

Meca Hockey Race nästa. Spännande!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Rytter: vårt nyförvärv har blivit beordrad 8 omgångar på bänken för att studera spelet. Han är spelklar till första träningsmatchen 2018 då han kommer att prova ut en uppsättning KOHO träklubbor för Stene som behöver hitta gnistan med okonventionella metoder. Forsberg uppges vara mycket nöjd med detta upplägg eftersom Stene har förhandlat till sig ett livstidskontrakt med garanterad speltid i alla matcher.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Ny tränare nästa år för nu utvecklar vi inga spelare förutom de två tonåringarna som har sett till att vi inte krigar i botten.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Timrå mal på. Men det är en köttkvarn utan kvarn just nu. Hoppas gänget får jogga sista biten hem. Från Gnarp typ.

Dagens coachning var den blekaste som skådats på år och dag.

Fint om Forsberg sågar sig själv i afton. Då vet vi att han har självinsikt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
gustav9: legat etta i serien med en annan tränare? Det tror jag inte en sekund på. Däremot är jag helt övertygad om att vi skulle kunna göra oss av med 3/4 av hela forwardsuppsättningen och det skulle inte märkas på isen. Vi har en massa statister som i bästa fall får iväg ett magskott från snäv vinkel och som kanske kan förmå sig att slänga ut en loj klubba för att störa motståndarnas kontringar. Dom flesta spelarna i det här laget behöver vi inte, vi har ju bara en förstalina.

Endera är det sociala klimatet i laget så uselt att spelares talanger kvävs eller så har vi gjort monumentala felvärvningar. Jag tror på det senare.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
gustav9: Snarare invecklat. :P
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Detta bevisar bara att TIK inte är ett topplag. Med en producerande kedja och de övriga ska acceptera sina roller som defensiva pjäser. PP funkar inte i år igen även om det blivit bättre. Varför lägga pengar på en amerikan om man inte tänker spela in honom i laget? Lööke?

Jag är skeptisk...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Bragd-Birger: Just det där med vad en annan tränare skulle kunna göra med detta material har jag varit inne på ett antal gånger. Jag har inga positiva vibbar inför Mecca precis, speciellt när vi har en förmåga att vika ner oss så fort det gäller nått.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Om vårt nyförvärv inte platsar idag, hur kass är han?? Var det nån idé att värva han överhuvudtaget? En random hockey bockey spelare hade gått in i vår 3:e lina utan problem idag.

Bedrövlig inställning och ett hån mot dom supportrarna på plats.

Oroväckande likt formsvacka kring o innan jvm.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
GurraG:

Hur ser er nya amerikan ut, växlade till er match för att se lite av honom, men såg knappt till honom. Varför är han sjunde forward är han inte bättre eller matchar ni in honom sakta men säkert?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Modano: Vi saknar en tränare ,hade vi haft moras tränare hade vi lett serien .han har inte utvecklat en enda spelare
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Alla som hyllar Berglund, är ni seriösa? Vi har en man mindre på plan så fort han är inne. Har velat skrivit detta länge men nu gick bägaren över. Han är totalt värdelös. Och det är fakta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Fy fan vilken svag insats...

Dags för spelarna att ta sig en funderare över vad dom vill åstadkomma individuellt iår...

Skott i målismage och felpass i egen zon eller vad?

När man möter lag som ssk som bjuder på filmning efter filmning så undrar jag varför ingen i laget tänder till och gör det domaren inte gör?

När man har Barnett med på bänken, varför inte kasta in honom och markera för domaren och motståndaren att antingen tar man tag i skiten eller så ska dom få anledning att lära sig skillnaden på att spela fotboll och hockey!

Blir lixom ingen tändning utan man bara maler på med dåliga tröga uppspel och sarghörn och svaga försök till avslut efter ett pass för mycket...

Loosermentalitet!

KÄÄÄÄÄKA TAGGTRÅD FÖR FAAAAAN!!!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Timrås högstanivå finns det inget lag i serien som kan matcha. Tyvärr har vi samtidigt en lägstanivå där vi kan bli utmanövrerade av seriejumbon.

En underkänd insats. Igen, när det gäller något. Vilket man börjar bli van vid. Vi blir mentalt små så fort det bränner till.

För jävligt om vi slänger bort den här säsongen. Hade gärna velat se vad en annan tränare kunnat göra med det här materialet. Laget känns dåligt preppat, och det är fortfarande åt helvete för ostrukturerat. Dahlén och Pettersson, that's it.

Väck mig när försäsongen börjar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Andersson: jag kan fylla i gällande vad vi KOMMER att sakna. En producerande femma och en helt ok målvakt. Dahlén/EP drar som en avlöning under happy hour och Mattsson är väl redan klar för SHL?

Det blir ju ett jävulskt spännande lagbygge att följa nästa säsong, om man säger så.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Andersson: Vi har en femma bra målvakt utan de var vi en slagpåse resten är ett gäng kärringar som ropar på mamma. Forsberg på det helt jävla kass på att agera och bryta mönster på det klart det går åt helvete
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
sargad: Kommentatorn var det sämsta jag varit med om nånsin. Inte för att han var subjektiv, utan för han kan ingen hockey. Sälj honom till lägstbjudande.
Tycker att förstalinan saknar det rätta stinget nu. Dom har fått för mycket ansvar och speltid under en längre period nu. Inte ens dom orkar.
Bara att inse att vår trupp inte klarar att ha fyra fem killar vid sidan. När alla är tillgängliga är vi förmodligen seriens bästa lag. Nu är vi rätt mediokra.
Tycker Johan Johnsson fajtades bra idag. I övrigt var det blekt. Bortatröjeblekt.

Alltid rött, ibland fel!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
The great one: ja det känns surt när man ändå haft chansen typ hela säsongen nu när man haft JD och EP, men missat när det gäller.
Hur det blir nästa säsong vete fåglarna, förmodligen typ 8-10 eller nåt kanske. Det var nu vi hade chansen, men den har inte tagits på allvar tycker jag, håller nog med modano i det.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
SMÅLAND: vilka loja jävlar, man pissar bort topplaceringen mot bottenkonkurrenter. Sätt lööke och Stene på läktaren, Strömberg kan ju stanna hemma och spela tv-spel. Spela juniorerna och nyförvärven konstant istället, den inställning man visar upp måste ju bestraffas på något sätt.

Löven gjorde en dålig insats mot hästen och matchen efteråt krossade man Modo. Nu har dom rejäl motvind mot Bofors och det logiska är att dom fullständigt kör över våra sjåpiga småglin i nästa match.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Södertälje SK - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Andersson:

Ja, vi saknar en riktig ledare en riktig kapten som kan visa vägen. Vi saknar en Anton Lander typ. Hade vi haft en sådan ledartyp i år hade vi spelat allsvensk final. Sedan så har inte Roger Forsberg lyckats få igång laget och ett spelsätt som fungerar även mot lag som ställer upp o backar hem. Det har varit säsongens stora problem, tyvärr.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Jari Kapanen: Kan tycka att passningsspelet borde sitta denna tid på året.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Inte acceptabelt av laget att se så jävla lojt ut i den här situationen man är i, man måste våga släppa loss det ser så jävla skitnödigt ut
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Just nu har vi : En helt ok målvakt och en producerande femma

Vi behöver : ( fyll i det som saknas )
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Sista målet visar hur usla vi är, det var felpass nr 243 i denna match.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
SMÅLAND: ja kommentatorn blev ju glad iaf.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
sargad: 1-3......!!!!!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Sputnik: ja, och när en match blir så här tycker jag det saknas linjer om hur man ska lira.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Kan skriva det redan nu innan matchen är slut. Vi har haft alla möjligheter att både bli 2:a o 3:a i den här serien. Men då gäller det att vinna rätt matcher och det klarar vi inte av. Vi räcker inte riktigt till helt enkelt, vi är inte bättre än en 5-6:e plats som bäst.

Det värsta är att det känns som vi slarvat bort det under säsongen. När vi väl ska ta ett ryck i tabellen eller gå ikapp så förlorar vi, oavsett om det är tabelljumbon vi möter.

Kommer man inte topp 3 så är det i princip lika med kört.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
SMÅLAND: Mycket negativt nu men, hur hade säsongen sett ut utan Dahlen? Vågar man inte tänka på.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Olle: nä, det ser inget kul ut...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Olle: Ärligt talat så känns det ju inte som att det är taktiken som gjort att Dahlen och EP avgjort matcher åt mellanåt, snarare att de besitter en annan spetsnivå och kan avgöra en match på egen hand när resten av laget sviker.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
kulltorp: Ja.....tyvärr!!!
1-3 mot Södertälje hemma och nu 1-2 borta.....
Med det här spelet blir det torsk på onsdag mot Löven hemma med!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
kulltorp:

Jaji, en försökte att vara positiv i början men nu luktar det 3-1 i tom kasse... : (
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-02-20
Heisenberg: Tycker inte det ser ut som dålig inställning generellt. Det känns som kvaliteten inte räcker helt enkelt.
Kommentera

1802044 · »