1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578051 inlägg · 6216 ämnen

SSK - Timrå IK 2008-10-09

1072688 · » Till forumet


Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Som sagt, tur att Hockeysnack låg nere efter matchen i går. Misstänker att siten besparades sisådär en kilometer komprimerat svavel. Hade nog kunnat bidra med ett par meter själv, trots löften till mig själv om att inte skriva i affekt. Ett löfte som börjar te sig lika absurt som denna säsong. Kan man tiga fram till mars?

Hursom, det mesta sagt och alla vet var det felar. Likväl: helvete, sicket backspel man uppvisar. Måste härmed bryta nr två av mina birgerska regler: 'du skall icke ösa galla över enskilda spelare'. Skogs. Oh, herreherregud. Nä, jag kan fanimej inte skriva vad jag tänker. Det är något av det mest sorgliga - och förvånande - jag har sett i spelarväg. Någonting måste ha hänt med människan. Börjar fundera i konspiratoriska banor. 'The evil twin' - intrigen som slappa tonårsdeckarförfattare brukar ta till när det är torka på uppslagsfronten. Linkan: kolla Skogs släktträd, gör DNA-test eller vad fan som helst. Detta kan inte vara samma snubbe som spelade i Mora förra säsongen. Han sitter i en jordkällare någonstans i skogarna runt Älvdalen.

I övrigt är backsidan ett mörker. Lehtonen, Lotvonen, Robin och Styf. Där har vi en back av yppersta kvalle, och tre mer eller mindre habila elitseriebackar. Thats it. Ta bort den förstnämnde och släng in tre valpar att kampera ihop med de tre övriga, så...tja. Vassego, du har härmed fått ett försvar av allsvensk strax-under-toppen-kaliber.

Annars: skadornaskadornaskadorna. Här finns det snart inga ursäkter längre. Kolla uppställningen framåt de senaste matcherna. Tunt som satan. Inte nog med att vi gick in i säsongen med en omskolad ytterforward som tilltänkt förstecenter, nu har vi inte ens honom att tillgå. Huruvida han klarar den rollen tänker jag för övrigt inte uttala mig om. Jag vill ge honom sisådär tio matcher innan man börjar utvärdera, och det torde innebära ett omdöme runt omgång 30 eller så...
Pärssinen/ersättare måste givetvis också in. Nu börjar det bli lite väl parodiskt. Dels ger hans totalt oberäkneliga närvaro/frånvaro disharmoni i kedjekonstellationerna, och dels är det resursslöseri i rent ekonomiska termer. Nu har jag ingen direkt insyn, men rent spontant känns det som att han spelar tillräckligt ofta för att det alltid ska vara Timrå som pröjsar hans sjuklön, och inte olika försäkringar. Håller icke, som sagt.

Nej, Timrå utan Pärssinen, Hedström (habil förstecenter), Lehtonen och Tenkrat är ett lag med klen slagstyrka. Vi har inte den bredden att vi kan - i princip - vila en förstafemma varje match. Nu vill jag se ett det ageras!!1 på denna punkt. Jag vill inte sitta som nån jävla oppositionspolitiker och bolla med 'skuggfemmor' framför det lag som läggs upp på swehockey. Jag vill se spetsen på isen, inte på läktaren.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
TIK bröt en trend iaf....det blev inte en fjärde uddamålsförlust...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Heleniz: Skyll dig själv när du skall smaka på förbjuden frukt och ge dig ut i obygden ;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Så här går det när man skiter i att ersätta bra spelare, jävla snåljåpar !!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
jonmannen: Snarare 100 lax om det e Skogs du pratar om....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
jonmannen: Skogs är den sämsta sk. bra nyförvärvet som någonsin dragit på sig en timråtröja!!! om vi har som mål att ha han kvar på plan,då måste vi sänka ambitionen om en lyxarena,bättre att bygga en liten cirkushall i lilla bandsjön...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Det är väl inget snack... Vi har inte bättre lag. Jonte å Timo skadade jämt, i Jontes fall så är det skitsamma. Han är den högst betalda sopan i ES. Timo håller för 20 matcher per år verkar det som.
Unga oprövade killar.... Sämsta målvakten enligt statistiken. Och helt ärligt, hur många matcher vinner Backe åt TIK ??? Alla matcher han håller nollan så får han runt 13-15 skott på sig... Backe står ALDRIG på huvudet och spikar igen. Jag e jävligt trött på alla skitmål han släpper in.
Sen kan man ju avsluta med att backarna just nu har det lite tugnt... E nuff !

Hamnar vi i kvalserien med detta gäng väntar derby i Gärde nästa år...

Gonatt å på lördag kör vi över FBK !!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Skarin: Typiskt nog så får vi möta ett rejält revanchsuget FBK som blev utbuade på hemmaplan. Aja jag hoppas inte längre, jag blir glad över vinst men spelet måste bli drastiskt bättre.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Att spela i ES med i dagsläget 4 st. 8:e backar i laget, för ordinarie ska dom inte vara, håller naturligtvis inte. Timrå har sett väldigt svagt ut i egen zon även när de vann matcherna. Även en frisk Lehtonen kan inte spela varje byte..
En rejäl center som kan hålla i pucken där lilla extra och leda laget + 2 rejäla backar ser ju vem som helst att det saknas. Gör klubbledningen det?

Speeden är helt borta det ser trögt och lojt ut nästan som om man åker omkring och väntar på slutspelet och tror att man automatiskt är kvalificerad vilket kan visa sig väldigt kostsamt. Jag är otroligt glad att jag inte la ut åtskilliga tusenlappar på årskort i år.

Herrarna i klubbledningen bör nog vakna upp nu innan det är för sent. Sportchefens roll verkar ju bara vara att skruva ihop Ikea-möbler eller nå’t. En ja-sägare under T.J??!! Signaler om att laget inte räcker till främst försvarsmässigt måste ju herrar sportchefer/tränare se hur tydligt som helst.
Man skäms ju för f-n. Målsättning att tillhöra toppskiktet i ES i år och SM-guld 2009/10 ser ju ut som en utopi just nu.

Hur tänker klubbledningen? Ska de spara sig ur ES? Tomas J har ju deklarerat inför laget att Timrå ska ha ett bättre lag i år än i fjol. Hur tänkte han att det skulle gå till?? Low Budget Bluesband typ.

Vart är speediga Timråhockeyn – Hedström är ju rena tempodödaren.

Gallerspelarna Lander & MPS ljuset i mörkret just nu & Backe som inte får tillräcklig hjälp runt kassen samt Wandell, Pyrre, Bagarn, Hynning ibland, Timo om han får vara hel.OCH Lehtonen. Lotvonen, & Styf. Dennis P får väl göra som Sanny gjorde från början: avlasta i boxplay max. Ring Kalle K. Att bara satsa på oprövade juniorer håller inte, tyvärr.

Nä värva 2 backar, en center och ev en forward om inte Hedström börjar göra rätt för sig eller om Timo inte kommer tillbaka och gör det nu så fort som möjligt och det måste få kosta.
Sluta lipa över EU –pengar och se till att det finns ett lag i ES nästa år istället.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Jag är lite sugen på att tjäna 30 lax i månaden så om du läser här Linkan/robban eller Challe så är det bara att PM:a. Har iosf inte lirat sen 15 års ålder men tror iaf att jag kommer ihåg hur man slår sarg ut. Har studerat spelet lite den senaste tiden och jag ersätter nog bäst Dennis Persson alt. Tomas Skogs i backlinjen.

Svar till "Blivande Elitseriespelare"
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Skogs har lirat i Mora..i Mora en jävla massa år, ingen annan ES-klubb har värvat honom, vi tappar Sanny, Koskinen, vad tänker firma Linkan/Robban, vi måste värva Skogs på tre år!!!!!!!!! som ersättare till någon av de två......JIPPIIII!!!!! vilket jävla skämt, sen toppar vi med Persson så har vi förstärkt backbesättningen mot föregående år, alltså man ska höja nivån.....vilket jävla magplask, det stänker ända ner till kvalserien...I BÄSTA FALL.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Tycker vi hade en del tur som hade kryss efter två perioder. I tredje såg det mycket bättre ut...........framtill Tomas Skogs återigen kliver in i handlingarna denna säsong. Han har världens chans att få ut pucken ur zon (en bra back klarar av sådant). Istället så fastnar pucken och det blir utvisning och bp istället. Det blir mål bakåt också så klart. Inte nog med detta. Denna Skogs hade dessförinnan i den första perioden varit högst inblandad i båda Södertäljes mål. 1-0, långpass från egen zon av SSK-backen. Skogs tappar sin gubbe klart och tydligt. 2-0 och Skogs har en solklar chans att få ut den där pucken ur zon. Men nej, det blir fortsatt tryck och det blir yrt i försvarszonen som det brukar bli när andra inte får ut pucken. Skogs tappar bort sig själv och markeringen trots att han vänder på skallen och tittar om någon står vid bortre stolpen! Hynning hinner inte täcka upp.

Dock fanns det chanser. Vi hade 5 mot 3 igen i andra. Där måste det ringa! Sedan hade Pyörälä ett gyllene läge i sista. Öppet mål för en stund men Bjurling hann med. Det borde också varit mål.

Jag pratade med min vapendragare JimmyH igår. Jag tog upp det här med Jyri Marttinen. Han fick sparken av Challe ganska så snabbt. Hur länge är tålamodet när det gäller Skogs? Det ska sägas att Marttinen var bättre än Skogs och det är väl just därför jag frågar.
Grejen är nog att vi behöver en backförstärkning och en center.

Men det finns dom som har det värre. Frölunda är en av dem.

På lördag vinner vi med 4-2 mot FBK. Skogs gör minst ett mål. Jo, jag lovar.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Jävla tur att forumet legat nere, var skogstokig på förlusten, fy fan att vika ned sig så kapitalt.

Nu får det fan hända något.....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
det gör ont..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
bäver: vad skämmigt. Det krävs ju någon grundnivå av disciplin som inte finns. Utvisning på utvisning och då gör även ett lag som SSK mål.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Men f** också :(

Vålda dit en snabb 3-3 puck nu
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
bäver: vad skämmigt. Det krävs ju någon grundnivå av disciplin som inte finns. Utvisning på utvisning och då gör även ett lag som SSK mål.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Logiskt, helt välförtjänt. Man får inte dra på sig så där många utvisningar på rad.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
för dåligt!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
bra bp där
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Träffade en dam i tvättstugan som hade en brorsa, vars tjej hda en kompis som sa att vi kommer ha en ny back och en center inom kort.

För övrigt vinner Timrå danna match med 2-4 pyrre och Mange gör målen...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Timrå drar på sig för många utvisningar.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
dr-nix: äsh nm jag såg att swehockey ändrat uppgifterna för 2-2 målet.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Olle: 2-2 målet inte 2-1.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Hej på er alla!
Om ni vill ha riktigt bra info om timrå så kan ni bara höra av er......

Forzzzzzzzzzza Timrå HEJ!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
dr-nix: Ja han har assist på den. Han gjorde dock allt förarbete själv och Lander slog in den på returen
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Skulle smaka oxfile med en pinne.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Kan någon verifiera att Pääjärvi assisterade till 2-2 målet?! (hade bara radion igång under andra perren).
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
sweecook: Herregud. Frella var ironisk.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
saasta: ssk snurrade som fan i första men sen har TIK hostat upp sig, det blir bra detta här för Wandell ska visa polarna från förr va han går för
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
sweecook: Det säger möjligen att han kanske äntligen presterar vad som förväntas av honom.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
bäver:

Klart som tusan man gnäller när det ser ut som det gör, och har gjort tre matcher i rad innan denna.

Försvarspelet och power play är ju RUGGIGT dåligt.....nån sa här att Skogs är dominant i försvarsspelet, ja det säger ju allt det !
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
bäver: Ajda, it's that bad huh.. :/
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
saasta: fråga inte du kommer ändå bara få höra gnäll...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
sweecook: Svårt att säga vad dem åt man få ju inte se så mycket dyng canal plus alltså blir de inte bättre då blir man tusan sur
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
saasta: Jag har också missat bilder, men av det jag uppfattat så verkar Skogs vara en dominant i försvaret.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Okej, kommer in lite val sent, har missat matchen tills nu, hur har matchen varit hittills?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
nord: Ja inte fan gjorde dem de i andra
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Strax över 3200 i publiken. Det känns väl så där...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
kollar matchen på säsongskortet och kommentatorn är riktigt riktigt dålig bara så ni vet
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Blizzard:
Ja men i fel lag....typ !
Men alltså....tog dom amfetamin i paus ?
Och visst måste väl alla som ser matchen inse att backarna är som koner på isen ?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Blizzard:
Ja men i fel lag....typ !
Men alltså....tog dom amfetamin i paus ?
Och visst måste väl alla som ser matchen inse att backarna är som koner på isen ?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
MB: hahaha...precis!!! GSX 1000 R!!! ;o)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Suzuki2: Det går fort nu...som en GSX-R
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Heleniz: Bilden frös när Pääjärvi bröt in på vänsterkanten, i nästa ruta så är bilden fryst med Lander framför mål och pucken fastnaglad i krysset...just den bilden såg ganska vacker ut.

Och där fick jag äta upp mina ord direkt! Såg ut som ett lite billigt mål från bagarns lina.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Bra Bagarn! Nu jävlar vänder trenden :)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
j.andersson 2-2
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
YESSSSS!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Fan skamligt att Billibompa kjedjan ska behöva bära laget, när det finns 200´ killar i laget...justa ja han är ju skadad...IGEN! Härligt young boys!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-10-09
Hoppas det ger lite energi nu och att dom kan hänga in en balja till av bara farten..
Kommentera

1072688 · »