1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581373 inlägg · 6216 ämnen

SSK - Timrå IK 2008-12-09

« · 1097002 Till forumet


SSK - Timrå IK 2008-12-09
Är det nån som ska dit? I så fall, vart brukar klacken stå? Jag ska banne mig dit.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Yellowcard:
Bortasupportrarna står i Scaniarinkens nordöstra hörn. Dra gärna igång en klack, de senaste åren har det varit mer karaktär av levande ståplats.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Kongo: ok tack för infon - får se om jag går, känner mig risig=/
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Flyttar Dunc:s inlägg till dit det hör hemma, dvs matchtråden.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nu väntar en tuff utmaning. Ett riktigt taggat Södertälje på bortaplan. Dom ligger risigt till i tabellen och måste börja plocka poäng. Dom ser nog Timrå som en mycket bra poängchans under förutsättning att de spelar sitt eget spel hela matchen. Senast vi var där så blev det däng med klara siffror 5-2.
Skall Timrå fortsätta att klättra i tabellen är det nog säkrast att man tar på sig arbetskläderna o spottar i nävarna. Nu jävlar.....

Dunc
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
SSK i morgon känns som en mardröm. Det finns få lag som är så genuint obehagliga på hemmaplan som just kringelpojkarna.
Spela vanligt bortaspel går inte. SSK är inget hemmalag i någon som helst traditionell bemärkelse. Låter man dom föra matchen blir det en grisig, lusig kampfylld historia som inget lag i serien behärskar bättre än just SSK.
Försöker man föra matchen måste man vara djävulskt inställd på att kötta, bröta och kämpa som ett svin för att hålla tempot uppe.

Hualigen. Vet inte hur många matcher jag genomlidit i Scaniarinken, och upplevt samma sak: ett egentligen genomuselt SSK som lyckas få ner motståndarna till sin egen nivå för att sedan besegra dom på erfarenhet. Allt medan de egna - visserligen fåtaliga - supportrarna skriker saker som 'SSK leker!!' när fler än två passningar i rad sitter på bladet. Få publikum är mer svältfödda på artisteri och frejdigt spel än just Scaniarinkens.

Nä, jag har ingen större förhoppning om poäng i morgon. Hoppas att Challe har något ess i ärmen och att laget lyckas få varje motivationsfiber att stå i givakt. En seger är - så klart - snuskigt viktig. Och chansen finns, givetvis. Men då gäller det att hitta den där sjukt tunna balanslinjen mellan initiativ, kyla, kamp och finess. Och sedan hålla den i så stor del av 60 minuter som möjligt.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Bragd-Birger: Klockren analys.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
SSK - TIK 2-4
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
som de sagt tidiagre är är bortamatcher i Scaniarinken inte att föredra!

Men ska Timrå stabilisera sin position i ingenmansland samt försöka klättra i tabellen så, måste vi vinna.

För att Timrå ens ska ta sig till slutspel, så måste de börja vinna bortamatcher,om man ser till borta-tabellen så är det något av de 4 sista lagen i den tabellen som spelar kvalserien. Idag är Timrå ett av dem.
Timrå måste börja prestera på bortaplan, annars kommer vi aldrig att börja klättra. En hemma seger är mer given än en borta seger, Hemma tar man poäng, borta snor man poäng, och det är genom att sno som man klättrar i tabellen. Ett lag som presterar på borta plan, är ett lag som går tillslutspel!

Om rögle förlorar emto FBK som jag tror är föga troligt, och Timrå vinner emot SSK imorgon kommer Timrå ligga 8, samma poäng som Rögle, fast bättre målskillnad!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
lungan: Det sista jag skrev i förra inlägget är tyvärr en faktor som tyder på att Timrå kommer att förlora imorgon.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
lungan: hehe, vi må ha otur, men jag tror vinden har vänt. Många tror vi kommer få en svår match - logiskt borde det bli så, men jag tror faktiskt vi kommer att vinna en övertygande seger imorgon. Men fel det har man ju haft förr! Bortaplan i år har inte varit så överdrivet bra=/ Men Timrå har ett helt nytt GO i laget nu än för 1 månad sedan, har svårt att se, med vår form, att SSK ska kunna spöa OSS!? Låt se...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Yellowcard: Jag tror på samma siffror som mot Rögle, vi vinner matchen.
Slutresultat 2-5.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09

Timrå har haft relativt lätt för Södertälje. Vi har en enorm plusstatistik och jag känner mig överjävligt positiv inför morgondagens drabbning.

Visserligen har det varit jämnt över tiden men Timrå har för det mesta dragit det längsta strået. Under överskådlig tid har vi tagit 59 av 99 poäng mot Södertälje vilket visar att vi har ett mentalt övertag.
Det kommer bli en jämn tillställning, antagligen målsnål också. Timrå gör i snitt 2.63 mål mot Tälje, Tölje gör drygt 2 mål/match mot oss.

Med en Backlund i toppform i ett lag som har en positiv trend tror jag att Södertälje möter ett övermäktigt motstånd. Det står 1-1 i matcher den här säsongen, Södertälje leder målprotokollet med 4-5. Det är bäddat för en jämn tillställning. Jag tror Backlund storspelar och att Timrå vinner med uddamålet. Ska vi säga 3-2 i Timråfavör.

Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
VINNERBORG, Marcus

SABELSTRÖM, Peter SVENSSON, Per (s)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Hälge: Läskig match ikväll. Gris-SSK på spelmässig uppgång men med oflyt i de två senaste matcherna, TIK med en "övertygande" 5-2 seger mot en sargad nykomling sist. Det är nog lätt att övervärdera den prestationen även om självförtroendet den förhoppningsvis gav är värdefull. Men risken för en negativ reaktion á la bortamatchen mot DIF känns överhängande...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
mikenomad:Heja Timrå säger jag. Följande scenario har jag inget emot: 3 poäng idag och sedan en en liten mättnad inför er nästa hemmamatch. Skulle sitta finfint.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Full fart och Fokus i 60 minuter så krossar vi kringlorna och byter plats med Rögle i tabellen

Jag är optimist , Bagarn fortsätter visa fin form och avgör i tredje perioden

matchtips SSK - TIK 2-3
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Andersson: Inte för att vara en sådan, men att kross kringlorna tycker jag inte man gör om man vinner med 2-3, gärna något mål till bör timrå göra för att krossa dem :) Skämt å sido!

Inget illa menat, tyckte bara det var roligt att du relatera en krossning till segersifforna 2-3 :)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Jag önskar mig en taktisk mycket väl genomförd match från TIK där det spelas enkelt i egen zon (ut med puckjäveln) med snabba spelvändningar.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Andersson:MÅÅSTE MATCH om modo och rögle förlorar samtidigt som tik vinner så är vin på slutspels plats!!!!!!!!!!! det ni det var ett tag sedan..

MATCHTIPS 1 - 3 sista i tom bur
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito:

Hmmm MoDo Rögle spelar väll inte ikväll?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Med tanke på att RBK och Modo har spelat en respektive två matcher fler än oss så "räcker" det med att vi vinner ikv för att kliva över strecket.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Rögle förlora igår :)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Ambroo: Det där med "games in hand" brukar alltid gå åt helvete.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
T T: Men låt mig tro nu då för en gångs skull...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09

Undrar just om Styf är redo för spel redan i kväll. Han tränade tydligen med laget tidigare idag.

Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
250kg kärlek: Man kan ju hoppas...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
250kg kärlek: Han är nog bara med och åker skridsko. Annandan är väl målet.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Jag hoppas ni piskar SSK idag, har nämligen satsat lite pengar på TIK ikväll. Kom igen nu :D
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Som vanligt ångest innan match. Om 3 timmar får vi se om man får betalt för ångesten eller om man skickas ner i depression.

Målsnålt, 2-1 till Timrå. Målskyttar Mika P och Oscar S.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
PEAP: Jag håller med dig om att Pyrret gör ett mål men vi vinner med 5-2.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Oj vad dåligt att inte få ut pucken!!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K: Starkt jobbat Jonsson...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Yellowcard: SSLAAAAARVVV
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K: Hur jävla klantig får man vara? Nu har vi släppt in ett av kvällens två baklängesmål.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K: Detta känns som en ny Djurgården match
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Vad fan menar han med lilla lilla klack... det ä ju för fan nästan mer än ssks skitklack...

de var typ 2 personer från rögle i deras klack i lördags.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Verkar vara rätt bra eko i hallen;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: gör 1-1 nu då!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Yes 1-1 Björn Svensson
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! BJÖRN SVENSSON!!! MANNEN!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Yellowcard: FAAAN VAD BRA SVENSSON!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Härligt Svensson:D
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Back misstag funkar åt båda hållen
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Bigthelin: Häääärligt! Nu tar vi dom!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Tack! Där fick vi tillbaka ett skitmål. Låt det bli något bra av det här nu.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
dålig period av Timrå, det känns avslaget på något vis.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Är det jag som ser dubbelt eller har man två mediakuber i AXA Center??
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
dr-nix: Det känns precis som det gjorde under Djurgården matchen
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
-Gurra-: De har två stycken.

Ingen vidare första period, skönt dock med en kvittering.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Känns som det är 2 lag med halvtaskigt självförtroende... SSK borde vara lite "lägre" än oss. SSK har förresten levererat en hel del bra produkter till oss under senaste 10-årsperioden. I någon form av rankingordning vad gäller nyttighet så blir det väl
- Hallin
- Wandell(skulle kunna hamna högre vi längre tjänstgörning i TIK)
- Gahn
- Eldebrink
- Bemström
- Nygårds

Ingen flopp som jag ser det. Vi kanske ska rycka i fler SSK'are?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
sargad: Eldebrink ska vara högre upp i den där listan, han var riktigt bra som Assisterande tränare.
Kommentera

« · 1097002