1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581444 inlägg · 6216 ämnen

Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10

574674 · » Till forumet


Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Selina: Sundsvall har lagt upp träningen för att toppa formen till SCA-cupen. Snart drar serien igång igen och då kan de börja harva som vanligt...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
kockjanne: Exakt varför skulle jag bry mej om Sundsvall någonsin kommer att spela i elitserien eller inte?
Tror minsann att du är lite lurvig i luvan.=)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Metal Guru: okej , hoppas på en lika bra stämning idag , som det var igår mot sundsvall .
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
ee_:
ja, andligen kommer jag vara där.
också en sväng på stats.swehockey.se
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Metal Guru: vänta och se ; ) kommer du att vara där ?
Kommentera


Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Metal Guru: timrå vinner så lätt!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Frella:
Ni tar ut segern i förskott..?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Frella: säg aldrig , aldrig . när de gäller timrå ;)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
ee_: Japp, vore rätt starkt, då man saknar låt säga 7 man...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Frella: vinner sundsvall och timrå slår mora , vinner väl timrå ?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
JD: Tämligen säker på att det är så ja =)
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Frella: Det vore väl isf första gången man vinner sin egen cup ?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
actionleif: Så är det väl, Alla lag inför denna avslutande dag står väl på 3 poäng vardera...rafflande. Vinner Sundsvall och Mora slår TIK vinner väl Sundsvall cupen på inbördes möten mot Mora...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Metal Guru: 2-1 nu förresten ;) ..
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Hur är Timrås chanser att vinna cupen ? visst måste sundsvall slå brynäs eller åtminsone spela lika för att vi ska ha någon chans?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
2-0 nu till sönschwall mot Brynäs.
Hur i herrans namn gjorde ni för att lägga kattakräken på rygg?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
friskan: Fast jag behövde aldrig visa melemskortet, så teoretiskt skulle jag kunna vara en fiende ; )
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
miiike66:

Det här är en seriös inläggssida där djupa analytiker går igenom matcher på ett hockeykunnigt sätt.

Jag är snäll, Orion är snäll, Nu är du dum !.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
JimmyH: Nu hade jag själv tyvärr inte möjlighet att närvara under SCA-cupen den här gången. En trend som hållit i sig under närmare 20 år fick därmed sitt obönhörliga slut, även om det gjordes ett par panikartade försök att få upp arslet till sunkladan i Gärde.

Snacket (läs gnället) från second hand-lagets "hjältar" känns ju igen - är det inte det ena som är dåligt med TIK, ja, då är det det andra, eller det tredje.. . Överraskad någon? Nej, jag kunde väl tro det. Det hela har mest en tendens att övergå till trams och oväsentligheter. Det hela är rätt enkelt som jag ser det. Derbyna mellan Timrå och det andra laget lite längre söderut kan väl snart inte kallas derbyn längre. Ja, rivaliteten ligger numer mest på det planet att Timrå som bättre på alla punkter är ett väldigt bra mål att försöka skjuta i sank för ett lag i grannkommunen som avrundade fjolåret med att möta Kovland och andra storheter. Derbykaraktär for real? Nej, hur kan man inbilla sig. Dessa rader med utgångspunkt från en Timråits ögon.

Vad gäller "laget i stan" och dess supportrar kan jag heller inte annat än att säga grattis. Grattis till att ni håller på ett lag som aldrig ens varit i närheten av att ha vunnit sin egen cup. Visst, en finla mot Timrå nåt år, men nära seger? Nej, egentligen inte. Motivationen att slå Timrå har väl säkert varit i nivå, eller t.o.m större än vad den är i nuläget. Men med det faktum att Timrå mer eller mindre gjort grannklubben från schtaan till sin farmarklubb är med garanti något som svider i varje Sundsvallssupporters sargade hjärta.

Utgångsläget för varje röststark blåtröjad människa inför gårdagen var enkel - årets match på hemmaplan med årets med all säkerhet största publiksiffra, även om det konstigt nog inte var fullt, sitt lag på isen som kraftig underdog och med de puknter jag tagit upp här ovan som extra krydda, färdigt att göra anrättningen till en fest värd att minnas. Klart som fan att motivationen från den sidan ligger högt. Nu ska vi faenimej visa tattarna var vi kommer från, pissa på dom, hat allt som inte har en blå tröja på sig, "vi är sönschvall och vi ger aldrig upp", eller nåt.

Från Timråhåll tas det hela numer med betydligt mer ro. Ett par bärs med polarna innan match och upp på läktaren. Vart är trumman? Okej, nu ska VI pissa på dom. Men laget då? Nja, man saknar väl typ halva truppen, som det känns. Spelarna är slitna efter många träningsmatcher och en tyvärr lite väl tunn trupp. Vi plockar in ett par juniorer för att täcka upp. Oron sprider sig, hur ska det gå? Förlora mot Sundsvall? Va! Är du skvatt galen!? Det går ju inte!

Tyvärr ligger motivationen hos supportrarna från motståndarläktaren i nuläget ett par pinnhål högre för att det ska kunna bli en rödvit seger även på läktaren.

Matchen på isen då? Ja, den vann vi med vissa bekymmer. Men någon fara på taket det var det som vanligt aldrig.




Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
JimmyH: Visst kan jag hålla med om att de har fyndigare ramsor.. men de flesta ramsorna igår handlade ju om hur tyst "timjåklacken" var och hur mycket de hatade timrå .. var ju inte direkt så många som hyllade det egna laget
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Sundsvall måste vara det enda laget i Sverige - oavsett sport - som har 2000 fler åskådare på en träningsmatch än vad man sedan har när själva serien börjar. Väldigt festligt.

Tycker det är dags att vara storsinta. Beröm en sundsvallare! Lite uppmuntran betyder så mycket. Ge dom något att leva på resten av året, något som får deras liv att te sig som...någonting annat.
Sundsvallssupportrar: ni är fantastiska!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Pappin27: Om du nu kan utläsa att TIK kommer att få det svårt, och detta baserat på gårdagens match, hur kommer det då att gå för Mora som förlorade mot IFSH?
Eller för den delen Brynäs som förlorade mot Mora men vann mot Timrå?

Sen kanske vi ska fortsätta...
Varför vann Djurgården bara med 4-2 över Skövde?
Och hur kan Linköping bara ha en uddamålsseger över Malmö?
Är Linköping då bättre eller sämre än Södertälje
som bara hade en uddamålsseger över Storhammar?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
The Fat Bastard: Dra åt helevette märe fetgöbbjävul. Dra hem till fel sida av knölen och heja på Matfors Beavers istället om det inte passar. Du och orion och alla andra bara gnäller, det är bara jag och kocken som är normala, smarta, smala och snygga och hejar på Timrå IK...

Heja heja heja heja alla braiga inlägg...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Pappin27: Derby och derby. Det är fortfarande en träningsmatch. Undra om vi vinner klackmatchen mot Kovland?

Sundsvall Hockeys klack var mycket bra, skulle de ha den uppslutningen då det verkligen gäller, i serien. Då skulle de nog ha Allsvenskans bästa klack.

De hördes inte bara mer än oss, de har bättre ramsor också. Pinsamt men sant.

Men så länge folk tror att det är trumman som ska starta upp klacken och inte deras egna käftar så är det svårt att få in något nytt.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
kockjanne: Träffade orion en öm punkt eftersom du reagerar med ord som pajas?
Hur som helst så är det många som ska känna sig träffade. Människor som tystnar när det går tungt finns i alla klackar, och vi är definitivt inget undantag.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Kul matcher igår =) känns dock som att Timrå kommer få det mycket svårt iår, och då vet ju alla att supportrarna inte är något att räkna med( bevisades igår ). Hä-hä.

Kom igen nu. Ni måste kunna bjuda upp till mer under ett derby.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
LingaN:
Mest viktigt är ändock att vara supporter.....eller?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
friskan: Kanske en supporter som gnäller för det mesta.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
LingaN m.fl.
Han tog sig tid att gå på Timrå IK:s årsmöte. Så visst är han supporter.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Stark insats av Timrå trots att halva laget var borta.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
kockjanne: Vad jag vet så stöttar han TIK, men det enda han gör är att gnälla så fort det är något...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
orion:

Det finns väl en klick riktiga supporters sedan vill många sola sej i glansen ;-), för att vika ner sej när det går tungt.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
orion: Medgångsklack ? håll dig till Mjärdehallen och kissekatterna NI kommer aldrig att spela i elitserien ALDRIG och därför måste du gnälla på TIK och klacken, din frustration måste ut på något sätt, din frustration att aldrig vara bättre än tvåa. Sundsvall hockey är en fars och snorisarna i klacken är också en fars.TIK spelar i finrummet och det klarar ni inte av. Nä gå du och sjöng på matcher mot Piteå o dylikt för du kommer aldrig att få sjunga Elitseriesånger.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Chief: Östgötska är kul. Säg "Jag ska till ICA och köpa Zucchini" på Linköpingsdialekt.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Ah, skönt att komma hem lite småglad så där en lördagnatt och läsa roliga inlägg för en gångs skull. Bodegan behövs, både som förnöjelse och för att hetsa fram lite engagemang. ;)

Annars då? Var är alla små anekdoter från SCA-cupen och klarsynta analyser av spelet, beskrivningar av stämningen etc? Tänk på oss alla matchsvultna distanssupportrar, som till min stora bitterhet förhindrades att åka hem av mörkrets makter i förklädnad av seeeega CSN...

Liten parentes så här innan jag går in dimman för övrigt, för att bo i Östergötland är jag märkligt omgiven av brynäsare, FBKare och gårdare. Varför delger jag er det undrar ni då? Tja, jag är väl lite onykter helt enkelt.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
orion: Svarar själv:
Timrå har en medgångsklack! Har alltid haft! Sorg!!!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
saxad kiommentar från Sundsvalls hemsida:

"Desto roligare att timjåklacken var helt tyst från 1-1 till att det blev 3-1. Jag förstår visserligen att de hade räknat med en enkel seger, men att inte stötta laget i en jämn match känns lite timråitiskt.

Tack till Sundsvallsklacken som stod upp HELA MATCHEN, inte bara när det gick bra.
Bara när ni leder, ni sjunger bara när ni leder, BAAAAARRRA NÄÄR NIIII LEEEDER, ni sjunger bara när ni leder."

Varför känner jag igen det här...jag var där!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
gud: Jag instämmer. Rent skitsnack nu bara. Skitsnack tack varje dagens match. För 1 månad sen försegick det inget skitsnack. Varför skall inte detta derby kunna föra något gott med sig, än griniga supportrar som absolut inte kan låta bli onödiga, barnsliga diskussioner?
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
gud: Jag tycker vi ska ta honom till vårt hjärta!

En supporter(?) som håller bättre koll på motståndarnas supportar än hur det går för sitt eget lag.

En supporter(?) som antagligen har noll koll på hockey över huvud taget och istället ger sig in i en debatt som han förlorat redan innan han tryckte ned den första tangenten.

Med andra ord: En klassisk kattlådeman, helt i stil med Nike89. Hoppas att han fortsätter förnedra sig själv och sin klubb i det här forumet. Hade det varit TV4 skulle man sagt "Det här är bra TV". Jag säger: Det här är bra hockeysnack!
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Bodegan Boyz: Hem och skjut sångläraren.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
gud: Jo, jag vet. Han kallade mig hora i ett par brev nyligen. Ändå hade han skickat 20 vänrelation-ansökningar. Kluven kille som jag vill se mer av faktiskt. Lite som förnedrings-TV fast på hockeysnack.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Bodegan Boyz:
Redan avstängd? Vad heter du nästa resa?
Njut och var glad istället av alla pengar The Cats inbringar denna helg pga oss.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Robban o alla andra...
Strunta i sån vilsen liten sak som Bodegan Boyz..
Det är bara en ny Nike89...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Bodegan Boyz: Svårt att svara när man loggat ut dårå. Och jag kan inte för min vildaste fantasi tro att du vet om jag hejade eller inte. Jag kanske håller käfft hela matchen oavsett resultat. Dessutom, om du tror att du kan provocera efter knappt en timmes medlemskap har du kommit fel.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
30:

Va????? Har timrå bara 10 sörjande i klacken på hemmamatcherna??? Det var sämre än jag trodde. Jag hade räknat med minst 15 st...
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
vissa har en klack på ett derby en del under en hel säsong eller ur "bebbes bodega" ???? det bör väl du veta som står bland dom 10 sörjande varje match,FAKTA.....
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Frella:

Hehe, tydligen kunde inte Robban svara för sig själv, jag är övertygad om att han uppskattar att du går till hans försvar.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Bodegan Boyz: Precis som ni som bara hejar när det är derby...kom tillbaka när ni har 2800 i en seriematch.
Kommentera

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen 2005-09-10
Robban:

Gokväll. Och skäms inte för att du bara hejar på ditt lag när ni leder, annars hade du ju inte varit en äkta timråit, eller hur????
Kommentera

574674 · »