1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577890 inlägg · 6216 ämnen

#tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

« · 1654047 · » Till forumet


Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco:

Vad sysslar Redax 2 med nuförtiden?
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

El Maco: 13700 insamlat under 17 januari. Kul! Totalt 238 supportrar som bidragit med just nu 163711 kronor. Det köper ingen arena men det hjälper klubbens likviditet.

En fundering jag har är om webplatsen är förvirrande så att många tror att man bara kan betala via mobilen? Så är det inte. Jag har skänkt pengar med vanligt kreditkort. Gå in på "ge gåva" och ange ett engångsbelopp och betala direkt.

En riktigt trevlig sak är dels att ett företag (Fagerviks allmek) gick in med 5000 på ett bräde och gick upp i topp som största donator. Dels den andra vinkeln att jättemånga individer gått in med mindre belopp som engångsbelopp, en hundring, 300, 500. Man måste inte lägga tusenlappar och uppåt eller gå in med månadsabbonemang. Nästan alla vi som bryr oss om Timrå IK kan ge klubben en hundring. Om engagemanget fortsätter på #tacktik-sidan efter att den varit väldigt slöstartad under hösten så blir det kanske en story i sig? "Se här, hundratals Timråsupportrar bidrar". Så om du Timråälskare som läser det här inte har skänkt en slant via #tacktik, fundera på om du har möjlighet att göra det. Har du en miljon över, för all del (men skicka in den direkt på klubbens postigiro då och undvik eventuella avgifter för klubbens del på sajten...), men kan du så bara ge en hundring, gör gärna det. För mig som inte bor i Medelpad och inte kan gå på matcher så ofta eller kan gå på manifestaion så är det ett sätt att flagga mitt stöd. För er som bor närmare, fundera om det är ännu ett sätt ni kan hjälpa.  

foreningsinsamling.se/fundraisers/sasongsinsamlingen/

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

ca 27000 insamlade under den 16 januari. Hittills inatt har det kommit in 1600 till. Många bäckar små!

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

Över 13000 insamlade den här vägen bara idag efter att det stått still i ett par veckor. Kul! Inget man ersätter 29 mkr med men nog så viktiga pengar.

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
sargad:

Jaji, någonting i stil med "jag har mitt kärleksliv på burk" kanske...
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
DJ Hemp: Det sista låter som Olle L i Peep-Show.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco & Sargad & kanske några till:

Tack för era förtroenden! Självklart vill jag också vara med om att skjuta till några sköna slantar om så blir fallet, ja hångel med Scarlett och Nicole och allt det där. Men riktigt så långt har man nu inte kommit. Inom ett par veckor upphör min innevarande anställning på Sveriges Utbildningsradio och det verkar inte finnas på kartan att man får någon förnyad sådan, trots att man har gått från klarhet till klarhet. Nej, samhället fungerar visst inte så i dag längre. Så hädanefter blir det att, likt Ricky Gervais rollfigur Andy Millman i Extras, hanka sig fram via extrainkomster från t ex statistjobb. Jag tror att det kan bli en intressant och rolig dag på fältet, Hyllie torg i närheten av där MIF spelar för övrigt, nu på torsdag. Man måste upp i ottan, tidigt som fan, men det ska nog gå. Sedan är det bara att ge järnet och hoppas på att man får fler uppdrag i framtiden.

Livet i Malmö känns hittills riktigt behagligt. Det är till och med så att det är lite för trevligt, då jag knappt har fått någonting gjort i arbetsväg. Man är mer som en dandy än som en arbetshäst, så att säga. Och nu är det fan bråda tider alltså, program som måste bli klara och så där... Huga!

Hästen borta i kväll alltså. Ett litet eldprov. Men jag håller det inte som för omöjligt att vi tar dem också. Precis som många andra här blir jag bara alltmer begeistrad av detta Timrå-gäng. Och i det här fallet är det exakt som enligt klyschan "Avstånd förstärker kärlek".
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: Jaha... jaså. Slug och aningen oväntad plan att få Timrå på fötter rent ekonomiskt. Icke desto mindre genialiskt av DJ Maco. Vi alla tusentals Timråälskare hjälps alltså åt att haussa Hempens insatser på vita duken. Hemp flyttar till Hollywood, tjänar storkovan och kan sätta in betydande månatliga summor på Timrås givarkonto. Vad kan gå snett? Nä, just det. Har inte hört en så slug plan sedan Baldrick hjälpte Black Adder.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

DJ Hemp: nej, ingen tävling i att ge mest, hoppas inte att det uppfattas så. Men en påminnelse om att ge om man kan och villl (för jag tror att degen behövs...)

Och när du blivit upphånglad av Scarlett Johansson eller Nicole Kidman på någon inspelning och installerats som lyxman/toyboy i New York/Hollywood så vet jag att du skickar några tusen dollar av hushållspengarna också DJ.

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Jag hade också gärna ställt upp med ett bidrag om man hade varit t ex en välbetald "skådis". Men så är nu inte fallet. Jag har precis fått en finfin statistroll, men denna inbringar endast 100 kr samt en biobiljett. Och bussresan till inspelningsplatsen tur och retur lär väl kosta 2 x 22 = 44 kr. Så ni som skriver här om hur mycket pengar ni ger till föreningen, jag hoppas att ni är medvetna om att alla inte har samma ekonomiska resurser. Själv kan jag bara bidra med min kärlek till Timrå IK... : /

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
RunarUp: Kanon! Noterar tillströmningen sedan i helgen och skickar in min extra femhundring som bonus typ. Krrryyyyper mot 200000. En slant i taget.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: Så, nu kommer en liten månatlig peng från Småland åxå!
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Laken: Det är en avvägning. Klubben säljer glädje till en bred publik. Till supportrar kan man tigga.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Bra att tråden fick lite liv igen...

Det här Timrå IK som man ser nu fick en slant av mig! Dom förtjänar den!

Spelare och övriga inom föreningen!
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Laken: Helt klart! Har jag missat har nog många missat det.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
157620: Drygt 9000 gillar Timrå IK's Facebook-sida, klubben borde marknadsföra insamlingen mer där!
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: Körde en sån 100:- i månaden, hade helt missat denna kampanj.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

El Maco: Det är sjukt egentligen. Tänker på gamla polare, kollegor, f d kollegor, ytligt bekanta som jag vet är Timråfans. Säkert 20-40 pers man lärt känna genom åren som är/var supporters. Inte en jävel av dem har skänkt en spänn enligt vad jag kan se i listan, hittar knappt en enda jag känner, bara några bekanta namn. Potentialen på denna insamling är stor men resultatet förbannat klent än så länge. Ska försöka tjata på dem jag vet och träffar. Tror just inga av dem hänger här tyvärr.

Men visst har Timrå IK på fb väldigt många likes. Pratas det inget om detta där? (vägrar fb själv)

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
dr-nix: Inte på hockeyallsvenskan.se iaf
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Hade inte möjlighet att se dagens match. Går det att se målen på ab.se eller hockeyallsvenskan.se ännu?
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Fyra likes men inte en spänn. Kom igen Timrå! In med en tia, en hundring, en tusing or whatever.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Eftersom det var under 3000 så får hockeysnack ta ansvar och jaga in lite mer pengar till klubben. Jag skickar in en femhundring till (listad som anonym) så fort en eller flera andra bidragit med 1200 spänn till från och med nu. Vi måste åtminstone över 250000 insamlade från fansen innan säsongen är.slut Har du en hundring över, hjälp nollan och vårt lag! Har du mer, lägg in minst 1200 och förevigas i Eon
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
JD: OK. Fan då har det bara dragits en gång på mitt kort, i augusti när jag tecknade mig för det.. Måste kolla upp varför.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
157620: På mitt konto står det Kortköp Charitystorm org, men beloppet verkar dras mitt i månaden av nån anledning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Frella: Har också månadsabonnemang via VISA. Eller åtminstone trodde jag att jag tecknat mig för det för jag kan inte hitta något i transaktionslistan på mitt konto. Ni som har samma, vad står det för mottagare på dessa överföringar?
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: Månadsabonnemang fungerar även med kort. Åtminstone gjorde det det för mig :)
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
El Maco: Jag betalade genom att sätta in 1200 kr på bankgirokontot (5338-2750). Smidigt och betydligt roligare än de andra räkningarna jag betalade i samma veva. ;-)
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Bumpar #tacktik Över 100 tkr insamlat nu. Man kan alltså antingen bidra telefonvägen och få 100 tkr dragit via telefonräkningen genom att sms:a. Eller så ger man ett engångsbidrag med en kortbetalning på nätet. 1200 spänn så förevigas man i Eon. Mindre än så för att bidra en aning. Saknar många fjärrfans med rödvitt hjärta, möjligen för att det uppfattas som krångligt med sms? Men pröjsa med kort är inte så svårt om man har lust och råd och  vill hjälpa till att hålla fogden på avstånd.
Kommentera


Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Vi närmar oss hela 80 000 kr, fördelat på 73 personer. Fortsätt att sprida och värva, så fortsätter vi öka!
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
JimmyH: Aha det är nån som skojjat till det med andra ord :)
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
250kg kärlek: Varför skulle föreningen inte vara mogen? Vi har ju spelat 13 raka säsonger i högsta serien. En säsong i Allsvenskan raderar väl inte all kompetens?
Det som saknas är ju pengar, inte kunskap. 
Vi är ju inte Kovland direkt. 
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: licenspengar till trots, är föreningen mogen att ta steget upp i SHL?
Jag tycker inte det. Har hunnit besöka många föreningar på några år där A-laget spelar i lägre divisioner än Timrå IK. Men har en mycket bättre ekonomi och ett annat go i föreningen än det Timrå i dagsläget har. Men det är klart, det kan ju ändras. Däremot är jag mycket tveksam om det är rätt att kliva upp redan nu. Bättre att mogna och ta steget då föreningen verkligen är mogen uppgiften.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

250kg kärlek: Ett bidrag från Zäta skulle vara enbart positivt i mina ögon. Det skulle ge bättre spelare och en pr-boost till klubben, vilket skulle locka folk till arenan.
Och jag ser så klart hellre att vi går upp i år, och får en massa miljoner i licenspengar och från sponsoravtal, än att vi fattiga som kyrkråttor kämpar vidare i Allsvenskan.
Med nästa säsongs nya regler blir ju Allsvenskan verkligen en hockeyns bakgård, där klubbarna har liten och ingen chans till avancemang.


Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: nog tycker jag att det är en viss skillnad på bidrag från supportrar/sponsorer och ett miljonbidrag från t.ex. Zäta.
Sedan vet inte jag vilken förhoppning du har med att värva spets. Är det för att eventuellt ta steget upp, eller möjligheten att nosa på det. Eller är det för att undvika en degradering?

Jag hoppas verkligen inte att vi går upp förrän vi fått ordning på ekonomin och satt en organisation som klär oss.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
250kg kärlek: Med det argumentet behöver klubben i så fall inte heller be supportrar om pengar heller. Uppenbarligen klarar man inte av det ekonomiska än.
Det Zätas pengar skulle innebära är att vi har råd att värva spetskompetens. Och just den här säsongen behöver vi det. Annars kanske vi aldrig spelar i SHL igen.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Berglund: Jag är gärna storsint, men inte SÅ storsint. Jag har givetvis inte skänkt de pengarna.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: jag tror precis som Frella är inne på att denna resa skall göras utan en massa miljoner från personer som "har råd". Föreningen måste arbeta sig tillbaka, arbeta upp ett kapital för framtiden. Annars blir det lätt så att pengarnas värde inte betyder något och då finns en uppenbar risk att vi hamnar i skiten, igen.
Däremot tycker jag att man måste kunna vissa sina supportrar och sina sponsorer (de som skall vara med och bygga denna förening till där den var under första delen av 2000- talet) vilka ambitioner man har.

Jag tycker att föreningen tagit rätt beslut. Att satsa stenhårt på egen produktion, tillfört många miljoner för det ändamålet. Men sedan då? Där saknar jag strategin. Eller har missat den.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Frella: En miljon räcker nog hyfsat på allsvensk nivå. Men han jan ju skänka fem för säkerhets skull. Det gör knappast nån skillnad.
Och självklart har han gjort av med en del pengar. Rätt lite dock, relativt. Mitt inlägg vara endast en exemplifiering.
Hade jag dragit in 400 miljoner så hade jag definitivt inte haft några som helst problem med att skänka några miljoner. Annars är "hjärta" bara tomma ord.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: Har svårt för snacket om att Zäta ska rädda klubben. Varför? Pga att ekonomin skötts så uselt att man nästan konkat. I det läge man är i nu mår nog föreningen bäst i att få resa sig på egen hand. Vad gäller bidrag på en miljon för spets räcker väl det ungefär till en lön till en spelare på 60.000 i månaden. Känns som dom ev pengarna främst behövs på andra håll än spets för tillfället.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

hubbenorlen:

av dom 401 miljonerna har han givetvis sparat varenda krona också . Har inte du gjort det dom senaste 15 åren ?

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
 Hallin och J.Persson målskyttar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Pär: Inte en tillstymmelse till hopp? Hur namnfixerad är du?
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen:

Girighet är en av de sju synderna...
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Frella: Läser på Aftonbladet att Zäta spelat in 401 miljoner kronor hittills i sin karriär. Om han avvarar en endaste miljon till klubben i sitt hjärta så har han 400 miljoner kvar, och möjliggör samtidigt att vi kan värva några spetsspelare så att vi kan konkurrera om en elitserieplats.
Sett ur det perspektivet är det egentligen ingenting att snacka om.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Rip Kirby: Det där är väl en generell kampanj signerat HA?

Vad gäller marknadssidan upplever jag det som ett generellt problem hos alla våra elitklubbar. Känns som att alla utgår ifrån att det säljer sig självt bara för att man är elitklubb. Saknade en offensiv kampanj ifjol för att sälja slut premiärmatchen eller tex matcherna mot löven. Misstänker att det inte kommer denna säsong heller.
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

Visst känns det lite tråkigt att vi absolut går mot den hetaste AS nånsin, tror till o med ES kommer att vara blek jämförelsevis i år. Tyvärr så finns det inte tillstymmelse av hopp att vi kan vara med mer än i enstaka matcher.

Eferssom resultatet på isen är a och o så  har jag svårt att se hur man ska vända skutan i rätt riktning med den satsning som görs.

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
250kg kärlek: Word!!! som det heter idag. Jag skriver under på varje rad du nämner i ämnet profilering och marknadsföring. Senast idag kom den här just på temat med följande rubrik: "Gör er redo för den hetaste säsongen någonsin!"

Eeh.. okej! Vem är det man försöker lura här? Antingen tror man att publiken har extremt uselt minne eller så har dom som bestämmer på marknadssidan haft skygglappar på under minst ett decennium. För visst kan man nämna en och annan säsong, iaf i relativt färskt minne, som åtminstone kan vara med och nosa på epitetet som den hetaste säsongen?
Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

250kg kärlek:

Mycket kloka synpunkter. Lite så där har jag också tänkt. Det känns som att denna tid av anonymitet och jämngrå massa måste få ett slut snart. Fast det mesta talar väl för att vi får se en säsong som till stora delar ser ut som den förra. Och en sådan lär ju knappast locka de stora massorna till Sörberge. Premiär mot Mora onsdagen den 10/9 alltså. Hur var det, torskade vi mot dem med 0-2 för inte så länge sedan? Fan, det lär kännas rätt så avslaget. Dessutom ser jag att den matchen kommer att sändas i TV, vilket lär innebära att man kollar på den hemmavid.

Kommentera

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

Kongo: Jag föredrar en tydlighet i vilket budskap föreningen har. Vad är målet med säsongen? Hur har man tänkt att nå dit? En långsiktig strategi (typ en 3-4-5 års plan). Jag skulle också önska att man utifrån förra säsongens bidrag, en tid innan man fick besök av någon på marknad, fått skickat en utvärdering från föreningen som sedan ligger till grund för det bokade mötet (nu dyker någon upp oanmäld) där man utifrån utvärderingen kan skräddarsy en bra lösning för just mig och mitt företag.

Det viktiga för mig är visionen föreningen har. Vad vill man åstadkomma? Vilka framtidsplaner har man? Och det har jag aldrig fått presenterat för mig. Utan det som framhållits vid dessa möten är vad jag gått in med tidigare år och ett förslag hur årets upplägg skulle kunna se ut (som till 99% ser likadant ut som tidigare år). 

Kommentera

« · 1654047 · »