1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2017-12-29

1860168 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
kapanen: Ja han hade väl nyss en hjärnskakning som han kom tillbaks från nyligen denna säsong dessutom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Puckat: Synd att John Westin åke på hjärnskakning. Uppfattade inte vad som hände. Nån som såg situationen och kan återge vad som hände ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Bragd-Birger: Över 92 % räddningar säger väl allt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Blixten kommenterar: grym match! Kul när bortalaget bjuder upp. Tycker gnaget spelar en bra hockey. Riktigt starkt att kunna möta upp den förnedrande andraperren med att trycka tillbaka som man gjorde. Gött med (korrekt) bortdömda mål också.

Hoppas att a) Dahlén stannar (vilket jag som sagt tror), och b) att man inte lirar honom med Olofsson och Lavve. Blev betydligt bättre när man stuvade om. Den trion är för snirkliga och veka bakåt.

Hauken är ovärderlig. 2:an såg lite billig ut, men det var dels ett klassavslut, dels kanske den touchade Molinder. Han räddar oss ändå, gång på gång.

Hållander är så jävla skön. Sjukt driv hela tiden, och jävligt tung i anfallszon. Och avsluten...som knylan sa: det är fan i mig stenhårt i kryllan varje gång. Underbart!

Nu firar vi nyår som serieledare. Har känts märkligt att ligga där i toppen långa stunder, men när man summerar det och tittar på konkurrensen är det nog faen välförtjänt. Det gnetas och plockas poäng även när spelet gör en gråhårig. Och högsta nivån och förmågan att studsa tillbaka är ett topplags.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
På Aikhockey.se så tycker de att AIKs insats var en av årets bästa.
Kommentera


Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
El Maco: Så länge han inte gjort tecknet för mål, vilket han inte gjorde, så kan han ändra beslutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
El Maco:

Domaren får ändra beslutet tillsammans med domarteamet om pucken ej hunnit släppts.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Knylan: Håller med
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
J Westin blir borta en tid framöver. Hjärnskakning. Och ännu en forward kort. Om Dahlén nu är klar för FBK så tror jag han är snäll nog att vänta tills antingen någon av Westin/Persson/Liljendahl ör tillbaka innan han drar. Eller väntar tills JVM är över och Zetterlund kan komma direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
El Maco: jag tycker det är rätt :) Modomatchen mot björklöven missa de en solklar interference som avgjorde matchen. Hellre ta bort en avgöra en match på felbedömningar :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Grattis till segern och att ni håller leksand borta från 1 plats ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
kulltorp: Jag vet inte riktigt vad som ska hjälpa honom, kanske är det bara att han behöver mer rutin. Otrolig skridskoåkning och dessutom högerfattad, förutsättningarna för att bli väldigt bra finns där. Ändå blir det återkommande små missar som inte sällan får beska konsekvenser, när han i grund och botten kan skapa sig själv väldigt mycket tid genom att han är så skicklig på rören. Det är lite märkligt, och sannolikt en frukt av klent självförtroende. Det går ändå mot det bättre tycker jag. Mattias Nilsson behövde ju 1,5 säsong på sig innan det började sitta för honom, sen blev han en toppback på den här nivån. Enock har ett råmaterial NIlsson bara kunnat drömma om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Såg matchen på Olearys utan ljud. Fattar att de tog bort AIK:s 2-3 för offside. Men kan man göra det? Linjemannen slog bort offsiden. Kan domaren ändra ett sånt domslut? Var ju snack efter en SHL-match nyligen där domaren inte fick ändra sitt domslut trots jätteoffside före mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
The great one: Man får vara oense ibland, och det är vi i detta fall. Tycker Enock är alldeles för opolerad i sitt spel.
Ramlar i konstiga lägen, tjurrusar med pucken oförklarligt, felpass mm mm.
Han har skills i sin skridskoåkning och skottet, men han måste får upp lägstanivån. Men det är så jag ser på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
kulltorp:

Du har oftast rätt, men angående Enock har du fel idag. Han gör en av sina bättre matcher. Det går åt rätt håll. Rejäl i närkampsspelet, bra fart på skridskorna. Brai markeringspelet. Låg bakom 2-2 hade ytterligare ett tungt skott på mål som var nära. Han gjorde inte mer misstag idag än någon annan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Kanon med andra raka vinsten. Dåligt med ryktena om Dahlén. Han har ju tidigare sagt att han helst spelar i Timrå säsongen ut. Vad fan får vi ut av det där samarbetet egentligen? FBK suger balle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Skön seger. Men något som jag tycker är obegripligt är hur media och även "experter" kan lyfta fram Olofsson hela tiden, medans det är Hållander som jag tycker är den bästa för tillfället! Likaså straffarna, 4e-handsval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
SMÅLAND:

Roligaste matchen i år! Underbar seger!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
SOM JAG SA
...VI VINN IKVÄLL OCH SERIELEDNING 2017!!!
HÅLLANDER FRÄLSAREN IGEN 7👊💪👏😊❤
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Grymt skön seger! AIK är sådär bra som dom oftast är mot oss, jävligt svårspelade helt enkelt. Känns naturligt att vi blir tillbakapressade i andra. Kan vi tappa andraperioder mot pantern, vita hästen osv. så bör vi definitivt kunna göra det mot AIK. Starkt att komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Gorkyman: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA menar du väl
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Smokey: Gött. Nästan all resultat gick med oss ikväll. Fortfarande 1:a när vi räknar in det nya året!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Hållanders skott är nog något av de sjukare man sett, vilket ofattbart tryck han har i handlederna. Nästan varenda strut han gjort i år har ju varit stenhårda skott från distans. Högt upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Timrå IK - AIK 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Olle: JAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Två pinnar mot ett tungt AIK är fan ok i det här jävla skitvädret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
kulltorp: tycker vi är lika bra i tredje som AIK var i andra. Sedan är frågan vad du menar med ”frågan är om det räcker”. Räcker till vad? Till att vinna serien möjligtvis men knappast till att ta klivet upp i SHL.

Sen undrar jag vart den här tomten är som, efter vår förlustmatch mot SSK, sa att dom skulle leda serien inom kort. Nu ligger dom under med 0-6 och har nästjumboplatsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
sargad: Jag tycker vi har rätt inställning ikväll. Man vill vinna och trycker till, tacklar mm. Men AIK checkar oss hårt och vi har inte skillsen att spela oss ur pressen.
Våra ledande spelare är för dåliga och gör ingen skillnad.
Mkt felpass och dåliga beslut när vi pressas. Saknar ngn som kan hålla i pucken och vara lite kylig.
Sedan måste han bänka Enock. Satan vad dålig pojken varit idag.
Tycker jag ser mkt brister i vårt grundspel. Ser inte ngn positiv utveckling av laget i år.
Men kul att viljan finns idag iallafall. Frågan är om det räcker...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Timrå IK - AIK 2-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
VI VINN IKVÄLL!! 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
sargad: Tycker inte det är fel på inställningen. Onödigt slarviga passningar dock. I övrigt är det AIK som dödar oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Bragd-Birger: Såg AIK- TIMRÅ på hovet tidigare i höst och då var det en solklar AIK-vinst och det såg inte ut som vi överlag gav mer än runt 90%. Såg ut som topplag mot mitt/bottenlag. Haukland räddade då oss från större siffror. Är det bättre inställning i kväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Så här har det sett ut hela säsongen i andra perioden. Inget nytt. Vi vänder i tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Smokey: Förstår inte varför man spelar den kedjan igen. Funkar inte alls.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
AIK är obehagligt bra. Tunga, täta, finurliga i anfallszon. Tycker ändå inte Timrå gör en dålig match.
1-2, chansen finns inför tredje. Måste få ett bättre grepp om matchen bara, så som man hade under stora delar av förstaperrren.

Det k a n gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Dalle & Lavve å Olofsson syns bara i PP.
Helt anonyma annars.
AIK pressar till 100% slarviga och missade uppspel.
Just nu är vi skapligt under isen. Hur vänder man det här?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Oj så bleka Timrå är, inte ens Dahlén är ju bra....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Alltså, Olofsson, Lavoi och Dahlén kan inte ligga o fiska alla 3. Var är hemjobbet!?

Får vara oerhört glada för 1-2 inför 3:e.
Kom igen nu vänder vi detta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
BERGLUND så bra!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Smokey: Förläng med Berglund och Johnsson omgående. Sparka Molinder och skicka Dahlén till FBK. In med Kaiser som ordinarie. Bänka hänghuvudet Olofsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
AIK kör över Timrå i andra.
Vi får dock en oväntad målchans. Men det hade lika gärna kunnat stå 1-4 just nu:(
1-2 får vi väl vara nöjda med typ, och en jävla förändring i sista behövs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Timrå IK - AIK 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
VÄNTAT!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
palleparling: Haukeland kändes ruggigt felplacerad på det skottet. Var väl dock rätt välförtjänt eftersom AIK ägt precis allt i denna perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Larsson har det tufft ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
roger_sundsvall: 3202 här i kväll, tyckte väl det.. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Tack...
lite taskig wifi här på teneriffa
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
Smokey: tycker vi sliter hårdare än AIK och det är lovande. Håller den trenden i sig och vi skippar indianare så bör vi vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-12-29
roger_sundsvall: Lite slarvigt backspel från båda lagen. Hög intensitet. Timrå har haft fler lägen än AIK. Typ.
Kommentera

1860168 · »