1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581745 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16

« · 1995565 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Modano: Vi hade nog fan vunnit med din favorit Hagos( Med handväskan ) i laget med ikväll!🤔
Eller va tror du?🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Kerstin_k: Tycker även Carlsson, Carlson & Södra var bra idag och spelade enkelt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
The great one: Nej den kedjan fick inte fast pucken en endaste gång i anfallszon ikväll, även i övrigt mjuka liksom andra offensiva spelare,tur att laget består av olika typer av "kompetenser"..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Det här med att prata om "grundspel" har allt mer börjat likna en supporterklyscha, i stil med "sniper". Är det någon som egentligen vet vad som menas? På vilket sätt saknar vi det? När hade vi senast ett "grundspel" och hur såg det isåfall ut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Med dä hä spele vinn vi LÄTT på lörda i Mora!
Skål tamjefan ikväll..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Kerstin_k: Exakt. Det var väl inget vidare idag men att vinna när man inte presterar är ändå bra. Riktigt bra. Att kunna ta tre poäng trots att man gör säsongens blekaste insats tyder ändå på något.

Jag kommer alltid att jubla högt efter varje seger. Ifjol fick jag inte jubla så många gånger. I år ligger det på 90% jubel, 10% tandgnissel. Det räcker långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hahl Bundy 2.0: Och en nolla in på Brattens konto.

Positivt idag; Lundholm, Ohlsson, Brattström, BP OCH att Almtuna var sämre än Timrå.

Hur man än vrider och vänder det så handlar det om att ha gjort flest mål när matchen är slut. Det gjorde Timrå idag och den här matchen är totalt glömd i februari. Gott så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Jag är kluven...Vill gärna ta fram stora sågen efter en sån här insats, men så minns man säsongen 17/18. Då hade vi flertalet sådan här matcher mot defensiva brunkargäng då huvuden skulle rulla. Det jag oroar mig mest för är att Hartmann gick av, tydligen täckte han skott på foten i första. Förhoppningsvis är det "bara" mjukdelskada och på igen om nån dag. Däremot har Wahlgren nog fått sina chanser. Nubben bör ta sig ut på centerjakt snarast....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
GÄSP....38-28 i skott...
2-0...
Brattis..Nolla...
Nu blir det Fräcka Freda med Malena Ivarsson på VHSen och godricka!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
roger_sundsvall: stark å ta 3 poäng trots all jinx
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hahl Bundy 2.0: Ja, nu ska jag sluta sura och njuta av 3 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
usel match
men 3 poäng..bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
In mä treuslingen nu!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Otroligt. Vi tråkar ihjäl motståndarna och vinner... snacka om kassaskåpssäkert grundspel!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Mörten Määdzeeen, dansk och tillika prickskytt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
roger_sundsvall: Där såååååååååååååååååten. Morten vår frälsare i denna sega match!!
Åh rött o vitt rullar i klacken.
🔴🔴⚪🔴🔴⚪🔴🔴⚪🔴🔴
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
jaaaaaaaaaaaa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Modano: Berglund din sneögda jävel..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Jockz: Nä såg de! Lindholm!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Nä det är det inte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: När fan tackla fröken Boyce aldrig set du mena knuffa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Jockz: De e väl Wahlgren? Ser ut som en fjäril som han far omkring!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
The great one: sämsta matchen ever
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Händer väl samma sak som för alla andra lag som slutar hitta poäng, vi blir utan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Säsongens sämsta genomförda match. Riktigt riktigt usel insats...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Aj aj...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Bedrövligt idag på vissa håll... Dahlén och Lundin kan ju inte direkt behöva duscha efter matchen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
bar mofftak: #17 är ett ljus i mörkret, jävlar vad han jobbar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
NDR: Eller när man lite nonchalant spelar pucken ner i egen zon efter tekning och låter backarna jaga medans man själv glider efter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Sist men inte minst..Har laget möjligen en intern tävling där man ska tackla så lite det går???
Faan..det är ju hockey det här..inte innebandy...
Boyce!!! Hallå!! Det är kanske det enda du kan, gör det bara....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Aj aj snart smäller det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: En spännande tanke är ju vart i tabellen vi varit utan vårt överlevererande PP?
Är det ngn som har sett en hemmamatch där laget spelat bra hockey? Västerås? Ja, vi hade maximal utdelning mot ett VIK.som spelade ut oss långa stunder.
Negativ,.nä..men man ser ju vad man ser...
Vinner vi matcher?.Japp!
Hittar vi vägar till poäng? Japp!
Vad händer när vi inte gör det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Man har genom ledarskapet gett tillåtelse för vissa att inte kliva in en närkamp, att halvhjärtat jobba hemåt och sedan få spela hur mycket som helst. Skall bli intressant att se vart det här tar vägen.. Om inte han, varför skall jag, lite hårddraget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
DJ Abbot: Jag är fullt ut allvarlig!
Är det ngn som tycker att man bjuder upp i dagens match?? Hockeygodis ngn??
Är det nån som hittills i år sett ett grundspel???
Har vi kanske levt på superdopade specialteams?
Säg att jag har fel...ngn!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Så illa är det inte.
Vi är inte lika effektiva just nu bara.
Har haft några riktigt bra lägen att göra fler mål utan att FP in den.
29 skott på två perioder är inte så dåligt.
Vore på tiden att hålla nollan nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
stoff: Bäst i den bemärkelsen att han visar attityd och vill göra jobbet, annars är det väl bara Berglund som visar samma glöd till 100 % tycker jag. Annars är jag lite rädd att man är ute på en farlig väg med den coachingen som är idag, jag hoppas att dom som är längre ner i hackordningen håller fanan högt och accepterar sina roller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Almtuna är nog det seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegaste laget i HA. Finns bara en sak att göra och det är att skruva upp tempot!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: "det händer aldrig att Timrå bjuder upp till bra spel... man har inget grundspel... man har inget ledarskap...".
Detta sagt alltså om ett lag som leder serien, om ett lag som är bäst i power play, om ett lag som är trea i box play etc. Säg att du skojar Kulltorp, säg att det är ironi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: den omedvetna underskattningen finns nog...

Den där spelarna känner att motståndaren inte har det där lilla extra utan bara brunkar konsekvent tråkhockey...

Primärt för mig är bristen på rörelse och timingen i passningar till de som faktiskt hittar ytor...
Det gör att vi hamnar där Almtuna vill ha oss hela tiden...

Det skapas lägen framförallt av 2 och tredje kedjan men dom levererar inga vettiga avslut...

Man måste få upp tempot på 1a linan.

Efter omgång 20 kanske den biten är bättre...
Den som lever får se!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Det är sånna här fighter vi skull haft Conny Strumpan Strömberg i lage...👍🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nisse på Mon or: Köttmur Grandeluxe.. Lite diagonal pass snett inåt bakåt så kanske. Vi fastnar i det sega Almtuna tempot som myran i Toybiten liksom.
Svårt att fatta att vi importerade Robban Carlsson från AIS? I en annan tid i och för sig.
En rejäl hårtork i paus då. Ante får gärna ta hand om den!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Kerstin_k: Och Tälje gör 3-1 i slutet av andra 🥅🏒👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Lindholm bäst ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
söder över: Vet inte men de brukar ju va svårt o spela mot sämre motstånd rätta mig om jag har fel lite underskattning kanske??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nisse på Mon or: Det är segt ikväll. Riktigt jävla segt. Finns en risk att det här spelet straffar sig.

Finns två vägar att gå i tredje nu; antingen steppar alla upp ordentligt eller så lirar Ohlsson och Lindholm non stop.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nisse på Mon or: äh! Förra mot Västervik var ganska lik väl?

Dom har svårt mot dessa tokdefensiva lagen...

Synd att dom inte har liiiiite mer fart i spelet... då äter man sig igenom dessa lag...

Mer rörelse...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nisse på Mon or: Man skulle ju kunna önska att Timrå skulle åtminstone försöka bjuda upp till bra spel, så man kanske kan locka mer publik.
Men det händer aldrig, och det beror på, enligt mig, att man inte har ngt grundspel. Och inget ledarskap som kan piska liv i spelarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nisse på Mon or: Det känns inte som de kör för fullt riktigt. Hoppas det lossnar i tredje. Jag funderade lite på Wahlgren. Han ser väldigt skraj ut, utan självförtroende. Men jag vet att han har mycket mer att ge, en utmärkt skott (bästa skottet i laget enligt Bratten). Känner mig rätt säker på att vi kommer att få nytta av honom innan säsongen är slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
bar mofftak: sämsta matchen för säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
1-1 hänger i luften..
Låst ämne

« · 1995565 · »