1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577965 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16

« · 1995280 Till forumet


Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hoppsan, torsk för Löven. Chans att gå ikapp i morgon då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
T T: Jupp. Men ska vi förbi behöver vi plocka in 4 mål också och det känns inte sannolikt.

Däremot anmärkningsvärt att oslagbara superlaget Löven släpper 2 pinnar hemma mot Västervik. Nästa onsdag är jag på plats i Umeå, hoppas vi svarat upp bra mot Uppsala och Mooora innan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
mikenomad: Tänker osökt på den där sjuka konspirationsteorin om att Timrå IK:s superkedja i sista sekunderna gav bort en ynka pinne för att stärka jumbons självförtroende i kampen mot andra lag i serien. Västervik svarar med att lugga löven;)
En nivå till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
mikenomad: Almtuna är seriens sämsta lag i mitt tycke. 4 mål ska vi nog kunna plocka in :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Lillörda och ny match och nya möjligheter och Explorern står på bordet!
Redo att rinna lätt ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Ikväll är det onsdag med match mot Almtuna som vi förhoppningsvis vinner imot och kaffe och en korv köper vi där igen !
Ikväll tar vi dom igen !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Puckat: Förlorar de ikväll så är det för pga din JINX!!! INTE ens jag kan dock måla upp ett scenario för hur det ska ske.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JanneH: Själv tycker jag det är värdelöst om vi inte slår AIS med minst 4 mål OCH att samtliga mål är snygga!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
mikenomad: Jag har egentligen inga större krav på Timrå... inte mer än att vi ska vinna varje match!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
mikenomad: Tycker det känns lite lurigt inför kvällen. Vi har inte haft superlätt för AIS tidigare och känslan är att vi och dem har delat på poängen nästan varje säsong. Kan nog ha att göra med att båda lagen försöker spela liknande hockey, vilket jag vill tro varit en av anledningarna till att vi nu har så många spelare med AIS-förflutet. I år har de faktiskt befunnit sig en bit upp på övre halvan när det kommer till skottchansövertag så det är nog rimligt att spekulera i att de kan ta några kliv uppåt framöver. De verkar ha bekymmer på målvaktssidan dock. På pappret tre lätta men jag kan ge mig fan på att Almtuna kan stöka till det för oss.

Känslan är endera 1-1 eller 7-0. Inget däremellan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Knylan: Håller med i resonemanget. Jämför man spelare för spelare ska det vara 3 pigga. Men samtidigt visar den underliggande statistiken på att de genererar en hel del offensivt, och detta fick V-gurka smaka på senaste(på hemma-is dessutom).

Jag väljer att lägga mig mellan dina 1-1 och 7-0 och säger 4-2. Brattens första nolla får dröja ett tag till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hahl Bundy 2.0: ja och som om att det inte räcker att ni håller på... nu drar ST till med ett sånt där "målvakten är så fantastisk" reportage lagom innan matchen dessutom.
Blir nog 5-0 till Almtuna MINST!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Vi VINN ikväll!!!
En rackabajsare för varje strut vi gör!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hahl Bundy 2.0: Vi förlorar med 1-7, Jonte och Lundin går poänglösa och Berglund skjuter 5 frilägen i magplattan. Så nu har jag antijinxat tillbaks ordningen.

Eller njaee... Vi vinner lätt med 6-2 förresten. 🙃
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Sputnik: jag är realist och säger 5-3 till Timrå. Så tråkig är jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Sputnik: Där satt du den inte , för Berglund missar målvakten och sätter 2 och Boyce spelar fram dom med en stutts ifrån sargen som tar på sitt eget benskydd och friställer Berglund ifrån halva plan .
Så kan det gå till med lite tur .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Tikkare: Tippar 3-2 till Almtuna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: 8-0 till Timrå, du kan lita på mig, du kan lita på mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
RasmusVS: ...jaha...du överjinxade mig nu din kanalje...Då blir det torsk...
:-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
RasmusVS: Väcker minnen från en bortamatch mot SSK i dåvarande superallsvenskan (vill jag minnas det var) när vi slagit dem med 8-0 hemma 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Vi VINN ikväll å Mads Magnusson,Paul Gascoigne,Matti Nykänen strutar!!!!
Botten upp!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Siren och Lindblom två stycken potentiella j20 spelare för några år sedan , spelar nu i Ånge och Hudiksvall har Timrå tagit vara på dessa killar tillräckligt bra , Nej i min mening , att värva spelare soms utvecklings kurva har avtagit tar man in , det är få för få som kommer in i Timrås finrum fast man spelar som sista J20 säsongen .
Fast det finns spelare som dansar på linan .
Att ligga i toppen i HA verkar vara ett måste och komma till SHL för att överleva
Utveckla våra först och andras sedan .
Vår tid kommer när den är klar .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
RasmusVS: Snacka om att lita på jag min jubelåsna spikade löven igår på powerplay tror du jag fick äta upp de jo me hull o hår!! Tänkte att Joe skulle hålla tätt mot v-vik!😬😬😬😠🔫
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Du får gärna fortsätta att spela på Löven i framtiden med. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Sputnik: Jaja ja vet man e ju en knasluva men v-vik=jävla spöke för många lag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Tänkte mest den jinxen funkade, att spela på Björklöven=Torsk för dem. 😋
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Tror på en hyfsat enkel vinst mot Almtuna. Och även att BIF vänder på trenden imorgon mot Oskars.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Vattnet är nere i tallnäs och solbackaområdet. Finns det någon risk att NHK också är drabbat? Hur går dom isåfall tillväga för att spola isen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Öndulat: Publikbevattning = gul is. men i Timrå så är det ljusgult pga alkoholen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Tömmer öpp på Dääh!
Lönnå hissar åsså storseglä å kommer löss mä Timrå Hej på Allsången onsdag.. (Lille lilla lööööda.).. 🏒😊🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Clay.2: Det får du gärna utveckla, vilka har Timrå värvat in på juniorsidan som har gjort att dessa två på något sätt har fått stått åt sidan? Sirén var en påläggskalv och var en nyckelspelare under juniortiden, han fick 22 matcher i Allsvenskan under hans sista år som junior. I samma veva kom Dahlén iofs.. Lindblom hoppade av J20 ifjol för att gå till AIK, inte kvar där och början av denna säsongen i Vienna Capitals utvecklingslag och nu Hudiksvall. Det var nog inte läge att ge honom speltid i SHL ifjol direkt.

Eventulla potentiella spelare för a-laget javisst, men steget från juniorhockey till seniorhockey är större än många tror. Sirén har harvat runt i Div 1 utan att ha gjort avtryck någonstans egentligen. Lindblom,ja, vet inte riktigt, tycker du att han skulle ha spelat SHL ifjol eller?

Jag vill hävda att är du tillräckligt bra så får du chansen, när du får den så gäller det att ta den. Ibland lyckas det inte just där och då, men har man tillräckligt med pannben så finns det alla chanser i världen att få en ny chans. Typ Didrik, Kinnwall med flera och i årets trupp Johan Lindholm, inga spikraka vägar direkt men det kan gå om man vill.

Så med andra ord, jag ser inte vad Timrå skulle ha gjort annorlunda i de fallen du nämnde.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Alltså det är så jävla dåligt ljud på Cmore. Kommentatorn tar upp 95% av ljudet, medans man knappt hör ljudet från arenan. Ibland justeras detta mitt i matchen men för att nästa match låta precis lika uselt igen. Måste ha tvn på extremt hög nivå för att lyckas höra något från arenan, men då blir kommentatorns ljud för högt också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Haha Freddan tog mitt förslag på laguppställning och körde en ”tvärtomare”, spännande!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Heisenberg: Dom borde även putsa kameralinsen!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Ett första PäPä då...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Rä, rä, rä...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
TIK-Lund: Dan såte'n!!!!!!!👍👍👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
wow
en BOMB👍🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
roger_sundsvall: Tjongpang!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
roger_sundsvall: LÖÖÖÖÖKEEN!🏋️‍♂️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Haha, snyggt.
Precis när man var upptagen med att sucka åt Berglunds avslut mitt på mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Kerstin_k: Smäll!! Grymt PP igen! Annars tycker jag att både Berglunds och Boyce nya femmor ser heta ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Första rackaren svept!!!!
IN MÄ PUCKEN I MÅL!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Ingen strålande period, även om det skapades en del. Saknar lite känslan att motståndarnas galoscher håller på att blåsa av de första tio.

Bäst än så länge är 3:e och 4:e kedjan där nr 17 sticker ut mest.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Boyce allsvenskans sämsta menlösaste spelare förstör mer än gör nytta hänger inte med stoppar upp spelet. Mycket mer flyt i spelet förra matchen när han inte var med, Walgren är en fiasko värvning för lätt rädd i närkamper måste in med en bättre center om man ska hänga med i toppen,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Mener i Pöcka??? Rinner lite trögt hänna-öppe.. Både på is og annorschtädäss..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Modano: TttåååålaaaMooooodano...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Modano: Ledin är ledig!!
Rapp i käften och en jävel framför kassen skap rubriker....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Plattan i mattan nu Timrå!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Nu sitt tvåa!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Segt o plottrigt... ingen fart. Slarvigt o ofokuserat.
Låst ämne

« · 1995280