1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

« · 1078736 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
"– En jäkligt skön seger. Att spela med Mika Pyörälä som center tycks vara ett lyckokast, senast det skedde var mot Linköping och då blev det också tre poäng, sade Timråtränaren"

Kan man inte spela Pyrret istället för Hedström sen när Hedström är tillbaka också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Tycho: För att inte tala om Hynning som sett blek ut på senare tid...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Laken: Även roligt att se Mäkiaho på lite mer av tacklingshumör...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Åååhh vad skönt med seger!
Förutom nämnda Pyörälä och Moe så vill jag personligen plussa för Tenkrat och Sundh!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Hälge: Se där. Och när hände det?

Vi vinner alltså tekningarna. Hallelujah!1!11

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Tekningarna vanns med 33-31.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Ambroo: Jag håller med dig. Moe känns riktigt bra i sitt spel. Han har enligt mig varit den genomgående bästa backen sedan han kommit tillbaka från sin skada.

Sedan måste jag få fråga dig (eftersom du med flera ser saker inte jag gör). Moe spelar alltså med Lehtonen. För mig har Lehtonen sett halvdan ut sedan han återkom efter sin skada. Däremot kan det mycket väl vara så att Lehtonen har kvaliteér som inte jag ser, typ att hans trygghet i spelet skapar möjligheter för andra backar till ett konstruktivt spel. Lehtonen har inte varit dålig men inte heller den dominant han var de första matcherna. Förklara hur du ser på saken tack.

Annars när det gäller backsidan så såg det betydligt bättre ut idag. Men det är nog för att vi spelar det spel vi spelar. Vi stressar och ger aldrig motståndaren en chans.

Bäste spelare idag är utan tvekan nr 37 Pyörälä. När han vill då är han bra. Låt han fortsätta spela center. Idag vann vi nästan (någon med info kan kanske redogöra) tekningarna. Personligen tycker jag bottennappet I Timrå idag var ungdomarnas minimala speltid.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Hälge: Moe förtjänade istiden, imponerad av honom idag jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Precis som Ambroo är inne på så är kvällens höjdpunkt spelet över hela banan. Man spelar smart och enkelt i egen zon, slår icing då det behövs och framförallt så håller man ihop femman. Brynäs tilläts väl egentligen aldrig att komma in på kassen. Med de kontringsspelare vi har att tillgå så klagar jag inte om vi fortsätter på denna väg framöver.

Nu gäller det att komma ut med samma inställning även på lördag, seger där och vi kan möjligen börja snegla uppåt igen.

Pyörälä banans kung idag. Hedström får slåss med Lander om en ytterplats =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
John K: Moe´s istid var 19:43.

Mycket bra insats av laget idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Fan va skönt. Nu plockar vi Djurgårn på Lördag av bara farten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Blizzard: Under Oktober månad har Modo spelat 5 hemma och har en snittpublik på strax över 6000 eller knappt 80% fyllnadsgrad.

Timrå har en publik i den gamla, sunkiga och illaluktande ishallen under Oktober som nästan når 5200, vilket innebär en fyllnadsgrad nära 90%.

Utan att sticka ut hakan och liksom verka märkvärdig så känns det utifrån Timrås kräftgång i serien, det riktigt usla spel laget presterat, alla konspirationer och alla skador att Timrå IK, trots allt, lockar publikum. Vad skulle inte Timrå locka om man dessutom erbjöd gångavstånd för flerdelen till arenan. Jisses.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bragd-Birger: Ja, Moe gjorde en riktigt bra match men det var han inte ensam om. I dag krigade grabbarna riktigt bra. Undrar hur mycket speltid Moe hade?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bragd-Birger: Han ser betydligt mer vältränad ut nu än han gjorde under de senaste två åren. Han kan bli riktigt nyttig när han fått lite mer matcher i sig. Han såg lite seg ut på slutet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bragd-Birger: "Är det den berömda hockeyfanatismens tecken vi återser i Övik? Där ser man, där ser man. Gångavstånd å allt."

Slår man ut detta på 14 matcher eller typ 7hemma matcher då ska du se att mode har bättre siffra ;)

Gångavstånd javisst !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bragd-Birger: Han har genomgående varit vår bästa back sen han kom tillbaka vilket egentligen ska var omöjligt, men det är bara att glädjas och hoppas att han tar ytterligare några kliv när han blir riktigt varm i kläderna. Han och Lehtonen tycker jag är klockrena tillsammans.

5500 är mycket bra. Jag hade räknat med knappa 5000 - runt 4700-4800 kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Ambroo: Håller med helt. Moe är riktigt rolig att se. Förväntade mig, med tidigare spel i minne samt skadeperioden - att han skulle uppträda riktigt ängselstirrigt. Istället lirar han med jävligt skön pondus. Respect!

Riktigt fin publiksiffra i afton. Vad säger man - plywooden lever? Noterar att vi faktiskt spöade Modo även på den punkten i dag. Är det den berömda hockeyfanatismens tecken vi återser i Övik? Där ser man, där ser man. Gångavstånd å allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Aftonbladet sport .... www.aftonbladet.se/sportbladet/ Står mycket om timrå där NOT, men det står varför brynäs dominerar iaf!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Sen hoppas jag att man fortsätter matcha Pyörälä som center även när Jonte kommer tillbaka. Han äger banan idag och är så skön att skåda när han kommer med fart nerifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Fantastiskt skönt och viktigt med tre poäng, men det var framförallt spelet över hela banan som gladde mest. Det här är vändningen, det bara känns så!

Ser man till spelare för spelare så är kedjan med Svensson-Pyörälä-Tenkrat mycket bra, ja hela den femman. Lehtonen tar ett härligt ansvar och låter Moe dra iväg emellanåt. Just Moe är skön att se. Han vågar, står upp och söker konstruktiva lösningar mest hela tiden och de gånger han blir överspelad så är han ändå där och reder upp det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Natti natt...nu kan man se på sportnytt......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Olle: Härligt jobbat Timrå IK, nu är det bara 41 till sådana här insatser kvar jag vill se. Sen ökar vi om vi går till slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Attitydfrågan kan förhoppningsvis arkiveras efter denna match. Trots att serieledarna kanske inte gör en av sina bästa matcher så förtjänar man vinsten efter att nästan SAMTLIGA spelare kliver upp ett par snäpp.

Pyörälä gör en rakt igenom stabil insats och ser riktigt het ut, Skogs ska ha all cred efter denna match, han spelar precis som han bör. Han tar bättre skott idag, han är rejäl framför egen kasse och han gör uppåkningar som nästan får en att tänka på Strålman. Spelet utan puck är också betydligt bättre från honom idag. Mäkiaho tycker jag också gör en stark match, han tacklar och är fint placerad framför mål allt oftare. Tenkrat ser pigg ut och drar garanterat med sig fler spelare med sin offensiva attityd.

Största besvikelsen idag är väl att Vinnerborg fortfarande är en praktsopa utan dess like trots att han kanske "spelar upp sig" lite i andra halvan av tredje. Backe behöver bara släppa en kasse och den var inte mycket att säga om men han verkar nästan vara den enda som inte riktigt smittats av attitydförändringen i laget, han gör en riktigt fin räddning i ett mot tre-läge men i övrigt ser han som vanligt darrig ut och gör sånär självmål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: Damn right!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Rooster23:
Är rätt övertygad om att du fick rejält fel.............Åh rött och vitt. Klacken suverän. och 5400 i publiksiffra.

Hoppas ni mådde gott ni som satt hemma och var negativ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: haha absolut! nu packar jag ihop för kvällen! weee! tror detta är vändningen för brynäs också f.ö. nu kommer det gå utför=P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Helt jävla underbart gubbar!!
Samma känsla som man hade när man fick barn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Men jädrars så gött! Detta var ett rejält fall framåt. Är helt matt inombords. Detta var poesi, om än framförd med visst sluddrande. Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Härlig seger, jävligt viktig...nu lossnar det, nu jävlar kommer vi....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Vill bara tacka klacken! Har inte varit på många matcher nu men sett de flesta på tv.. ni är verkligen klacken som aldrig ger upp...
Nu är det bara Jonte som saknas!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Nu är det nära
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: wee 4-4 där nu... bra för oss=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: men surt Lule är på G...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: Ja nu har vinden vänt - vinner på lördag med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Me tooo.....nu är segern nära, törs man säga det???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bigthelin: bästa backen ikväll.. härligt! Moe har varit duktig auch!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Idag tycker jag Skogs absolut håller ES klass:) det känns bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: men nära till gränbyhallen iaf=P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Då får de ju lära sig riktig fin svensk kultur...kört med surströmmingsfest också ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
saasta: Det är ju knappt man vågar kolla på ställningen nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: haha.. Sånna saker klarar jag mig ifrån, ingen kan typ svenska i min trappuppång och har nog ingen aning om vad Timrå är för nåt=P Knackade lite plåt mellanåt också åt en grej som jag bygger haha.. Så de tror nog bara jag är galen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Fight? x)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Ha ha ha...det får de leva med, mina vet när Timrå gör mål, de frågar lite försynt om det gick bra, matchen, vi hörde vrålen :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Tyckte det nämndes att det skulle bli 4-1 inför denna match?:P väldigt nära nu i alla fall;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bigthelin: haha 3-1!!? va fan nu då???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: Ja det gick samma tankar i min hjärna;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: JAAAAAAA där vaknade nog grannen=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB: Härligt!!!!;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
RTS: Det ska ju vara en backs våta dröm, ATT FÅ TACKLAS!!!! märkliga backar vi har....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Yellowcard: ja och hoppas man får se en riktig tackling. Har funnits massor av tillfällen när man borde gått in med 100% i närkampenmen istället viker man försynt undan.
B Svensson ,Lotvonen, och framförallt S Erixon verkar vara väldigt sargrädd.
Kommentera

« · 1078736 · »