1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

« · 1077483 Till forumet


Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Någon mer än jag som ska på match på torsdag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
friskan: I will be there!!! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
friskan: Jag masar mig nog dit...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
friskan: Jag sitter på min stol som vanligt.Både torsdag och lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
friskan: jag har för bra biljetter till den här matchen för att stanna hemma, och hade det varit exempelvis Linköping som stod för motståndet hade jag lätt kunnat stanna hemma. Men nu är det ett av mina absoluta hatlag i Brynäs som gästar och då är jag "tvungen" att gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
friskan: japp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Härliga Måndag.

Vid nästa match....
Skulle vilja att vi på något sätt visar vårt missnöje, vänligt men bestämt. Någonstans måste det ju börja eller hur. Nu har killarna förvisso några dagar på sig att rätta till kragarna och räta ut ryggarna innan nästa match.
Men det kommer knappast att gå på en grisblink att åtgärda den senaste tidens negativiteter.

Så.. Någon som har förslag på vad vi ska göra??.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
-Gurra-:

Missnöje över vadå, rykten å skvaller.

Bättre att stå på läktaren å vissa att det finns en tro hos oss suppotrar, tycker jag. Men om det var styrelsetrojkan du ville protestera emot skulle jag gärna heja på lite.

Det största faran mot en långvarig existens av hockeyklubben Timrå Ik i E.S är sittande presidium, vilka intressen företräder dessa män å kvinna, jag bara undrar?

När jag går igenom dessa ledamöter finner jag en märklig sammansatt styrelse, om det varit nått annat än ett presidium för en idrottsklubb hade jag kanske inte funderat så mycket. Men nu börjar jag få klart för mig vad deras uttalanden om flytt av hallen, antal % i ekonomisk stegring m.m. har för verklighet, och vart tog den genuina ledartrojkan med Timrå hjärta vägen, jag bara undrar?

Kanske låter jag lite vänster orienterad, men det må var, dock kan jag tycka att kapitalet inte skall styra en verksamhet för mycket, glädjen att idrotta kan naggas i kanten då. Självklart skall det finnas en balans, har den ekonomiska biten växt TIK över huvudet, jag bara undrar?

Kan toppen, alltså styrelsens arbete och föresatser återspegla sig sportsligt, varför inte. Om motsatsen gör det, dåligt sportsligt resultat, mindre intäkter, jag bara undrar?

Jag tror på fullaste alvar att det blir slutspel, när röken lagts efter alla sladderrader kommer laget med Challe i spetsen gå stärkta ur allt tjabbande, eller, jag bara undrar?


Föresten, Gurra betyder " Dra åt he,,," på Rumänska.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Abron: Och "visa" stavas bara med ett S.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
-Gurra-:

Ursäkta, jag kan inte rå för att jag är ordblind. SORRY.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Abron:
Bara en förklaring till Gurra.

Jag menar inte att du skulle det.

Jag kallas för Gurra jag med men det är lite olämpligt att söga det här nere, bara så du inte missförstår sista raden.

La Revedere
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Abron: Det är redan glömt... Nu går vi vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Jag upprepar min efterlysning! Jag har nu av två olika skribenter (jag namnger inga) att styra upp ett medlemsmöte där man bjuder in ledningen i TIK samt någon eller några spelare att svara på frågor kring vad som egentligen händer! Men då jag fick "skit" för 2år sedan när jag stämde möte med Nubben utav SK för att det inte var förankrat av styrelsen så rör jag inte en fena! Jag tänker inte ta någon skit jag inte skall behöva ta och avvaktar därefter besked.

Tack!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
-Gurra-: Jag skulle kunna tänka mig ett tyst mottagande när de beträder isen, men när matchen börjar är allt som vanligt igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Till den det kan intressera:


Har fått ett antal indikationer på att någon med koll borde göra en Janne Josefsson med avseende på Thord Johanssons sommar upplägg.

Bröja med att gräva i detta. Det finns tydligen några lager till att skala på  denna lök. Frågan är vem som törs.

 "tycker det är rätt fascinerande att ett elitlag anno 2008 har ett sommarupplägg där fystränare kommer in å sätter upp en lapp i omkl rummer som alla ska följa"

"inga indiviuella program eller nåt sånt"

det är ju så det funkar, förutom för finnar och andra som kör sin egna program på hemmaplan, och hur det funkar kan man ju räkna ut"

"det är ju konstigt att det inte blir mer skador"

Detta är en mycket trovärdig källa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Per HApps: Kan väl ändå inte mena att dom inte lägger upp individuella träningsplaner?? Då blir jag mörkrädd
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Per HApps: Fan jag smäller av ilska om detta är sant....jag skrev redan förra sommaren om när Pärssinen gick sönder, hur fan en topptrimmad hockeyspelare kan gå sönder i gymet, antingen med fel instruktioner eller fel träning...inte så konstigt att Timråspelarna går sönder i parti och minut. Alla spelare måste ju ha egna programm, alla är ju inte lika starka i bål, rygg, ben mm, fullständigt korkat och stenåldersupplägg.

Nåt är jävligt fel i föreningen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB:
Det är bara att ta fram spaden och gräva.:))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Jag kan inte släppa detta svar Linkan ger till ST.

Vad ser du som anledningen till att ni inte fått ut mer?
– Det är ju Challes uppgift att få ordning på den spelmässiga delen. Men det är klart att en orsak är efterdyningarna av alla skador. De som spelat har spelat väldigt mycket och det blir lite av en ond cirkel.

"Men de är klart att en orsak"
Vad menar han ? Kan man inte lite underförstått tyda det svaret att det finns flera saker som han inte tycker Challe fixar på ett bra sätt ?

Det kan ju vara så att tidnigen bara utryckt det så, men om det är Linkans ord så finns det så klart flera orsaker som han vet eller tycker men inte nämner
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Berglund:
Det är väl klart att spelarna ska ha individuella träningsprogram.

Skicka ner dom på Sundsvalls Atletklubb under sommaren, finns många bra lyftare där som kan hjälpa dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
KniveN: Gammla goda SAK, jag måste börja träna där igen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
MB:
på tal om skador: minns Krykov. Undrar hur han bar sig åt som aldrig var skadad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
redline: Nu har ju gammle TIKaren Andreas Öhgren börjat köra lite med dom skadade
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=770754
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
redline: Han gick inte in i en närkamp under alla år i Timrå, där ligger en stor del av förklaringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Knylan: Man saknade lite sluggertakter ibland.
Men han var bra på alla andra sätt istället, som tur var.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Knylan: Men hur får vi alla skador nuför tiden då jag tycker att vi inte går in i så många närkamper när man ser Timrå spela hockeybockey =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
-Robban-: Jag kan berätta att Tenkrat var på röntgen igår...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Wesse1: Och resultatet av röntgen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Herminator: Har inte en aning vad resultatet blev.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Knylan: du skämtar hoppas jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Fixar en egen... Inför matchen:

Vinst eller Torsk ?..
Blir det en till idiotisk 10-minutare ?..
Kommer Hollywoodresan att motivera tillräckligt ?..
Ska vi äntligen få se någon form utav vilja ?..


Vad tror ni övriga ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
-Gurra-: Tja det går inte fort att ändra inställning på ett lag,jag tror att tik
kommer att slira ett tag framöver nu, blandar vinster med förluster,
prio 1 slippa kvalserien.

Det är så jag känner,just nu är det inte kul med hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Jocke lundström skulle definitivt inte göra bort sig men Backe är förste målis
och det varkar som allsvenska lagen drar mest nytta av utbytet, såg att Zajkovski spelat med Löven nån match. Det vi vill se på torsdag är ett taggat timrålag som visar att glädjen är tillbaka men visst blir det tufft i derbyt sen att dom har Markström som spelar som ett NHLproffs gör att det blir en mycket tuff uppgift
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
TD: Med tanke på att vi skapat ca fem målchanser på två matcher så vill det nog till att vi skärper oss ordentligt på torsdag om nu inte Markström/Lindbäck tänkt sålla rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Försvarsspelet måste skärpas om det ska bli några poäng mot Brynäs. Eftersom klubbledningen uppenbarligen tycker att de backar vi har är så bra och inte ser att några av de 6 backar som spelar inte räcker till i ES så måste dessa prestera över sin förmåga framöver. Som jag ser det så har vi alldeles för många 7-8:e backar i laget just nu. Lehtonen, Styf(skadad), Lotvonen och Moe är väl de som går in på 6 backar, Jonsson också, kanske.. Rutinerade defensiva backar typ Koskinen och Sanny saknas inte bara på isen utan även i omkl.rummet.

Persson och Sebbe ska växa in långsamt i truppen precis som Sanny fick göra med Halvardsson under Kentas ledning. Sanny fick bara spela boxplay ex.vis under hans första år - kommer ni ihåg det...

Skogs skulle behöva en Koskinen typ vid sin sida som kan styra upp hans spel precis som han hade i Mora.

Koskinen styrde otroliggt mycket på isen genom att snacka med sina lagkompisar. Han må ha varit långsam men vad jag saknar den backen.

Timrå saknar en motor i dagsläget som vevar igång maskineriet och det borde klubbledningen vid det här laget ha lagt märke till.
Frågan är: Vad gör dom åt det? vem eller vilka har kapacitet att vara den motorn? Jag säger Bagarn men räcker det?

GIV OSS FRID - VINN MATCHER
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Fortfarande ingt besked om Jontes eventuella frånvaro (avstängning) framöver.
Kan det vara så att han inte blir avstängd?

Blir han det, och det skall ta sån här förbannad tid - är det skandal!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Det ser ut att bli gamle Leksandskeepern Peter Hirsch som ersätter Magnus Åkerlund under hans skadefrånvaro. Saxat ur ST.nu:

"– Vi har varit i kontakt med några målvakter. Vi har tittat på 2-3 stycken. Med största sannolikhet har vi någon här på torsdag.
Det mesta talar för att det är danske Peter Hirsch som kommer och som Timrå kommer knyta upp på ett korttidskontrakt.
– Han är ett av våra namn och framför allt är han den bästa som vi kan ta, säger Mika Tarvainen."

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Dream Team: Om han är den bästa lösningen så tycker jag, trots Tarvainens kommentar, att det smidgaste vore att flytta upp Söderström istället.
Kommentera



Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Ja då vart det klart Hedström blir avstängd i tre matcher och Peter Hirsch kommer att hyras in under rehab tiden för Åkerlund.

Ja då var vi tillbaka på ruta ett igen!

Hur blir formationerna nu

vilka kommer spela center

Vi har att tillgå Wandell och Bagarn och Lander, kommer man kunna ta in samuellson tills torsdagens match med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Hahl Bundy: Klart och färdigt;
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Glädjeämne för självmordsbenägna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Knylan: Haha, vad säger man. Någon med koll kanske kan redogöra för vilka som kommer till spel i morgon. Blir det 1 eller två femmor?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Med den här takten på skador får vi nog börja att låna in spelare från "Katterna".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
TD:
"Det vi vill se på torsdag är ett taggat timrålag som visar att glädjen är tillbaka men visst blir det tufft i derbyt sen att dom har Markström som spelar som ett NHLproffs gör att det blir en mycket tuff uppgift"

Nu slipper ni Markan imorrn.Lindbäck vaktar kassen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bissett19: Lindbäck stod senast mot oss också. Då släppte han in två puckar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Än så länge så är bara fyra spelare borta.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Ambroo: Vilket skämt.

Mitt tålamod tryter.
Kommentera

« · 1077483