1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

1078951 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
73Sjöbba: Klart han är skadebelägen, han lirar väl med Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
mera slagga: Man kanske ska vara glad att Lotvonen inte tacklar så mycket då han är väldigt skadebenägen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Uno Gordon: Kan jag få några av dom pillerna ni tydligen får på vip-logen,,

Men å anndra sidan man är ju själv från vichan så man har ju varit på en å annan logdans, och inser att du har rätt i att det är bara "pumpa" på och inget duttande i mittzon. utan bara kliva på helt ogenerat med två "dragningar" och ett kanon skott..

Men med åren lär man sig att, Satan man måsste ha lite finness kring dragningarna,,,,och lite dumt då att inleda någon form av kanibalism, då man kan lära så mycket av motståndet,,,,

Men bra buno Olldon se även till nässta gång att slipa skridskorna rätt åt laget och lägga upp rätt tacktik, tänkte om Per och Challe hör av sig och vill ha råd av en sådan fena,,men klart,,,du har ju hela hallen att styra upp så kanske blir för mycket
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek:
Håller med! Han verkar väldigt ängslig där ute. Synonymt med honom är också "proppen" han åkte på i en sargduell där brynäsaren stannade och Lotvonen flög baklänges när han åkte in i honom. Verkar inte finnas någe elakt finskt blod i den mannen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Uno Gordon: "Fruktansvärt skön seger igår! Att jag dessutom fick igång klacken och även sittplatspubliken var ju otroligt inspirerande"


Klacken var inte högljud igår, ett tag kunde man tro att ni dött av något super farligt virus! knäpp tyst! ibland kom ni igång men mest klapp och trumma inge högljud sång!

Mot FBK och Rögle var de bättre!

Fast nu var det ju du som fick igång klacken ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Uno Gordon: Jaa, du är verkligen en inspiration för oss alla andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
friskan: Mamma & Pappa ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Uno Gordon:

Nämn två personer som DU fick igång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Härligt att se Timrå tillbaks i sitt gamla "jag", full fart rakt-på-mål. Jobba hårt i varje byte.

Ska bli intressant att se om spelet håller i sig till matchen mot Djurgården, jag kan tyvärr inte se den pga bortrest.
Blir första missade matchen för säsongen för min del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Hahl Bundy: Exakt så... de finns ju fortfarande lite att leva upp till, men den här machen ingav ju faktiskt lite hopp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Ootroligt härlig o skön seger i går. Vil o kan inte heller blåsa faran över. Den instälnning som vi visade igår måste finnas i fortsättningen också. Först då kan vi säga att faran är över.

Inställning. Attityd. Stolthet.

Där har vi det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Uno Gordon:

Med tanke på erat spel hitills i Es så skall du inte vara så stöddig vi kanske få anledning att ta en bägare i Leksand i April men så usla är ni väl inte eller ??

Muhahaha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
mattias - 74: Men du din jävla tomte! Håll isär begreppen. Det är viss skillnad att förmedla och orera. Igår orerade jag. Annars förmedlar jag =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Uno Gordon:

" Skööönt att lufta strupen =) "

Du menar att du inte gör det annars då så jävla mycket du tjattrar ? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
"Hollywood-skådisen Peter Stormare tände Timrå.

Under en heldag tryckte han in självförtroende och jäkla-anamma i spelarna.

– Han lärde oss att vi måste fokusera på vad vi gör. Jag tyckte det var otroligt nyttigt, säger Timrå-spelaren Anton Axelsson."

Här får man hoppas att tidningarna kraftigt överdrivet Stormares betydelse för gårdagens seger. Annars är det ett ohyggligt underbetyg åt Challe och Nygårds...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Skarin: Fruktansvärt skön seger igår! Att jag dessutom fick igång klacken och även sittplatspubliken var ju otroligt inspirerande. Jag har känt mig så här pigg i lungorna på hela säsongen som igår. Jag orkade hela vägen ända in i kaklet. Skööönt att lufta strupen =)

Och vilken match grabbarna gör. Helt enormt hur vi startar och avslutar denna drabbning. Tredje perioden var ju tamefan sagolik. Vilket tempo, vilken speed, vilken frenesi, vilken glöd, one touch och smack in med brynäsdjävlarna i sargen. Det är så här Timrå skall spela framöver oxå.

Bara pumpa på. Inget jävla duttande. Utan först in bara och först ut ur duellerna. Kannibalism! Vi skall inte skänka en millimeter på isen. Utan vi skall käka upp motståndarna!

VÅGA CHECKA, VÅGA DÖDA!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
En rutinerad center och en rutinerad back vore mumma till detta unga lag.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Håller inte med om att 2a är så dålig som du vill ge sken av. Brynäs får spela mycket 5-4 och lyckas också kvittera. Timrå har otur som får så många utvisningar emot sig. Men man kämpade trots det vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
DJ Hemp: men det viktigaste med denna seger är ju den positiva inverkan det kan ha på självförtroendet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Berglund: Jo det stämmer bra det och HerminatorJr satt alldeles till höger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Herminator: Satt bakom dig på hockeyn idag, tyckte det va schysst att det stod Herminator på tröjjan sen kom jag på att det finns en som heter det här på hockeysnack, jag antar det är du :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
DJ Hemp: Timrå IK som åker skridskor och checkar stenhårt
är ett jobbigt lag att möta. Det var det vi såg ikväll, Brynäs manglades ner till det bottenlag det egentligen borde vara.
Krossa DIF på lördag av bara farten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Olle: Det är just detta jag menar, det finns ju där, han visar upp det för lite, motståndaran ska frukta Jonson när han är på planen, idagsläget gör man inte det! Han måste tror mer på sig själv som spelare, han är bra bara han vill!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Robin Jonsson var matchens bästa spelare emot Rögle, även om det kanske inte säger så mycket.

Han försökte åtminstonde att fixa lite driv i spelet. Tror definitivt att han kommer att lyfta sig framåt senhöst/vintern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
lungan: Båda är ju först och främst defensiva backar så poängproduktionen kanske inte är det primära. Angående RJ's intensitet i spelet så är det ju inte heller helt otänkbart att han lider lite av sviterna efter skadan. Jag tycker att han inlett säsongen positivt ändå, speciellt med tanke på hans svaga fjolårssäsong. Positionsspelet har blivit bättre och nog har han väl ändå börjat använda fysiken lite mer, exempelvis open ice tacklingen på SAIKs Viklund och höfttacklingen på Salomonsson mot Rögle sist. Jag är säker på att RJ kommer att vara ett utropstecken i positiv bemärkelse i slutet av säsongen, speciellt om han kan bli lite rejälare i närkampsspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Jo men då kan man fråga sig varför Skogs såg ovanligt bra ut idag, kan det bero på att han spelade brevid Lotvonen och att han kände sig trygg? Mycket möjligt, vi får se om Skogs spel från dagens match öven syns framöver.

Sedan kan jag bara istämma Moe var hur grym som helst idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

lungan: Lotvonen är oftast en bra spelare. I afton var han inte det. Han verkar lida av ett "måste" som ingen av oss begär.

Lotvonen var nog den mest anonyma av alla backar. Bättre då att ge credit till Moe och Skogs. Två spelare som impnerade rejält i afton. Skogs, värdelös, visade lite av sin kapacitet. Moe blir timrås backjätte vad det lider.

Lotvonen är aningen överskattad, enligt mig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Jo men tyckte inte han gjorde några större misstag, vilket gör att hans insats i mina ögon inte vara jätte dålig.

Då tycker jag Jonson gjorde en mycket sämre match, han har fysiken men, han åker runt på planen och beter sig som han väger hälften av det han gör, han petar lite med klubban och när han ska lägga iväg en pass eller få ut pucken ur zon i box-play, Då blir det hur mesiga tillslag som helst. Nä från Jonson sida vill jag se mer kroppskontakt och en bestämdhet i hans agerande. Tillviss del gäller detta Lotvonen med, men idag tyckta jag att han kom undan med hedern i behåll.

Varför jag är så kritisk emot Jonson är för att jag ser en enorm potential i honom, hans måste bara inse det själv och våga spela ut sitt fulla register, Lotvonen är nye Koskinen som är viktig för laget som helhet, men han blandar och ger för mycket, har större förväntingar på Jonson, inte lika stora på Lotvonen.

Lotvonen har i alla fall lyckats producera 8p Jonson 1p, dessutom är Lotvonen bättre i deffensiven generellt än vad Jonson är, jag skulle vilja att det var tvärtom, bland annat för att Jonson har framtiden för sig, han har fortfarande relativt ung, han måste börja ta nästa kliv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
lungan: TIK:s bästa match den här hösten, nu lirade man hockey och inte en massa flams med missade passningar och generalfel i försvaret.

Kan de fortsätta så här vore det skitskoj. Pyrret ska vara center helt klart, Jonte ska inte ha den positionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
lungan: Hur kan du tycka att Lotvonen gör en godkänd insats ikväll. Han såg seg, oinspierad, och allmänt Off ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
DJ Hemp: Givetvis kan man inte yttra som om den negativa trenden har vänt. Laget har fortfarande mycket att bevisa. Idagsläget handlar det inte om att titta på tabellen utan att fokusera på varje indviuell match. Vi ska gå in för seger och Timrå ska spela sitt egna spel! Idag gjorde Timrå detta och, man hoppas att man kommer få se samma inställning på lördag, dock är man skeptisk, Lika bra som Timrå spela idag, lika dåligt kan de prestera på Lördag. Dock har vi revanch att hämta då vi förlorade med 1-2 på hovet...

Framtiden visar, hur många poäng som Timrå kommer att ta, de enda säkra är att Timrå kommer när säsongen är slut befinna sig i en position i tabellen som de är förtjänta av. Sedan om det är plats 12, 10, 8, 6, 4, 2, det är upp till laget, vart de vill hamna!

Målsättningen för klubben är topp 4, bara att hoppas att våra killar i laget orkar kämpa match efter match för att nå detta också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
DJ Hemp: För att dra till med en gammal klyscha så är det inte bara vinsten utan sättet dom vinner på.

Attityden inom laget är klart bättre och försvarsspelet som varit lagets största svaghet ser om inte perfekt så åtminstone bra mycket tightare. All heder åt Johan Backlund, men om Åkerlund kan snabba sig tillbaka och fortsätta i samma stil som han gjorde i de två matcher han spelade så kan vårt usla rykte i egen zon mycket väl filas ned litegrann i alla fall.

Men mycket riktigt; det är en hel del elitserie kvar. Känns dock som Timrå spelade tillbaka mycket förtroendekapital idag, och att göra det emot serieledarna gav säkert god stämning och självförtroende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
DJ Hemp: Vi uttrycker väl glädjen bara :) Men det kan vara en vändning det vet vi ju inte, är ju bara en gissning vilket man än trycker på, Ja eller Nej
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
lungan: Sluta skämta ! Bagarn som fjärde center ???? Jonte som tredje !!! Jaaa det é klart Jonte har ju gjort succé så wy not ? Ståtar med ett ass poäng.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Jaji, en enda seger och halva forumet är enigt: Det har vänt. Får jag då fråga vad denna halva anser om läget om det blir torsk mot DIF på lördag? Är vi åter seriens sämsta lag då, eller? Jag blev givetvis lika glad som alla andra över denna meriterande seger, men sätter man igång och kastar sig och gör volter för den skull? Knappast. Visst vi fick lite andrum, några poäng ytterligare till kvalseriestrecket, men vad fan... Marginalerna är mycket små, vi kunde lika gärna ha torskat i kväll och då hade värsta storsläggan väntat i detta forum. I inlägg efter inlägg. Hur som helst - en helt fantastiskt skön seger! Man gläds. Men redan på lördag kan det vara "kris" på nytt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Lehtonen gör en klart godkänd match, med undantag för hjärnsläppet halvvägs in i första perioden. Han agerar lugnt och säkert, även om han inte gör någon av dom där galet lysande insatserna han gjorde i början på säsongen.

Å andra sidan lyfte sig resten av backlinjen rejält. Till och med (och efter några av de senaste matcherna känns det rättvist att säga så) Tomas Skogs gjorde all rätt för sig.

Backlund såg i några situationer lite darrig ut, men det viktiga är att pucken inte går över den tunna röda linjen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Känns som Challe börjar hitta rätt i formationerna, bra att Axelsson Bagarn och Sundh splitrades, detta tror jag kommer gynna alla tre. Hoppas man fortsätter på detta sätt.

Sedan vill jag att man spelar Pyörälä som center från och med nu, han gjorde det jätte bra mellan Tenkrat och Svensson

Tyckte även att Hynning kom mer till sin rätt idag, då han spelade med Wandell och Axelsson, Hoppas man fortsätter med dessa två formationer och när Hedström är tillbaka sätter man in honom mellan Pääjärvi och Mäkiaho

och så har vi en fjärde kedja med Lander Bagarn och Sundh. Nä detta känns bra det.

Tenkrat Pyörälä Svensson
Axelsson Wandell Hynning
Mäkiaho Hedström Pääjärvi (Pärssinen)
(Pääjärvi) Lander Bagarn Sundh

och sedan när Pärssinen kommer tillbaka, om han nu gör det, så stoppar man in honom istället för Pääjärvi och, har får då tyvärr ta Lander plats brevid Bagarn och Sundh.

Med dessa 4 herrar som centrar så ser det inte dåligt ut på pappret i alla fall!

Nä känns som att alla dessa femmor har en bruker och speluppläggare och en sniper. det är väll så det ska vara!

Tyckte även att backarn hade en mycket bra dag idag, alla för utom Robin Jonsson, tror och hoppas att när Styf är tillbaka, att han tar hans plats och att Robin får kampera ihop med Persson som 7 och 8:e back.

Lethonen och Moe är given, de fungerar perfekt tillsammans

Skogs och Lotvonen fungerar perfekt tillsammans

Jonson och Erixson, Erixson presterar men Jonson, nä han får lämna över sin plats till Styf när han är tillbaka.

Hoppas skade helvetet har tagit slut nu, och att Backe hittat sin positiva formkurva, för då kommer de sjunkaden skeppet Timrå IK att stiga emot ytan igen!

Dock inte att glömma att detta bara var en seger, det behövs fler, för att detta ska bli bra, hoppas bara att laget fortsätter visa samma inställning som idag, att trapa ifrån sina motståndare och få dem att dra på sig utvisningar, istället för att Timrå lunkar och drar på sig utvisningar.

Nej Riktigt skön seger idag, Hoppas av med hela Timrå hjärta att detta var starten på något riktigt roligt.

Kan Timrå ha 23 poäng om en vecka, de måste då ta 6 och 9 möjliga poäng på de kommande tre matcherna, ja tror faktiskt det.

4-2 emot Djurgården
3-3 emot Saik
5-4 efter sudden emot MODO

Mitt tips gick nästan in idag, blev 3-1 jag tippa 3-0!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Jepp, klart och färdigt!

Vad enkelt det kan vara ibland och med vissa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Ambroo: Fine. Ungefär som jag såg Lehtonens insats i afton. Med andra ord. Lite slarvig mellan varven men en gudabenådad kompis att ha vid sin sida.

Moes insats i afton är oklanderlig. Lehtonen ska ha sin släng av sleven. Visst?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek: Han är kanske inte lika dominant i spelet med puck som innan, idag slarvade han exempelvis betänkligt i passningsspelet, och hans offensivlusta/skottvillighet har väl kommit av sig en aning. Men oj vad bra han är i defensiven. Hans positionering, sättet han rör sig på, tajmingen i avvägningarna och hans sargspel är bland det bästa jag har sett i den här klubben. Lägg till att hans lugn i stressade situationer/boxplay smittar av sig på övriga. Han tillåter sin partner att spela "dennes egna spel" och det genomsyrar hela Moes agerande därute.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

Bergius: 60 minuter? Timrå dominerade första 20, spelet såg RIKTIGT bra ut. I andra perioden lallade vi på som vanligt. Vi hade ingenting och Brynäs hade mycket väl kunnat leda med 1 eller ett par mål. Vi gör ytterligare en period där det andra laget får möjlighet att avgöra. Och det tycker du är bra? Andra perioden är riktigt jäkla dålig.

Tredje dominerar vi. Bif orkar aldrig komma tillbaka.

Rättvis seger. Nu gäller det att Challe rustar sina styrkor för vidare utmaningar. I kväll var en god bit på väg, typ 26 % av den kapacitet laget hade då vi mötte HV i semin förra året. Nu gasar vi.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Gjorde i lördags mackor på Subway åt nedslagna Timråfinnar. Skönt att se att veteklit satte sig i ryggraden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Bergius: håller med dig,dom höll ihop laget mycket bra och av vägde i många situationer när dom skulle kliva på Brynäs...såg bra ut stora stunder,bara att forsätta att jobba stenhårt i varje byte.kör hårt Timrå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Såååå skön seger ! Nu gäller det att bygga vidare på det här. Många som var bra idag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
250kg kärlek:Tar du inte i på isen då sänker vi din lön!Bra att han börjar ta i han också...bra jobbat Hynning så ska d se ut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Långben: Härligt seger!! Det var många som gjorde sin bästa match för säsongen ikväll.

Tycker också att laget som helhet gör sin bästa match denna säsong. Man spelade bra i 60 minuter och ville hela tiden framåt för att göra mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Blizzard: Härligt med hela artikeln i AB, den har man gått och väntat på ett tag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Skarin: ja moe har varit riktigt bra dom här 2 matcherna .. så skönt att se..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Skarin:bagarn såg bra mycke vassare ut ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Ja det här var ju, milt uttryckt, ett rejält kliv framåt. Det var det gamla-vanliga-Timrå i den första perioden med en ruskig inställning. 1-0 var väl lite i underkant även om pp var sisådär.

Hur skötte sig spelarna då?

Backe gör väl en bra match. Han tar det han ska ta helt enkelt. Gjorde en bra räddning där i första perioden men som tur var kom avslutet mitt på. Han läste dock bra där. Han limmade puckarna dessutom. Höll på att ställa till det rejält i sista perioden men gudarna var med oss ikväll. Skönt, skönt.

På backsidan finns ingenting att klaga på egentligen. Försvarsspelet var mycket bra över hela banan. Brynäs kom liksom inte till så mycket. Eric Moe är fantastiskt bra. Väldigt imponerande och kul att se. Han är vår bästa back just nu.

Framåt är det så klart Pyörälä, isens gigant. Tenkrat, Hynning (bättre än på länge), Sundh och Bagarn (fantastisk defensiv insats) vill jag också ge extra mycket beröm till.

Det här var overkligt skönt!
Kommentera

1078951 · »