1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581777 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

« · 1177830 Till forumet


Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Första säsongspremiären sedan vi gick upp i elitserien som jag kommer att missa. Känns en aning surt. Törs man hoppas på tre pinnar på direkten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Per HApps: Antagligen blir det tre pinnar, speciellt med tanke på att du missar matchen. Jag tippar dock att TIK gör sin plikt och vinner med 4-2.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
John K: Då säger jag 5-2 :) Daniel Corso hänger in den sista pucken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
2-4. Första premiärförlusten hemma sen urminnes tider. Fansen visar sitt missnöje och årets gnällsäsong är igång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: 3-0!!! Tätt bakåt och Anger, MPS samt Sebbe nätar i tur och ordning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
RocknRolf2: Kul att du är igång! Nu vet vi vad som väntar från "pessimistrockarn" som börjat gnällandet redan före första seriematchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
pratarn: Alla ni "experter", var med och tippa på HS-Matchtips från start!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
RocknRolf2: Vad får dig att tro att Timrå släpper in 4 mål i premiären? Vi hade ett taskigt genrep och grabbarna lyser av revansch!

Skillnaden mellan Perra och Challe är den att Challe är matchcoach medan Perra är en lagbyggare. Jag skall dra upp riktlinjerna för Challe på torsdagmorgon. Hockey handlar om att våga vara innovativ och inte fega ur.

Jag tror på en intensiv öppning av matchen och lyssnar grabbarna på det jag har sagt så vinner. Vårda puck, värdera lägena, alltid ha MINST 1 man vid redline om vi åker på en snabb spelvändning. Där får inte spelare som Styf, Karlsson, Sonntag och Granath stå och sova. Gör det enkla enklare! Sarg ut och icing, sarg ut och icing - ja sa sarg ut och icing! Det är bara en jävla myt att hemmalagen inte får grisa. Allting behöver inte vara vackert och elegant.

Sedan gäller det att hela tiden understödja varandra, fyll på med folk i anfallen. Transportera puckarna djupt och checka fast Brynäs i den egna zonen. Bara trumma på och våga ta avslut. Pass-Pass-Mål. Svårare än så behöver det inte vara.

Det som oroar mig en smul dock jämfört med t ex HV71 är att inte Timrå gnuggar PP tidigt på säsongen. Det kan vara matchavgörande. Om Timrå trummar på och låter pucken göra jobbet så kommer brynäsarna att hamna på efterkälken och tvingas trippa alterenativt haka sig ikapp. Vi måste utnyttja de numerära överlägena vi får i matchen. Spel 5 mot 4, 5 mot 3 är nyckeln för utgången av matchen.

Sedan måste de spela (om inte i varje närkamp) så i varannn. Blöta frimärken av Di Levas lärjungar skall det bli. En ängslan och oro skall sprida sig i leden. Bara tugga, tugga, tugga.

Och gud förbjude den jäveln som får för sig att bryta strömmen och strypa elförsörjningen på torsdagkväll. Han skall få springa 1 mil iförd underställ efteråt i elljusspåret.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: Seda MÅSTE VI TACKLA (om i varje närkamp) så i vartfall varannan skall det givetvis stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: " Det som oroar mig en smul dock jämfört med t ex HV71 är att inte Timrå gnuggar PP tidigt på säsongen."

HV:s PP har gnuggat på i 5 år i match efter match.
Svårt att jämföra, tycker jag, men jag förstår vad du menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: "Jag skall dra upp riktlinjerna för Challe på torsdagmorgon."

Du är rolig du...:-)

Omnipotent? Nja...en smula kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
mikenomad: Challe har det operativa ansvaret och sista ordet enligt gällande kontrakt. Det hindrar dock inte mig ifrån att vägleda honom till stjärnorna. Det är mycket som står på spel. Och det är Challes skyldighet och förbannade plikt till skillnad ifrån Perra Johnson att coacha för seger. Nu betvivlar inte jag Challes taktiska sinnelag även om det blev fel i våras när han fegade ur och plockade bort Åke Lund. Men detta är glömt nu. Challe har bett om ursäkt, lagt sig platt och fått fansens förlåtelse. Nu är det nya tider och nya förutsättningar.

Att repetera självklarheter är dock aldrig fel. Att nöta in detaljer är melodin om vill vinna ädla medaljer :-)

Övning ger som bekant färdighet.

THE TIME IS OUT! THE PRESEASON IS OVER - LET THE GAME BEGIN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: Med ordet engagemang borde din bild alltid finnas bredvid som referens. Inte en enda ledare de senaste 10-15 åren har missat sjöstedt.
Magnus... du vet att jag gillar din stil! Keep on going!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: Går det åt skogen på torsdag så är det ditt fel eftersom laget har fått desinformation som kollrade bort dom. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: I love u. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: Ja torskar vi på torsdag så skall jag göra avbön härinne på forumet och personligen be er alla om ursäkt och famla efter förlåtelse!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: Det behövs inte , Björn Svensson pangar in 3-2 i mitten av tredje perioden och det blir tre poäng till Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Andersson: Alldeles rätt, men efter 3-2 gör någon 4-2 i tomm kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Herminator:
Jag ber om ursäkt om du tolkar mig som en självutnämnd expert.
Skall sluta med mina amatörsmässiga gissningar om vilka som eventuellt gör vad i samband med hemmamatcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
pratarn: Det var nog en allmän uppmaning, du råkade bara vara senast på tråden.

Känner du dig komfortabel med det franska och tjeckiska uttalet då?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

Blizzard:

Han tillförde hela tiden då han var på isen i Leksand, gör aldrig ett dåligt byte och är en bra tekare. Saknar honom lite faktikst.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Blizzard:
A Lander om att bli Ass kapten :)
dagbladet.se/sport/1.1376887

Och så är alla tillbaka till mötet mot Bif
dagbladet.se/sport/1.1376886
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

pratarn: Sluta nu, jag hackade inte på dig, ville bara att det skulle uppmärksammas att det nu går att tippa på matchtipset igen.

Ju flera som är med desto roligare så klart...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Herminator: Tyckte nog han var lite snarstucken....ler.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Vet inte om någon länkat detta tidigare, men hittade inget efter en snabb titt genom tråden. Inför matchen:

www.timraik.se/index.php?pregame=905
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Nu börjar det verkligen närma sig nedsläpp och hjärtfrekvensen varierar beroende på de olika känslor man har inför säsongspremiären.

Den puck som i kväll kl 19.00 släpps på isen går jag för närvarande med i fickan. Detta för att värma upp och smitta den med mina positiva känslor, i förhoppning att den skall ge lycka och en kanoninledning på matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Oj här inne kokar forumet minst sagt, mitt första inlägg på lagomt länge blir en spik.

Timrå tar en 4-2 seger idag !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Jag tippar 3-3. Hynning, Sebbe, Måns målskyttar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ja nu börjar det kännas att premiären är VÄLDIGT nära, fyfaan vad kul det ska bli hoppas på en bra match med TIK seger.

3-2 Kiriliov(stavning?), Karlsson och Hynning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
3-2. Axelsson blir matchvinnare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Nä nu blir det till att slänga i sig lite krubb, ta en dusch och sticka till eon, satan va efterlängtat !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Skarin: Axie, ja det vore nåt. Men hundlåten är väl skrotad nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Det är värst vad folk förväntar sig en målrik match med två av elitseriens bästa målvakter mellan stolparna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Skarin: 4-2 i öppen bur. Glöm inte att tippa på HS eget matchtips alla ni superduktiga här inne. (Jag är inte ironisk pratarn)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Skarin:

NOP...... 3-0, 2-1, 2-0

Bara att ta av skydderna på rören å visa Ros å hela omvärlden vart skåpet skall stå......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
T T: Det känns som det. Men man vet aldrig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Abron: Brukar tro på vinst i premiären. Det har ju sett bra ut de senaste hemmapremiärerna. Men idag tror jag faktiskt vi förlorar.

1-2 och Lander gör Timrås mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Någon som vet vad streamsidan som på senare tid brukar ha alla hockeymatcher?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Mackelito: hittad nuu:D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ja jisses. Kan vi återgå till matchtråden nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
T T: Spontant känner jag bara: Äntligen dags för nedsläpp! En viss nervositet finns i kroppen. Den har liksom kittlat så där lite smått irriterande under hela dagen. En känsla som det inte riktigt går att sätta fingret på. Ibland gör den sig påmind extremt mycket och vissa stunder under dagen har man knappt känt den.

Det är i alla fall oerhört skönt att det är dags nu. Men man har ju ingen aning vart Timrå står. Spännande som fan, nervkittlande redan nu.

Hua vad man har längtat tills den här dagen.

MPS gör första målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Kerstin_k: Nu börjar det! 55 matcher av ångest!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Dags för en ny säsong som vi alla vet. Nedsläpp på hemmaplan om fem minuter i första matchen mot Brynäs så stämmningen bör vara på topp där uppe i E-on Arena.

Själv har slagit mig ned i TV-soffan och laddat upp med dubbla inkontinensskydd. Frågan är om man kommer kissa på sig av iver eller skita på sig av ångest. Vilket kommer först?

Svårt att veta var Timrå står med den spelaromsättning man haft i truppen inför säsongen. Vi slog tillbaka Brynäs med 4-1 i SCA-cupen där båda lagen saknade spelare och börjar om på ny kula nu. Försäsongen är glömd. En match i taget, i 55 omgångar och förhoppningsvis ett slutspel efter det. Tror personligen att Timrå kommer få kriga om åttonde och sista slutspelsplatsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Johan J: Är det bara i min webradio det brusar mycket?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rooster23: nä min också.... :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rooster23: Min med. Verkar som de kör mono-ljud i stereo-mode.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Johan J: ja visst brusar det bara i högra högtalaren?:P eller är det jag som inbillar mig?:P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Bigthelin: Brusar bara i min högra högtalare också. Hade jag möjlighet skulle jag stänga av den. Vill ogärna slå sönder laptopen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Bigthelin: går att lyssna på om man går in i kontrollpalenen och drar ner ljudet på högra högtalaren:P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Bigthelin: Ja bara i ena högtalaren... Hoppas de löser det.
Kommentera

« · 1177830