1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

« · 757969 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Har aldrig varit med om ett så starkt lag som detta (räknar då inte Nhl säsongen) blir förvånad om vi inte slutar topp 4, riktigt kul att se.
Ett bländade försvarspel och och samtliga nyförvärv går in och höjer klassen.
Grattis Nubben till en strålande insats.
Det ända jag har svårt att förstå är det ständiga matchandet av 2:a kedjan, som jag tycker har det lite tungt ,om man kan säga så.
Forza tik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Myser verkligen över vårat lag! Nu har nästan alla börjat komma igång förutom Fredrik Warg och Per Hallin! Vilket underbart mål Pärsinnen gör! Otroligt skönt att se att han verkligen har kommit igång!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Laken: Johan Andersson är riktigt bra. han får nästan alltid teka extra i egen zon, sedan byta om timrå går till anfall. bra defensivt och bra offensivt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Cicero:

Du är riktigt,riktigt...tråkig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Laken: Johan spelade nog inte lika bra där. Skulle förmodligen säga att FBK säger lite samma sak om Crippe, även om han inte övertygat lika mkt som Andersson har gjort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Essvikare:
Min var ingen Norge historia, det var kalla fakta ifrån Medelpad ;o)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Vad vore Timrå utan Lill-Kenta och sina grabbar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Det här känns, som Dr. Alban brukar säga, STABILT!
Backlund gör en kanonmatch idag, hela försvarsspelet känns tryggt.
Centersidan känns bred och bra, här vill jag speciellt lyfta fram Johan Andersson (hur kunde Linköping släppa honom?). Och bland forwards känns det bra att Pärssinen kommit igång på allvar nu... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
1-0 Hedström
2-0 Pårssinen (Hahl)
3-0 Andersson (Hallin)
3-1 Angell (Johansson, Bäckström)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Cicero:

Efter Din Norgehistoria valde jag bara en annan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Kerstin_k: Han var alltså inte lika förutseende som jag då. Man vet ju om att man skall ha med sig säkerhetsbälte och bogserlina om man skall dricka i er hall.

Får grattulera till ännu en vinst. Imponerande då man varit övertygad att timrå fått ett bättre lag än förra säsongen men inte hade man trott att ni skulle gå så bra som ni gör.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Essvikare:
Den var riktigt,riktigt...tråkig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kerstin_k: okey, tackar så mycket!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Cicero:

Vet Du vad Ni i Gävle har och som inte vi i Timrå har?????
SVAR: GODA GRANNAR!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
NR_9:

1-0 Jonte Hedström utan assist
2-0 Timo Pärssinen assisterad av Halh
3-0 Johan Andersson assisterad av HALLIN, Per & Robert Carlsson
3-1 Nicholas Angell assisterad av JOHANSSON, Daniel & BÄCKSTRÖM, Nicklas
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Vilket mååål han gjorde Timo Pärssinen.. ojojoj vilket mål.. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kan jag få fråga vilka som gjorde mål och assist idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Måste få framhålla KENTA!! Han har skapat SEGERLAGET!!
SM-GULD SM-GULD
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Jag tycker det var småtrevligt att Timrå vann!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kerstin_k: Det enda ja hoppas på nu är att Kenta tar ut Eric Moe å låter han iaf få ta några byten. Han har ju knappt fått visa vad han går för som spelare PÅ BÄNKEN. Koskinen spelare skitdåligt idag, dax för att sätta press på honom.

Sune: Svedberg var rätt bra idag när han kom in istället för Koskinen. Synd han är lite för långsam, annars hade han dödad ännu mer idag! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
El Maco:
Vet ni varför en Timråit plockar potatis med arslet bart?
Han vill hålla flugorna borta från ansiktet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
andyo: Oja! Han har ju i alla fall bjudit oss på två snygga, och viktiga, mål. Jag kommer med största sannolikhet drömma våta drömmar om målet i dag.
Det var så underbart, snyggt och förlösande. Tror också att det var bra att han lyckades med en 1 mot 1-utmaning så här tidigt. Nu lär han inte vara blyg att försöka igen!

Heja Pärssinen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Kerstin_k: Hoppas Pärssinen har kommit igång riktigt nu, ser lovande ut det här!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
wap.hockeysnack.com
3-1! 3-1! 3-1! nanananananaaa! och sa vidare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Bragd-Birger: Så underbar match i dag. Vi defilerade, vi stängde igen totalt. När vi gick upp i 2-0-ledningen kändes det ganska avgjort. Vår deffensiv (så här långt) är otroligt tight. Och Backlund fortsätter att spela tryggt och stabilt.

Pärssinen fick pris som matchens lirare. Helt rätt med tanke på det mål han gjorde. Bland det snyggare. Brynäsbacken blev lurad relativt högt upp på läktaren och när målvakten lurats ner på knä var det bara att lägga upp den i krysset med backhanden. Underbart vackert!

Roligt att se att hela laget sliter och kämpar. Jonte var glödhet, Sundh, Andersson, Nilsson slet på ordentligt. Svedberg var in och dödade utvisningar med bravur. Ja, hela laget bidrog idag. Så underbart roligt att se.

Fyra fungerande femmor som ger allt i alla lägen. Och vi är i serieledning efter 5 spelade omgångar. Underbart!

Dagens minus går till karln som satt ovanför oss och tillät sig själv trilla ett steg ner på grund av en något för hög alkoholhat. Han hade inte ens mage att be om ursäkt till damerna han så hänsynslöst manglat. Han vinglade där ifrån och var nära att trilla ner en gång till. Beklämmande.

Men va fan, vi vann! Vi leder serien! Tjohooo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Cicero:

Ja e int bitter..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Cicero: Ja, det är nästan så man skulle vilja byta dagens tabellposition mot att få vara i Leksands kläder. Nästan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
El Maco: Tack för sportsligheten. Själv är jag bara artig och bjuder cicero på drinktips

Klart att du som vet vad T-Röd går bäst ihop med skall dela med dig av dina erfarenheter...
Noll SM-guld!! Tom Leksand har ju vunnit, håhåjaja...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Bissett19: Näe faktiskt inte. Ni pressade ju som satan, speciellt i första perioden. Men precis efter typ andra utvisningen så stänkte ju Jonte in 1-0 å sög musten ur er för första perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
andyo: "Brynäs powerplay såg skrämmande bra ut"

var du ironisk nu??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Grymt stabil serieöppning. 14/15, 14-5 i målskillnad. Bästa öppningen någonsin, vilket i o f s inte säger mycket mer än att det överträffar 02/03.

Viktigt: stabiliteten bakåt. Förstafemman levererar.

Noterbart: Laget spelar inte över sin förmåga (som det faktiskt kändes som 02/03, åtminstone initialt). Än finns saker att förbättra, och spelare som ännu inte nått sin förväntade maxkapacitet.
Kan bli en riktigt rolig säsong. Eller vad fan, det ä r en riktigt rolig säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
GävleLasse: Näe det är sant det. Men ett stort faktum kvarstår med Sjödin, han hänger inte med lika mkt nu, han var tvungen å armbåga sig fram (bokstavligen) ganska ofta idag. Men han är ju en grisspelare också så att..

Brynäs powerplay såg skrämmande bra ut, men det gick ju väl ändå tillslut. Bäst i brynäs var iaf för ovanlighetens skull deras klack, så högt har dom aldrig under mina 6-7 års hockeytittande väsnats i Timrå som idag. Riktigt fyndigt med motorsågen & de nedkapna Tallarna på banderollerna också.

När Oscar Sundh - Johan Andersson - Peter Nylander var på isen grinade Leif Boork i båset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
El Maco: Jag såg det. Skål! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
gud: Man kommer långt på att vara ödmjuk,fråga Bucken:)

Men grattis till vinsten,vi får försöka ta er den 21 Oktober i Läkerol!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Gusten: Tack för sportsligheten. Själv är jag bara artig och bjuder cicero  på drinktips.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Grattis till segern. Ni har en jävligt bra målis och en vass förstakedja. Tyvärr så har ni bucken som inte direkt är ödmjukheten själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
wohooo!
så himla underbart.
synd på spräckta nollan och därmed en spräckt bomb för mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

bucken:

Inget att bry sig om..Nu gläds vi åt att vårat lag funkar bra för stunden och att vi supportrar försöker behålla ödmjukheten..

För vi har väl inte glömt förra säsongen??

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
bucken: Segrar firas bäst i den egna gästboken. Rent objektivt alltså.... Själv har jag aaaallldrig hånat en motståndare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Det är bara att hoppas att Backlund håller denna klass hela säsongen (fast jag har svårt att se hur han ska kunna säcka ihop totalt likt en viss Kanadensare)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Men det tog dom ju bort
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
gud: Jaa å det enda jag skrev var

Vi föds alla med Timrå IK-hjärta, men alla kan inte hålla sig till denna rätta väg. Det är våran, Timrå IK-fansens, uppgift att välta bortkomlingarna på rätt köl igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Dream Team:

Det är mycket bittert därinne i den andra gästboken..

Blanda ihop oss med banjolirande laget ifrån Ö-vik..Kan inte vara lätt att leva på gamla meriter..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Trevligt att se att bitterheten härjar loss i en annan gästbok. Hmm.. 3-1 nu, ja, då kanske glädjen kommer på ett kortvarigt besök trots allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Ok för att det är fegt, men: dags att dra in sista spiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Hoppas Hahl får göra ett nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Tant-Gert: mplayer med rätt codecs och en mplayer-plugin till Firefox fungerar utmärkt som Linuxalternativ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Nytt PP när TOY-mannen Sjödin åker ut.

Kämpa Timrå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30

Rooster23: Superkedjan verkar vara på riktigt! Så här långt i serien i alla fall.

*tänk om vi fått hem Nordgren också*

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2006-09-30
Härligt! 2-0!!
Kommentera

« · 757969 · »