1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25

« · 932227 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Olle: Snäll nån kan vi vara vuxna nu.Påstår du att t.ex Pär Styf el Sanny är bättre
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Martinnen är väl den back som stått för dom grövsta juniormisstagen än så länge...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Ioch för sig så är väl konkurrensen inte så hård på backsidan,men Martinnen är riktigt bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Du verkar negativ till det mesta.Martinnen är vår bästa back tycker jag.Det måste väl du hålla med om
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
det jag skrivit nedan är väll meycket känslor, men var tvungen att få ur dem ur kroppen, är i behov av att plugga effektivt idag, utan denna urladdning som innehåller vissa felstavningar så skulle jag inte kunna plugga om jag inte fick skriva denna urladdning. Hoppas samtliga har överseende med detta :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
250kg kärlek: Sen när blev Marttinen en klasspelare? Bedömmer du det utifrån hans statistik i JYP? Jag har då inte sett någon klass alls.

Och gårdagens match förlorar vi i huvudsak på grund av Åkerlund. Laget kan spela hur bra som helst om målvakten släpper in varannan puck
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Jag har också gått på Timråmatcher sen tidigt 80-tal. Jag står för att jag inte vill ha hit Brendl i utbyte mot någon av våra bättre forward. Skulle Challe hävda nåt annat så begår han tjänstefel.
På tal om domaren så hävdar jag bestämt att domarnivån överlag är alldeles för dålig i elitserien. De är inte i närheten av den klass som spelarna håller. Det är ständigt massa kompensationer och larv
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Realist: Det där med att skylla förluster på domarna är ett vanligt fenomen. Dock tror jag att man som lag bör fokusera på annat. Sett över en hel säsong brukar sånt jämna ut sig. Ena gången har man flyt med domsluten, andra gånger har man missflyt.
Vi förlorade inte gårdagens match på dåliga domare utan vi förlorade mot ett Brynäs som var lite hetare med betydligt bättre back och målvaktsspel. Det är faktiskt oroväckande hur svårt laget har med uppspelen. En sådan klasspelare som Marrtinen måste börja visa vad han kan. Han startade säsongen förtroendeingivande för att i dagsläget spela långt under sin kapacitet.
Det ser stundtals virrigt ut på backhåll. Om det beror på att backarna inte känner trygghet i målvaktsspelet eller om det är något annat som oroar vette gudarna.

Jag hoppas Challe vet vad han gör. Två raka förlustmatcher kan snabbt bli tre, fyra, fem. Challe sätts på prov för första gången som tränare i Timrå IK. Jag tror på honom. Det enda jag blir lite besviken på är hans väl tilltagna ödmjukhet vid det bortdömda målet. Jag ser inte varför Challe hade kunnat säga vid intervjun att vi fick ett korrekt mål bortdömt. Han skulle ha ställt sig bakom sina spelare och hävdat att det var mål. Det är en sak att acceptera att målet blev bortdömt, en annan att hävda att det faktiskt var mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
lungan: Jag tycker att det var helt rätt gjort av Challe att låta Hahl vila ytterligare en match. Varför "stressa" tillbaka honom om han får läka ytterligare ett par dagar och kanske håller resten av säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
lungan: Klokt beslut av Challe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Jo då, ska du se visst kan challe misslyckas ta oss till slutspel.

han går ut i tidningen och säger att riku Hahl ville spela men att han inte fick för Challe, vad har hänt med challe har han fått storhetsvansinne.
Om vår bästa spelare vill spela ska han få spela inte ska Challe kunna sätta stopp för de.

PINSAMT Challe, ska du också bli som boorken och bänka våra bästa spelare, ja då blir det väll en rad med förluster nu framöver, tills du får sparken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist:
Elitserien 2006/2007
GPGATP+/-PIMSOGFO%TOI/GP
54342357-6 (30:36)3421138.10% (16:26)18:09

Ganska taskigt +/- men tankte på att han gjodre så mycket poäng. Han är en lat öststatare med ett ruggigt skott och jag håller faktiskt med RR2 att jag skulle inte heller byta ut honom mot någon i 1 el 2 linan

Målet bortdömt: Fine!
Vi får hoppas på att det inte var mål som Arvedsson sa efter Åkerlunds räddning mot Mora med 75% av hansken inne i mål.
Domaren var urusel igår blåste i tid och otid och hade noll spelförståelse.
Brownass krigade mer än oss igår det var därför dom vann och inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Vad har du för åsikt om detta ständiga hackande på domarna?.Dom är utbildade domare och regelkunskapen är bevisad genom det prov dom måste göra inför varje säsong.enligt Timråklacken så är99,8% av de utvisninga Timrå drabbas av felaktiga och 100% av utvisningarna som drabbar motståndarna är korrekta.Låter skumt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Se det lite sakligt istället. Vi har åkt på 3 torskar mot 2 lag som i princip skulle kunna spela i allsvenskan nästa år. Vi är i princip det enda laget som tar stryk av dessa lag i praktiken, något som andra stabila topplag inte ens gör i teorin.

Ödmjukheten är bortblåst och den måste infinna sig snabbt för att inte detta skall bli någon inledning på negativ trend. Visst challe visar lite känslor i media men är det "spelar-känslor" eller tränar-känslor"? Upp till bevis. Med "spelar-känslor" menar jag exempelvis sannys uttal om att Brynäs gör mål på sina halvchanser. Åkerlund gör en dålig match, visst men det behöver man inte som spelare gnälla om i media. Den interna stämningen i laget lär inte bli bättre och det är nog så viktigt nu när vi har en förstamålvakt som "står över" matcher för sårinfektioner i en fot och febersjuka.

Det är ju uppenbarligen något som inte står rätt till i kemin mellan spelarna och laget. Jag hoppas dom plockar in en medlare á tv3:s grannfejden som bitchslappar tillbaka lite kämparglöd för det är nog ingen som vill se fler torskar mot ett allsvenskt lag på hemmaplan den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Varför måste du säga att jag är blind.Jag har gått på Timråmatchersedn tidigt 80-tal.Ovch hatar då Timrå förlorar,men igår var väl ändå Brynäs det något bättre laget och att inte du skulle byta ut nån i Timrås 1 el 2 femma mot honom tror jag egentligen inte att du tycker.Fråga Challe om han håller med dig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Om jag är enögd är du blind. Brendl har ett bra skott och kan blixtra till. Men att höja han till skyarna, högre än våra egna bästa forwards? Glöm det.

Tycho: Det vi såg igår var inte prov på någon bra ersättare. Det var Mika Oksa-som-sämst-spel. Det sista vi behöver är en fladderpajas till. Byt ut killen nu så slipper vi se en två målvaktstavlor/match
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Bara undrade...

Åkerlund är dock klasser bättre än Asplövet från ifjol. Jag tror bara att Backe behöver lite matcher och träning för att komma igång. För hur mycket har han tränat och spelat sen han skadade sig själv? Backe is nr uno... Åkerlund en bra reserv trots allt... Vi har sett värre förstamålvakter i Timrå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Nu är du bra enögd.Du måste väl ändå erkänna att Brendl är en fantastisk spelare i anfallszon.Om låt säga Regin gjort samma sak hade det också varit billiga mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Trams. Brendl får några billiga mål och helt plötsligt är han världsbäst. Jag skulle aldrig, någonsin i helvete, byta nån av våra killar i de första två kedjorna mot Brendl
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Tycho: Vad får dig att tro det?
Realist: Då måste du vara tämligen ensam om att Åkerlund inte var kass igår. Minst två mål får han ta på sig. Han ser inte bra ut och har inte heller psyket som krävs. Jag vädrar ny målvaktsflopp lång väg, varsla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Finns ingen av Timrås forwards som kommer i närheten av hans klass i anfallszon det svider att säga men det är sant
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Bitter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: .Jag är Timråit uti fingerspetsarna.Men att skylla Åkerlund på förlusten?.Beröm istället en sån som Brendl han gjorde ju 2 riktigaklassmål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uno Gordon: Det är Challes jobb att se till att det finns fart, frenesi, fantasi och glöd. Att det inte är nåt ängsligt i de bakre leden.
Challe har aldrig gått till slutspel som tränare. Nu kan han ju inte bara misslyckas, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Va? Åkerlund är inte varslad än. Hoppas beskedet kommer under dagen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Irriterar mig som fan på att TIK alltid utmärker sig...

Om ett lag ligger i en dålig trend så nog fan är det mot Timrå de tar sin första seger.

Vem minns inte det år Löven sladdade och var avsågad tidigt men visst fan var halva deras poängskörd mot just Timrå när alla andra spöade skiten ur dem.

Varför kan aldrig TIK vinna komfortabelt som andra lag gör med jämna mellanrum...?

När satt vi med armarna i kors och bara njöt av fin ishockey i sista perioden...?
Nej, det skall vara med ett nödrop varenda djävla gång.

Noterar också att vi släpper in mål som aldrig förr...

En arg, trött och besviken Shadar Logoth
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Har denna länk noterats tidigare?

"När det gäller Riku Hahl så ville han spela i dag, men fick inte för mig. Han spelar nästa match om det är okej med skadan, säger Challe."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: Nu är ju dock problemet att "målet" inte är korrekt eftersom reglerna är rätt solklara på det området. Och detta gäller nog inte bara i Elitserien och Sverige skulle jag tro, utan det är nog en internationell vedertagen regel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Robban74:
Så skulle man ju kunna se det, ja. Men jag väljer att se det på ett annat sätt: ett korrekt mål bör inte dömas bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: Jag ser inte den kopplingen!! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: Nej men du kan ju också se det så här då... som anfallare får du en LITEN knuff framför mål, kastar dig in i målburen, kanske hindrar målvakten lite grann i "fallet, sen går buren ur sitt läge. Då kan anfallare göra så med uppsåt. Hur ska huvuddomaren, som oftast är bakom målet, då se om det är en stor eller liten knuff anfallaren får. Eller han kanske ramlar helt själv. Då kan varje mål bli bedömningssak från domaren. Nu har man iaf hjälp domaren med att om buren är ur läge så innan pucken går i mål så är det inget mål. Det är lika för båda lagen och de vet de om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Huge:
Jag är helt dum i huvudet men ganska duktig på att stava!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: Ähh, jag kunde inte hålla mig.
Det var ju en straffspark.
Och no offense hoppas jag, då ev stavningsproblem öht inte har ngt med intellektet att göra... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Robban74:
Jag ser inte den kopplingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Huge: Ett slarvfel, naturligtvis. Men visst, grattis!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
andyo: "Okey då har alltså en jävla massa domare dömt felaktiga mål under de senaste säsongerna. För jag har då sett ett antal mål accepterats på just detta vis, förmodligen just på grund av att det försvarande laget medvetet körde in en eller flera motståndarspelare i det egna målet."

Antingen så var det för flera säsonger sen, eller så gjorde den domaren ett grovt fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: Det är ju exakt den här typen av paragrafrytteri som förstör flytet i matcherna... Lite sunt förnuft, spelförståelse och fingertoppskänsla skulle inte skada i domarkåren.

Ungefär samma förnuft och paragrafrytteri som tillåter att man kan göra självmål när man plockar målvakten under en avvaktande utvisning då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Ambroo: Men är det inte så att domaren/domarna ska ta hänsyn till hur målet flyttas, av vilka och om det har betydelse? Svaret på den frågan måste vara självklart och således så är det ett lika självklart mål, då det är två Brynäsare som trycker in Pärssinen i kassen och därav rubbas kassen.

Där har du tyvärr fel Ambroo... Det har INGEN som helst betydelse. Så fort målet är ur sitt läge är pucken "död".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: "Definera intellekt!"

En som kan stava till "definiera" ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
GävleLasse: "Det ger utrymme för backskott då han och hans markering skymmer sikten för målvakterna."

Ja, det är bra att markeringarna är feta ibland.
Då skymmer dom sikten ännu bättre... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Robban74:
Hårklyverier... Målet var korrekt och borde aldrig ha dömts bort.

Definera intellekt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: "Men det var ju babyface Angell som köttade in Pärssinen i kassen... Då är det med andra ord, som försvarande lag, bara att se till att kassen flyttas så fort det blir lite gröt vid kassen."

Ja det är väl upp till var och att kötta framför mål. Summa summarum kvarstår - Är målburen ur sitt läge INNAN pucken går in ska målet underkännas.

Jag måste ju säga att du visar ett stort intellekt i dina beskrivningar om motståndarna. Ha så kul på roliga timmen i morgon...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: jo det kan vi göra. Jag tycker att det ser bättre ut med Brendl mitt i slotet. Det ger utrymme för backskott då han och hans markering skymmer sikten för målvakterna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uno Gordon: Kom tillbaks Rikard Fagerlund! Allt är förlåtet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: Det är säkert Christer Englunds fel att regeln är som den är. En flatare förbundsordförande får du fanimej leta efter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
GävleLasse:
Kan inte du argumentera för Brynäs powerplay i stället?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hollywood Hogan: "Är det sant att du har en "Golfsmith Handforged SW 55 gr" i bagen? Vad häftigt! Du är säkert fet också..."

Å där tog argumenten slut *Skratt*

patetiskt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Huge:
Hur man än vrider och vänder på det är det fel att döma bort ett mål som det nämnda. Det är fel på både regelboken och på domaren. Det ska inte löna sig att skyffla in forwards i egen kasse. Det ska löna sig att bryta in på mål. Punkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uno Gordon: Jag njuter redan i fulla drag.
Inte av Bosses sällskap, men av segern... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Huge:
Är det sant att du har en "Golfsmith Handforged SW 55 gr" i bagen? Vad häftigt! Du är säkert fet också...
Kommentera

« · 932227 · »