1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577973 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

1211326 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
JimmyH:Han är alldeles för slarvig i sitt agerande både med puck och utan!
Han kan blixtra till i vissa matcher men kommer alldeles bort totalt i många andra matcher!Vet inte vad det beror på men han ser ut med sitt kroppspråk på isen att han inte behöver gå för fullt,liten stänk divalater i pojken eller!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Japp dom kan ha en heldassig dag vissa spelare i de lagen, inte bara en halvdassig, o ändå avgöra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
JimmyH: Statistik är inte allt. När Hynning har en klen dag så kan han se väldigt nonchalant ut och igår hade han en sån dag. Ok, han gör mål i powerplay men i övrigt så imponerade han sannerligen inte. Näe man skulle naturligtvis ha satsat på de som var hetast för dagen där. Det är iofs inte fel att spela sin spets, men vi har inte den där riktigt vassa som kan gå in och avgöra en match trots en halvdassig dag. I såna här lägen så blir man lagomt avis på LHC, HV och för all del även Modo.

Många redigeringar blev det heh

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
250kg kärlek: Som Meunier spelar nu tycker jag inte att det spelar så stor roll om han producerar eller ej, han tillför enormt mycket energi just nu. Han har börjat hålla klubban i isen istället för att åka runt och haka också, underbart att se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Pätr: Håller med dig. Sedan man satte ut Meunier på kanten så är det en helt annan klass över hans spel. Den största energikicken i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
The great one: Och obducenten, hmmm, det måste väl vara RocknRolf2??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Hynning kan sätta dit puckar, helt klart, men han har en tendens att överarbeta allt han gör också. Han är varken trollkarl eller playmaker, han borde nog börja fokusera mer på att skjuta när han väl får pucken, när det ska dribblas och dras så går allt så låååååångsamt så att det nästan är plågsamt att titta på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
250kg kärlek: Som kolan själv säger i intervjun efter matchen så var han trött mot slutet av matchen och nervös i inledningen...det var därför han slog en massa felpass i första !?). Jaja men om han hela tiden haft den insikten och vet att det finns hetare backar i laget så måste man kunna säga till coach att han vill vila i 4-3 mot slutet av matchen. Kommer man från en relativt lång skadefrånvaro så är det fan ok att sitta av den tiden och låta någon hetare spelare avgöra.

Det är tur att två av våra "floppvärvningar" Sonntag och Granath spelar långt över förväntan eftersom kolan har blivit en floppvärvning på riktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
The great one: kolan,hur fan kan han få speltid i 4 mot 3 hjärnsläpp där vad gäller matchning av det bästa laget !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
The great one:

"Kirurgen" var det, för att han var så bra på att leverera kliniska passningar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
JimmyH: Jo, det är klart, Hynning börjar komma igång en del med poängproduktionen men för den sakens skull tycker jag ändå inte att han konsekvent ska matchas i spelförande roll i pp. Dessutom har ju Challe matchat Hynning hårt i pp även när han under långa perioder inte producerat nada. Men visst, Hynning kan väl matchas skapligt i pp men inte mest av alla forwards som jag är rätt säker på att det är nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Pätr: Sedan, för att vara lite positiv också nu när vi börjat lyfta, så måste jag erkänna att jag nog förhastade mig när jag sågade Meunier tidigare. Han har spelat upp sig på slutet, definitivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Känns trist att två av de spelare man trodde mest på inför säsongen inte har motsvarat förväntningarna. Kanske man skulle göra ett sista försök med Anger i en kedja med Pärssinen och Piros, och om inte det faller väl ut får man försöka att göra sig av med karln. Av någon anledning har jag en känsla av att det är det förestående JVM:et som gör att han fortfarande är kvar i truppen.

Mattias Karlsson är ett annat kapitel. Till hans försvar kan påpekas att han varit skadad, men han presterade knappast som förväntat innan dess. Förhoppningsvis kommer han spela upp sig och vara riktigt bra i andra halvan av serien. Om inte så kanske det är dags att sälja det där huset på Södermalm, då det verkar vila någon förbannelse över det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

RocknRolf2: Hynning har gjort poäng i sex av de senaste sju matcherna. Gjorde dessutom det enda målet i powerplay igår. Men visst, i 4 mot 3 var han inte bra. 

Men tanken att ha inne en spelare som producerat bra på sistone tycker jag inte är fel.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2:

Challe hade väl något smeknamn för Hynning? Har för mig att det stod i något repotage? Någon som kommer ihåg?

En som ska in i PP är ju Timo Pärssinen. Kan ju inte kännas kul för Timo att aldrig få chansen i avgörande lägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
The great one: Hynning är en ny Hedström för Challe, får ju hur mycket tid som helst i pp! Varför kan man ju fråga sig, ständigt dessa besvärliga bakomryggen-passningar och ofta lågt pucktempo. Hans spelsinne som ska vara så bra märker man ju sällan av. Sedan tyckte jag inte det kändes så klockrent med Piros i sudden heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2:

Nu var det dock inte bara "kolan" som visade dålig kvalité i 4 mot 3 i sudden. Hynnings agerande är bland det värsta man sett. Karln somnade i hörnet, han stod verkligen och sov när han fick passningen från Corso. Brynäs spelarna stod ju bara still, noll rörelse. Fattar inte vad seg den mannen kan vara ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
The great one: Jo, han såg seg ut redan från start men det blev värre ju längre matchen led. Att han då som dagens segaste back får klart mest speltid i sudden är helt sanslöst. Elitseriens sämsta coach!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2:

Redan i 2:a perioden såg man ju att han var helt slut. Han gled till båset efter varje byte, han orkade verkligen inte åka till båset för att byta. Det känns som han skulle behöva köra barmarksträning en månad. Han har tappat mycket kondition som det verkar under skadan/sjukdomen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Skicka han till Frölunda med en bifogad kopia på han stats från ifjol. De går säkert på det :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Anger ska man skeppa iväg illa kvickt. Totalt fiasko! Han tillför inte ett skit för Timrå. In med Peter Nylander istället! Kanske går det att "lura" nån rysk klubb eller så? (antagligen inte)

Fortfarande riktigt förbannad på Challe. Vad fan håller han på med egentligen? Det syntes ju lång väg i tredje att Kolan var helt slut, då har det för helvete ingen betydelse om han så har skjutit en miljon slagskott i krysset på träning, han ska inte vara på isen i ett sådant läge! Det här var samma jävla pajascoachning som vi sett många gånger den här säsongen, t ex mot LHC borta när Challe körde Starkov m fl i 5-3-läget eler för den delen när "geniet" ska "få igång" en iskall Hynning med en straff. Otroligt tröttsamt.

Den dag vi slipper Challe korkar jag upp champagnen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
250kg kärlek: Anger har golfklubban som sin favoritklubba, då kan ju inte hockeyn vara nr. 1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

Hahl Bundy: För egen del är jag inte så förtjust i Nuts, det är godare med Japp...

Tycker som vanligt att media skruvar upp sig otroligt mycket, det finns aldrig något mellanläge utan det är antingen fiasko eller succé, oberoende av vad det handlar om.

Själv börjar jag bli lite less på medias alla hämningslösa hyllningar av Foppa. Skulle han åka kommunalt, innebär det då att det var en "otroligt makalös Drömresa" bara för att det var han som åkte kommunalt?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

Tikinmyheart: Tyvärr är det som du säger. Anger har fått sina chanser, händer inget drastiskt från hans sida innan uppehållet så är frågan om han inte spelat sin sista match för klubben. Även om jag fick indikationer så sent som igår att Bremberg inte är helt avskriven (och är det så förmodar jag att det skulle kunna vara aktuellt nästa år med tanke på skatteregler) så måste Anger vilja spela hockey. Det lär finnas fler spelare som för en bråkdel av Angers ersättning kan sätta fram klubban på Brembergs smörpass. Känslan att Anger bara glider omkring därute är påtaglig.

När jag nu är inne på kritik så måste jag passa på att ge en känga till Piros också. Även om hans spelstil inte är av den mer speediga modellen så ser han loj ut. Hans bästa insats var hans första match sedan tycker jag att han gått ner sig. Hoppas det är en temporär "svacka" och att han kommer igen. Hans signum enligt dem som sett honom har ju varit hans kämpatakter och att han alltid gör sitt yttersta för laget.

Mattias Karlsson är ett annat kapitel. Jag hoppas jag har fetfel, men jag har en otäck känsla av att han inte kommer bli i närheten så bra som jag fått för mig. Gårdagens insats är kanske inte så mycket att orda om, en lång tids frånvaro var antagligen huvudanledningen till hans bleka insats. Men, när han kan gå för fullt, kommer han att bli så bra som jag tror de flesta räknat med? Jag har en taskig vibb att så inte blir fallet. Tror vi har flera backar i det här laget som när vi summerar året kommer ha visat sig vara bättre än Karlsson.

Det finns ju faktiskt saker som är riktigt bra också. Erixon måste vara det som glädjer mest. Fy f-n vad den mannen har utvecklat sitt spel. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Tikinmyheart:


Håller med. Frågan är om Anger verkligen vill vara kvar i klubben? Just nu känns det bara som han spelar av kontraktet. Han har studerandet som prio ett, därefter kommer hockeyn känns det som. Att Anger spelat i landslaget med drygt 20 landskamper känns ju som en stor gåta i dagsläget. Mycket tråkigt att det blev så här. Man var ju riktigt nöjd när han presenterades på första isträningen. Fatta att han gjorde 42 poäng ifjol!

En annan som har det svårt är Mattias Karlsson. Nu har han ju varit borta en längre tid så det kan vara svårt med timingen. Men det man sett av honom även innan skadan har inte varit imponerande. Är det dom stora rinkarna som gör att han inte hänger med? Han kanske passar bättre på liten rink? Han är långt ifrån den store härföraren på backen som han förväntas vara. Man förstår nästan nu att han inte fick chans i Ottawa med tanke på han skridskoåkning.

Men han har även gjort 2-3 riktigt bra matcher också. Bästa var nog i 2:a omgången borta mot Frölunda, då var han bäste back. Förhoppningsvis kommer det lossna längre fram.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Enl. Expressen är det ett Konstverk!

Men vad jag förstår ligger konsten i betraktarens ögon.
Själv tycker jag att allt börjar bli för konstigt när det gäller Foppa Hysterin i kvällspressen.

En konstig sak till är ju Modoiterna, när dom gick Nuts efter Hockeykväll, eftersom Foppa, Näslund o Sussie inte nämndes.
Det är en konst i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
250kg kärlek: "Anger Anger Anger, vad skola Challe göra med den mannen? Slöseri med ekonomiska resurser skulle jag vilja påstå"

Ja du. Challe kan nog inte göra så mycket, bollen ligger hos Linkan. Jag brukar sällan eller aldrig skriva ngt negativt om laget, men nu är det nog.

Vill Anger verkligen spela för Timrå? Vill Anger verkligen ha pucken? Anger har nu provats i alla möjliga kedjor, men hans insats är f.n. pinsam att se.

Nä Linkan. Du måste nog aggera nu. Anger måste bort, han tillför absolut ingenting!!! Men vilket lag vill ha honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Skarin: "Karlsson lovar bättring: Gick in i väggen"

Så lyder en rubrik i DB. Duktigt då att spela pp nonstop i sudden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Ja, jag läste också rubriken. Målet var ju verkligen helt magiskt. Fenomenalt av honom att bara sätta dit klubban för styrning. Går det där målet att göra om, någonsin?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berka: Ja, jo, jajamän, jodå, mmm...

Två sek. kvar och en misslyckad rensning av Norgren, men det är ju skickligt. Sen Foppas "magiska" mål i sudden, ojojoj!

Hallelujah!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Skogs fortsätter leverera. Läser man det han säger och tänker dalmål blir det ännu bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berka: Ja, även det var förstås flyt med både feta och kursiva bokstäver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berka: Nä, det var apselut inte maxflyt utan ren och skär skicklighet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
The Fat Bastard: På Brynäs första mål är Moe (som vanligt i år, tyvärr) alldeles för mjuk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Vi är för klen i försvarsspelet än, någon back håller inte måttet...Annars så börjar farten komma tillbaka, Challe matchar konstigt men det visste vi ju redan...Det kan gå hur som helst, 10 plats är väl inte att föredra före kvalserien egentligen?

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Skogs va ju inte direkt glad över när han fick sin klubba sönderslagen ur händerna o i kontringen på de gör Brynäs 3-3, så de va ju rätt surt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berka: ja iofs kan du ha rätt, han är lite för ödmjuk nästan :p
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Pär: M. Karlsson har jag kvar lite tro på ändå för han har trots fummel o usel timing idag inte samma uppgivna kroppspråk som Anger har nästan hela tiden Han ser ut att vara någon annastans med känslan o sinnet än där kroppen är...kan han verkligen var så här geistlös som han verkar eller har det totalåst sig mentalt eller är han i karriärens absoluta utförsbacke frågorna hopas när man följer hans spel på isen...oavsett vilken kedjeomgivning han placeras i---
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Skarin:

Domarinsatsen är under all kritik tycker jag, med tanke på att det nu faktiskt var TVÅ huvuddomare också. Uppenbarligen kan dom inte bättre, fast det är ju inte deras fel att nå'n mindre vetande har anställt dom, men varför betala för två?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Snoop: Har foppa någonsin erkännt att han varit bra, han hyllar alltid andra än sin egen insats trotts att han varit enastående bra.

Som när han sänkte dif på ot i 2:a omgången, då i en intervjuv efter matchen valde att hylla dif-klacken ist. för att hylla sig själv =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Dream Team: som när styf kvitterade mot oss till 4-4 med 8 sek kvar i eran lada tidigare i höst.

Maxflyt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berka: Säger inte foppa till sportbladet att modo hade rejällt med tur ? Men samtidigt ska man väl ha de ibland också :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berka: Kvitterar man med ynka två sekunder kvar så har man inget annat än maxflyt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Skarin: Maxflyt? Hur menar du då?
Modo hade 13-3 i skott efter första och borde haft minst 3-0, sen bjuder vi på 2 kassar, riktigt snygga bjudningar för den delen men lyckas kvittera med 2 sek kvar å de var flyt, men med 3 ramträffar innan så känndes de ytterst rättvist
På ot var de inge snack när det blev spel 3 mot 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Slagga mastern på träning :P sen dragskott från blå mitt på täckande motspelare på match precis som innan skadan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Hehe, exakt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Jag är besviken på hur Charles coachade. Besviken på domherrarna. Besviken på hur modo kan ha ett sådant förbannat maxflyt. Besviken på hur dåligt vi startar matchen på hemmaplan, återigen. Besviken på hur ineffektiva vi är. Besviken på hur en match kan sluta oavgjort då BIF inte hade någonting alls på två perioder. Besviken på hur dessa poäng som förlorades kommer att märkas framöver. Besviken på att återigen inte kunna vinna en sån här streckmatch mot en bottenkollega. Besviken på att BIF existerar. Besviken på att både Gabbe och Sonnie saknades, i samma match......osv osv..

Jag är glad över andra och tredje periodens spel och på det sätt vi kom tillbaka. Glad över att MPS vaknade till på ett fantastiskt sätt igen efter en tids frånvaro. Glad över bl a Sebbes, Måns, MPS och Landers fantastiska vilja att vinna...osv osv...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Pär: Äh, vadå? Han klappde ju in en hel massa slaggan på värmningen i förmiddags... Förresten, tror du att tanken var att Hynning skull styra i pp:et från "fel" sida? Härligt dock att man spelade de som var hetast för dagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
73Sjöbba: Tycker Challe att vi har råd att chansa bort 4 mot tre läget i förlängningen med M-Karlsson på plan? Han o Anger är ju ett skämt!
Dessa tre herrar skulle vi klara oss förträffligt utan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berglund: helt 100
Kommentera

1211326 · »