1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581461 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

« · 1211157 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Laken: Jag är inte halvnöjd. Jag är skitmissnöjd.

Vi visar återigen en katastrofal brist på vinnarinstinkt. Vi har efter all denna dynga i år återigen chansen att ställa allt tillrätta genom en match mot elitseriens i särklass sämsta lag.

Vi viker ner oss igen
Vi kan inte vinna en viktig match.

Kolla vad som hade hänt om vi hade vunnit idag? Kolla tabellen. Hur kan man inte KÄKA UPP BRUNÄSS IDAG???????

Det här som vi ställer upp på isen är ett lag som slår VF i kvarten eller blir näst sist i kvalserien. Tyvärr är det en läskig insikt. Inga mellanting existerar

Men, men...efter alla de senaste veckornas lidande...det är trots allt möjligt att överleva igen. Vi är åter med. Men håll med om att det är under all jävla fucking kritik att vi inte kan vinna en enda av de viktiga sexpoängsmatcherna

FY FAN
Jag somnar med bruna känslor igen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Lemmy: Är ni säker? Tyckte det va Moe som la skitpassningen? Fick inte se någon bra repris på plats dock.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Berglund: Var det inte Piros som slarva vid 0-2?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Jag hoppas fan att man fortsätter att spela Lindbäck trots att han inte gjorde en fantominsats idag. Ställer man Åkerlund i nästa match förstör man ju all kontinuitet... igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
liston: Helt säker på att vi vunnit idag om Sonnenberg lirat istället för Anger och Gabbe istället för Kolan eller Moe. Moe släpper spelaren på 0-1 målet för lätt i BP och slår en ooootroligt slarvig passning som resulterar i 0-2. Kolan var just det idag: kola.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Okej

Färjestad borta, 3 säkra poäng
Frölunda borta, 3 säkra poäng
Södertälje hemma, 0 poäng
Luleå borta, 3 säkra poäng
Rögle borta, 0 poäng

Summa 9 poäng´, klart godkännt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: helt osannolik coaching av dagens dubbel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
liston: Karlsson som dessutom är långsammare än Lotvonen på grillorna som ensam back i PP - det är briljant coachning det (ironi? Javisst!)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Frella:

8. Rögle BK 32p
----------------------------
9. Brynäs IF 31p
10. Timrå IK 31p
----------------------------
11. MoDo Hockey 30p
12. Södertälje SK 29p

Det här är schemat för lag 8-12 fram tills jul:

RBK: FHC (h), HV71 (h), BIF (b), DIF (b), TIK (h)
BIF: SAIK (h), SSK (b), RBK (h), HV71 (h), LHC (b)
TIK: FBK (b), FHC (b), SSK (h), LHF (b), RBK (b)
MoDo: DIF (b), FBK (h), HV71 (b), FHC (h), LHF (b)
SSK: HV71 (b), BIF (h), TIK (b), LHC (h), DIF (b)

Ser ju lätt ut för oss och ännu skönare känns det efter denna match...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
liston: Jag är också rätt så nöjd, nöjd att det inte är TIK som tappar en tvåmålsledning. Jag tror att vi tvålar sjukstugan fbk på torsdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
liston: I tredje känns Anger som en godkänd spelare. Corso tycker jag lyfter sig ordentligt i period två och tre. Var Anger var de två första perioderna vet ingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Frella:
Tycker att Anger försöker inte ens idag, även Corso var blek, han kanske saknade Sonnenberg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
250kg kärlek:
Inget lätt beslut att ta för Challe att ställa över Anger då har den lön han har.
Han är ju här för att leverera också gör han inte det i den utsträckning som förväntas, vad göras frågas kom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
liston: Den enda man saknade var Anger där i avslutande PP. Känns som att Pääjärvi i den form han visade i matchen borde varit given i spel 4 mot 3 då han åkte sönder Brynäsförsvaret i spel fem mot fem. Men Challe vet väl vad han gör förstås.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Jag är halvnöjd. Viktigt att vi inte förlorade.
4 raka nu utan förlust!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle:

Hur kan man spela Karlsson på backen, en som ståt i tv och säger att han var helt slut i slutet på 3:e.

Vad tänkte herr Berglund där?
OT 4-3 och han slänger in honom.
Fan vad jag saknade Sonnenberg idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Jag är gryyymt missnöjd!

Charles Berglunds fingertoppskänsla i sudden kostar oss bonuspoängen, det är jag helt säker på. Vilken pp-uppställning... Och sen att vi kör två forwards i 4-4 spelet när de kör tre, hemma! Vill vi inte vinna? Måns (iofs bra ihop med 51-91 idag, men ändå...) och Börje i sista bytet, hur tänker man där?!

Matchen i övrigt då? Tja, trots generöst hcp så våldtar vi Brynäs när vi väl inser att det är match. 31-5 i skott säger allt. Utan Markan så hade de varit jumbo, men, men...

Annars då? Foppa - Fotsex... Brynäs - Äckel...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kul att se MPS idag !! Grym speed !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
MrsEye:

Visst, detta var helt sjukt. När jag lämnade puben var jag missnöjd med bara en pinne. Men efter att ha sett detta 3-4, som egentligen aldrig existerade, är man nöjd. Till saken hörde att jag kopplade ihop Olles "katastrof" med det resultat som visades... Tack för den, Olle och text-TV!

Och tack till dig, MrsEye, som bekräftade det faktum att Brynäs i alla fall inte vann!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

Jag tycker nog att vi får vara nöjda med oavgjort. Första perioden klart till Brynäs. Tyvärr är det alldeles för ofta den här säsongen där laget inte drar fördelar av hemmaplan. Ut och kör, som laget gjorde i andra perioden. Nu gav vi ett handikapp, igen.
Andra perioden var riktigt bra. Hög forechecking och mycket skridskor. Som laget ska spela jämnt.
Tredje perioden var ett ställningskrig med lite fördel Timrå.

Men, utan Sonnenberg i laget är som ett HV utan Davidsson, typ. Lägg därtill att Gabbe var borta som varit ruskigt jädra bra, som är en av de absolut viktigaste kuggarna i detta lag, ja då kan jag köpa 3-3 idag.

Anger Anger Anger, vad skola Challe göra med den mannen? Slöseri med ekonomiska resurser skulle jag vilja påstå. Karlsson hoppas jag kommer upp en bit i sitt spel. Riktigt dålig idag, dock lite förlåten p.g.a. hans långtidsskada. Annars är kedjan med Lander, MPS och Meunier kvällens bästa. De skapar chanser, synd att de inte får trycka dit något mål.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
DJ Hemp:

1 pinne är ok när man bara spelar ordentligt i 2 perioder, vilket i sig inte är ok att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
DJ Hemp: Japp, det blev 3-3.... känns tungt just nu :-/
Men jämfört med 3-4 så förstår jag att det känns rätt okej :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle:

Katastrof? Värre nu än vid ställningen 0-2...? Kom igen! Har just sett matchen på puben, men gick hem efter tredje perioden. Så står det på text-TV att det blev 3-4 i sudden och för en stund såg jag allting i svart... Men nu ser jag att matchen slutade 3-3 trots allt och då känns det ironiskt nog som en vinst, trots 40-17 i skott efter tre perioder... Ännu 3-3, vad jag kan se... Visst blev det väl 3-3!?!?!?!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Raggaren Putte: Erixon kanske hade sagt till Challe att han var less på att åka åttor runt brynäslaget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kolan säger i intervjun att han tröttnade ordentligt i tredje perioden, men ändå sätter Challe in han i nyckelläget i sudden. Har han ingen koll på spelarna i båset?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Skönt att vi får spela mot två lag där vi slipper favoritskapet i de två kommande matcherna.... Vi klarar tydligen inte matcher mot lag som vi ska slå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Vi fick en gyllene chans med 4 mot 3 och Challe stiger fram och visar sin fingerspitzgefuhl. Riktigt medioker coachning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Katastrof. Det känns värre nu än när ställningen var 0-2...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
sargad: skönt att vi är under strecket igen och att glappet ökar -.-
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kattgubben: Vad nöjd kommentatorn blev nu då när MoDo lyckades vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kattgubben: Foppa f¤%&......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Leverera för helvete
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Rooster23: Loosa nu så vi kan gå och lägga oss, jag är trött :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Helt jävla sanslöst dålig coachning! Kolan? Vafan äre!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle: Ren idioti. Han är inte het idag och rostig, men ändå väljer Challe att lira honom. Nu kommer de som är heta in när PP är slut. Så dags då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle: dragskott från blå, fiiiiiiiiiiiiiiiinsamt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle: ja vad säger man... challe i ett nötskal...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Man saknar Gabriel Karlsson på blå nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Raggaren Putte: Kolan i pp, vad fan händer?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Kör Caslava på blå. Sedan Corso, Pääjärvi, och sedan den störste vi har inne på mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kattgubben: Satan, Hästjäveln kvitterade med 2 sekunder kvar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Matcha inte Karlsson som skytt nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Jag är faktiskt ganska nöjd. Vi brukar ge bort alla poängen i såna här matcher. Men ge nu fan inte bort nån poäng i sudden nu, utan se till att göra mål för en gångs skull. Vad man saknar Lello nu i den här spelformen i sudden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Dock ingen total katastrof. Bra spel i två perioder.

Lär dock inte bli nån extrapinne
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: två poäng nu då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Så klart kunde man inte vinna. Stor besvikelse!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
FAN vilken besvikelse!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Raggaren Putte: Ut med Linbäck 6-4.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Raggaren Putte: Skjuuuuuuuuuut
Kommentera

« · 1211157 · »