1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581471 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

« · 1210204 Till forumet


Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Efter segrar mot DIF, HV och LHC måste väl lagets självförtroenda nu vara på topp?
Kan vi räkna med 3 pinnar till, nu mot Brynäs?
BIF är ju ett lag med ett tabelläge som gör att det är väldigt viktigt att vi plockar poäng av.
Även om detta inte är en s. k. 6-poängsmatch så bör vi vinna för att kunna sikta mot ett slutspel. Offensiv Timrå-hockey och kämpaanda tror jag blir ett måste för att lyckas. Ett spel liknande det mot LHC borde kunna fungera också mot Brynäs. Just go for it!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
John K: Brynäs är nog elitseriens tråkigaste och mest defensivt inriktade lag.
Mot sådana lag brukar vi ha problem.
Viktigt är att vi får igång våran offensiv men framför allt att vi hela tiden har en spelare framför Markström, som skymmer och styr puckarna.
Annars vinner vi inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
John K: Det är ju tyvärr i sexpoängsmatcher vi torskar, så jag väntar på nästa möte med ett topplag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Vad kul det ska bli att mötas i hissen, vi på väg upp och dom på väg ned...

FORZA TIK...............alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Eftersom jag ändå inte kommer att kunna använda datorn speciellt mycket imorrn på grund av Present-inhandling , jobb och annat roligt så skriver jag ner matchtipset nu istället.

Timrå 4 Brynäs 2


Rödvit Dynamit på isen och läktaren !

Hynning , Lander , Pääjärvi och Skogs gör Timrås mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Andersson: Du har valt samma tips som mig, 4-2. Om vi tar tre poäng går vi också förbi Rögle BandyKlubb.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
John K: Har ni inte lärt er nåt?... När TIK spelar matcher som verkligen betyder nåt tabellmässigt brukar det ju oftast gå grus i maskineriet för dom..... nä 2-4 säger jag o hoppas för guds skull jag har fel o TIK bryter denna negativa trend att förlora dom viktiga matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

John K: Jag trodde på en målsnål tillställning mot Linköping (tippade 2-1) men mot Brynäs hoppas jag på lite islossning och säger 5-2. Fem mål framåt mot seriens målsnålaste lag? Ja, men fråga mig inte hur det kommer gå till! Sista målet i öppen kasse. Kanske till och med de två sista med Markström i båset.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
John K: Far från Strömsund imorn så nu får vi se till att det blir fest på läktaren! Imorn tar vi oss upp på slutspel!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Johan J: Jag tror på 3-1 till TIK.
Kommentera



Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
JimmyH: Ja det var ju inte bra. Inte bra alls.

2 av våra bästa spelare de senaste matcherna borta ikväll.

Jag som hade hoppats att Sonnie skulle stå o styra M.Karlssons flippuckar in mot mål i PP.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Hahl Bundy: Äh, Timrå ska och bör greja det i kväll ändå.
Precis som Jimmy är inne på lär det knappast vankas klang & jubelföreställning, men i den form Timrå för närvarande befinenr sig i så...bör det gå vägen.

Men, framförallt Sonny är en tung jobspost. Hans plats framför motståndarkassen och tillhörande styrningar är poesi.
Dock inget ont som inte har något gott med sig. Nu får Anger äntligen en chans att på allvar visa om han har någon juice kvar eller ej. Låt oss hoppas att han tar den.

Själv missar man matchen. Känns inte alltför jävligt ändå, med tanke på att det är 'offensiva Brynäs' vi möter. Kan inte vara många som inte kallar sig Huge som finner detta lag underhållande ö h t.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Bragd-Birger: Nä alla andra har inte nyanseringen att se det han ser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
JimmyH: Varför ändrar man i backpar som trots allt fungerat? Eller har jag sovit under en sten och missat nåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Vilka ska sätta stopp för Silfverberg ikväll? Han ser ut att vara tillbaka, och brukar ju som bekant vara glödhet de gånger Brynäs spelar mot oss. Det känns nervöst inför ikväll. Tror på max en poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Bragd-Birger: Det vore trevligt med vinst i kväll. Heja Timrå!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kattgubben: Tänk på att det är en måstematch och tillika en sexpoängsmatch, tänk också på Timrås facit i måstematcher - törs du fortfarande chansa på 1 poäng..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kerstin_k: Max en poäng.. kolla på Brynäs kryss-statistik liksom ;)

Vi förlorar i Sudden är mitt tips
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kerstin_k: 6 poängsmatch? Snarare 3 eftersom vi har samma poäng :)

Men vi bör vinna ändå. För fridens skull :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Frella: Liten back bredvid stor back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kattgubben: Genom att smälla på ordentligt, då kommer han ingen vart (Silfverberg)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Tips, 4-1 , angerx2, caslava och lander.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
JimmyH: Gick ju bra innan om nu G.Karlsson räknas som stor. Men istället för att ändra i ett backpar så ändrar man i två. I ett läge där försvarsspelet sett allt bättre ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
persson: Jag tycker att du är lite för optimistisk, 4-2 är ett mer balanserat tips. Även det är kanske för optimistiskt, speciellt med tanke på att Brynäs släpper till så lite lägen. Ja, kanske 3-2 är bästa tipset?
Om de våra lirar som mot LHC så kommer det att bli 3 poäng i kväll.
Just go for it!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
John K: Tror inte att det blir så lätt.
Betänk att Brynäs ger grishockeyn ett fult ansikte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Hahl Bundy: Jag neggotippar 1-2. Fruktansvärt trist att Sonnenberg inte spelar, lika trist att gabbe avstår...två av våra mest framträdande spelare i dom senaste matcherna, tror det kommer att ha påverkan på matchbilden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle: Skrev igår att vi skulle kunna vara på slutspelsplats efter kvällens match, ändrar mig nog lite nu och säger att vi kan vara tillbaka i helvetet igen dvs 11:e palts när kvällen är slut. Sonnenberg och Gabbe borta i en grishockeymatch, vilka ska då spela tufft.....Njae detta bli tufft, bäst man neggar lite nu så det inte svider så hårt efter klockan nio ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Blizzard: Mja tips som 4-1 implicerar VISS dominans, när spelade vi senast ut Brynäs? jag tror inte vi kommer att göra det ikväll, Brynäs har ju två stabila insatser på sina sista tre (4-3 vändningen mot Luleå och 1-2 mot FBK borta). Men hoppas gör man ju!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Hahl Bundy: Dom kanske inte ens är vaccinerade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Sonnenberg borta, vem tar kampen framför Markström nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Laken: Ja inte lär det bli Anger... Nu är det upp till bevis för Börje och Axie!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Ambroo: Meunier grejar det här med 1+1 ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle: 3-0 blir det. Anger och Pärssinen nätar, sedan sätter Caslva 3-0 i tom kasse. Klart & betalt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
tjobba: Det är taget. Anger skulle verkligen behöva stänka dit en och få lite självförtroende nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
7-1 till Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
persson: nu vinner vi mot brynäs
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
0-3, ingen tar kampen framför Markströms mål. Brynäs gör mål i pp och spelar sedan på kontring...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

Kvällens linor:












Timrå IK
 
 
  35. LINDBÄCK, Anders  
  Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus  

  1st Line 3. ERIXON, Sebastian 33. KARLSSON, Mattias  
  10. MEUNIER, Laurent 51. LANDER, Anton 91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus  

  2nd Line 2. MOE, Eric 9. CASLAVA, Petr  
  17. ANGER, Niklas 13. CORSO, Daniel 7. HYNNING, Fredrik  

  3rd Line 23. SKOGS, Tomas 4. GRANATH, Elias  
  27. PÄRSSINEN, Timo 26. PIROS, Kamil 19. SVENSSON, Björn  

  4th Line

 
  14. STARKOV, Kirill
16. AXELSSON, Anton
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
dr-nix: Jag tycker fortfarande man borde placera Piros tillsammans med Anger. Piros kan nog lägga de delikata mackor som krävs för att Anger ska börja näta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
dr-nix: Hur kan dom flytta upp Anger till kedjan med Corso o Hynning? Då kommer ju den kedjan misslyckas totalt. Anger visar ingenting men får speltid med Corso o Hynning som spelat mycket bra på slutet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
dr-nix: Ska bli mycket intresant att se vad ungdomskedjan kan göra
ett mycket bra försök.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Spännande match, jag tror på kryss!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Usch det börjar lite nervigt tycker jag. Brynäs ser pigga ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Slarvigt som fan i backspelet igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kattgubben: Tre klockrena indianare i egen zon på 1 minut. Det ser förskräckligt ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Olle: snygg räd av MPS och hungrigt av Granath. Galen räddning av Markström
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Challe matchar hela tiden Hynning i spelförande roll och vi ser precis samma duttande och fjuttande som med Hedström.

Värdelös inledning av Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Den där vändningen har man sett 100 gånger och varje gång med samma resultat, pucktapp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
RocknRolf2: Markström måste köras över, annars vinner vi inga matcher mot brynäs.
Kommentera

« · 1210204