1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

« · 1336764 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
The great one:

Det du skriver i 2:a stycket handlar precis om var problemet är. Såg det speciellt tydligt igår!! När fan kan man spela hockey stillaståeende?????? Men det måste ju bero på att forwards ska dra på sig bevakning så det öppnar upp för ej puckförande back och center i mitten, men det funkar bevisligen inte!! Kollade på Lif-Hv härom dagen och man blir bara bestört när man ser Luleås forechecking och skridskoåkning! Tik är ljusår efter!!! Forwards måste komma med fart om det ska funka! Som dom gjorde på Kentas tid!!!

Sen en sak till!!
Hur många matcher ska S Persson få förstöra innan han plockas bort!!????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
KniveN:

Enda arenan i Sverige där två hemmaspelare krockar och man skriker för fullt på en tvåminutare, hahahaha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Skönt med en "vinst" igår. Även fast det slutade 0-0.

Personligen har jag nog ett inofficiellt rekord i bevittnade 0-0 matcher. I början av 90-talet var jag i Karlstad och såg FBK mot Luleå som slutade 0-0, när jag kom hem såg jag TIK spela mot ett lag (jag inte kommer ihåg). Men slutresultatet blev även i denna match 0-0. Två på raken alltså...

Annars så tycker jag vi har väldigt svårt för att skapa något offensivt. Men det är inte så konstigt när uppspelen består av att en av våra backar tar pucken och dumpar ner den i motståndarens zon, samtidigt som vi har 3 forwards på linje (!) stillastående på offensiva blå. Då blir det svårt att vara först på pucken när vi dumpar ner den.

KimH var tillbaka på ruta ett igen efter att han har visat klass i några matcher. I dag var det samma sega sörja som tidigare. Tycker många underpresterar, men det gjorde ju även Brynäs så det gick ju bra denna gång.

Jamie Lundmark har fått 4 matcher nu. På lördag kräver jag enormt mycket mera än vad han har presterat hittills. Det som har sett bra ut är passningspelet plus det stenhårda preciserade skottet. Men skridskoåkningen och intensiteten/aggrivisiteten måste upp flera snäpp.

Men det gäller det att ge han chansen också. Inför gårdagens match kunde man läsa om den nya PP-formationen. Ändå fick dom aldrig chansen att starta ett powerplay. I stället rullade man på som vanligt.

I morgon är det derby, och jag är rädd för att det kommer att kännas som vi sitter i Övik. Vi kommer bli ägda på läktarna, tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

bisterfinnen:
Eller Per HApps 2:4
Saliga äro de korkade ty de skola flyta när syndafloden kommer.

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Per HApps:

Det är ju dina kläder du ska dela ut så att sugrören inte behöver frysa. Dom kanske klär i Timrå-rött :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg måste väl ändå vara en anledning till att regeringen måste börja titta på alla snäva svängar i Ö-vikstrakten?

Han är väl helt enkelt avis på oss västernorrlänningar som har en Y-kromosom att sätta till X:et?

”Y-kromosomen är den manliga könskromosomen hos däggdjur och groddjur. Den är den minsta kromosomen i könscellen. En Y-kromosom och en X-kromosom leder normalt till att bäraren utvecklar manligt kön”

Say no more.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

bisterfinnen:
"Men Jesus sade. »Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra. Och de delade hans kläder mellan sig och kastade lott om dem. --"

Men kläderna kan han behålla ty det var allt för många år sedan man drog centilong.

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Per HApps:

Hrrrm. Läs Lukas 23:34.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Per HApps: Fast lite cred ska han ha för sina försök att piska igång gammal hederlig derbykänsla igen. Samt att det åter blev så tydligt varför man har svårare för vissa lags supportrar. Dessutom bjussar han generöst på sin egen dumhet, låt vara omedvetet. Jag skrattar fortfarande åt att han kallade oss klyktattare...stor humor! :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

Lucasborg:
Ytterliggare ett bevis på att det inte finns något vaccin mot dumhet, ty idioternas moder är ständigt gravid.

http://www.hockeysnack.com/medlem/lucasborg/forum_history.php

Fan, var det slut på kådisar i Övik nio månader innan du föddes ? 

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan: Kan laget kalla sig för "The heart of hockey" så kan nog supportrarna få för sig att dom är läktarkulturens kulturbärare också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Ljusår är väldigt stora ord. Väldigt. Jag tror att både du och jag har på känn att du inte riktigt kan lyfta fram argument som kan ge ordet "ljusår" full tyngd i den här diskussionen. Men det vore ändå intressant att se vad du har. Shoot!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
McFire:

Dig? Nä jag tänkte snarare på någon av the usual suspects som brukar vara här inne och fjanta sig. Och du har väl aldrig tillhört dem?

Jag vet ärligt talat inte ens varför du tog åt dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
McFire: Ja men precis. Men nu är det sent. Jag fortsätter gärna valfri evighetsdiskussion imorn. Puss!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Jag förstår. Angående din andra åsikt, vilken tur att jag dök förbi då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
McFire: Som timråit har jag hellre att göra med vuxna modoiter än det där du kallar "återväxt". Människor som kan föra sig i tal och skrift föredrar jag för övrigt i all annan omgivning i samhället också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Simmalugnt: Syftar du på mig så är du ute och cyklar.

Olle: Apropå tolvåringar på läktaren, skulle det vara negativt? Är det inte positivt med en bra återväxt även på supportersidan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Om man bortser från att dom är fulla av antaganden så klassas det väl nästan som frågeställningar. Jag får väl göra det då eftersom du är minderåring och modoit.

1, det är väl kul att ni får komma och titta på hockey.
2, gissningsvis alla som inte är modoiter.

Vidare så tror jag att du menade att din månadspeng kommer samma dag som din mamma får bidraget. Sen är det inte alls något fel med att vara optimist men om du är det i kombination med att du också är lite dum så riskerar du ju att lämnas i en besvikelse du själv inte förstår, alldeles för ofta för vad som är hälsosamt för ditt eget psyke.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Simmalugnt: Det som aldrig slår fel med en modoit är att självgodheten försvinner lika plötsligt och snabbt som den dyker upp (bortsett från deras normalnivå då). Det finns lika lite djup i deras kvalserieångest som det finns i deras slutspelsyra :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle:
Läs mitt inlägg några rader ner så ser du mina frågeställningar.
Tyvärr, har inte fått månadspengen än, den borde väl trilla in samtidigt som ditt socialbidrag? Vilket inte är än. :)
Tappad åt det självgoda hållet? Kallar mig snarare optimist, har väl aldrig varit något fel med det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan:
Du har mitt ord, i'll be back.

Haha, ja. Om man jämför med eran "klack" så är Lumberjacks ljusår bättre.
Kan dra upp flera argument för det om du så vill.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan:

Varför får jag känslan att någon ur Modoboken dubbelnickar Lucasborg?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Hur lyder frågeställningen? Jag kan inte se in i framtiden men om du är säker på din sak så tycker jag att du ska sätta hela månadspengen på en 2:a hos Expekt eller motsvarande sajt. Oddset lär ju inte vara skyhögt men du har nog inga problem med att motivera spelet ändå, du verkar vara tappad lite åt det självgoda hållet, som bönder från Örnsköldsvik ofta är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Helt ärligt, roligt med den här typen av besök här i vår gästbok! Kan du lova att du kommer tillbaka imorgon också så att du inte gör ett litet gästspel nu för att sedan försvinna? Kan du inte bli ett stående inslag inför våra möten?

För att bemöta ditt lilla missriktade försök till hets så känns det väl lite fjantigt att utropa er själva till någon form av läktarkulturens kulturbärare? Känner du att du kan stå för de orden?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Simmalugnt:
1."Känns det inte frustrerande att ni har spärrat av 1/3 av ståplats för riktiga supportrar? "
2.
"Hur många timråiter blir det på plats? Jag satt i dom tankarna att det borde bli väldigt glest med timråiter på plats eftersom det är huvudmatch på c+ sport. Men just, de med soc-bidrag har väl inte råd med c+, eller?"

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg:

Vad är det egentligen vi ska bemöta? Du pratar om läktarkultur och det första du tycks tänka på är att vandalisera (surprise!) och det har vi ju bemött.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle:
Haha, må så vara. Men varför undviker ni mina påståenden hela tiden? Kan det bero på att ni vet att jag har rätt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Som Simmalugnt är inne på så syftade jag på något helt annat. Jag tog även hänsyn till din ringa ålder då jag faktiskt gav dig en ledtråd. På tal om bidrag förresten, ställ in dig på många besök hos det sociala, du verkar inte ha slutledningsförmåga som är anpassad för högre studier.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle:
Haha, så du menar att eftersom jag inte visste vad klyktattare innebar så är jag automatiskt klassad som en minderårig?
Ja, jag får väl antagligen bara face it.

But the fact still remains - Ni kommer inte ha en chans på lördag, varken på läktaren eller på planen.

Hur många timråiter blir det på plats? Satt i dom tankarna att det borde bli väldigt glest med timråiter på plats eftersom det är huvudmatch på c+ sport. Men just, de med soc-bidrag har väl inte råd med c+, eller? ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle: En underårig modoits stämma?

Är det den som sjunger "Jag ska måla hela hallen lilla mamma."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: På tal om att vandalisera saker...regel ett när man ska häckla borde väl vara att man inte skjuter sig själv i foten redan vid första inlägget?

Lyckan i en underårig modoits stämma påminner lite om en tax som strövar på öppet fält. Stor i orden men liten på jorden, lille vän. Hopp i säng nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Kattgubben:

Klyktattare.

You're black said the pot to the kettle.

Eller som vi säger på svenska. Självmål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Hah, väntade bara på den replyn. :)

Varför inte möta resten av mitt inlägg?

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: haha.. ni är ju också klyktattare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: välkommen, käre klyktattarbror.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Tonåring som vuxen, vi kommer ner och tar över fuskbugget totalt.
Känns det inte frustrerande att ni har spärrat av 1/3 av ståplats för riktiga supportrar?

Ni ska få er en redig lektion i läktarkultur.
Fast ptja, ni kanske anser att vandalisera trumman är bra kultur.
En sak är då säker; Man slutar aldrig förvånas över er klyktattare. :)

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Indeed. Av mer än ett skäl.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
El Maco: Efter långt övervägande ser jag nog hellre en sällsynt modoit med basröst än dom där vanliga fjunen med keps och snickarbyxor med fickor stora nog att smuggla in såna där xcider som langas nuförtiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Olle: jo men nu har det väl skrapats ihop en massa modiotiska jag-är-44-år-och-såg-senast-en-bortamatch-på-80-talet-personer som ska förgylla E4:ans snökantade rastfickor med fulölskissets blekgula nyanser. Så potentialen till skadeglädje ökas en aning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
superfalle: Hur bra än hockeylaget Modo spelar så ser jag ändå bara tolvåringar på deras läktare. Det har fullständigt distansierat mig i mina derbykänslor. Hela känslan är som att spela Xbox mot grannungen. Det är liksom meningen att man ska vinna men om man inte gör det så kan man ändå leva med deras gravt överdrivna segeryra. Vem ids bli retad av en tolvåring liksom? Fast i år spelar vi ju onekligen med en halvtrasig kontroller, det går inte att sticka under stolen med det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

Bragd-Birger: Såg (inte heller) matchen som verkar ha varit skit. Trots det finns det inga andra lag än nån av modo/frölunda jag hellre skulle ha nästa omgång. Känns bra att ha möjlighet att pysa modoballong på lördag.

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Nylandad på Arlanda, föga förvånande lever min fyrling än. Timrå är verkligen förutsägbarheten manifesterad.
Men som sagt, chill! Den feta damen har knappt börjat sjunga upp än. Trea mot Modo härnäst, och sen är vi med i rejset igen.

Håll ut, bröder och systrar! Det är alltid mörkast före gryningen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Timrå Icon: haha inte helt omöjligt... kan tänka mig att han sitter och gnäggar oroligt på bänken för att hinna iväg till travloppet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Kattgubben: Han kanske ägs av Foppa och körs av Bergh ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Timrå Icon: haha... jag kan se det framför mig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
TD: Det kanske är för att gamle Svarten ska vara med på travet då de ändå åker ned...?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
superfalle: Men kan ingen ge Hirso ett eget tandskydd som passar i truten så han slipper ha det utanför??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Varför spela 16 när det är trav? Bergsåker v 75 travet förlorar och samma med TIK klart Brynäs spelar mot DIF 18:30
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Timrå Icon: modo har ju dessutom en första femma , så de blir nog oerhört svårt . de funkar inte att bränna såna där öppna mål som röjmark och gabbe gjorde idag , dom måste sitta , skönt med bra spel i egen zon idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
mikenomad: Nä precis...det hade jag också tippat :-)
Låst ämne

« · 1336764 · »