1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581355 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

1337013 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
73Sjöbba: När man ser den där filmen så saknar man verkligen den gamla "klicken" som stod vid trumman. All cred till dom som står där nu också, men det är verkligen inte samma drag på och runt dessa som det var när dessa herrar höll igång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
73Sjöbba: Slår vad? Ett massa trummande och en skäggig tjockis som står på räcket och viftar med en halsduk? Eller menar du kanske er f.d trummis som brukar kasta trumpinnar på oss?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
73Sjöbba:

Heheh, Hamrin ser taggad ut :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Den här är ganska vass. Vet inte om LJ har gjort något som slår detta men det vet säkert du.

www.youtube.com/watch?v=UHwL_kT7qhc
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Men bege dig in i Modoboken o diskutera det där.
Håll dig till rätt tråd om du kan oxå. Tack på förhand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Du bygger broar även med dina egna ser jag. Känns det inte lite, litegrann som att du har uttryckt din åsikt kring klackherraväldet i v-norrland och nu borde ta detta fortsättningsvis i den egna boken?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Poffa:
Vad menar du med spretiga? Förklara. Jag är inte här för att skryta, jag länkade de där bilderna för att bevisa att vår tifogrupp är mycket bättre än Timrås, om de ens har någon.

Historiskt sett, ja. Det var väl under din tid i The Reds ni var överkörda, men gamle man, du är out of date. Nya tider, ny klack.

Det är så pass mycket folk som är less på ert jävla skitsnack uppe på 400, all skit ni sprider runt klacken är så jävla tröttsamt.

Nu blev det helt fel diskussion, åter till topic mates.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Mathias: Skit ska skit ha. Bajs är bra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Poffa: Bra skrivet Poffa! Dock har ni som tillåter er att gå i Lucasborg's "fälla" hamnat i alldeles fel tråd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Poffa: Inte för att vi bör fortsätta snacket i den här boken men jag har svårt att hålla mig.

Man kan nog säga att vi för länge sedan faktiskt hade en ganska bra klack som åkte på långa resor. Har för mig att vi var 7-8 stora bussar som åkte ner till Gävle en gång i tiden och man satte in de där extraläktarna i Kempis mm. Men det är länge sedan och innan det som nyss påbörjats så har det varit väldigt dött.

När man nu levt en längre period på svältföda och man legat bakom Timrå (delvis pga trumma och akustik men mest pga att modo's klack sög) så gott som hela perioden de varit i ES den här svängen så bör man faktiskt visa lite fingertoppskänsla och köra sitt race och strunta i övriga.

All heder till dig Lucasborg om du är delaktig i att få lite mer fart på klacken igen. Jag gav upp för 10år sedan minst. Men om du vill ha gratulationer och nya medlemmar mm så bör du gå över till vår bok och där promota den nya klacken.

Ser i alla fall fram emot denna drabbning och trevligast hade varit om det blev något av det där snacket om att köra något tillsammans för att visa att två klackar kan stå bredvid varandra och ändå heja på sitt lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Ambroo: Är det Spuds syskon?

Edit: Alla: F.ö är jag vän av ordning o snackar vi Modo så har vi matchtråd för det.
Jag tänker på TT han behöver Vila stackarn.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Du är en sån kille som springer in i väggen med fullt stånd och bryter näsan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Ambroo: Kanske inte, men att ens lägga ner energi på att svara honom/henne är bara onödigt...

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Mathias: Kan du peka på en enda skribent som tar honom/henne för seriös?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

Lucasborg: Vari ligger storheten som Modoklacken utför? Jag gillar att ni kämpar och skriker för mitt Modo, jag gillar att ni gör tifo:n även om de ibland är ruggigt spretiga. Men vad i det ni gör är så fantastiskt otroligt att du känner det som lämpligt att skryta om det här?

Ser man historiskt har vi varit överkörda av Timråklacken både vad det gäller röststyrka och finess. Bara för att vi nu kanske kan mäta oss med dem så är det väl knappast någon anledning till att bete sig som en fjant?

Precis som för spelarna gäller det att vi supportrar andas ödmjukhet och fokus, annars kan ditt hånande mycket väl slå tillbaka förr än du anar.

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Söt du är som kommer hit och skriver och tror att du vet både det ena och andra....

Sedan fattar jag inte varför alla verkar ta dig så seriöst? Du reggade dig igår och skriver bara härinne... Erkänn dig misstag istället, du håller på Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Äre du som är sugröret?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Så har sandlådan öppnat igen, hoppas ni inte slåss för hårt med hink å spade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

Lucasborg: Det är lite roligt det här. Jag kan svara med en ny långkörare:

Ni överskattar vikten av klackledare enormt. Snackar vi Råsunda och klackar med 5000 pers så behövs det någon som kan styra upp allt. Men herregud, nu pratar vi landsortsklackar på ett hundratal, bra dagar ett par hundra. Står det någon nere vid sargen i vår hall så hörs han inte längst upp. Läktarens form gör att vi får en väldigt avlång klack. Lutningen i Eon är fenomenal. Det finns enligt mig ingen bättre arena om man går efter själva hockeyupplevelsen. Sen är den spartanskt tilltagen i övrigt. Inget snack. Men det skulle ju inte försämras med en klackledare, det är sant.

Är det något ni skulle behöva göra istället för att sitta och runka i er egen självgodhet så är det just att trumma mer. Det får med resten av arenan och det är ju det ni behöver. Ni behöver inte "långa sånger", sånt kan man syssla med om man har flera tusen som sjunger med, ni behöver ju få med "hela hallen" för fan. Det är ju det stora problemet ni har, mycket beroende på att er arena har dålig akustik. Vi, däremot, kunde använda oss av trumman mer sparsamt.

Jag väger in dåtid eftersom det på ett eller annat sätt är relevant i diskussionen, precis som ni alltid gafflar om era två SM-guld varje gång ni missar slutspel. Det är bara att gratulera om det är så att medlemmarna i er tifogrupp både fyllt 20 och fått jobb. Det är inte så lätt i dessa dagar. Att få jobb alltså, inte att fylla 20 år. Som sagt, är det så att ni är aktiva på annat sätt än att dela ut plastflaggor så är det hatten av som gäller. Själv så är jag inte aktiv inom tifoverksamheten i Timrå längre så jag har rätt dålig koll på vad som sker.

Har vi något erbjudande där vi "sniker in medlemmar i 'klubben'"? Medlemsskap kostar 100 kronor. Det skulle vara det då. 100 kronor är ett bra pris och nästan lite "sniket" om du frågar mig.

Det borde väl gå att se på matcherna även om man får socialbidrag? En Dreambox går väl på 1500 och sedan är det ju i princip klart. Det är klart att även socialbidragstagare ska ha rätt att se på hockey. Eller hur? 

För att bemöta det där med resorna så måste man ju samtidigt bena ut vad som räknas med bortaresa? Menar du när det är en fullstor buss bara? Det åker folk på många av säsongens bortamatcher. Dock inte alltid organiserat.

Timrå IK står lite still i nuläget. Laget får slåss för att ta sig till slutspel varje år. Det är inte vi supportrar nöjda med. Supporterklubbens medlemsantal tror jag ligger ganska jämnt säsong efter säsong så där är det nog inga bekymmer men det finns som sagt tifogrupp och man har alltid representanter på bortamatcherna.

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Tyvärr, att säga att Skellefteå skulle vara mer samiskt än vad Ö-vik är klingar bara som wannabe-stockholmska i mina öron, det känns lite slött och idéfattigt. Men intern MoDo-läktarkultur ska vi nog diskutera i vår egen gästbok här på HS, välkommen dit. :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Sluta mata trollet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Där sa du det själv, igen. Eftersom du så gärna vill jämföra er med Timråklacken och lägga oss jäms med marken och tycka att vi inte är värd kattskit så lär väl jämförelsen i sig inte säga så förbaskat mycket som det känns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Vad bra, då kan du ju försvinna härifrån och vara med de? Haha era s.k tifon är inte i närheten av Hammarby osv. Ni har en banderoll eller flagga och tror de kallas tifon ? Och nej vi är inte heller bra på tifon men de har vi aldrig sagt heller jämfört med du som skämmer ut dig själv genom att länka patetiska bilder på era s.k tifon som vilka 17 åringar som helst skulle kunna göra..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
RocknRolf2:
Det är inte så hett för er att åka upp till ett länsderby och stötta fram erat lag?

Gillar er mentalitet, keep it up!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Björn W:
Det gäller att stå upp för de egna, vi skramlade ihop 2-3000kr till Hedmans böter bara för att visa att vi bryr oss. Och att vi är trött på lotterinämdens beslut.

Angående Orrestaare så är det samerna som ville ha det på skyltarna här i Ö-vik, inte vi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Det är inte jättehett för oss att åka till Övik nej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
ttt:
Jag har vänner så det räcker och bli över, är det något mer du vill veta om mitt liv? Ni verkar jävligt intresserade.

Ja, angående bajens tifon så är vi då bra mycket närmare deras än vad ni är.
Jag har aldrig påstått att vi är bäst i sverige inom tifo, jag har bara sagt att vi är bättre än er, och har den tifogrupp som producerar oftast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Jag gillar verkligen de här stora läktarflaggorna som kommit till på sistone och jag tycker att ni gör ett bättre jobb än exempelvis ett döende Reds i början på 00-talet, men det finns lite problem med fingertoppskänsla fortfarande.

Det gör ont att möta Hedman - efter en tackling som han själv erkänner var vårdslös och dålig?
Renslakt - när man själv kommer från en stad som har ett namn på samiska?

Det kan bli lite träffsäkrare när det gäller Tifo-budskapen...

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
RocknRolf2:
När hade ni 7 bussar till Ö-vik senast? Har väl aldrig hänt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Wow.. Men seriöst, har du inga vänner eller vad gör du här? Och du kallar det där för "tifo".. Kom tillbaks när de börjar likna det som hammarby osv har. Det är tifo. Och bara för det går bra för ditt lag sportsligt så kommer alla modo fans ner, ni är ett gäng medgångsuppotrar som har några fjortisar som klackledare som sjunger andra lags ramsor.. Snälla gör oss alla en tjänst och försvinn här ifrån!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Trevligt att du niar mig, men jag har inget att bistå med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Även om du är 50 år och framgångsrik så beter du dig som en 15 årig snorig skolunge. Och vad beträffar klacksnacket så är det ju jävligt imponerande att få ihop folk på en lördagsmatch och 18 mil enkel resa... Fan vad grymma ni är!! Kom tillbaka när ni har minst 500 anmälda på en resa till Gävle eller längre. Eller för all del 6-7 bussar på över 60 mil enkel.

Mäktiga bilder hörru! Läktarflagga hade vi -95. Fan vad den var grym!! TIFFO!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Låst ämne


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Det var väl inte direkt så att nackhåren reste sig när jag såg det där filmklippet.

Osynkad klack och lite flaggviftande. Nä, det känns inte som någon behöver vara imponerad över det s.k. tifot.

Nästan pinsamt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Du har endast trampat på dina egna 12 tår. Jag tar inte åt mig något av det du skrivit, vi ses på lördag kompis!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Men du, du tycker inte att du själv dömer lite väl mycket då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Haha, så fruktansvärt roligt att sitta och läsa alla era kommentarer om hur mitt liv är, hur gammal jag är och hur min framtid ser ut. Har jag trampat på lite ömma tår måntro? :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
mikenomad: Cyklop-Lucas verkar ha hang-ups på socialbidrag ;-). Ger mig fasen på att han snott pappas laptop och sitter utan jobb och framtid och snyftar på HS eftersom han verkar hänga här konstant.....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Paddan:
Vad jag kan minnas så vann MoDo på de två senaste tågresorna till 08.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan:

Klarat er hyffsat utan klackledare? Jo tjena. Såg er match mot HV71 senast och jag har inte hört sämre tryck i en elitserie arena. Angående lutningen har du helt fel, det är kanon att ha en läktare som lutar mycket. Killen på räcket får bra kontakt med klacken.

Nä, jag förstår att du inte orkar ta en diskussion du inte kan vinna. Vi har bytt trumma och trummar i princip inte någonting alls, vi kör på långa sånger och lite trumslagande.

Du fortsätter att prata om förr i tiden. Det är väl nutid vi pratar om?
Angående åldrarna i tifogruppen ska du inte yttra dig ett, alla i tifogruppen arbetar och är över 20 år.

Bara att gratulera, men jag vill minnas att ni har något erbjudande som gör att ni sniker in förbannat mycket medlemmar i "klubben", eller hur?

Jepp, det har minskat precis som allt annat. Allt var bättre förr eller hur?
PPV? De med soc-bidrag har väl inte råd att se på PPV.


Nu har du ju kommit fram till att ni har varken tifogrupp, klackledare, sånger eller bortaresor. Är Timrå verkligen påväg riktigt djupt ner i skiten? Inga pengar, fans eller arena?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
mikenomad: Det är bara att gratulera till segern imorgon, det brukar aldrig slå fel att när MoDo storsatsar på sponsorhockey på bortaplan så gör laget en riktig plattmatch. Även kallat Lex LIF (8-2)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan: Sicket tålamod du har, är du pedagog till vardags?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
bisterfinnen: Jag är en stor man. Jag gillar Lucas intention till hets här. Mötena mellan TIK och Modo behöver den här kryddan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Man kanske t.o.m kan drista sig till att ni i morgon lär vara eoner före oss på läktaren. ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan:

Stort av dig att lägga ner energi på att svara uppriktigt och seriöst på frågorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
mikenomad:
Nej, jag har inte påstått att vi är läktarens kultbärare som någon skrev i en tidigare tråd. Jag har däremot påstått att vi är ljusår framför eran läktarkultur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

Lucasborg: Ja, du. Vad ska man säga? Det där ser ju ut precis som det gör i Timrå också. Läktaren fylld, till 80% av folk som inte har råd med sittplats och i mitten står en kärna som utgör en "klack".

Klackledare: Nej, vi har inte haft en klackledare sedan 90-talet. Vi har klarat oss hyfsat utan ändå. Även om jag ska medge att det behövts ibland. Dock har läktarens utseende och framförallt lutning gjort att det blivit svårt att ha en klackledare.

Det här med sång orkar jag faktiskt inte ta. Här är båda klackarna lika usla. Ni kör på något hopkok med gamla Djurgårdsramsor och vi har inte förnyat oss sen 1997.

Tifogrupp finns, dock ingen hemsida, vilket i er värld innebär att vi saknar tifogrupp. På den här fronten var det, precis som i resterande del av landet, mer aktivitet för ett antal år sedan. Ni gör det bra om det nu är så att ni fortfarande är aktiva, men det får ni nog tacka den medelålder ni har. Gymnasieungdom har massor av tid.

Timrå IK Supporterklubb brukar väl i genomsnitt ha 600-700 medlemmar kan jag tänka mig. Det har varit så de senaste 10-15 åren åtminstone med några säsonger där det varit över 1000 medlemmar. Hur många det är i år vet bara styrelsen i Supporterklubben. Det vore synd att kalla hockeysveriges äldsta supporterklubb för "supportergrupp" förresten. Timrå IK Supporterklubb fyller 50 år nästa år. Då förväntar jag mig att du gratulerar oss. På samma sätt som vi kan gratulera er på Lumberjacks (!) femårsjubileum om några år.

Snittet på bortaresor? Bra fråga. Antalet resor har minskat nu de senaste säsongerna, det tror jag nog. Här har det verkligen blivit en försämring överallt. Det beror givetvis väldigt mycket på PPV. Det är synd, men så är det.

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Lucasborg: Hahaha...ja shit vad imponerad jag blev. Ett tips i all välmening; bara för att ni har Italienska flaggan innebär det inte per automatik imponerande läktarkultur. För det har ni inte. Men det har å andra sidan inte vi heller f.n. Så en vunnen läktarmatch i morgon över oss är kanske inte så mycket att yvas över....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

Pelle får runda av den här tråden:

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Knylan:
Nja, är väl helt upp till var och en hur högt man vill lyfta ljusår.
Låt oss börja

Har ni en klackledare som är sjukt viktigt?
Har ni några vettiga ramsor som inte bygger på trumman och där ni faktiskt har en sång?
Har ni någon tifogrupp? Ni är inte i närheten av LJ-Tifo som överlägset har skapat flest tifon i elitserien i år.
Hur många medlemmar har ni i er supportergrupp? Tror inte ni är i närheten av vad LJ har i år.
Hur många supporterresor snittar ni per år? 2st? Båda till övik?

www.youtube.com/watch?v=Mhb27Vf_BmE&feature=related

Se och lär.
Låst ämne

1337013 · »