1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581431 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

« · 1446079 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Huge:" särskilt mot ett lag som haft ett vinnarstreak på flera matcher."

Som timrå då, 10 av 12poäng i fyra senaste. och poäng i 6 av 7 matcher efter uppehållet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Vilken match grabbarna gör! Var så sjukt laddad när jag hoppa in i bilen och for iväg mot EON. Gav några Brynäsare svarta blickar när jag passerat entreluckan, och addrealinet fortsatte att pumpa på matchen igenom. 

Man skulle kunna tro att man svalt en burk anabola steroider. Jag blir iof sjukligt laddad inför matcher, vilket ibland inte är så hälsosamt. Den dagen jag passerar 60 - års sträcket, dvs om 23 år då ska jag nog porta mig från EON. Inbillar mig att det finns risk att stryka med i en hjärtinfarkt på plats. 

Till matchen igen, denna uppvisning som grabbarna visade mig gjorde mig märkbart rörd!! När de åkte fram mot klacken efter segern blev jag oerhört varm och lycklig. Och som sagt detta berörde!!! 

Fy fan vad underbart!! Nu står Kaffeglöggen på värmning, får nog öppna barskåpet under tiden och lätta trycket med en whirrepinne. Känns så sjukt djä-la underbart just nu!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Bissett_19: "Grattis till segern.
Inte mycket att säga om!"

Bara att instämma: Timrå vinner rättvist ikväll, även om det står och väger lite efter vår reducering till 2-1.
Sammantaget dock fullt rättvis seger.
Med hög motivation och hårt jobb kommer man långt, särskilt mot ett lag som haft ett vinnarstreak på flera matcher.
Vi såg lite trötta ut och junisarna som gjort det så bra hittills har fått slita en del i både PP och 5 mot 5. Inget ont om Wännström, Rohdin eller Molin men dom är inga Järnkrok, Silfverberg eller Larsson.
Och med 3 riktigt tunga namn skadade (Dackell, Nordqvist och Lauritzen) så är det ingen skam att torska mot ett heltaggat Timrå.
Tycker som sagt att vi ändå försöker men inte riktigt räcker till idag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Kerstin_k: Om Larsson själv vill så lär han spela vidare i Timrå. Det vore också det enda rätta från Timrås sida, att försöka förlänga med honom. Redan förra säsongen såg man ju att han hade mer i sig än det han levererade, jag tror han kan kliva upp 2-3 steg till innan han peakar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Fyfan va skönt det var att gå ut ifrån Eon Arena idag! Med U2- Beautiful Day i högtalarna kändes det som man svävade ut där ifrån!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Ambroo: Torp bra idag? där har vi skilda åsikter, fan slarvade hela tiden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Horace76c: 20år med ett kvalseriespöke, vad fan är det när man levt 20år i verkligheten utan ES spel....


 -----------------

F.ö

"sjuka pressen vi hade i denna match vill jag se ikv mot BIF. Kommer ihåg hur vi bara pumpa på och vi hade massa lägen innan sebbe satt sitt mål.
"

Jag är nöjd, tror jag ska lägga upp den där videon varje match mot Brunasssss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Varför allt gull-gull?

Som jag sa tidigare idag så krävdes ett litet mirakel att vinna den här matchen.

Efter matchen säger jag - Vadå mirakel? Timrå IK är like Jesus himself.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

RTS: En herre som är genomusel är Halonen. Han kan vara sävligast i serien med puck. Jokelavarning på honom den här säsongen. Sen är det inte konstigt att en sån som Högström varit utlånad. Herregud, det är inte friåkning. Det var gnället det!

Jontes kedja leder laget föredömligt och Jonte leder den kedjan. Alex är suverän idag och är vår förstecenter, även när vi värvar ytterligare en. Mysigt att Jocke höjt försvaret och att försvaret höjt Jocke. Kan inte låta bli att hylla Boyce lina. Det var den kedja som tillbringade mest tid i anfallszon och hade ett härligt driv. Pikka var bra, men inte så överjävlig som många vill få det till. Torp mycket bra, likaså Motin. Hagos jobbar som en skogshuggare i det tysta. Skönt att se att vi uppträder som ett lag. Kan vi bara höja oss ett par snäpp i mellanperioderna så finns det en chans...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Horace76c: Ja, det är tufft att ha vunnit en miljon SM-guld, men jag förstår vad du menar.

För min del så förtar det en del av glädjen att bli gratulerad av en besegrad motståndare. Men alla har vi olika sätt att hantera förluster på, sa flickan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
RTS: Som sagt; förläng med karln.

Vem kunde trot för ett år sedan?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Olle: Hahaahaha!!! Den var bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
KORITFW: Instämmer helt ang Flurry, Men matchens kung var Alexander,, vilket tvåvägsspel han bjuder på!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Olle: Och så vart det grupprunk av alltihop. Jahaja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Knylan:

Hörru gode vän...du har inte levt i 20 år (bortsett från -99) med ett konstant kvalseriespöke hängande över dig...samtidigt som andarna av 60och 70talets andar hängt över dig....så "zip it"....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Laget ni möter ikväll heter Brynäs (och är bäst i Sverige)
"

Näst bäst.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Knylan: Det är mitt fel, jag försökte locka hit lite surkartar men dom drog med sig några hederliga BIF-fans också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Flurry var riktigt bra idag igen tycker jag!

Karln är en poängmaskin!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Olle: Haha, gjorde en 4 plus rad också som jag tog bort, där fanns Hallin, Robinsson,Lundström, Hagos mfl.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Olle: Och Jocke....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Försten att ruska fram lite highlights får en guldstjärna. Kunde inte se matchen.

Ett jävla översitteri med Brynässupportrar som ska härja på här inne och vara sportsliga. Har aldrig begripit mig på sådant beteende. Var lite besvikna för fan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
RTS: Men var det med avsikt som du glömde Robinson eller vad klåen är det frågan om? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
The Fat Bastard: Och en center . Kom igen nu . Gräv djupt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Kanonmatch av TIK, Årets bästa match?

+++++: Hedström, Pärsinen, Pikka., o matchens gigant Alex Larsson.

Murley , Högström ,Halonen o Röymark kan mkt bättre.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:

Då har arnio fel..vi har gått som tåget, men enligt mig så har vi gått lite bättre än vad vi egentliten är...slutar vi topp 4 i slutet av mars så har vi gjort ett riktigt bra jobb....PP har varit bra...men återigen så har saker nog flytit på lite FÖR enkelt....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Här ska svingas glädjebägare......in i natta.

Inga djupare analyser än så blir det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Horace76c: jo enligt arnoi som varit här och ordbajsat innan matchen...därför jag nämnde det nu igen.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:

"Brynäs är inte sveriges bästa lag längre."...

Brynäs är inte sveriges bästa lag oavsett vad tabellen säger....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Timrå Icon:

Det sa jag inget om...däremot så fick ni oss att börja dala...;) .... förhoppningsvis INTE...men som brynässupproter vet man ALDRIG

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Fan vad Picken var grym. Men Röjmark, fixar så att vi missar ett powerplay. Hade jag varit  tränare hade jag bänkat lusekoftan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Tjoa på ni! Det saknas dock en kugge på backsidan! Dom kämpar i alla fall! SUPERVIKTIG match på tisdag...

Timrå IK är dom bästa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Brynäs är inte sveriges bästa lag längre.


Hur många gånger har man hört "första målet för säsongen" mot timrå......

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Horace76c: Njaaa det låter inte särskilt troligt. Har vi tur slipper vi kvala.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Kattgubben: 12 bira och puben bjöd på min! Hela centrala Bergslagen snackar hockey nu!!! Tjalalala timrååååååååååå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Timrå Icon:fyra raka och de händer fan ingenting i tabellen . jobbigt . förluster finns inte på kartan 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Timrå Icon:

Den första (inte riktigt va??) att gratulera...tack för att ni började trenden som försatte oss i kvalserien...:(

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Sverre: Ja håller med! *skakar hand*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Bragd-Birger:Man bockar och bugar, hoppas ni tar er uppåt i tabellen och lämnar banjograbbarna där nere. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Timrå Icon: ne, men jag erkänner att ni var värda 3 poäng ist för brynäs! Men alltid lika roligt att trashtalka lite  ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Bragd-Birger: Yepp . Jag skulle inte må dåligt om brynäs går hela vägen . Precis som jag inte mått dåligt om skellefteå gjort de ifjol . I år är brynäs chans
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Så jävla underbart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Sverre: Äh jag skojar med dig! Men för oss måste man ta varje ögonblick man kan :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Timrå Icon: hahahahaha, gulligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

superfalle: Ja, inte fan ska vi prata skit om Brynäs. Fet respect till dom för det dom visat den här säsongen - och med sina egna juniorer som bärande spelare. Dubbelrespect för att dom sedan är så artiga när dom kommer upp till EON.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
superfalle: Ja självklart. Men ta inte ifrån mig glädjen nu!

Edit: Glädjens stunder är inte så många för en Timråit

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

73Sjöbba: Hehe! Jag jävlas bara lite, någon måste ju hålla er på jorden. Det är en lång väg att vandra för Timrå IK på alla sätt. Rent sportsligt och ekonomiskt, men det går! Brynäs har genomgått samma helvete och lyckats, det tror jag att Timrå också gör.

Ni vann rättvist ikväll, Brynäsarna såg loja och nöjda ut.

Grattis till 3 välbehövliga!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Timrå Icon: Ja har sett en hel del brynäs i vinter och nåt säckgäng vet ja väl inte om de är . Roligare bättre och mer offensivt brynäs än på många många år . Minst semi för dom i år . Minst
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Har inte sett en sekund av matchen, men: fy faen så gött!

Timrå går på vatten! Vi fick en förstemålvakt utan att behöva öppna plånkan!

Nu jävlar har vi häng på Dom Menlösa. Ser redan fram emot tisdag. Hög tid att knäppa dom på näsan igen och visa att ordningen är på väg att återställas.

Våga vägra kval! Till topps!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Sverre: Jaså leder ni inte längre? Vi ses på vägen ner då ;)
Kommentera

« · 1446079 · »