1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581447 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

« · 1445239 Till forumet


Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Ja, då är det dags att ta emot BIF i E-on igen. Kvällsmatch en lördag kväll är väl inte det ultimata för publiktillströmningen så vi får väl se hur många som kommer. Det är klart att Brynäs drar väl lite extra förutom oss hängivna entusiaster. Mitt tips; matchen går till förlängning. Jag hoppas dock att jag har fel och att vi vinner. TIK har ju börjat kriga riktigt bra nu, så varför inte?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
John K: En trea imorn och vi håller ett gynnsamt poängsnitt inför fortsättningen. Vid 0p ser det rätt brunt ut då vi iaf skulle behöva ta 16p på dessa 10 matcher för att ha någon realistisk chans att hämta igen detta. Om vi inte gör en sjuhelvetes januari då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Med vårat nya boxplay och att vi högst tar 1-2 utvisningari matchen så kanske vi kan vinna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
KORITFW:

Motivation slår klass.
Brynäsvinst med 3-1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Bissett_19: Jag tror nog att det är TIK som har den största motivationen och även den största klassen. So what?

Brynäs har haft klass men det var på 70-talet när man hade Lars-Göran Nilsson och Wikberg i toppform.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
John K:

Ni har ju ett gäng dyra klasspelare.
Vad har vi?
Några juniorer vars batterier snart är slut,ses i KS!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Bissett_19: Här har vi lånat MoDo-argumentation! Tung retorik, nästan så man baxnar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Dom här brynäs matcherna är så intet sägande . Inga avskyvärda fans som man älskar att avsky . Inga stora idioter i truppen . Ingenting . .ett gäng juniorer som man motvilligt tvingas beundra och vara lite avundsjuk på . . Skitmatch
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Fan ja glömde widing . Nu känns de bra igen . Kom igen timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
superfalle: Ja det är svårt att inte tycka illa om Widrig. För egen del har jag tändvätska så det räcker, svärgubben är Brynäsare. I år går gubbfan mest omkring och ler och ser förjävla nöjd ut. Är tyvärr inte säker på att ens en Timråseger i afton kan tvätta bort det leendet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
mikenomad: Varför tycker du illa om Widing? Han är ju en go kille
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Pikkarainen kan komma att få en del speltid idag... Läs nedan:

Timrå-Brynäs

Johan ”Bagarn” Andersson har en propp i ena lungan och Pierre Hedin har ett trasigt knä. Båda kommer att missa resten av säsongen. Johan ”Gnagarn” Andersson har varit borta sen tidigt i höstas men börjar nu att närma sig comeback. Kanske hinner han med någon match innan landslagsuppehållet.

Det finns några frågetecken i Timrå och hur laget ska formeras avgörs först när besked om spelarna kan spela eller inte kommer. Vem/vilka som är osäkra kort vill inte tränaren "Perra" Johnsson avslöja.

- Det håller jag för mig själv, hälsar han till Sportbladet.

Enligt Sportbladets uppgifter är Fredrik Bremberg sjuk och spelar mest troligt inte.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Mathias: Alltså, känns som vi ALLTID tappar våra stjärnor när vi möter Brunass, vi får alltid sämre lag när vi ska möta det där skitlaget.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Äh . Ska väl gå bra ändå , vi spelar ju hemma i borgen . Där är vi ju i princip oslagbara;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Mathias: Upp till bevis för Pikken ikväll då. Sköter han sig inte ikväll är han historia....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Laget ni möter ikväll heter Brynäs (och är bäst i Sverige)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio: Bäst i sverige är dom som tog guld i våras. ni leder bara en tabell i högsta ligan, och ni har inte ens lirat hälften av grundmatcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard: öh vad har förra säsongen med saken att göra? Färjestad är svenska mästare men inte sjutton är de bäst för det inte.

Tabellen ljuger inte, detta är speciellt trisst för Timrå IK men det är sant och ni är faktiskt sämst i Elitserien.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Jag har för mig att det var laget som tog guld 06/07 som är bäst i Sverige? Har inte alla lag kommit överens om det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
spud: hellre det än nån jävla brynästomte som fått hybris för dom lyckas leda en tabelljävel utan att spelat hälften av matcherna, till och med Timrå har ledat den där tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

spud:De var bäst fram tills 07/06 började men bättre än Timrå har de alltid varit i alla fall.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio: "Färjestad är svenska mästare men inte sjutton är de bäst för det inte."

nähä, vad är man isf då. Trodde det var det som avgjorde vilka som är bäst i sverige. Annars kan vi ju skita i slutspel och spel om guld då, räcker att sumera säsongen efter 27omgångar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio:

"Tabellen ljuger inte, detta är speciellt trisst för Timrå IK men det är sant och ni är faktiskt sämst i Elitserien"

"men bättre än Timrå har de alltid varit i alla fall."

Du säger emot dig själv, Vi kom före modo förra säsongen, hur kunde dom vara bättre än Timrå då.... FAN DU SER JU ATT DITT SKITSNACK INTE HÅLLER.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard: Fast nog får man ge BIFarna detta? De har satsat långsiktigt och målmedvetet för att nå hit.

De har stått ut med att NC har spelat ett ultradefensivt spel för att ha möjlighet att skola in en massa junisar. Nu får de skörda frukten av allt arbete. Ser hellre BIF stå där i vår än ett LHC med en massa föredettingar och annat inköpt, eller FBK som stått där och solat i den alltid skinande sola i karlstad allt för ofta.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Blizzard:"men bättre än Timrå har de alltid varit i alla fall."

Du säger emot dig själv, Vi kom före modo förra säsongen, hur kunde dom vara bättre än Timrå då.... FAN DU SER JU ATT DITT SKITSNACK INTE HÅLLER."

jag ljög! Jag blev sur och skrev så för att jag tappade fattningen. Förlåt

Ska man se det på Timråsätt så är ni alltså bättre än Modo eftersom att ni kom före dem förra säsongen? Kom igen nu..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio: Ja . För stunden är timrå sämst i princip alla variabler man använder då man ska avgöra vilka som är bäst . Sportsligt , ekonomiskt , publikmässigt . Men vi kommer igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
spud: instämmer, instämmer helt. Önskar timrås tid kommer då dom kan börja skola in juniorer utan risk för förnyat kontrakt. Vi behöver det mer timråhjärtan mer sanna timråsjälar inge köpetjaffs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
superfalle: jag gillat Timrå, men här kallas Brynäs för Brunas, och Färjestad är sveriges bästa hockeylag. Klart att man blir lack
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio: gå tillbaka nu, där du kan prata om bussar med Huge och hur snutti dutti ni är och vem som får flest plus. Fortfarande ett skitlag, skitfula tröjor, skitfans, skitarena, skitstad, ni är fula helt enkelt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard:

Haha.
Du verkar arg,har frugan stängt godisbutiken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Bissett_19: Timrå ligger sist, vi möter brynäs och jag bor i Gävle. kan inte blir sämre, och så ska han in hit och berätta hur bäst brynäs är, fan ni är ju överallt!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Du är ju bara avundsjuk, det är så gulligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Sjökan:Ett argument för en stängd serie - man kan i lugn och ro odla sitt lag underifrån långsiktigt och skräddarsytt efter de visioner man har. Sen finns det femtielva skäl emot det också, men det är en annan fråga.

Med kniven på strupen och kvalserien som alltid ligger och hotar i bakgrunden tvingas lag att ta kortsiktiga och desperata beslut som kanske går stick i stäv med vad man skulle önska, för att överleva....

(svävar ut lite..)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio: avundsjuk som fan är jag, avundsjuk att era yngligar inte vill till NHL utan stanna extra år, avundsjuk att ni byggt ny arena, avundsjuk att ni tydligen kan fler än 2ramsor etc etc.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: hade du inte kallat Brynäs för Brunäs så hade jag inte ens påtalat att vi är bäst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
MoDo är bäst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Kattgubben: om jag ska vara lite, lite allvarlig så är det otroligt tufft att åka ur men stängd liga? Nej tack.

Min enkla "lösning" är att det första laget i allsvenskan och det sista laget i Elitserien byter serie med varandra utan kval. Sedan kunde tre lag från Allsvenskan och det näst sista laget i Elitserien få göra upp om en plats i elitserien.

Detta skulle kunna göra att lag som åker ur faktiskt har en stärre chans att gå upp igen då det "räcker" att toppa tabellen för att gå upp.

Jag skulle också gärna se ett eller två lag till i serien också men det är en annan femma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

arnio: Jo, det alternativet har jag faktiskt också tänkt på. Det borde vara den bästa lösningen egentligen. Som det är nu så är det ju skapligt lätt att man fastnar i andraligan. Kolla bara på Leksand som dominerade AS flera år i rad utan att fördenskull lyckas ta sig upp till ES.

Och ettan<--->AS ska vi ju inte snacka om. Vilket jäkla krångel att ta sig upp från ettan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Icing-Ove: På hoppa hage?????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Dunc: Hur tycker du att Nubben har skött sig gentemot Linkan? Klarar han Linkans jobb?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
arnio: Sedan Timrå återkom till elitserien vill jag påstå att vi varit ett lag i klar medvind. Men för 4-5 år sedan hände något. Detta något är det som Brynäs genomgick då vi klev in i det. Göra om och göra rätt.  Jag har sagt under en rad av år att vi kommer att hamna där vi är nu eftersom inget nytt görs utan gamla metoder används till leda. Nu har dock både klubbdirektör och klubbordförande sagt att detta är deras sista år, tränarna kan omöjligen få förnyat kontrakt (även om det skulle bli SM-guld framåt vårkanten) och föreningen har antagligen insett att det inte går att jobba på samma sätt längre.  Klarar vi detta år tror jag på en ny, framgångsrik tid, för Timrå IK i den högsta serien. Men vägen dit är lång och brokig. Brynäs tog sig igenom den (får man ändå säga), Timrå kommer att göra det. Men visst, jag är den första att erkänna att jag gillar den satsning ni gjort för att komma dit. Hoppas verkligen att Timrå anammar den.   Nu ska jag fortsätta dricka Singha och massera fötterna. Häj påre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
73Sjöbba:nja . hade varit bra att ha linkan som spets ansvarig . spjutspetslinkan 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
superfalle:
segertåget mot nästa station!! #letssgotimrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

sjuka pressen vi hade i denna match vill jag se ikv mot BIF. Kommer ihåg hur vi bara pumpa på och vi hade massa lägen innan sebbe satt sitt mål.

http://www.youtube.com/watch?v=KJC_ChjzCts

" />

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

ÖstrandsNisse: Inte lätt när hjulen snurrar. Brynäs har väl mer eller mindre räddats av sina juniorer. Brynäs skulle aldrig ha haft råd att värva den kvaliteén som finns i laget. Vi har kört med lågbudgetlag ett antal år men i juniorverksamheten har det i stället satsas mer pengar. arenan har inte blivit något ekonomiskt lyft för Brynäs utan kostar bara en massa pengar men rent sportsligt och marknadsmässigt så tror jag att den haft en effekt. Så småningom kommer kanske vinsten för Arenabolaget också bara det blir lite fler slutspelsmatcher.

Timrå borde kanske kolla med på hur Brynäs värvade under Boorks tid, guldkorn från Allsvenskan i stället för en massa dyra legoknektar. Luleå är lite inne på att plocka från llsvenskan nu också och det går ju bra.

Timrå har som det verkar gjort någonting som Sundlöv i Brynäs vägrat att göra, nämligen värva trots att de inte har råd. Ni ligger visst riktigt pyrt till ekonomiskt med förskottsutbetalade driftbidrag och problem med pensionsutbetalningar.

Jaja lycka till i kväll, det kan ni behöva.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
73Sjöbba: Dunc kommer inte att svara, han genomgår ett stort trauma. Linkan entledigad, TJ skall får inte förnyat kontrakt och CE blir inte omvald. Allt vad Dunc trott på i heckeyvärlden är på nedmontering. Därför sitter han och smyggluttar på HS hela tiden utan att visa sig annat än korta bitar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: Anders "Ankan" Parmströms bästa insats sedan Canada Cup 87.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
JimmyH: Håller med, helt underbar i den matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03
Blizzard: "Vi låter publiken jubla klart först".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

JimmyH: Här sitter jag med tårar i ögonen efter detta godis.

Time to empty the tanks tonite, boys!

Kommentera

« · 1445239